Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR
Portál strategických dokumentů v ČR
Názvy hierarchických úrovní |
1. | "Prioritní osa" |
1.1 | "Opatření" |
1.1.1 | "Aktivita" |
Program rozvoje Jihočeského kraje 2008-2013
1. EKONOMICKÝ ROZVOJ A ZNALOSTNÍ EKONOMIKA
1.1 Rozvoj podnikatelského prostředí
1.1.1 Zlepšení kvality podnikatelského prostředí, zlepšení motivace k podnikání
1.1.2 Podpora rozvoje podnikatelské infrastruktury pro nové tuzemské i zahraniční investory
1.1.3 Rozvoj poradenských služeb pro podnikatele (pro vstup do podnikání, daňové, finanční, účetní, ICT, marketingové, manažerské apod.)
1.1.4 Stimulace využívání zdrojů na území kraje
1.1.5 Podpora navazování místních odběratelsko-dodavatelských vztahů
1.1.6 Tvorba strategických a koncepčních dokumentů územní samosprávy zaměřených na rozvoj výše uvedených oblastí
1.1.7 Aktivizace veřejné správy při poskytování veřejných služeb podnikatelům
1.1.8 Podpora absorpční kapacity podnikatelů
1.1.9 Zlepšení dostupnosti finančních zdrojů pro mikropodnikatele a začínající podnikatele, na stabilizaci a zvýšení kapitálové síly malých a středních podniků (mikropůjčky, záruky, seed capital a další formy rizikového kapitálu)
1.2 Posilování konkurenceschopnosti
1.2.1 Zvyšování produktivity prostřednictvím:
1.2.2 Podpora pronikání podnikatelských subjektů na zahraniční trhy (konference, veletrhy, podnikatelské mise, společné projekty), navazování spolupráce se zahraničními partnery
1.2.3 Snižování energetické a materiálové náročnosti výroby, podpora zavádění environmentálně šetrných technologií
1.2.4 Podpora rozvoje progresivních oborů s ohledem na místní potenciál a evropské a globální trendy (oblast biotechnologií, udržitelného rozvoje, potravinářství, informační a komunikační technologie či strojírenství, potenciálně farmaceutický průmysl a energet
1.2.5 Navazování spolupráce mezi firmami (místní/regionální, nadregionální a přeshraniční výrobní řetězce, sítě)
1.2.6 Spolupráce s podnikatelskými subjekty v blízkém rakouském příhraničí, zvýšení exportních schopností
1.2.7 Navazování strategické spolupráce mezi místní výzkumnou a vývojovou sférou a podnikatelským sektorem
1.2.8 Podpora využití dosažených výsledků v praxi a transfer technologií, rozvoj inovačních a technologických center, vědeckotechnologických parků apod.
1.2.9 Podpora nabídky vysoce specializovaných služeb v oblasti inovací pro podnikatelské subjekty (informace o nových technologiích a postupech, podpora při zavádění inovačních postupů v podnicích, ochrana průmyslového vlastnictví)
1.2.10 Rozvoj inovačních sítí, případně inovačních klastrů, pólů excelence, technologických platforem
1.2.11 Strategické a koncepční dokumenty územní samosprávy zaměřené na rozvoj výše uvedených oblastí (např. Regionální inovační strategie)
1.3 Rozvoj výzkumných a vývojových kapacit
1.3.1 Podpora rozvoje a restrukturalizace VaV institucí
1.3.2 Spoluvytváření regionálního systému podpory výzkumu, vývoje a inovací
1.3.3 Zaměření oborů a směrů výzkumu a vývoje dle evropských a globálních trendů a potřeb místních podnikatelských subjektů
1.3.4 Podpora rozvoje infrastruktury výzkumu a vývoje pro tvorbu inovací
1.3.5 Stimulace zapojení VaV institucí do výzkumných projektů nadregionálního a evropského významu, vytváření meziregionálních a nadnárodních sítí VaV institucí
1.3.6 Podpora rozvoje vysokého školství – přírodovědeckých a technických oborů, v úzké vazbě na VaV aktivity a spolupráci
1.3.7 Podpora souvisejících a doplňujících rozvojových témat (konferenční a společenské prostory – aula, knihovnické služby, centra ICT, společná energetická a dopravní opatření apod.)
