Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak MINISTERSTVO DOPRAVY
MINISTERSTVO DOPRAVY
www stránky
web ke strategiím

MINISTERSTVO DOPRAVY

Přehled cílů v dokumentech dle témat

.. zobrazit cíle dokumentů dle tématu
téma
Správa věcí veřejných a územní rozvoj
téma
Životní prostředí
téma
Udržitelná spotřeba a výroba
téma
Doprava
téma
Zdraví
téma
Místní ekonomika
téma
Vzdělávání a výchova
téma
Kultura a místní tradice, sport
téma
Sociální prostředí
téma
Zemědělství a venkov
téma
Globální odpovědnost
.. téma - podrobnější členění

Zastřešující strategický dokument

Znak MINISTERSTVO DOPRAVYDopravní politika České republiky 2021-2027 s výhledem do roku 2050
Udržitelná mobilita viz dokument »
Územní soudržnost viz dokument »
Společnost 4.0 v dopravě viz dokument »
Dlouhodobý výhled viz dokument »

Strategický dokument

Znak MINISTERSTVO DOPRAVYKoncepce nákladní dopravy ČR 2024-2035
Příprava systému nákladní dopravy na zavedení obchodování EU ETS 2 viz dokument »
Dopravní infrastruktura viz dokument »
Multimodální doprava, první a poslední míle viz dokument »
Plány udržitelné městské logistiky viz dokument »
Odpočívky viz dokument »
Nadrozměrné přepravy viz dokument »
Alternativní pohony viz dokument »
Spolehlivost vodních cest viz dokument »
Přístavy viz dokument »
Využití v městské logistice viz dokument »
Dopravní napojení výrobců nadrozměrných výrobků viz dokument »
Pracovní místa, vzdělávání viz dokument »
Znak MINISTERSTVO DOPRAVYStrategie rozvoje inteligentních dopravních systémů 2021-2027 s výhledem do roku 2050
Minimalizace úmrtí a těžkých zranění vlivem dopravního provozu viz dokument »
Plně informovaní účastníci viz dokument »
Minimalizace zpoždění viz dokument »
Optimalizace finančních nákladů viz dokument »
Řízení a eliminace rizik a jejich dopadů viz dokument »
Jednotný evropský dopravní prostor viz dokument »
Minimalizace dopadů na životní prostředí a zdraví obyvatelstva viz dokument »
Znak MINISTERSTVO DOPRAVYStrategie BESIP 2021-2030
Rychlost viz dokument »
Mladí řidiči viz dokument »
Další oblasti viz dokument »
Odstraňování nehodových lokalit viz dokument »
Další oblasti viz dokument »
Pokročilé technologie viz dokument »
Další opatření viz dokument »
Účinný dohled a vymahatelnost práva viz dokument »
Další oblasti viz dokument »
Rychlost viz dokument »
Bezpečnostní pásy viz dokument »
Ochranné vybavení viz dokument »
Alkohol viz dokument »
Distrakce viz dokument »
Bezpečnost vozidel viz dokument »
Infrastruktura viz dokument »
Ponehodová péče viz dokument »
Znak MINISTERSTVO DOPRAVYKoncepce veřejné dopravy 2020-2025 s výhledem do roku 2030
Vhodné rozdělení kompetencí ve veřejné dopravě viz dokument »
Koncesní model viz dokument »
Tarify ve veřejné dopravě a jejich regulace viz dokument »
Disponibilita informací o veřejné dopravě viz dokument »
Rovné podmínky a příležitosti k dostupnosti ve veřejné dopravě viz dokument »
Přizpůsobení vozidel novým potřebám viz dokument »
Řetězec mobility viz dokument »
I přepravní segment – expresní doprava pro období do roku 2025 viz dokument »
II přepravní segment – rychlá meziregionální doprava do roku 2025 viz dokument »
III přepravní segment – páteře regionálních systémů viz dokument »
Znak MINISTERSTVO DOPRAVYKoncepce městské a aktivní mobility 2021-2030
Předcházení potřeb po mobilitě viz dokument »
Způsoby uspokojení potřeb po mobilitě ( multimodální přístup) viz dokument »
Uspokojování potřeb po mobilitě jednotlivými dopravními módy viz dokument »
Dopravní funkce ve veřejném prostranství viz dokument »
Osvěta, vzdělávací činnost a kampaně viz dokument »
Úprava pravidel provozu v aktivní mobilitě viz dokument »
Úprava dopravního značení v souvislosti s aktivní mobilitou viz dokument »
Bezpečnost zranitelných účastníků provozu při zohlednění rozvoje aktivní mobility viz dokument »
Podporovat financování a rozvoj infrastruktury pro aktivní mobilitu viz dokument »
