Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak EVROPSKÁ UNIE / European Union
EVROPSKÁ UNIE / European Union
www stránky

EVROPSKÁ UNIE / European Union

Závěry Rady EU o vzdělávání pro udržitelný rozvoj (2010)

1. Rada EU VYZÝVÁ PROTO ČLENSKÉ STÁTY, ABY: ...

1.1 zajištění toho, aby politický, regulační, institucionální a operační rámec podporoval vzdělávání pro udržitelný rozvoj

1.2 vybavení učitelů, školitelů, zaměstnanců škol a vedoucích pracovníků škol informacemi, znalostmi a kompetencemi, které jsou nezbytné k tomu, aby mohli prosazovat a zahrnout zásady, z nichž vychází vzdělávání pro udržitelný rozvoj, do svých přístupů k výuce a řízení

2. VYZÝVÁ ČLENSKÉ STÁTY A KOMISI, ABY V RÁMCI SVÝCH PŘÍSLUŠNÝCH PRAVOMOCÍ: ...

2.1 budou vzdělávání pro udržitelný rozvoj věnovat pozornost v rámci strategie EU pro udržitelný rozvoj a v rámci strategie Evropa 2020

2.2 budou podporovat výzkum věnovaný vzdělávání pro udržitelný rozvoj a povědomí o něm, zejména v oblastech, v nichž je k dispozici jen málo zkušeností nebo faktických poznatků, například v oblasti odborného vzdělávání a přípravy a v oblasti vysokoškolského vzdělávání

2.3 budou podporovat budování sítí mezi vzdělávacími institucemi zaměřených na téma vzdělávání pro udržitelný rozvoj, budou optimálně využívat stávající sítě a budou posilovat spolupráci v oblasti vzdělávání pro udržitelný rozvoj na všech úrovních uzavíráním partnerství

2.4 stanoví osvědčené postupy a uvedou je v příručce o vzdělávání pro udržitelný rozvoj na webových stránkách Knowledge System for Lifelong Learning (znalostní systém pro celoživotní učení; KSLLL)

2.5 budou řešit otázky vzdělávání pro udržitelný rozvoj v rámci priorit programu celoživotního učení a dalších příslušných stávajících či budoucích programů

2.6 vhodným způsobem využijí Evropského roku dobrovolnictví (2011) s cílem zaměřit se na vzdělávání pro udržitelný rozvoj a partnerství mezi vzdělávacími institucemi, podniky a nevládními organizacemi, jakož i na posílení viditelnosti stávajících osvědčených postupů, pokud jde o dobrovolnou činnost v této oblasti

2.7 zváží zařazení vzdělávání pro udržitelný rozvoj mezi prioritní oblasti příštího cyklu strategického rámce v oblasti vzdělávání a odborné přípravy „ET2020“

3. VYZÝVÁ KOMISI, ABY: ...

3.1 bude organizovat aktivity v rámci vzájemného učení zaměřené na konkrétní aspekty vzdělávání pro udržitelný rozvoj, jako je odborná příprava učitelů, „celoškolní“ přístup či partnerství pro vzdělávání pro udržitelný rozvoj, s cílem vytvořit strategickou příručku a pokyny pro vzdělávací instituce a učitele

3.2 posílí v oblasti vzdělávání pro udržitelný rozvoj spolupráci s dalšími mezinárodními institucemi, zejména s UNESCO a UNECE