Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak KRAJ OLOMOUCKÝ
KRAJ OLOMOUCKÝ
www stránky

KRAJ OLOMOUCKÝ

Názvy hierarchických úrovní
"Oblast"
1 "Podoblast"
1.1 "Opatření"

Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Olomouckého kraje (2016)

GesceSpolugesceSpolupráce
Předškolní vzdělávání
Přístup k předškolnímu vzdělávání
a Nadále optimalizovat síť mateřských škol s ohledem na demografický vývoj ve spolupráci s obcemi jako jejich zřizovateli, podporovat vznik nových tříd nebo mateřských škol v lokalitách, kde je nedostatek kapacit k umístění dětí k předškolnímu vzdělávání v mateřské škole.
b Využívat evropské strukturální fondy při zvyšování kapacit MŠ.
c Podporovat další vzdělávání a zvyšování kvalifikace pedagogických pracovníků formou dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků se zaměřením na oblast vnitřní evaluace, hodnocení individuálního rozvoje a vzdělávacích pokroků dětí, na oblast vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí mimořádně nadaných. V souvislosti s očekávaným nárůstem dětí mladších 3 let v mateřských školách podporovat pregraduální vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti studia specifik práce s dvouletými dětmi. Začlenit do programu přípravy pedagogů působících v mateřských školách nebo do programu dalšího vzdělávání učitelů mateřských škol jazykovou přípravu tak, aby jejich působení při seznamování dětí s cizím jazykem bylo co nejkvalitnějš
d Zajistit prevenci a odbornou péči pro děti s lehčími vadami řeči v běžných třídách mateřských škol formou vyškolení pedagogických pracovníků pro logopedickou prevenci v jednotlivých mateřských školách.
e Podporovat polytechnické vzdělávání (přírodovědné, technické a environmentální) a vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích u dětí mateřských škol.
f V mateřských školách, které jsou schopny vytvořit vhodné personální podmínky, seznamovat děti způsobem přiměřeným jejich věku a možnostem s cizím jazykem.
g Podporovat vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, rozvíjet spolupráci mateřských škol se speciálně pedagogickými centry nebo pedagogicko-psychologickými poradnami.
h V odůvodněných případech podporovat vznik tříd s alternativní pedagogikou a přípravných tříd základní školy pro děti v posledním roce před zahájením povinné školní docházky, u kterých je předpoklad, že zařazení do této třídy vyrovná jejich vývoj, a pro děti, kterým byl povolen odklad povinné školní docházky.
i Včasnou diagnostikou potíží dítěte v průběhu předškolního období eliminovat odklady povinné školní docházky.
j Metodicky a organizačně podporovat vznik tzv. firemních školek.
k Cíleně zvyšovat účast dětí ze skupin a lokalit ohrožených sociálním vyloučením na předškolním vzdělávání, podporovat rozvoj spolupráce mateřských škol s poskytovateli sociálně aktivizačních služeb pro rodiny s dětmi.
l Podporovat zapojování mateřských škol a pedagogických pracovníků mateřských škol do rozvojových programů (např. podpora logopedické prevence,inkluzivního vzdělávání, rozvoj interkulturních kompetencí dětí, rozvoj polytechnického vzdělávání).
m Iniciovat návrhy legislativních změn za účelem snížení počtu dětí ve třídách mateřských škol v případě, že jsou v nich současně vzdělávány dvouleté děti.
Základní vzdělávání
Přístup k základnímu vzdělávání
a Podporovat vznik škol zřizovaných svazky obcí.
b Zkvalitnit ŠVP na školách tak, aby lépe umožňovala mobilitu žáků a jejich přípravu na studium na středních školách.
c Zvyšovat kompetence pedagogů základních škol vedoucí k lepším vzdělávacím výsledkům žáků, včetně schopnosti vyhodnocovat kvalitu výuky, poskytovat kvalitní zpětnou vazbu žákům i jejich rodičům.
d Podporovat inkluzivní vzdělávání na ZŠ.
e Podporovat organizování kurzů k doplnění základního vzdělání základními školami.
f Podporovat přípravu žáků-cizinců, k jejich začlenění do základního vzdělávání.
g Podporovat zavedení anglického jazyka jako prvního cizího jazyka od 3. ročníku základní školy.
