Koncepce rozvoje informačních a komunikačních technologií ve vzdělávání v období 2009 – 2013 vznikla usnesením vlády ČR v říjnu 2008 (usnesení vlády č. 1276/2008).
Cílem dokumentu je zvýšit konkurenceschopnost českého školství v oblasti ICT vzdělanosti ve srovnání se školstvím vyspělých států EU.
MŠMT předpokládá zajišťování podpory rozvoje ICT ve školách v období 2009–2013 realizací celkem osmi programů, které jsou podrobně popsány v dokumentu:
- Konektivita – finanční i administrativní podpora připojení škol k internetu,
- Infrastruktura – podpora vybavení škol i samotných učitelů,
- Školský Portál – centrální portál o vzdělávání,
- Vzdělávání učitelů k dovednostem užívat ICT prostředky při výuce – vývoj a zpřístupnění digitálního vzdělávacího obsahu,
- Monitoring – pravidelný sběr relevantních dat a jejich vyhodnocování,
- Řízení kvality – vytvoření konzultačního orgánu, spolupráce s externími odborníky,
- Podpora přijímacího řízení – informační podpora přijímacího řízení na střední školy,
- Výsledky ve vzdělávání – centrální podpora zjišťování výsledků ve vzdělávání.