Koordinace aktivní mobility viz dokument »
Znak MINISTERSTVO DOPRAVYNárodní kosmický plán 2020-2025
1 Budování českých kosmických kapacit a schopností pro zvýšení excelence a konkurenceschopnosti viz dokument »
Znak MINISTERSTVO DOPRAVYDopravní sektorové strategie ČR, 2. fáze (2013) [akt. 2017]
1 budování kvalitní moderní dopravní infrastruktury odpovídající potřebám uživatelů a poptávce viz dokument »
2 uplatnění podmínek pro soudržnost regionů viz dokument »
3 vybudování operativního a flexibilního systému plánování a přípravy projektů dopravní infrastruktury viz dokument »
4 zavádění moderních technologií v oblasti informací a řízení dopravy viz dokument »
5 zajištění kvalitní udržby stávající i nově budované dopravní infrastruktury viz dokument »
6 zlepšování vnitřní a vnější bezpečnosti dopravy viz dokument »
7 realizace opatření vedoucí k ochraně životního prostředí a veřejného zdraví viz dokument »
8 uplatňování ekonomické a tarifní politiky směrem k rozvoji harmonizace podmínek na přepravním trhu viz dokument »
9 uplatnění multimodálního přístupu k dopravě viz dokument »
1.1 silniční síť dimenzovaná s ohledem na reálné potřeby uživatelů viz dokument »
1.2 napojení na evropskou dopravní infrastrukturu viz dokument »
1.3 dokončení kapacitní páteřní sítě silnic rychlostního charakteru viz dokument »
1.4 kvalitní a dostatečně kapacitní síť silnic I.třídy zabezpečující propojení jednotlivých regionů a jejich napojení na dálnice a rychlostní silnice viz dokument »
1.5 optimální technický stav stávající i nové silniční sítě viz dokument »
1.6 silniční síť bezpečná viz dokument »
1.7 možnost regulace silniční dopravy a zajištění části prostředků pro údržbu a rozvoj infrastruktury přímo od jejich uživatelů viz dokument »
1.8 zlepšení městské mobility viz dokument »
2.1 modernizace a rozvoj železniční dopravní cesty viz dokument »
2.2 zajištění odůvodněných potřeb objednávky regionů a podpora příměstské dopravy viz dokument »
2.3 zajištění dostatečné kapacity a parametrů pro nákladní dopravu v prostoru a čase viz dokument »
2.4 zajištění provozuschopnosti železniční dopravní cesty viz dokument »
2.5 optimalizace nákladů železniční dopravní cesty viz dokument »
2.6 odpovědné plánování dopravní infrastruktury včetně Rychlých spojení viz dokument »
3.1 zvýšení spolehlivosti plavebních podmínek viz dokument »
3.2 prodloužení sítě vodních cest viz dokument »
3.3 zvýšení efektivnosti vodní dopravy umožněním plavby plavidel s vyššími parametry viz dokument »
3.4 efektivní přístavní a servisní infrastruktura viz dokument »
3.5 omezení ztrátových časů při plavbě viz dokument »
3.6 širší rekreační využívání vodních cest viz dokument »
3.7 zvýšení bezpečnosti plavby viz dokument »
4.1 optimální dimenzování siť letišť viz dokument »
4.2 dobrá dostupnost letišť prostřednictvím ostatních módů viz dokument »
4.3 zajištěné dostatečné kapacity a bezpečnost vzdušného prostoru viz dokument »
5.1 rozvoj nákladní multimodální dopravy viz dokument »
5.2 rozvoj osobní multimodální dopravy viz dokument »
5.3 rozvoj městské dopravy v elektrické trakci viz dokument »
6.1 zlepšení dopravního stavu na pozemních komunikacích, v městských aglomeracích a ve veřejné osobní dopravě viz dokument »
6.2 zajištění mobility osob a zboží, ovlivňování poptávky po mobilitě, zejména v městských a příměstských oblastech viz dokument »
6.3 zlepšení interoperability dopravně-přepravního řetězce viz dokument »
6.4 zvýšení bezpečnosti provozu v dopravním systému viz dokument »
Znak MINISTERSTVO DOPRAVYVize rozvoje autonomní mobility ČR (2017)
1.1 Zpracování Akčního plánu autonomního řízení viz dokument »
1.2 Podpora testování a provozu autonomních vozidel na veřejných pozemních komunikacích v různých typech silničního provozu (ve městě, mimo město a na dálnici apod.) až do úrovně automatizace 4 a rozvoj potřebné infrastruktury (např. odpovídající síť mobilních komunikací apod.) a podpora testování a provozu autonomních vozidel na parkovací ploše silničních vozidel (např. parkovací dům) viz dokument »
