Škola pro 21. Století – Akční plán Koncepce rozvoje informačních technologií ve vzdělávání byl schválen vládou ČR v roce 2009 jako prostředek pro dosažení cílů Koncepce rozvoje informačních a komunikačních technologií ve vzdělávání v období 2009 – 2013 (usnesení vlády č. 1276/2008).
Navrhovaný koncept tedy vychází z naléhavých potřeb akcelerovat modernizaci našeho školství vzhledem k současnému vývoji světa. Je plně v souladu s probíhající reformou. Vychází z platných právních předpisů, norem, metodických doporučení a z Dlouhodobého záměru MŠMT:
- napomáhá individualizaci školské politiky v jednotlivých subjektech (ŠVP);
- posiluje kompetence ředitele při řízení pedagogického procesu v oblasti využívání moderních technologií, ale také vyžaduje odpovědnost při nenaplnění deklarovaných cílů;
- posiluje roli pedagogického pracovníka jako stěžejní pro úspěch a rozvíjí profesní standard kvality učitele;
- definuje standard ve formě „Profil Škola21“, ve kterém sice vychází z technologického vybavení, ale hodnotí jej z hlediska efektivnosti pedagogického procesu a určuje širší souvislosti mezi moderními technologiemi a samotným působením na žáka včetně jeho ochrany před nežádoucími vlivy a sociopatalogickými jevy ve virtuálním prostředí;
- navrhuje role dalším subjektům působícím v resortu školství a předpokládá zapojení všech školských institucí do tohoto procesu;
- navrhuje role OPŘO (VÚP) jako garanta obsahu „Škola pro 21. století“, Českou školní inspekci jako garanta monitorování a evaluace, a kraje, zřizovatele, obce jako významné partnery pro naplnění celkové vize.