h Zaměřit se na oblast matematických dovedností žáků vzhledem k dlouhodobým výsledkům testování žáků.
i Podporovat polytechnické vzdělávání na základních školách a manuální zručnost žáků.
j Podporovat propojení školního a mimoškolního vzdělávání.
k V odůvodněných případech a za podmínky dostatečného zájmu veřejnosti podporovat vznik tříd s alternativní pedagogikou či specificky zaměřených tříd (sportovní apod.) na základních školách. Zcela výjimečně zřizovat nové ZŠ
Střední vzdělávání
Přístup k střednímu vzdělávání
a Zlepšit vybavenost a podmínky pro studium (budování odborných učeben, sportovišť, prostorů pro projektovou výuku a mimoškolní činnost).
b Realizovat periodické hodnocení ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Olomouckým krajem.
c Realizovat kroky, které povedou ke srovnatelné úrovni v přijímacím řízení na obdobných typech škol.
d Podporovat zapojení škol do Regionální inovační strategie Olomouckého kraje.
e Podporovat zapojení škol do Krajského akčního plánu.
f Podpořit zefektivnění procesu vlastního hodnocení škol účelnou metodikou procesu a vhodnými autoevaluačními nástroji.
g Podporovat spolupráci škol s odborníky z praxe.
h Podporovat technické a přírodovědné odborné vzdělávání využíváním tzv. šablon, tedy předpřipravených typizovaných projektů, které jsou financovány metodou „unit costs“.
i Podporovat jazykové vzdělávání ve školách prostřednictvím evropských dotačních programů.
j Podporovat mimořádně nadané děti, žáky a studenty, např. formou ocenění Talent Olomouckého kraje.
k Podporovat tzv. klíčové kompetence žáků – čtenářská, matematická, finanční, digitální gramotnost; podnikavost aj. prostřednictvím evropských dotačních programů.
Gymnázia
a Využít krátkodobý nárůst populační křivky k úpravě poměrného zastoupení gymnaziálního vzdělávání v nabídce středních škol a v souladu s Dlouhodobým záměrem ČR nenavyšovat kapacitu gymnaziálního vzdělávání.
Nezvyšovat počet gymnázií.
b Podporovat bilingvní gymnázia při stávajícím počtu tříd.
c Podporovat spolupráci Univerzity Palackého v Olomouci a gymnázií v regionu s cílem zvýšit zájem o přírodovědné a technické studium.
d Podporovat inovativní metody výuky přírodovědných předmětů spojené s praktiky na odborných pracovištích univerzity nebo špičkových technologických pracovištích firem.
Střední odborné školy
a Podporovat rozvoj technických oborů na školách poskytujících vzdělávání v oborech ukončených maturitní zkouškou.
b Sledovat a vyhodnocovat výsledky žáků středních odborných škol u maturitních zkoušek a přijmout opatření zajišťující kvalitu středního odborného vzdělávání.
c Podporovat otevírání pouze oborově zaměřeného nástavbového studia.
d Nerozšiřovat síť středních odborných škol s výjimkou škol, jejíž zařazení do rejstříku bude plně v souladu s potřebami trhu práce (např. při využití brownfieldu významným investorem, který se bude zaměřovat na technologie, které nejsou v nabídce škol na území Olomouckého kraje). Vždy bude vycházeno ze stanovisek sociálních partnerů a Asociace krajů ČR pro jedinečné obory vzdělání.
e U solitérních škol podporovat materiálně technickou základnu tak, aby školy mohly plnit hlavní i doplňkovou činnost.
f Podporovat prezentaci nabídky vzdělávacích programů solitérních škol z Olomouckého kraje i nad rámec kraje.