1.3 Zpracování studie proveditelnosti pro testování technologického řešení autonomních vozidel na testovacím polygonu viz dokument »
1.4 Jednání se sousedními státy o spolupráci na přeshraničním testování autonomních vozidel, o jejich zavádění do silničního provozu a spolupráci v oblasti autonomní mobility formou společně řešených projektů viz dokument »
2.1 Modernizace a rozšíření komunikačních kanálů pro přenos dat/informací ke koncovému uživateli takovým způsobem, aby byla data přenášena bezpečným způsobem, v požadovaném čase a kvalitě, a to prostřednictvím veřejné (v některých případech i soukromé) komunikační sítě. viz dokument »
2.2 Stanovení požadavků na sady prostorových dat (digitálních map), které by umožnily provoz autonomních vozidel, způsob a proces jejich publikace, aktualizace a spolupráce s jinými zdroji dat potřebnými pro zajištění provozu autonomních vozidel. Určení polohy s dostatečnou přesností, kvalitou a spolehlivostí, nároky na přijímače GNSS viz dokument »
2.3 Posílit vývoj a výzkum v oblasti autonomní mobility viz dokument »
2.4 Podpora přeshraniční spolupráce – připravenost k výměně dat se zahraničním (se sousedními zeměmi), definování rozhraní pro výměnu a sdílení dat viz dokument »
2.5 Dále rozvíjet výzkum dopravních nehod v podobě společného projektu odborníků v dopravní bezpečnosti a specialistů v automobilové technice s cílem umožnit analýzu novými metodami, šetřit a rekonstruovat dopravní nehody s účastí vozidel vybavených autonomními systémy viz dokument »
Znak MINISTERSTVO DOPRAVYProgram rozvoje Rychlých železničních spojení v ČR (2017)
1.1 Výstavba vysokorychlostní tratě Praha – Brno viz dokument »
1.2 Výstavba vysokorychlostní tratě Praha – Ústí nad Labem – Dresden viz dokument »
1.3 Výstavba vysokorychlostní tratě Brno – Přerov viz dokument »
1.4 Výstavba vysokorychlostní tratě Přerov – Ostrava viz dokument »
1.5 Výstavba vysokorychlostní tratě Praha – Beroun/Hořovice viz dokument »
1.6 Úpravy Železničního uzlu Praha pro zapojení vysokorychlostní tratě viz dokument »
2.1 Zvýšení kapacity spojení Praha – Beroun viz dokument »
2.2 Zvýšení kapacity tratě Praha – Benešov u Prahy viz dokument »
2.3 Zvýšení kapacity tratě Praha – Kolín viz dokument »
2.4 Novostavba trati Ústí nad Orlicí – Rudoltice v Čechách (obchvat České Třebové) viz dokument »
2.5 Zvýšení kapacity tratě Brno – Blansko – Skalice nad Svitavou viz dokument »
2.6 Zvýšení kapacity tratě Přerov – Ostrava viz dokument »
3.1 Hyperloop viz dokument »
3.2 Maglev viz dokument »
3.3 Monorail viz dokument »
Znak MINISTERSTVO DOPRAVYKoncepce letecké dopravy ČR 2016-2020
Přepravní trh (obecně) viz dokument »
Budoucí regulace přístupu k přepravnímu trhu viz dokument »
Rozvoj smluvní základny viz dokument »
Práva cestujících viz dokument »
Vzdušný prostor a mezinárodní rozměr viz dokument »
Středoevropský funkční blok vzdušného prostoru
a výkonnostní cíle
viz dokument »
Poskytovatelé služeb a liberalizace viz dokument »
Koncepce rozdělení a užívání vzdušného prostoru, civilně-vojenská spolupráce, kmitočtové spektrum viz dokument »
Všeobecné letectví a sportovně-rekreační létání viz dokument »
Vzdělávání jako součást udržitelného rozvoje letecké dopravy viz dokument »
Využití dálkově řízených letadlových systémů viz dokument »
Bezpečnost leteckého provozu viz dokument »
Ochrana civilního letectví před protiprávními činy viz dokument »
Kategorizace letišť viz dokument »
Letiště Václava Havla Praha viz dokument »
Ochranná pásma leteckých staveb viz dokument »
Územní plánování viz dokument »
Financování letištní infrastruktury viz dokument »
Vlastnictví infrastruktury viz dokument »
Hluk viz dokument »
Emise viz dokument »
Shrnutí (Ochrana životní prostředí obecně) viz dokument »