2. LIDSKÉ ZDROJE A SOCIÁLNÍ SOUDRŽNOST
2.1 Rozvoj celoživotního učení
2.1.1 Podpora rozvoje a realizace funkčního systému celoživotního učení, včetně nabídky programů dalšího vzdělávání
2.1.2 Podpora aktivit zaměřených na zapojení obyvatel do celoživotního učení, s důrazem na další vzdělávání
2.1.3 Průběžné monitorování sítě škol a školských zařízení pro optimalizaci jejich využití
2.1.4 Rozvoj specializovaných vzdělávacích programů (např. v oblasti cestovního ruchu, lázeňství, EVVO apod.)
2.1.5 Podpora rozvoje nových technologií a vybavenosti škol a školských zařízení
2.1.6 Podpora aktivit směřujících k lepšímu propojení studijních programů vysokých a středních škol s požadavky trhu práce
2.1.7 Podpora vytvoření podmínek pro práci s talenty
2.1.8 Podpora rozvoje technických oborů středního a vysokého školství
2.1.9 Podpora zvýšení zájmu o studium především technicky a přírodovědně zaměřených oborů
2.1.10 Podpora a rozvoj kvalitního jazykového vzdělávání jako důležité součásti systému celoživotního učení
2.1.11 Podpora vzdělávacích programů specificky zaměřených na veřejnou správu, cestovní ruch, zdravotnictví, sociální služby a další
2.1.12 Podpora dalšího rozvoje škol a školských zařízení jako polyfunkčních vzdělávacích center
2.1.13 Podpora modernizace a rozvoje škol a školských zařízení v souladu s novými moderními vzdělávacími postupy a s ohledem na požadavky trhu práce a rozvoj informační společnosti
2.1.14 Podpora škol a školských zařízení při zpracování dokumentace pro možnost čerpání finančních prostředků z operačních programů
2.1.15 Podpora osvěty a vzdělávání v oblasti udržitelného rozvoje
2.2 Trh práce
2.2.1 Rozšiřování nabídky programů prohlubujících nespecifické dovednosti, které zvyšují flexibilnost uchazečů na trhu práce (např. jazyková gramotnost, informační vzdělanost, právní vědomí atd.)
2.2.2 Podpora spolupráce zaměstnavatelů, zaměstnanců, vzdělávacích a odborně profesních institucí při vytváření vazeb vzdělávacího systému na potřeby trhu práce; účast zaměstnavatelů při vytváření programů (osnov) praktické výchovy vzdělávacích zařízení
2.2.3 Rozšiřování již existující poradenské činnosti s případnou následnou rekvalifikací, resp. specializačními kurzy pro pracovní adaptabilitu, které budou obsahem a délkou přizpůsobeny starším občanům, zejména v předdůchodovém a důchodovém věku
2.2.4 Rozvoj sociálních služeb umožňujících „aktivní stárnutí“, tzn. zapojování do socioekonomických aktivit, participace na aktivitách neziskového sektoru
2.2.5 Vytváření vhodných pracovních příležitostí v rámci nástrojů aktivní politiky zaměstnanosti pro nezaměstnané osoby znevýhodněné na trhu práce
2.2.6 Využívání sociální ekonomiky jako nástroje pro tvorbu pracovních míst pro znevýhodněné skupiny na trhu práce v hospodářsky slabých a vylidňujících se mikroregionech
2.2.7 Motivace zaměstnavatelů k využívaní nástrojů podporujících slučitelnost profesních a rodinných rolí v pracovně právní oblasti (pružná pracovní doba, částečné pracovní úvazky, práce z domova, atd.)
2.2.8 Podpora rekvalifikací odpovídajících požadavkům zaměstnavatelů, podpora doplňkové rekvalifikace se zaměřením zejména na řemeslné a technické kurzy
2.3 Sociální a zdravotní oblast
2.3.1 Podpora dostupnosti sociálních služeb - místní, časová a ekonomická - včetně podpory transformace zařízení sociálních služeb a jiného druhu bydlení dle specifických potřeb osob se zdravotním postižením a jejich dostatečná kapacita
2.3.2 Podpora vytváření kvalitních plánů sociálních služeb na úrovni obcí a kraje
2.3.3 Podpora informovanosti o sociálních zařízeních a službách
2.3.4 Zvyšování kvality sociálních a zdravotních služeb v souladu s podmínkami stanovenými zákonem (v souladu se standardy poskytovaných služeb)
2.3.5 Podpora vzdělávání pracovníků a managementu v sociálních službách
2.3.6 Podpora využívání PPP v sociální oblasti při provozování sociálních a zdravotně sociálních služeb a zařízení
2.3.7 Podpora sociální integrace marginalizovaných (především jednotlivci ze sociálně slabých, zejména romských, rodin) nebo diskriminovaných skupin a jedinců (z hlediska pohlaví, věku, etnické příslušnosti, atd.)
