MINISTERSTVO DOPRAVY
Přehled cílů v dokumentech dle témat
.. zobrazit cíle dokumentů dle tématu
Správa věcí veřejných a územní rozvoj
Životní prostředí
Udržitelná spotřeba a výroba
Doprava
Zdraví
Místní ekonomika
Vzdělávání a výchova
Kultura a místní tradice, sport
Sociální prostředí
Zemědělství a venkov
Globální odpovědnost
.. téma - podrobnější členění
Zastřešující strategický dokument
Dopravní politika České republiky 2021-2027 s výhledem do roku 2050
Udržitelná mobilita | viz dokument » | |
Územní soudržnost | viz dokument » | |
Společnost 4.0 v dopravě | viz dokument » | |
Dlouhodobý výhled | viz dokument » |
Strategický dokument
Koncepce nákladní dopravy ČR 2024-2035
Příprava systému nákladní dopravy na zavedení obchodování EU ETS 2 | viz dokument » | |
Dopravní infrastruktura | viz dokument » | |
Multimodální doprava, první a poslední míle | viz dokument » | |
Plány udržitelné městské logistiky | viz dokument » | |
Odpočívky | viz dokument » | |
Nadrozměrné přepravy | viz dokument » | |
Alternativní pohony | viz dokument » | |
Spolehlivost vodních cest | viz dokument » | |
Přístavy | viz dokument » | |
Využití v městské logistice | viz dokument » | |
Dopravní napojení výrobců nadrozměrných výrobků | viz dokument » | |
Pracovní místa, vzdělávání | viz dokument » |
Strategie rozvoje inteligentních dopravních systémů 2021-2027 s výhledem do roku 2050
Minimalizace úmrtí a těžkých zranění vlivem dopravního provozu | viz dokument » | |
Plně informovaní účastníci | viz dokument » | |
Minimalizace zpoždění | viz dokument » | |
Optimalizace finančních nákladů | viz dokument » | |
Řízení a eliminace rizik a jejich dopadů | viz dokument » | |
Jednotný evropský dopravní prostor | viz dokument » | |
Minimalizace dopadů na životní prostředí a zdraví obyvatelstva | viz dokument » |
Strategie BESIP 2021-2030
Rychlost | viz dokument » | |
Mladí řidiči | viz dokument » | |
Další oblasti | viz dokument » | |
Odstraňování nehodových lokalit | viz dokument » | |
Další oblasti | viz dokument » | |
Pokročilé technologie | viz dokument » | |
Další opatření | viz dokument » | |
Účinný dohled a vymahatelnost práva | viz dokument » | |
Další oblasti | viz dokument » | |
Rychlost | viz dokument » | |
Bezpečnostní pásy | viz dokument » | |
Ochranné vybavení | viz dokument » | |
Alkohol | viz dokument » | |
Distrakce | viz dokument » | |
Bezpečnost vozidel | viz dokument » | |
Infrastruktura | viz dokument » | |
Ponehodová péče | viz dokument » |
Koncepce veřejné dopravy 2020-2025 s výhledem do roku 2030
Vhodné rozdělení kompetencí ve veřejné dopravě | viz dokument » | |
Koncesní model | viz dokument » | |
Tarify ve veřejné dopravě a jejich regulace | viz dokument » | |
Disponibilita informací o veřejné dopravě | viz dokument » | |
Rovné podmínky a příležitosti k dostupnosti ve veřejné dopravě | viz dokument » | |
Přizpůsobení vozidel novým potřebám | viz dokument » | |
Řetězec mobility | viz dokument » | |
I | přepravní segment – expresní doprava pro období do roku 2025 | viz dokument » |
II | přepravní segment – rychlá meziregionální doprava do roku 2025 | viz dokument » |
III | přepravní segment – páteře regionálních systémů | viz dokument » |
Koncepce městské a aktivní mobility 2021-2030
Předcházení potřeb po mobilitě | viz dokument » | |
Způsoby uspokojení potřeb po mobilitě ( multimodální přístup) | viz dokument » | |
Uspokojování potřeb po mobilitě jednotlivými dopravními módy | viz dokument » | |