Střední odborná učiliště a Odborná učiliště
a Ponechat střední vzdělání s výučním listem v rozsahu potřeb trhu práce a regionu.
b Rozvíjet spolupráci se zaměstnavateli umožňující odbornou praxi žákům středních škol.
c Podporovat spolupráci škol a zaměstnavatelů (např. workshopy, kulaté stoly, zapojení odborníků z praxe do výuky, stáže pedagogů ve firmách, aj.).
d Podporovat nedostatkové a ojedinělé obory v rámci kraje (např. formou stipendií).
e Podporovat standardizaci závěrečných zkoušek učebních oborů ve spolupráci škol a NÚV.
f Zavést do praxe mistrovské zkoušky v oborech vzdělání s výučním listem.
g Ve spolupráci s Hospodářskou komorou podporovat programy, které zvyšují kvalitu učebních oborů a prestiž řemesla (např. možnost získání „Osvědčení Hospodářské komory ČR pro úspěšné absolventy jednotlivých oborů vzdělání“).
h Dlouhodobě podporovat veškeré aktivity vedoucí ke zvýšení počtu žáků ve středním vzdělání s výučním listem v oborech perspektivních na trhu práce.
i Nerozšiřovat síť středního vzdělání s výučním listem s výjimkou škol, jejíž zařazení do rejstříku bude plně v souladu s potřebami trhu práce (např. při využití brownfieldu významným investorem, který se bude zaměřovat na technologie, které nejsou v nabídce škol na území Olomouckého kraje). Vždy bude vycházeno ze stanovisek sociálních partnerů a Asociace krajů ČR pro jedinečné obory vzdělání.
Konzervatoř
a Podpořit realizaci vzdělávacích programů v konzervatoři.
b Nenavyšovat počet konzervatoří.
Terciární vzdělávání
Vyšší odborné školy
a Ponechat v rejstříku škol a školských zařízení vyšší odborné školy s kvalitními a dobře personálně i materiálně zabezpečenými vzdělávacími programy.
b U škol, které budou splňovat podmínky, podporovat jejich snahu transformace a integrace do struktury vybrané vysoké školy.
c Podporovat spolupráci vyšších odborných škol s vysokými školami při zavádění kreditního systému hodnocení studentů vyšších odborných škol.
e Nové vyšší odborné školy zřizovat jen ve výjimečných a odůvodněných případech.
f Nezvyšovat kapacity v oborech vyššího odborného vzdělávání s výjimkou oborů, jejichž zařazení do rejstříku bude plně v souladu s potřebami trhu práce a bude vycházet ze stanovisek sociálních partnerů a Asociace krajů.
Vysoké školy
a Podporovat činnost vysokých škol se sídlem na území Olomouckého kraje.
b Spolupracovat s vysokými školami se sídlem na území Olomouckého kraje v rámci Výzkumné a inovační strategie pro inteligentní specializaci 2014-2020 (tzv. RIS 3).
Další vzdělávání
Další vzdělávání pedagogických pracovníků
a Podporovat další vzdělávání pedagogických pracovníků všech druhů škol v souvislosti se změnami školského zákona a prováděcích právních předpisů.
b Podporovat zvýšení dostupnosti DVPP.
c Podporovat vzdělávání pedagogických pracovníků zaměřené na moderní metody výuky, vzdělávání a výchovy, na oblast ICT, finanční gramotnosti.
d Vytvořit podmínky pro další vzdělávání pedagogických pracovníků působících v oblasti dalšího profesního vzdělávání.
e Metodicky a organizačně podporovat oblast oborových didaktik.
f Podporovat zvyšování kompetencí učitelů v oblasti výchovně vzdělávacího procesu žáků pocházejících ze sociálně znevýhodněného prostředí a komunikace s rodiči.
g Podporovat další vzdělávání pedagogických pracovníků pro logopedickou prevenci.
h Podporovat zapojení škol a školských zařízení zřizovaných Olomouckým krajem do oblasti dalšího vzdělávání prostřednictvím realizace vzdělávacích akcí pro veřejnost, zaměstnavatele a veřejnou správu (např. realizace rekvalifikačních kurzů).
i Podporovat školy a školská zařízení v dobudování infrastruktury využívané pro účely dalšího vzdělávání.
j Podporovat zapojení škol a školských zařízení do národních projektů a aktivit Centra uznávání a celoživotního učení Olomouckého kraje.
k Podporovat činnost Centra uznávání a celoživotního učení Olomouckého kraje.
l Podporovat implementaci systému uznávání, založeného na Národní soustavě kvalifikací, a dále jej propojovat s dalšími kvalifikačními systémy a rámcovými vzdělávacími programy tak, aby se rozšiřovala jeho uplatnitelnost v kraji.
m Podporovat centra odborného vzdělávání v technických a zemědělských oborech.
