| Integrovaný plán rozvoje území České Budějovice (2015)IPRÚ |
1. | Rozvoj dopravy |
1.1 | Snížit negativní vlivy dopravy v území, zvýšit plynulost a zkapacitnit dopravu s preferencí hromadné a nemotorové dopravy |
1.1.1 | Zavedení systému dopravně závislého řízení dopravy |
1.1.2 | Rozvoj a zkvalitnění dopravní infrastruktury pro zlepšení dopravní dostupnosti a prostupnosti území včetně dopravu v klidu |
1.1.3 | Zlepšení podmínek pro alternativní způsoby dopravy |
1.1.4 | Podpora využívání a rozvoje městské hromadné a příměstské dopravy a dopravní obslužnosti města |
1.2 | Zlepšit územní mobilitu prostřednictvím rozvoje silniční infrastruktury, jejímž prostřednictvím dojde ke zlepšení průjezdnosti městem a územím IPRÚ |
1.2.1 | Vybudování obchvatových komunikací (části městského obchvatu) |
1.2.2 | Vybudování infrastruktury k překonání přírodních a technických bariér |
2. | Rozvoj konkurenceschopnosti a vzdělávání v území |
2.1 | Rozvinout a posílit infrastrukturní a materiální kapacity pro vzdělávání na všech stupních s cílem lepší uplatnitelnosti pracovní síly |
2.1.1 | Vybudování infrastruktury pro vzdělávání technických a přírodovědných oborů na ZŠ |
2.1.2 | Vybudování infrastruktury pro vzdělávání technických a přírodovědných oborů na SŠ a VOŠ |
2.1.3 | Rozšíření kapacity předškolních zařízení s cílem zvýšit účast na vzdělávání v raném věku, jako základ pro budoucí vzdělávání |
2.1.4 | Zlepšení materiálních podmínek pro rozvoj vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a podpora inkluzivního vzdělávání |
2.1.5 | Rozvoj výzkumných infrastruktur a materiálních kapacit pro vědu, výzkum a inovace a jejich vyšší uplatnění v praxi |
2.2 | Zvýšit kvalitu vzdělávání v území IPRÚ |
2.2.1 | Podpora začínajících pedagogů při nástupu do praxe |
2.2.2 | Zlepšení kreativity a inovace výuky různými formami dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků |
2.2.3 | Podpora vědeckých popularizačních programů |
2.3 | Posílit konkurenceschopnost pracovních sil v území IPRÚ optimalizací vazeb mezi systémem vzdělávání a trhem práce |
2.3.1 | Slaďování rodinných potřeb zaměstnanců a zaměstnavatelů |
2.3.2 | Organizace spolupráce všech stupňů vzdělávacího systému v rámci ORP |
2.3.3 | Optimalizace vazeb mezi trhem práce a zaměřením vzdělávací nabídky a jejich vzájemná spolupráce včetně celoživotního učení |
2.3.4 | Monitoring stavu vzdělanosti na všech úrovních |
2.3.5 | Rozvoj výukových laboratoří a aplikace výsledků výzkumu do vzdělávání |
3. | Environmentální udržitelnost území |
3.1 | Vybudovat efektivní integrovaný systém pro nakládání s odpady v území IPRÚ |
3.1.1 | Prevence vzniku odpadů |
3.1.2 | Zpracování odpadu pro recyklaci |
3.1.3 | Využití odpadu |
3.1.4 | Svoz odpadu |
3.2 | Zvýšit kvalitu životního prostředí s důrazem na prevenci povodňového rizika |
3.2.1 | Organizační a formální opatření prevence proti povodním |
3.2.2 | Zajištění a výstavba opatření protipovodňové ochrany |