Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu

KRAJ KRÁLOVÉHRADECKÝ

Názvy hierarchických úrovní
1. "Prioritní oblast"
1.1 "Cíl"

Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Královéhradeckého kraje 2012-2016

Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Královéhradeckého kraje 2012-2016
1.Předškolní vzdělávání
1.1Spolupráce se zřizovateli mateřských škol při mapování demografického vývoje ve spádovýchoblastech mateřských škol s možností včasné přípravy na předpokládané změny
1.2Podpora vzniku firemních mateřských škol v KHK
1.3Podpora vyrovnávání vývoje dětí se sociálním znevýhodněním
2.Základní vzdělávání
2.1Metodická pomoc obcím při optimalizaci sítě škol
2.2Podpora inkluzivního vzdělávání na základních školách – integrace žáků se speciálními vzdělávacímipotřebami do hlavního vzdělávacího proudu, avšak pouze v případech, kdy toto začlenění budežákům prospěšné a bude v souladu s § 16 školského zákona
3.Střední vzdělávání
3.1Optimalizace sítě krajských škol a počtu míst na krajských středních školách v souladus demografickým vývojem (s ohledem na rovnoměrné rozložení nabídky jednotlivých oborů vzdělánína území kraje a s ohledem na posílení ekonomické stability škol)
3.2Optimalizace oborové struktury v krajských středních školách v souladu s potřebami trhu práce
3.3Optimální nastavení poměru počtu míst v maturitních i nematuritních oborech vzdělání ve středních školách v souladu s DZ ČR 2011 - 2015 a odpovídající potřebám trhu práce v KHK
3.4Optimální nastavení poměru počtu míst v maturitních oborech poskytujících všeobecné a odborné vzdělání ve středních školách v souladu s DZ ČR 2011 - 2015 a odpovídající potřebám trhu práce v KHK
3.5Podpora škol, které vyučují obory vzdělání jako jediné v KHK a absolventi mají dobrou dlouhodobouuplatnitelnost na trhu práce
3.6Pokračování v realizaci kurikulární reformy
3.7Zavedení efektivních způsobů hodnocení kvality vzdělávání ve středních školách
3.8Rovný přístup ke střednímu vzdělávání i pro handicapované jedince
3.9Posílení realizace dalšího vzdělávání ve středních školách, zajištění návaznosti počátečního a dalšího vzdělávání
3.10Efektivní spolupráce zřizovatele krajských škol i samotných škol se zaměstnavateli, krajskou pobočkouÚřadu práce ČR a dalšími institucemi ovlivňujícími trh práce
3.11Zvýšení motivace a profesionality pedagogických pracovníků středních škol
3.12Podpora grantové politiky středních škol
3.13Podpora programů EU pro rozvoj středních škol
3.14Efektivní spolupráce krajských škol se zřizovatelem a s KÚ KHK
4.Vyšší odborné vzdělávání
4.1Stabilizace vyššího odborného vzdělávání
4.2Zachování profilace a vysoké úrovně vyššího odborného vzdělávání
4.3Posílení postavení absolventů VOŠ na trhu práce
4.4Podpora prostupnosti vyššího odborného vzdělávání a bakalářského studia
5.Vzdělávání a výchova dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími
potřebami a dětí, žáků a studentů nadaných
5.1Podpora odpovídajícího vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základních a středních školách včetně škol samostatně zřízených pro žáky se zdravotním postižením v souladus § 16 školského zákona
5.2Školská zařízení pro výkon ústavní výchovy
6.Uplatnitelnost absolventů škol podle oborů vzdělání na trhu práce
6.1Snížení počtu nezaměstnaných absolventů
6.2Zvýšení míry shody dosaženého vzdělání a vykonávaného zaměstnání u absolventů
7.Úloha, podpora a zvyšování profesionality pedagogických pracovníků
7.1Podpora činnosti a aktivit ŠZ DVPP KHK zaměřené na nabídku a kvalitu vzdělávacích programů dleaktuálních požadavků a potřeb MŠMT, škol a školských zařízení, zřizovatelů
7.2Zařazení programů zaměřených na podporu sebevědomí a flexibilitu pedagogů do programové nabídky
7.3Podpora a zvyšování motivace pedagogů k učitelskému povolání, k osvojování nových metod výuky,k využívání nových informačních technologií apod.
7.4Podpora zahájení činnosti Koordinačního centra Královéhradeckého kraje zaměřeného na podporu technických a přírodovědných oborů – spolupráce v rámci projektu z OPVK s Masarykovou univerzitou v Brně, propagaci aktivit ve školách a nabídku souvisejících vzdělávacích programů
7.5Podpora navázání spolupráce ŠZ DVPP KHK se zahraničními partnery s cílem přípravy výměnných exkurzí do škol a školských zařízení a poznání jiných školských systémů
8.Další vzdělávání v rámci celoživotního učení
8.1Podpora rozvoje nabídky dalšího vzdělávání pro dospělé
8.2Vytváření podmínek pro růst vzdělanosti dospělých
8.3Vytváření podmínek pro získání, změnu, rozšíření či zvýšení kvalifikace dospělých
9.Základní umělecké vzdělávání
9.1Udržení stávající kapacity ZUŠ - navýšení kapacit, případně vznik nových škol realizovat pouze vevýjimečných a odůvodněných případech
9.2Podpora žádosti o zřízení nového uměleckého oboru, který dosud nebyl ve škole realizován
10.Jazykové vzdělávání
10.1Podpora rozvoje jazykových znalostí a dovedností u dětí, žáků a studentů na všech typech škol
10.2Podpora rozvoje jazykových znalostí a dovedností v rámci dalšího vzdělávání u dětí, žáků, studentů i pedagogů
10.3Podpora veškerých aktivit směřujících k praktickému využití cizího jazyka všech účastníků jazykového vzdělávání
11.Zájmové vzdělávání a volný čas
11.1Oblast děti a mládež – volný čas
11.2Oblast tělovýchova a sport
11.3Oblast soutěží a přehlídek
11.4Oblast činnosti školských zařízení pro zájmové vzdělávání
12.Systém poradenských služeb
12.1Pedagogicko-psychologická poradenství
13.Prevence rizikového chování
14.Environmentální výchova a výchova k udržitelnému rozvoji
14.1Udržení stabilního krajského systému EVVO pokrývající všechny oblasti a stupně celoživotníhovzdělávání
14.2Zajištění kvalitní koordinace a podpory systému EVVO, kromě krajských zdrojů využívání evropskýchfondů a národních zdrojů, motivace obcí k podpoře EVVO
14.3Podpora inovací a efektivních metod, jako je např. místně zakotvené učení, projektů zaměřených na zkvalitňování metodiky EVVO
15.Multikulturní výchova a vzdělávání cizinců a příslušníků národnostních menšin
15.1Podpora integrace dětí cizinců do mateřských, základních škol, ale i středních škol
16.Spolupráce státních orgánů a územních samosprávných celků s odborovými organizacemi, organizacemi zaměstnavatelů a dalšími partnery při plnění úkolů ve vzdělávání