2.3.8 Podpora vzdělávacích a osvětových aktivit zaměřených proti diskriminačním postojům a diskriminačnímu chování
2.3.9 Podpora cílené prevence sociálně patologických jevů
2.3.10 Podpora zajištění dostupnosti a kvality zdravotních služeb
2.3.11 Průběžná verifikace sítě a kapacity zdravotnických zařízení a služeb
2.3.12 Podpora propagace a programů zdravého životního stylu jako prevence civilizačních chorob a nemocí spojených se stárnutím populace
2.3.13 Podpora rodiny a jejích vnitřních a vnějších sociálních vazeb
2.3.14 Podpora pokračující transformace zdravotních a sociálních služeb
2.3.15 Výstavba, rekonstrukce, modernizace a vybavení zařízení péče o seniory s ohledem na demografický vývoj populace a střednědobý plán sociálních služeb JK
2.3.16 Podpora procesu zavádění standardů kvality sociálních služeb
2.4 Podpora volnočasových aktivit
2.4.1 Podpora rozvoje zájmového vzdělávání včetně tvorby metodických materiálů využitelných při volnočasových aktivitách dětí a mládeže
2.4.2 Podpora využití škol a školských zařízení pro další nabídku volnočasových aktivit
2.4.3 Podpora neziskových organizací zaměřených na volnočasové aktivity
2.4.4 Rozvoj a modernizace sportovišť a sportovních zařízení, kluboven a letních základen
2.4.5 Podpora spolkového života komunit
2.4.6 Podpora vzniku nových otevřených a nízkoprahových klubů pro neorganizovanou mládež
2.4.7 Podpora zapojení mládeže do programů mobility mládeže v rámci Evropské unie
2.4.8 Společenská i ekonomická podpora subjektů z oblasti mimoškolní zájmové činnosti dětí a mládeže i z oblasti tělovýchovy a sportu
3. DOSTUPNOST A INFRASTRUKTURA
3.1 Technická infrastruktura (dopravní, energetická, ostatní sítě)
3.1.1 Dobudování krajských dopravních spojení, rozvoj dopravy uvnitř kraje za účelem posílení konkurenceschopnosti Jihočeského kraje (např. přístupové komunikace k průmyslovým zónám a logistickým centrům)
3.1.2 Vzájemné kvalitní propojení významných urbánních center kraje
3.1.3 Napojení regionální a místní silniční sítě na nadřazenou silniční síť
3.1.4 Podpora rozvoje sítí TEN-T
3.1.5 Zabezpečení dostupnosti rozvojových území a ploch (včetně propojení venkovských regionů s urbanizovanými oblastmi kraje)
3.1.6 Dostavba dálnice D3, výstavba rychlostních silnic R3 a R4 (I/4)
3.1.7 Dokončení modernizace IV. tranzitního železničního koridoru v úseku Praha – České Budějovice a příprava výstavby nové tratě v úseku České Budějovice – Horní Dvořiště, státní hranice (- Linec)
3.1.8 Modernizace, obnova a dostavba regionální železniční sítě, včetně ŠED
3.1.9 Výstavba, rekonstrukce a modernizace silnic II. a III. třídy, zejména obchvatů měst a obcí
3.1.10 Rekonstrukce a modernizace letiště České Budějovice a dále jeho otevření pro veřejný mezinárodní letecký provoz
3.1.11 Dokončení Vltavské vodní cesty dle zákona č. 141/1995 Sb., o vnitrozemské plavbě, v úseku Třebenice, příp. Orlík, horní voda/ – České Budějovice (Jiráskův jez)
3.1.12 Zlepšení technického stavu a rozvoj vodohospodářské infrastruktury
3.1.13 Podpora podmínek kombinovaného typu dopravy a zajištění rozvoje a efektivity dopravní logistiky (včetně přípravy projektu MPO ČR na výstavbu veřejného logistického centra v Českých Budějovicích)
3.1.14 Zlepšení podmínek pro pohyb pěších a cyklistů
3.1.15 Zlepšení podmínek pro ekologicky šetrnou individuální dopravu (cyklodoprava)
3.1.16 Rekonstrukce a rozvoj energetických sítí a zdrojů na území kraje za účelem zvýšení jejich spolehlivosti a snížení ztrát z energie; vytvoření podmínek pro řešení dalších zdrojů pitné vody; vytvoření podmínek pro další rozvoj obnovitelných zdrojů energie...
