Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak MINISTERSTVO SPRAVEDLNOSTI
MINISTERSTVO SPRAVEDLNOSTI
www stránky
web ke strategiím

MINISTERSTVO SPRAVEDLNOSTI

Názvy hierarchických úrovní
1. "Strategický cíl"
1.1 "Specifický cíl"
1.1.1 "Opatření"

Rezortní strategie pro rozvoj eJustice 2016-2020

GesceSpolugesceSpolupráce
1. Podpořit podmínky pro spravedlivé, zákonné a rychlé rozhodování organizačních složek resortu justice a jejich výkon
1.1 Umožnit efektivní a uživatelsky přívětivé vedení spisové služby, které usnadní evidování veškerých potřebných a relevantních údajů a automatizaci opakujících se úkonů
Technické řešení: Integrace systémů pod jednu platformu
Rozhraní: Standardizované grafické uživatelské rozhraní
Funkčnost: Modulární soubor nástrojů pro podporu efektivní a transparentní činnosti
1.2 Rozšířit implementaci elektronického spisu na další organizační složky justice a do dalších soudních agend
Agenda státních zastupitelství - dozorové spisy
Exekuční a vykonávací agenda soudů - okresní soudy
Insolvenční agenda - krajské soudy
Agenda veřejných rejstříků - krajské soudy a notáři
Případně další vhodné agendy související s přímým výkonem činnosti, nebo agendy vnitřní správy organizací
1.3 Zajistit dlouhodobou a bezpečnou archivaci dat
Tvorba nástrojů umožňujících uchování dokumentů v elektronické podobě po stanovenou dobu a ve stanovené kvalitě
Přijetí jednotného interního předpisu v oblasti archivace a skartace
Zavedení komplexní správy elektronických dokumentů a zajištění jejich dlouhodobé archivace
Zavedení centrálního bezpečného datového úložiště
1.4 Usnadnit získávání informací důležitých pro rozhodnutí ve věci z jiných agendových informačních systémů mimo justici a zajistit efektivní interní komunikaci mezi informačními systémy používanými v resortu justice
Získávání informací prostřednictvím webových služeb v rámci externí komunikace, případně usnadnění tvorby a odesílání standardních dotazů
Analýza možnosti propojení s informačními systémy, případně elektronickými spisy správních orgánů a soudních exekutorů
Zpracovávání automatických podnětů o změnách referenčních údajů ze základních registrů
Zajištění kvality a čistoty dat poskytovaných z resortu justice dalším informačním systémům veřejné správy
Propojený systém databází pro interní komunikaci
Automatizovaný systém zasílání informací důležitých pro řízení
Nahrazení předávání spisů mezi justičními složkami zavedením přístupů do jednotlivých spisů
Tvorba Centrálního registru přestupků
Nový systém sdělování informací mezi ministerstvem a ostatními resortními složkami
1.5 Umožnit rychlý průběh soudního jednání (protokolace o průběhu jednání a dokazování)
Nový systém protokolace kombinující písemný a protokol se zvukovým, případně zvukově obrazovým záznamem a integrovaný do spisové služby.
Zajištění dostatečného datového úložiště a potřebného technického vybavení v soudních síních a objektech Vězeňské služby.
1.6 Zavést automatický generátor náhodného přidělování nápadu mezi příslušné soudce
Zavedení systému náhodného přidělování, jehož algoritmus nebude předvídatelný a který umožní kontrolu zásahů do přidělování nebo jeho obcházení.
1.7 Vytvoření rozhraní pro centrální komunikaci s tzv. hybridní poštou
Rozšíření doručování prostřednictvím hybridní pošty do dalších agend prostřednictvím centrálního rozhraní integrovaného do jednotné platformy
1.8 Zajistit elektronický kontrolní systém fyzických osob
Pilotní projekt využití elektronického monitoringu pro monitorování odsouzených či stíhaných osob
Rozhodnutí o případné implementaci systému elektronického monitoringu
Tvorba systému pro využití informací z elektronického monitoringu zahrnující všechny dotčené složky a k tomu účelu zřízený odbor ministerstva
1.9 Rozvoj možnosti e-learningového vzdělávání v justici
Rozvoj e-learningu zahrnující videa, online přenosy, videokonference a elektronický archiv školení a umožňující "blended learning", tedy kombinaci prezenční a elektronické výuky.
Zajištění lektorů, prostor a technického vybavení.
2. Forma - Umožnit snadnou a přívětivou komunikaci s účastníky řízení, veřejností a jinými orgány veřejné moci včetně zkvalitnění a rozšíření rozsahu poskytovaných informací
2.1 Umožnit snadný příjem podání v elektronické podobě
