Exportní strategie ČR 2006-2010
Nepřehlédněte: Originál dokumentu a důležité informace gestora -
Web k dokumentu
Základní informace o dokumentu
Odpovědná instituce
MINISTERSTVO PRŮMYSLU A OBCHODU
Garant za instituci
Ministerstvo průmyslu a obchodu
Datum schválení
neuvedeno
Doba platnosti
2006 - 2010
Popis dokumentu
Exportní strategie České republiky do roku 2010 vychází z analýzy systémů podpory vývozu v zemích Evropské unie, USA, požadavků samotných podniků, které byly zjišťovány v několika cílených průzkumech, z analýzy silných a slabých stránek, příležitostí a hrozeb české ekonomiky se zvláštním zřetelem k
Exportní strategie České republiky do roku 2010 vychází z analýzy systémů podpory vývozu v zemích Evropské unie, USA, požadavků samotných podniků, které byly zjišťovány v několika cílených průzkumech, z analýzy silných a slabých stránek, příležitostí a hrozeb české ekonomiky se zvláštním zřetelem k vnějším vztahům (SWOT analýza). I když je zřejmý příznivý vývoj českého zahraničního obchodu, materiál hledá nové, dosud nevyužité příležitosti růstu mezinárodní konkurenceschopnosti České republiky. Realizace navrhovaných projektů přinese přínosy občanům, podnikatelům a zlepší postavení České republiky ve světové ekonomice.
Nástroje a projekty exportní strategie jsou zaměřeny na pozitivní ovlivnění celkové pozice české ekonomiky vůči zahraničí (vyjádřené platební bilancí). Tato skutečnost je mimořádně významná, protože z makroekonomického pohledu zlepšování bilance zahraničního obchodu může kompenzovat očekávané nižší výnosy z přílivu zahraničních investic do české ekonomiky.
Financování realizace Exportní strategie České republiky pro období 2006 – 2010 bude zajištěno standardním způsobem v rámci prostředků přidělených MPO a ostatním resortům v jednotlivých letech ze státního rozpočtu.
Implementace
Ministerstvo průmyslu a obchodu bude dbát na co nejužší spolupráci s ministerstvem zahraničních věcí a dalšími ekonomickými resorty tak, aby výsledkem společných aktivit byla kvalitní, profesionální a účinná pomoc vývoznímu a investičnímu pronikání českých firem do zahraničí.
Ministerstvo průmyslu a obchodu bude dbát na co nejužší spolupráci s ministerstvem zahraničních věcí a dalšími ekonomickými resorty tak, aby výsledkem společných aktivit byla kvalitní, profesionální a účinná pomoc vývoznímu a investičnímu pronikání českých firem do zahraničí.
Implementace exportní strategie v zahraničí vychází z týmové spolupráce a jednotného řízení. MPO zajistí řízení a poskytování služeb „backoffice“ pro zaměstnance v zahraničí.
Relevance ke kohezní politice 2007-2013
2 – silná