Koncepce podpory rozvoje nadání a péče o nadané MŠMT 2014-2020
Nepřehlédněte: Originál dokumentu a důležité informace gestora -
Web k dokumentu
Základní informace o dokumentu
Odpovědná instituce
MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY
Garant za instituci
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Doba platnosti
2014 - 2020
Popis dokumentu
Koncepce řeší vznik, funkci a činnost jednotlivých článků navrhovaného systému podpory rozvoje nadání a péče o nadané (v oblasti kognitivního nadání) od předškolního věku až po oblast celoživotního vzdělávání.
Koncepce řeší vznik, funkci a činnost jednotlivých článků navrhovaného systému podpory rozvoje nadání a péče o nadané (v oblasti kognitivního nadání) od předškolního věku až po oblast celoživotního vzdělávání. Hlavním cílem je podpora maximálního rozvoje a plného využití potenciálu všech dětí, žáků a studentů. Jako strategický dokument se koncepce věnuje zejména stanovení priorit, klíčových opatření a hlavním směrům úkolů. Široký rámec koncepce je dán i tím, že řeší formální vzdělávání na školách, služby školských poradenských zařízení v oblasti nadaných, zájmové vzdělávání i různé aktivity dalších subjektů jakými jsou vysoké školy, Akademie věd ČR, NNO, firmy i zahraniční subjekty.
Implementace
Implementační část koncepce počítá do roku 2016 s postupným zaváděním Systému podpory nadání s vybudováním krajské sítě péče o podporu nadání po celé ČR jako základním koordinačním článkem této národní sítě.
Implementační část koncepce počítá do roku 2016 s postupným zaváděním Systému podpory nadání s vybudováním krajské sítě péče o podporu nadání po celé ČR jako základním koordinačním článkem této národní sítě. Při zakládání této krajské sítě péče a podpory bude kladen důraz na využití aktivních a nejlepších subjektů působících v oblasti péče o nadané z řad pedagogů, kteří budou průběžně vzděláváni pro oblast péče o nadané. Odbornými subjekty krajské sítě budou vysoké školy, výzkumné ústavy, odborná pracoviště, které budou spolu s orgány státní správy vytvářet podmínky pro rozvoj nadání žáků. V přílohové části Koncepce jsou již konkrétní úkoly a jejich harmonogram, které je nutné řešit do roku 2017 pro naplňování ze strany MŠMT a přímo řízených organizací MŠMT. V další rozsáhlé příloze jsou konkrétní úkoly participujících subjektů (krajské úřady, vysoké školy a nestátní neziskové organizace), které si daly za cíl v rámci plnění této koncepce realizovat.
Výchozí legislativa
MŠMT Vyhláška č. 27 o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných podle zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
Usnesení vlády či jiný akt, kterým je dokument schválen
9. září 2014 byla schválena poradou vedení MŠMT
Relevance ke kohezní politice 2007-2013
0 – žádná
Relevance ke kohezní politice 2014-2020
3 - nejsilnější