Dopravní funkce ve veřejném prostranství | viz dokument » | |
Osvěta, vzdělávací činnost a kampaně | viz dokument » | |
Úprava pravidel provozu v aktivní mobilitě | viz dokument » | |
Úprava dopravního značení v souvislosti s aktivní mobilitou | viz dokument » | |
Bezpečnost zranitelných účastníků provozu při zohlednění rozvoje aktivní mobility | viz dokument » | |
Podporovat financování a rozvoj infrastruktury pro aktivní mobilitu | viz dokument » | |
Koordinace aktivní mobility | viz dokument » |
Národní kosmický plán 2020-2025
1 | Budování českých kosmických kapacit a schopností pro zvýšení excelence a konkurenceschopnosti | viz dokument » |
Dopravní sektorové strategie ČR, 2. fáze (2013) [akt. 2017]
1 | budování kvalitní moderní dopravní infrastruktury odpovídající potřebám uživatelů a poptávce | viz dokument » |
2 | uplatnění podmínek pro soudržnost regionů | viz dokument » |
3 | vybudování operativního a flexibilního systému plánování a přípravy projektů dopravní infrastruktury | viz dokument » |
4 | zavádění moderních technologií v oblasti informací a řízení dopravy | viz dokument » |
5 | zajištění kvalitní udržby stávající i nově budované dopravní infrastruktury | viz dokument » |
6 | zlepšování vnitřní a vnější bezpečnosti dopravy | viz dokument » |
7 | realizace opatření vedoucí k ochraně životního prostředí a veřejného zdraví | viz dokument » |
8 | uplatňování ekonomické a tarifní politiky směrem k rozvoji harmonizace podmínek na přepravním trhu | viz dokument » |
9 | uplatnění multimodálního přístupu k dopravě | viz dokument » |
1.1 | silniční síť dimenzovaná s ohledem na reálné potřeby uživatelů | viz dokument » |
1.2 | napojení na evropskou dopravní infrastrukturu | viz dokument » |
1.3 | dokončení kapacitní páteřní sítě silnic rychlostního charakteru | viz dokument » |
1.4 | kvalitní a dostatečně kapacitní síť silnic I.třídy zabezpečující propojení jednotlivých regionů a jejich napojení na dálnice a rychlostní silnice | viz dokument » |
1.5 | optimální technický stav stávající i nové silniční sítě | viz dokument » |
1.6 | silniční síť bezpečná | viz dokument » |
1.7 | možnost regulace silniční dopravy a zajištění části prostředků pro údržbu a rozvoj infrastruktury přímo od jejich uživatelů | viz dokument » |
1.8 | zlepšení městské mobility | viz dokument » |
2.1 | modernizace a rozvoj železniční dopravní cesty | viz dokument » |
2.2 | zajištění odůvodněných potřeb objednávky regionů a podpora příměstské dopravy | viz dokument » |
2.3 | zajištění dostatečné kapacity a parametrů pro nákladní dopravu v prostoru a čase | viz dokument » |
2.4 | zajištění provozuschopnosti železniční dopravní cesty | viz dokument » |
2.5 | optimalizace nákladů železniční dopravní cesty | viz dokument » |
2.6 | odpovědné plánování dopravní infrastruktury včetně Rychlých spojení | viz dokument » |
3.1 | zvýšení spolehlivosti plavebních podmínek | viz dokument » |
3.2 | prodloužení sítě vodních cest | viz dokument » |
3.3 | zvýšení efektivnosti vodní dopravy umožněním plavby plavidel s vyššími parametry | viz dokument » |
3.4 | efektivní přístavní a servisní infrastruktura | viz dokument » |
3.5 | omezení ztrátových časů při plavbě | viz dokument » |
3.6 | širší rekreační využívání vodních cest | viz dokument » |
3.7 | zvýšení bezpečnosti plavby | viz dokument » |
4.1 | optimální dimenzování siť letišť | viz dokument » |