Strategický prováděcí dokument

Znak MINISTERSTVO DOPRAVYPlán dopravní obsluhy území vlaky celostátní dopravy ČR 2017-2021
1.1 Linky prvního přepravního segmentu viz dokument »
1.2 Linky smíšeného (I.+II.) přepravního segmentu viz dokument »
1.3 Linky druhého přepravního segmentu viz dokument »
Znak MINISTERSTVO DOPRAVYOperační program Doprava 2014-2020
1.1 Zlepšení infrastruktury pro vyšší konkurenceschopnost a větší využití železniční dopravy viz dokument »
1.2 Zlepšení infrastruktury pro vyšší konkurenceschopnost a větší využití vnitrozemské vodní dopravy v hlavní síti TEN-T viz dokument »
1.3 Vytvoření podmínek pro větší využití multimodální dopravy viz dokument »
1.4 Vytvoření podmínek pro zvýšení využívání veřejné hromadné dopravy ve městech v elektrické trakci viz dokument »
1.5 Vytvoření podmínek pro širší využití železniční a vodní dopravy prostřednictvím modernizace dopravního parku viz dokument »
2.1 Zlepšení propojení center a regionů a zvýšení bezpečnosti a efektivnosti silniční dopravy prostřednictvím výstavby, obnovy a modernizace dálnic a silnic sítě TEN-T včetně rozvoje systémů ITS viz dokument »
2.2 Vytvoření podmínek pro širší využití vozidel na alternativní pohon na silniční síti viz dokument »
2.3 Zlepšení řízení dopravního provozu a zvyšování bezpečnosti dopravního provozu viz dokument »
3.1 Zlepšení dostupnosti regionů, zvýšení bezpečnosti a plynulosti a snížení dopadů dopravy na veřejné zdraví prostřednictvím výstavby, obnovy a zlepšení parametrů dálnic, rychlostních silnic a silnic I. třídy mimo TEN-T viz dokument »