| Plán udržitelné městské mobility města Brna (2017) |
5.2. | Podíl cest udržitelných druhů dopravy (VD, cyklo, pěší) |
5.2.1 | Zvýšit podíl cest (modal split) veřejné, cyklistické a pěší dopravy |
5.2.2 | Zvýšit integraci udržitelných druhů dopravy (podíl multimodálních cest) a zrychlit veřejnou dopravu (cestovní rychlost na referenčních cestách MHD o 15% vyšší v r. 2030) |
5.2.3 | Zvýšit počet domácností nevlastnících auto (o 20% do r. 2050) |
5.3. | Komunikační síť města a kvalita veřejných prostor |
5.3.1 | Nezvyšovat kapacity komunikační sítě pro IAD v centrální části uvnitř města po dobudování ochranného dopravního systému (zachování celkového počtu parkovacích míst v širším centru města na úrovni potřebnosti) |
5.3.2 | Zvýšit dostupnost a atraktivitu udržitelných forem dopravy města a jeho zázemí (např. příměstské železnice), (podíl příměstské železnice na referenčních cestách vzroste do r. 2030 o 20% na úkor IAD) |
5.3.3 | Zvýšit počet a kvalitu veřejných prostor (nárůst podílu spokojených obyvatel města s veřejnými prostory o 30% do r. 2030) |
5.4. | Organizace a řízení dopravy a poptávky po dopravě |
5.4.1 | Propojit dopravní a územní plánování, zavést principy integrovaného dopravního plánování včetně posílení významu telematických systémů |
5.4.2 | Zavést komplexní plánování dopravy zaměstnanců a návštěvníků velkých podniků a institucí včetně záměrů generujících dopravu (např. Plány mobility pro obchodní centra, firemní plány mobility povinné pro organizace s více než 100 zaměstnanci do r. 2020, 50 zaměstnanci do r. 2025) |
5.4.3 | Zavést vzdělávání, školení, osvětu v oblasti městské mobility a informovanost účastníků dopravního provozu |
5.5. | Ochrana obyvatel před negativními vlivy dopravy, energetická náročnost dopravy |
5.5.1 | Snížit počet dopravních nehod (plnit národní cíle, např. snížení počtu obětí dopravních nehod do r. 2025 na polovinu oproti roku 2015) |
5.5.2 | Snížit počet obyvatel trpících nadlimitním hlukem z dopravy (do r. 2025 trpí nadlimitním hlukem z dopravy méně než 5% obyvatel města) |
5.5.3 | Snížit emise skleníkových plynů a snížit energetickou náročnost dopravy na cestujícího (čtyřnásobný pokles emisí skleníkových plynů do r. 2050 oproti roku 2010, nebo: 1 tuna ekv. CO2 na osobu a rok do r. 2050); pokles celkové energetické spotřeby v dopravě na cestujícího o 20% do r. 2050) |
5.5.4 | Zajistit spolehlivost dopravního systému při mimořádných událostech |
5.5.5 | Minimalizovat negativní dopady citylogistiky |