4.2 | dobrá dostupnost letišť prostřednictvím ostatních módů | viz dokument » |
4.3 | zajištěné dostatečné kapacity a bezpečnost vzdušného prostoru | viz dokument » |
5.1 | rozvoj nákladní multimodální dopravy | viz dokument » |
5.2 | rozvoj osobní multimodální dopravy | viz dokument » |
5.3 | rozvoj městské dopravy v elektrické trakci | viz dokument » |
6.1 | zlepšení dopravního stavu na pozemních komunikacích, v městských aglomeracích a ve veřejné osobní dopravě | viz dokument » |
6.2 | zajištění mobility osob a zboží, ovlivňování poptávky po mobilitě, zejména v městských a příměstských oblastech | viz dokument » |
6.3 | zlepšení interoperability dopravně-přepravního řetězce | viz dokument » |
6.4 | zvýšení bezpečnosti provozu v dopravním systému | viz dokument » |
Vize rozvoje autonomní mobility ČR (2017)
1.1 | Zpracování Akčního plánu autonomního řízení | viz dokument » |
1.2 | Podpora testování a provozu autonomních vozidel na veřejných pozemních komunikacích v různých typech silničního provozu (ve městě, mimo město a na dálnici apod.) až do úrovně automatizace 4 a rozvoj potřebné infrastruktury (např. odpovídající síť mobilních komunikací apod.) a podpora testování a provozu autonomních vozidel na parkovací ploše silničních vozidel (např. parkovací dům) | viz dokument » |
1.3 | Zpracování studie proveditelnosti pro testování technologického řešení autonomních vozidel na testovacím polygonu | viz dokument » |
1.4 | Jednání se sousedními státy o spolupráci na přeshraničním testování autonomních vozidel, o jejich zavádění do silničního provozu a spolupráci v oblasti autonomní mobility formou společně řešených projektů | viz dokument » |
2.1 | Modernizace a rozšíření komunikačních kanálů pro přenos dat/informací ke koncovému uživateli takovým způsobem, aby byla data přenášena bezpečným způsobem, v požadovaném čase a kvalitě, a to prostřednictvím veřejné (v některých případech i soukromé) komunikační sítě. | viz dokument » |
2.2 | Stanovení požadavků na sady prostorových dat (digitálních map), které by umožnily provoz autonomních vozidel, způsob a proces jejich publikace, aktualizace a spolupráce s jinými zdroji dat potřebnými pro zajištění provozu autonomních vozidel. Určení polohy s dostatečnou přesností, kvalitou a spolehlivostí, nároky na přijímače GNSS | viz dokument » |
2.3 | Posílit vývoj a výzkum v oblasti autonomní mobility | viz dokument » |
2.4 | Podpora přeshraniční spolupráce – připravenost k výměně dat se zahraničním (se sousedními zeměmi), definování rozhraní pro výměnu a sdílení dat | viz dokument » |
2.5 | Dále rozvíjet výzkum dopravních nehod v podobě společného projektu odborníků v dopravní bezpečnosti a specialistů v automobilové technice s cílem umožnit analýzu novými metodami, šetřit a rekonstruovat dopravní nehody s účastí vozidel vybavených autonomními systémy | viz dokument » |
Program rozvoje Rychlých železničních spojení v ČR (2017)
1.1 | Výstavba vysokorychlostní tratě Praha – Brno | viz dokument » |
1.2 | Výstavba vysokorychlostní tratě Praha – Ústí nad Labem – Dresden | viz dokument » |
1.3 | Výstavba vysokorychlostní tratě Brno – Přerov | viz dokument » |
1.4 | Výstavba vysokorychlostní tratě Přerov – Ostrava | viz dokument » |
1.5 | Výstavba vysokorychlostní tratě Praha – Beroun/Hořovice | viz dokument » |
1.6 | Úpravy Železničního uzlu Praha pro zapojení vysokorychlostní tratě | viz dokument » |
