1.1 Zlepšit do roku 2024 existující služby poskytované pro občany jednotlivými organizacemi města Bílina prostřednictvím ICT tak, aby byly samoobslužné, nezávisle na místě jejich využití s možností identifikace pomocí NIA, eOP pro všechny cílové skupiny splňující zákonné povinnosti
1.2 Do roku 2021 zahájit přípravu městských vyhlášek tak, aby byly v souladu s principy Digital First, Digital by Default. Do roku 2022 obsahuje každá vyhláška upravující služby města pro občany Digital by Default a Digital First přístup - po roce 2023 nevznikají vyhlášky bez principu Digital First a Digital by Default
1.3 Vybudovat do roku 2024 městskou integrační sběrnici, jejímž prostřednictvím budou sdíleny služby centrálního eGovernmentu (ZR) pro 50% organizací založených a zřízených městem
1.4 Zlepšit do roku 2024 existující služby poskytované pro občany jednotlivými organizacemi města Bílina prostřednictvím ICT tak, aby byly samooblužné, nezávisle na místě jejich využití s možností identifikace pomocí NIA, eOP pro všechny cílové skupiny splňující zákonné povinnosti
1.5 Zvýšit počet odborných kapacit v oblasti ICT města Bílina ze stávajícího stavu o 2-4 osoby s přijetím do pracovního poměru Odboru informatiky MěÚ Bílina nejdéle do konce roku 2021 za účelem vytvořit ICT governance pro organizace založené a zřízené městem Bílina
1.6 Zvýšit počet odborných kapacit v oblasti Projektového řízení města Bílina ze stávajícího stavu o 2 osoby s přijetím do pracovního poměru MěÚ Bílina nejdéle do konce roku 2021 za účelem vytvořit PM governance pro organizace založené a zřízené městem Bílina
1.7 Zvýšit počet odborných kapacitu v oblasti Change managementu (řízení změn) na úrovni města Bílina o průběžná školení pracovníků MěÚ Bílina nejdéle do konce roku 2021 za účelem vytvořit sdílenou Change management znalost pro organizace založené a zřízené městem Bílina
1.8 Zvýšit počet odborných kapacitu v oblasti procesního řízení města Bílina o průběžná školení pracovníků Odboru informatiky a PM/EA pracovníků MěÚ Bílina nejdéle do konce roku 2021 za účelem vytvořit sdílenou procesní governance pro organizace založené a zřízené městem Bílina
1.9 Zvýšit počet odborných kapacitu v oblasti Enterprise architektury města Bílina o průběžná školení pracovníků Odboru informatiky a PM pracovníků MěÚ Bílina nejdéle do konce roku 2021 za účelem vytvořit sdílenou EA governance pro organizace založené a zřízené městem Bílina
1.10 Podpora sdílení údajů agendových systémů pro výkon agendy státní správy v přenesené působnosti. Tyto agendové informační systémy musí mít správcem (ohlašovatelem agendy) zajištěnu logicky centralizovanou architekturu, zajišťující poskytování služeb bez ohledu na místní příslušnost, v integraci s jinými agendovými systémy i s provozními systémy OVM v agendě působících, a zahrnující řešení pro samoobsluhu a asistovaný přístup klientů
1.11 Propojený datový fond, tvořený v současnosti zejména Základními registry, bude i nadále rozvíjen o další autoritativní zdroje neveřejných údajů z klíčových oblastí výkonu veřejné správy (doprava, zdravotnictví, sociální služby...), a to jak textovými, tak prostorovými, s jasně definovaným garantem a editorem. Tyto zdroje budou propojeny se ZR i mezi sebou navzájem i do EU pomocí hlavní sběrnice propojeného datového fondu (eGSB) realizované a provozované v rámci CMS. Základní funkcí propojeného datového fondu je realizace zásad „Only once“ a „Obíhají data, nikoli lidé“ do běžné praxe veřejné správy ČR. Propojený datový fond (PPDF) je primárním zdrojem platných a právně závazných neveřejných údajů pro subjekty práva i pro všechny orgány veřejné moci při výkonu jejich působnosti. Tak vede PPDF k náhradě manuálních interakcí mezi úřady pomocí automatizované výměny údajů
1.12 Veřejný datový fond tvořený publikovanými veřejnými údaji veřejné správy je základní metodou pro sdílení veřejných informací mezi veřejnoprávními subjekty navzájem i pro sdílení veřejných údajů mezi veřejnoprávní a soukromoprávní sférou v ČR. Veřejný datový fond se od pouhé publikace automatizovaně čitelných Open Dat posune též k publikaci právně závazných, platných a pravidelně aktualizovaných datových sad s jasně definovanou zodpovědností OVS za takové sady
1.13 Zvýšit využívání prvnků procesního řízení a zavedení standardních vybraných agend při řízení města Bílina o průběžná školení pracovníků Odboru informatiky a PM/EA pracovníků MěÚ Bílina nejdéle do konce roku 2021 za účelem vytvořit sdílenou procesní governance pro organizace založené a zřízené městem Bílina a jejich agendy
1.14 Rozšířit řízení kvality a zlepšení strategického řízení Change managementu (řízení změn a jejich kvality) na úrovni města Bílina o průběžná školení pracovníků MěÚ Bílina nejdéle do konce roku 2021 za účelem vytvořit sdílenou Change management znalost pro organizace založené a zřízené městem Bílina
1.15 Zajistit napojení 60% agend MěÚ Bílina podpořených AIS (ICT) do Portálu veřejné správy a Portálu občana (MV ČR) prostřednictvím Portálu občana města Bílina a to do roku 2021
1.16 Zvýšit počet odborných kapacit v oblasti agend a jejich podpory ICT města Bílina ze stávajícího stavu o 2-4 osoby s přijetím do pracovního poměru Odboru informatiky MěÚ Bílina nejdéle do konce roku 2021 za účelem vytvořit ICT governance pro organizace založené a zřízené městem Bílina
1.17 Do roku 2024 zlepšit transparentnost 45% poskytovaných elektronických služeb zavedením publikování ročních výročních zpráv o počtu občanů, kteří je využily, kolik bylo požadavků ukončených, apod. Vybudovat přehledový a automatizovaný reporting pro různé kanály obsluhy (osobně na přepážce, elektronicky, přes podatelnu, apod.)
1.18 Posílení městské infrastruktury tak, aby mezi organizacemi zřízených a založených městem Bílina byla tzv. metropolitní síť. Dokončení projektu vysokorychlostního internetu pokrývajícím organizace zřízené a založené městem Bílina
1.19 Do 2022 vytvořit předpoklady a zavést procesy rozvoje vzdělávání v oblasti přenositelných a specifických/nepřenositelných digitálních kompetencí a dovedností pro 100% pracovníků organizací zřízených a založených městem Bílina