Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak KRAJ OLOMOUCKÝ
KRAJ OLOMOUCKÝ
www stránky

KRAJ OLOMOUCKÝ

Názvy hierarchických úrovní
1. "Priorita"
1.1 "Opatření"
1.1.1 "Aktivita"

Program rozvoje cestovního ruchu Olomouckého kraje 2021-2027 [akt. 2014]

GesceSpolugesceSpolupráce
1. Zkvalitnění nabídky cestovního ruchu
1.1 Podpora rozvoje turistických cílů ve vazbě na potenciál a hlavní produkty
1.1.1 Poskytovat metodickou podporu subjektům cestovního ruchu ve vztahu ke způsobu využívání dostupného potenciálu cestovního ruchu
1.1.2 Podporovat využití přírodních a kulturních předpokladů pro rozvoj cestovního ruchu a koordinovat jeho využívání ve vztahu k limitům daného území
1.1.3 Zpracovat vyhodnocení potenciálu cestovního ruchu a jeho využití na území kraje
1.2 Zkvalitnění dopravní infrastruktury a dopravní dostupnosti destinace
1.2.1 Přizpůsobovat veřejnou (hromadnou) dopravu
v rámci celého kraje pro účely cestovního ruchu
1.2.2 Naplňovat aktuální Koncepci rozvoje cyklistické dopravy na území Olomouckého kraje
1.2.3 Pokračovat v poskytování dotace na podporu pěší turistiky Klubu českých turistů
1.2.4 Pokračovat v dotačním programu na podporu lyžařských a běžeckých tras v Jeseníkách
1.2.5 Podporovat budování vybrané dopravní infrastruktury ve vazbě na cestovní ruch (doprava v klidu, cykloturistika, rekreační plavba, elektro-mobilita atd.)
1.2.6 Ověřit ekonomickou proveditelnost rozšíření Baťova kanálu do Olomouckého kraje a zanalyzovat přínosy pro rozvoj cestovního ruchu
1.3 Vytváření podmínek pro budování infrastruktury cestovního ruchu
1.3.1 Poskytovat metodickou podporu subjektům ve vztahu k budování infrastruktury cestovního ruchu
1.3.2 Podporovat budování specifické veřejné infrastruktury (sportovně-rekreační infrastruktura, vybraná lázeňská infrastruktura, kongresová infrastruktura atd.) cestovního ruchu prostřednictvím krajských dotačního nástrojů
1.3.3 Pokračovat v podpoře turistických informačních center působících na území Olomouckého kraje, vytvořit motivační nástroje a trvale hledat externí zdroje pro financování provozu a rozvoje TIC
1.3.4 Iniciovat zavádění inovací ve službách cestovního ruchu v Olomouckém kraji
2. Rozvoj řízení destinace (destinační management)
2.1 Vytváření podmínek pro rozvoj destinačního managementu v kraji
2.1.1 Certifikace CCR Olomouckého kraje v rámci Kategorizace DMO
2.1.2 Metodicky podporovat a rozvíjet organizační strukturu destinačního managementu v kraji v souladu s platnou Kategorizací DMO
2.1.3 Garantovat dlouhodobou finanční podporu organizační struktury destinačního managementu v kraji
2.1.4 Vyhodnocovat činnost CCR Olomouckého kraje a oblastní DMO
2.2 Rozvoj kvality a podpora lidských zdrojů v cestovním ruchu
2.2.1 Zvýhodňovat oficiálně certifikované subjekty při podpoře z dotačních titulů kraje
2.2.2 Preferovat spolupráci ze strany kraje a krajských DMO s oficiálně certifikovanými subjekty
2.2.3 Spolupracovat s agenturou CzechTourism na rozvoji a podpoře Českého systému kvality služeb
2.2.4 Provádět osvětu a realizovat vzdělávací akce k významu cestovního ruchu
2.2.5 Přizpůsobovat vzdělávací systém Olomouckého kraje potřebám vzdělávání v oblasti cestovního ruchu, lázeňství a navazujících služeb
2.3 Zkvalitnění sběru a využívání dat a informací o cestovním ruchu
2.3.1 Provádět sběr dat v souladu s Metodickým postupem pro sledování ukazatelů o vývoji destinace
2.3.2 Vytvářet vlastní informační databázi zahrnující data pro strategické řízení o rozvoji cestovního ruchu na území kraje
2.3.3 Realizovat marketingové výzkumy (kvantitativní a kvalitativní šetření) za účelem marketingové komunikace
2.3.4 Vzdělávat aktéry cestovního ruchu v oblasti práce s daty a jejich využíváním
2.3.5 Vést databázi indikátorů pro sledování způsobu naplňování Programu
3. Rozvoj principů destinačního marketingu
3.1 Podpora tvorby regionálních produktů a témat pro marketing cestovního ruchu
3.1.1 Vytvořit a pravidelně aktualizovat Marketingovou strategii cestovního ruchu Olomouckého kraje
3.1.2 Definovat v rámci Marketingové strategie cestovního ruchu Olomouckého kraje ucelené produktové portfolio kraje ve formě produktových karet
3.1.3 Vypracovat a realizovat pro klíčové produkty cestovního ruchu produktové strategie
3.1.4 Na základě produktových strategií rozvíjet a inovovat ucelené produktové portfolio
3.1.5 Testovat průběžně jednotlivé produkty na vybraných zdrojových trzích a segmentech návštěvníků
3.1.6 Podporovat (finančně a marketingově) akce (eventy) Olomouckého kraje s nadregionálním dosahem
3.2 Strategie destinačních značek a marketingová komunikace
3.2.1 Vypracovat a pravidelně aktualizovat strategii značky a komunikační strategii jako součást Marketingové strategie cestovního ruchu Olomouckého kraje
3.2.2 Zpracovávat roční pravidelné marketingové plány CCR Olomouckého kraje
3.2.3 Provádět testování značek využitelných pro cestovní ruch v rámci kraje např. Haná
3.2.4 Koordinovat a realizovat komunikační aktivity v rámci Olomouckého kraje
3.2.5 Měřit a vyhodnocovat efektivitu realizovaných komunikačních aktivit
4. Cestovní ruch jako součást
hospodářské a regionální politiky kraje
4.1 Podpora koordinace aktivit kraje s pozitivním vlivem na cestovní ruch a regionální rozvoj
4.1.1 Koordinovat krajské politiky a další aktivit s cílem zvýšení přínosů z cestovního ruchu i další odvětví
4.1.2 Využívat cestovní ruch jako nástroj regionální politiky kraje zejména pro rozvoj území Jesenicka, Šumperska, Staroměstska, Konicka a dalších oblastí
4.1.3 Využívat synergie mezi cestovním ruchem a dalšími odvětví ve mezi-odvětvových produktů
4.1.4 Podporovat znevýhodněné cílové skupiny obyvatel kraje v cestovním ruchu (sociální turismus)
4.2 Podpora spolupráce
kraje na nadregionální a přeshraniční úrovni v oblasti turismu
4.2.1 Pokračovat v produktové integraci a sjednocení marketingové komunikace území Jeseníků
4.2.2 Zkvalitnit úroveň spolupráce ve vztahu k území Kralického Sněžníku
4.2.3 Iniciovat diskuzi k produktovému a komunikačnímu propojení území Střední Moravy (Hané)
4.2.4 Zvýšit účinnost přeshraniční spolupráce v oblasti cestovního ruchu
4.2.5 Aktivně spolupracovat s národními institucemi ve vazbě na cestovní ruch v kraji
4.2.6 Koordinovat nadregionální, národní a mezinárodní produkty cestovního ruchu