Speciální vzdělávání
Přístup k speciálnímu vzdělávání
a V návaznosti na znění legislativních předpisů realizovat změny nastavení podmínek pro vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami.
b Podporovat zavádění systému podpůrných opatření ve vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami.
c Nadále podporovat školy a třídy zřízené v souladu s § 16 školského zákona a jejich počet optimalizovat v souladu s reálnými potřebami Olomouckého kraje.
d Podporovat práci Spolku speciálních škol a zařízení Olomouckého kraje.
Základní umělecké školy
přístup k základním uměleckým školám
a Po dohodě s obcemi se snažit o přechod základních uměleckých škol zřizovaných krajem do zřizovatelské kompetence obcí.
b Umožnit zřizování nových míst poskytovaného vzdělávání stávajících ZUŠ s ohledem na složitou dopravní obslužnost v rámci stanovených kapacit.
c Umožnit přesuny mezi kapacitami jednotlivých uměleckých oborů v rámci stávající kapacity škol.
d S ohledem na dosavadní vývoj nezvyšovat kapacity ZUŠ.
e Nerozšiřovat stávající síť ZUŠ o další samostatné ZUŠ.
f Podporovat postupnou implementaci školních vzdělávacích programů do všech ročníků studia v ZUŠ.
g Podporovat další vzdělávání pedagogických pracovníků a jejich zapojení do vzdělávacích projektů financovaných z fondů EU (jazykové a odborné vzdělávání).
h Podporovat spolupráci ZUŠ v rámci Olomouckého kraje prostřednictvím dotačních titulů a grantů.
i Podporovat spolupráci ZUŠ se zahraničními školami obdobného zaměření formou dotačních titulů a grantů.
Školy a školská zařízení jiných zřizovatelů
Přístup k školám a školským zařízením jiných zřizovatelů
a Pohlížet na školství v Olomouckém kraji jako na celek bez ohledu na zřizovatele.
Jazykové školy
Přístup k jazykovým školám
a Podporovat zachování jednoletých kurzů cizích jazyků na jazykových školách.
b Podporovat spolupráci jazykových škol se zahraničními institucemi, univerzitou, Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy a Ministerstvem vnitra České republiky.
c Podporovat jazykové školy v organizaci zkoušky A1 z českého jazyka pro trvalý pobyt.
d Nerozšiřovat stávající sít jazykových škol.
Školská zařízení pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy
Přístup k školským zařízením pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy
a Vytvářet podmínky a podporovat vznik možnosti samostatného bydlení.
b V odůvodněných případech podporovat vznik elokovaných pracovišť stávajících dětských domovů (rodinné domy, byty ve stávající zástavbě…).
c V souladu s navrhovanou novelou zákona č. 109/2002 Sb., o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a o preventivně výchovné péči ve školských zařízeních a o změně dalších zákonů, a transformací systému péče o ohrožené děti využít v případě zřizovatelských kompetencí kapacit některých ze stávajících dětských domovů (zejména ve větších městech) ke zřízení středisek výchovné péče především v rámci ambulantních, terénních a celodenních služeb. Nadále usilovat o zachování dětských domovů v gesci školství.
d Posílit preventivní složky práce s ohroženými dětmi a jejich rodinami zejména přesunem části personálních kapacit do terénních služeb.
Zájmové vzdělávání
Školní kluby a družiny
a Řešit komplexně volnočasové a zájmové vzdělávací aktivity zejména tím, že nebude nově podporovat plošné souběžné fungování činnosti školních družin a/nebo školních klubů se středisky volného času vykonávané jednou právnickou osobou.
b Nevytvářet nové konkurenční prostředí mezi jednotlivými druhy (typy) zařízení zejména tím, že nebude nově zařazovat zařízení pro zájmové vzdělávání u právnických osob v oblastech, kde je nabídka volnočasových aktivit dostatečná.
c Přizpůsobovat kapacity zařízení pro zájmové vzdělávání v souladu s demografickou křivkou.