Tvorba jednotného, společného a maximálně uživatelsky přívětivého komunikačního webového rozhraní pro zasílání podání v elektronické podobě, umožňujícího automatizaci zpracování podání v rámci justice
2.2 Umožnit vzdálené nahlížení účastníků do spisu a zvýšit informovanost o průběhu soudního řízení
Tvorba procesních postupů a jednotného rozhraní pro vzdálené nahlížení do všech elektronických spisů
Tvorba procesních postupů a jednotného rozhraní pro informování účastníků a jejich zástupců o průběhu řízení v agendách, kde elektronický spis nebyl zaveden
Tvorba systému automatického upozorňování na kroky provedené v řízení
2.3 Umožnit a usnadnit bezhotovostní placení soudních poplatků
Rozšíření placení soudního poplatku převodem mezi účty do všech agend
Zavedení možnosti platit soudní poplatky přes Internet platební kartou, včetně podpory jejich výpočtu
2.4 Umožnit konání jednání či výslechu prostřednictvím videokonference
Zajištění technického a metodického prostředí pro zavedení videokonferencí do běžné činnosti složek resortu, a to včetně přeshraničních řízení.
2.5 Veřejně a přehledně poskytovat údaje o organizačních složkách resortu justice
Tvorba a zprovoznění nového portálu justice
Poskytování otevřených dat
Zefektivnění zveřejňování dokumentů na úředních deskách prostřednictvím elektronizace a automatizace
2.6 Získávat, zpracovávat a poskytovat široké a přesné statistické údaje o organizačních složkách resortu justice
Modernizace systému sledování a zpracování statistických údajů zahrnující prediktivní funkce, grafické výstupy, přímo využitelné výstupy pro veřejnost a média a zpracování ad hoc dotazů na standardně nesledované údaje
2.7 Poskytovat informace o rozhodování soudů
Vznik centrální databáze soudních rozhodnutí napojené na centrální datové úložiště s cílem publikovat v určitých agendách všechna rozhodnutí v anonymizované podobě.
3. Technologie, finance a správa – Úprava a optimalizace systému technické infrastruktury, financování a údržby informačních a systémů a technologií v justici
3.1 Vytvořit a zavést fungující systém infrastruktury a architektury
Zavedení jednotné integrační platformy pro ICT komponenty a informační systémy se zvláštním důrazem na webové služby a rozhraní API
3.2 Vytvořit fungující správu a údržbu informačních systémů a technologií
Zavedení nového systému správy a údržby založeného na využívání prvků procesního řízení a standardizaci schvalovacích procesů
Stanovení působnosti jednotlivých organizací, odborů a dodavatelů v oblasti ICT a odpovědných osob v rámci ministerstva
Obsazení pozic ICT architekta a ICT analytiků a zavedení systému kontroly nad jejich prací
Převedení části služeb ICT zpět na ministerstvo ("insourcing")
Garantování lhůty pro vyřízení požadavků zaslaných na helpdesk ministerstva, nastavení procesů vyřizování a sledování kvality
Zavedení rychlých, kontinuálních a centrálně distribuovaných změn systémů.
Posílení spolupráce odboru IT s ostatními odbory ministerstva a resortními organizacemi
Průběžné mapování systémů a jejich změn.
Cvičné databáze systémů spisové služby pro potřeby vzdělávání
3.3 Zajistit bezpečnost informačních systémů a dat
Zavedení strategického řízení bezpečnosti informací
Zajištění ochrany informací justičních složek před vnějšími i vnitřními hrozbami
Zajištění důvěrnosti informací
Zajištění integrity informací
Zajištění dostupnosti informací
Dodržování relevantních právních předpisů
Systém hlášení, vyšetření a následného řešení narušení bezpečnosti informací
Zajištění efektivnosti a přiměřenosti opatření vzhledem k hrozícímu riziku
Zvýšení povědomí dotčených osob o bezpečnosti informací
Řízení a zajištění bezpečnosti ve vztahu ke třetím stranám
Uzavírání smluvních vztahů v souladu s požadavky na zajištění bezpečnosti
Tvorba a rozvoj kompletních bezpečnostních dokumentací ministerstvem
Rozšíření centrálního perimetru datových center Ministerstva spravedlnosti
Zavedení technických nástrojů pro zajištění bezpečnosti
3.4 Upravit právní a licenční podmínky
Aplikace nového licenčního modelu předcházejícího "vendor lock-in" situacím, zahrnujícího držení autorských práv, oprávnění k modifikaci díla třetí stranou a jeho úplné či částečné užití v jiných řešeních
Nastavení jednotného systému sankcí dodavatelům za nedodržování podmínek smlouvy
Projektování nových systémů s výhledem na přibližně 25 tisíc potenciálních uživatelů