2.1 | Zvýšení kapacity spojení Praha – Beroun | viz dokument » |
2.2 | Zvýšení kapacity tratě Praha – Benešov u Prahy | viz dokument » |
2.3 | Zvýšení kapacity tratě Praha – Kolín | viz dokument » |
2.4 | Novostavba trati Ústí nad Orlicí – Rudoltice v Čechách (obchvat České Třebové) | viz dokument » |
2.5 | Zvýšení kapacity tratě Brno – Blansko – Skalice nad Svitavou | viz dokument » |
2.6 | Zvýšení kapacity tratě Přerov – Ostrava | viz dokument » |
3.1 | Hyperloop | viz dokument » |
3.2 | Maglev | viz dokument » |
3.3 | Monorail | viz dokument » |
Koncepce letecké dopravy ČR 2016-2020
Přepravní trh (obecně) | viz dokument » | |
Budoucí regulace přístupu k přepravnímu trhu | viz dokument » | |
Rozvoj smluvní základny | viz dokument » | |
Práva cestujících | viz dokument » | |
Vzdušný prostor a mezinárodní rozměr | viz dokument » | |
Středoevropský funkční blok vzdušného prostoru a výkonnostní cíle | viz dokument » | |
Poskytovatelé služeb a liberalizace | viz dokument » | |
Koncepce rozdělení a užívání vzdušného prostoru, civilně-vojenská spolupráce, kmitočtové spektrum | viz dokument » | |
Všeobecné letectví a sportovně-rekreační létání | viz dokument » | |
Vzdělávání jako součást udržitelného rozvoje letecké dopravy | viz dokument » | |
Využití dálkově řízených letadlových systémů | viz dokument » | |
Bezpečnost leteckého provozu | viz dokument » | |
Ochrana civilního letectví před protiprávními činy | viz dokument » | |
Kategorizace letišť | viz dokument » | |
Letiště Václava Havla Praha | viz dokument » | |
Ochranná pásma leteckých staveb | viz dokument » | |
Územní plánování | viz dokument » | |
Financování letištní infrastruktury | viz dokument » | |
Vlastnictví infrastruktury | viz dokument » | |
Hluk | viz dokument » | |
Emise | viz dokument » | |
Shrnutí (Ochrana životní prostředí obecně) | viz dokument » |
Strategický prováděcí dokument
Plán dopravní obsluhy území vlaky celostátní dopravy ČR 2017-2021
1.1 | Linky prvního přepravního segmentu | viz dokument » |
1.2 | Linky smíšeného (I.+II.) přepravního segmentu | viz dokument » |
1.3 | Linky druhého přepravního segmentu | viz dokument » |
Operační program Doprava 2014-2020
1.1 | Zlepšení infrastruktury pro vyšší konkurenceschopnost a větší využití železniční dopravy | viz dokument » |
1.2 | Zlepšení infrastruktury pro vyšší konkurenceschopnost a větší využití vnitrozemské vodní dopravy v hlavní síti TEN-T | viz dokument » |
1.3 | Vytvoření podmínek pro větší využití multimodální dopravy | viz dokument » |
1.4 | Vytvoření podmínek pro zvýšení využívání veřejné hromadné dopravy ve městech v elektrické trakci | viz dokument » |
1.5 | Vytvoření podmínek pro širší využití železniční a vodní dopravy prostřednictvím modernizace dopravního parku | viz dokument » |
2.1 | Zlepšení propojení center a regionů a zvýšení bezpečnosti a efektivnosti silniční dopravy prostřednictvím výstavby, obnovy a modernizace dálnic a silnic sítě TEN-T včetně rozvoje systémů ITS | viz dokument » |
2.2 | Vytvoření podmínek pro širší využití vozidel na alternativní pohon na silniční síti | viz dokument » |
2.3 | Zlepšení řízení dopravního provozu a zvyšování bezpečnosti dopravního provozu | viz dokument » |
3.1 | Zlepšení dostupnosti regionů, zvýšení bezpečnosti a plynulosti a snížení dopadů dopravy na veřejné zdraví prostřednictvím výstavby, obnovy a zlepšení parametrů dálnic, rychlostních silnic a silnic I. třídy mimo TEN-T | viz dokument » |