Střediska volného času
a Po dohodě s obcemi se snažit o přechod středisek volného času zřizovaných krajem do zřizovatelské kompetence obcí.
b Rozšiřovat nabídku pravidelných, příležitostných i spontánních aktivit včetně nabídky pobytových a příměstských táborů, nezávislých na pravidelné účasti dětí, a tím pružně reagovat na potřeby a specifika regionu.
c Vytvářet možnosti vícezdrojového financování SVČ.
d Podporovat vytvořenou strukturu aktivit SVČ, zkvalitňování zájmového vzdělávání a jeho dostupnost.
e Podporovat metodicky a finančně všechny typy zájmového odborného vzdělávání včetně vytváření nových soutěží a síťování škol a zaměstnavatelů. Podporovat rozvoj středisek technické zájmové činnosti, zejména na školách.
Rovné příležitosti ve vzdělávání
Podpora rovných příležitostí ve vzdělávání
a Podporovat zřizování přípravných tříd a pracovních pozic asistentů pedagoga především v mateřských a základních školách s vyšším počtem dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
b Podporovat studium dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí na středních školách, Podporovat studium bezplatné přípravy českého jazyka žáků – cizinců z jiného členského státu Evropské unie a zemí třetího světa.
c Vyhodnocovat dopad změn v rámci společného vzdělávání v oblasti speciálního školství
d Zkvalitnit vzdělávání žáků na základních a středních školách prostřednictvím školních psychologů a speciálních pedagogů.
Systém poradenství ve školství
Pedagogicko-psychologická poradna a Speciálně pedagogické centrum
a V zájmu zajištění dostatečné dostupnosti podporovat rozšíření nabídky služeb pedagogicko-psychologického poradenství formou dalších míst poskytování školských služeb s ohledem na potřeby regionu a zřizovatele v rámci stávajících kapacit.
b V souvislosti s legislativními změnami v systému poradenských služeb zvýšit počet poradenských pracovníků vzhledem k potřebám jednotlivých školských zařízení.
c Podporovat spolupráci se středisky výchovné péče (SVP) při řešení úkolů primární prevence a sociálně patologických jevů u dětí a mládeže.
d Usilovat o sjednocení výstupů poradenských zařízení.
Kariérové poradenství
a Zajistit organizaci prezentační výstavy oborů vzdělání středních škol a vyšších odborných škol Olomouckého kraje.
b Podílet se i nadále na vydávání atlasů školství.
c Informovat veřejnost o podpoře Olomouckého kraje žákům učebních oborů požadovaných na trhu práce.
d Organizovat setkání výchovných poradců základních škol Olomouckého kraje, pravidelně alespoň 1x ročně informovat výchovné poradce o aktuální situaci na trhu práce, podmínkách přijímacího řízení atd.
Prevence rizikových projevů chování u dětí a mládeže
Přístup k prevenci rizikových projevů chování u dětí a mládeže
a Zajistit rovnoměrnější pokrytí službami primární prevence v celém Olomouckém kraji, zejména se specifickým důrazem na zlepšení těchto služeb v okrese Jeseník.
b Podporovat zkvalitnění preventivních programů, v této souvislosti dále rozvíjet specifickou primární prevenci (zejména selektivní) a udržovat nespecifickou primární prevenci, včetně podpory certifikovaných organizací v primární prevenci.
c Realizovat dlouhodobou, specifickou a cíleně zaměřenou kampaň směřující k potlačení vysoké míry společenské tolerance k alkoholu a tabáku vedoucí k absenci pocitu osobní odpovědnosti, podceňování rizik a negativní bilance v počtu jedinců užívajících ve zvýšené míře legální drogy a stále více i nelegální marihuanu.
d Podporovat činnosti a aktivity směřující k většímu zapojení rodičů do primární prevence a dále prohlubovat tvorbu prostoru pro mimoškolní výchovu jako prostředku ovlivňujícího potenciální výskyt sociálně patologických jevů (včetně problematiky zapojení dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí).
e Intenzivně podporovat informovanost a dostupnost informací z oblasti primární prevence rizikových projevů chování u dětí a mládeže a současně cíleně podporovat nabídku vzdělávání v oblasti primární prevence, a to zejména s důrazem na vzdělávání metodiků prevence a třídních učitelů.
Environmentální vzdělávání, výchova a osvěta
Přístup k environmentálnímu vzdělávání, výchově a osvětě
a V souladu s finančními možnostmi Olomouckého kraje realizovat aktivity vycházející z Koncepce environmentální výchovy a osvěty Olomouckého kraje zejména v oblasti školství (cílená podpora vybraných aktivit a zajištění služeb v oblasti EVVO významně přispívajících k naplnění Koncepce environmentální výchovy a osvěty Olomouckého kraje).
b Podporovat environmentální projekty škol, školských zařízení a dalších subjektů prostřednictvím vyhlašovaných dotačních titulů Olomouckého kraje, vyhlašovaných soutěží, hledáním dalších finančních zdrojů a prezentací úspěšných projektů.
c Podporovat doporučené postupy stanovené pro školy a školská zařízení Metodickým pokynem MŠMT k zajištění environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty (zejména podpora odborně-metodické práce pedagogických pracovníků v oblasti EVVO a využívání doporučených metod a forem vzdělávání v oblasti EVVO).
d Rozvíjet spolupráci s organizacemi (př. nevládní neziskové organizace) poskytujícími služby v oblasti EVVO zacílenými na děti, mládež a veřejnost.
e Rozvíjet komunitní funkci škol, kdy se školy stávají prostředím pro rozvíjení spolupráce a zájmu o udržitelný rozvoj a také prostorem pro sdílení zkušeností s dalšími školami a s mimoškolním prostředím (veřejná správa, NNO, podniková sféra, veřejnost).
f Podporovat neziskové organizace a příspěvkové organizace, jejímž zřizovatelem je Olomoucký kraj a příspěvkové organizace zřizované obcemi v rámci programu Národní sítě EVVO, který vyhlašuje Ministerstvo životního prostředí.
Podpora výuky cizích jazyků a informačních a komunikačních technologií
Podpora výuky cizích jazyků
a Metodicky a organizačně podporovat rozšíření kvalifikované výuky cizího jazyka, především anglického, v mateřských školách a na 1. stupni ZŠ.
b Podporovat rozšíření nabídky pro další vzdělávání pedagogických pracovníků Olomouckého kraje v oblasti cizích jazyků.
Podpora výuky informačních a komunikačních technologií
a Podporovat rozvoj tzv. digitální gramotnosti.
b Metodicky a organizačně podporovat využití finančních prostředků z ESF v rámci digitálního vzdělávání.
c Podporovat školy při podávání dalších projektů zaměřených na podporu ICT.
d Pokračovat ve vzdělávání učitelů se zaměřením na praktické využití ICT ve výuce.
Mezinárodní spolupráce, partnerství škol a studium na zahraničních školách
Evropské vzdělávací programy
a Podporovat a propagovat evropské vzdělávací programy v Olomouckém kraji.
b Podporovat zapojení Olomouckého kraje do mezinárodních společenství, jejichž cílem je posílení mezinárodní spolupráce při tvorbě společných projektů, zajištění výměny informací (tzv. best practices) a pomoc při hledání partnerů pro jednotlivé projekty.
c Zvýšit počet žádostí o grant v uvedených programech z Olomouckého kraje.
d Zvýšit počet výměnných pobytů a stáží studentů v zahraničí.
Partnerství škol a školských zařízení
a Podporovat vznik partnerství škol a školských zařízení navzájem a s dalšími subjekty působícími na poli vzdělávání, zejména mezinárodní a regionální partnerství.
b Podporovat spolupráci škol a školských zařízení na území Olomouckého kraje se školami a školskými zařízeními v partnerských regionech.
c V oblasti odborného vzdělávání podporovat spolupráci s podnikatelskou sférou.
d Podporovat realizaci projektů financovaných z ESF EU zaměřených na spolupráci škol a školských zařízení.
Studium na zahraničních školách
a Propagovat studium žáků a studentů z Olomouckého kraje na zahraničních školách a univerzitách.
b Finančně podporovat studium žáků a studentů z Olomouckého kraje na zahraničních školách a univerzitách.
Strukturální fondy EU v oblasti vzdělávání
Využití strukturálních fondů EU v oblasti vzdělávání
a Podporovat školy a školská zařízení v přípravě a realizaci projektů financovaných z ESF EU.
b Podporovat školy a školská zařízení v přípravě a realizaci investičních projektů financovaných z EFRD EU (prostřednictvím Integrovaného regionálního operačního programu).
c Podporovat činnosti Regionální sektorové dohody pro Olomoucký kraj.