3.2 Dopravní obslužnost
3.2.1 Zlepšení podmínek pro klienty veřejné dopravy v městských oblastech a jejich zázemí (včetně významných turistických a průmyslových destinacích), odstranění souběhů, zajištění přestupních návazností...
3.2.2 Zlepšení dopravní obslužnosti prostřednictvím zvýšení kvality vozového parku zejména s ohledem na občany s omezenou schopností pohybu a orientace (např. nízkopodlažní dopravní prostředky s informačními systémy hlasového charakteru)
3.2.3 Modernizace základní infrastruktury veřejné dopravy (terminály, stanice, zastávky, inteligentní dopravní systémy, informační systémy apod.), výstavba a modernizace parkovišť pro přestup na veřejnou dopravu,
3.2.4 Zkvalitnění dopravní obslužnosti v kraji, vytváření integrovaných dopravních systémů
4. ROZVOJ URBÁNNÍCH PROSTORŮ
4.1 Řešení vnitřních problémů měst
4.1.1 Řešení environmentálních problémů měst, péče o veřejné plochy, zeleň, podpora zdravého způsobu života
4.1.2 Řešení specifických problémů dopravy ve městě (infrastruktura - mosty, lávky, podchody a podjezdy, kruhové objezdy, mimoúrovňové železniční přejezdy apod., obslužnost a MHD, doprava v klidu, řízení dopravních systémů)
4.1.3 Řešení speciálních sociokulturních aspektů (kapsy chudoby, prevence sociálně patologických jevů, předcházení sociálnímu vyloučení a prostorové segregaci)
4.1.4 Revitalizace vybraných čtvrtí, změna jejich funkčního zaměření
4.1.5 Posilování progresivních odvětví ekonomiky ve městech
4.1.6 Systematická péče o udržení a přitažení talentů
4.1.7 Zavádění efektivních postupů při řízení měst, péče o urbanistický ráz města
4.1.8 Podpora vzniku strategických postupů, rozvoj širších urbanizovaných prostorů
4.2 Posilování aktivit měst v území
4.2.1 Propojení hospodářsky nejsilnějších měst (coby motorů růstu Jihočeského kraje) a středně velkých sídel prostřednictvím infrastrukturních sítí a dopravy (tradiční i ICT)
4.2.2 Uzavření spolupráce mezi městy a společný postup při rozvoji urbanizovaného území
4.2.3 Společný postup měst při prosazování a realizaci stěžejních infrastrukturních projektů, řešení dopravní obslužnosti území, při lokalizaci vzdělávacích výzkumných a vývojových institucí, oslovování investorů, návštěvníků
4.2.4 Vytváření urbánních sítí schopných přenášet rozvojové a inovační impulsy (např. sítě mezi vysokoškolskými, výzkumnými a vývojovými institucemi a klíčovými podniky)
4.2.5 Řešení prostorových vazeb mezi městy, (urbanizovanými) centry a jejich zázemím (vazba město – venkov)
4.2.6 Strategická spolupráce s vybranými centry v ostatních krajích (např. v rámci regionu soudržnosti Jihozápad) či sousedních příhraničních regionech Německa a Rakouska
5. VENKOVSKÝ PROSTOR
5.1 Kvalita života na venkově
5.1.1 Podpora diverzifikace ekonomických aktivit na venkově (zejména zemědělských činností směrem k nezemědělským)
5.1.2 Tvorba podmínek pro podporu nových pracovních příležitostí se zaměřením na drobnou výrobu, řemesla, navazující zemědělskou nebo lesnickou výrobu a péči o přírodu a krajinu
5.1.3 Podpora budování venkovské infrastruktury (zejména kanalizace, ČOV) za účelem rozvoje malého a středního podnikání, řešení odpadového hospodářství, budování a obnova místních komunikací v malém rozsahu, podpora zlepšení atraktivity vesnic
5.1.4 Podpora řešení škály služeb na venkově, tj. zajištění chybějícího občanského vybavení a služeb, základní obchodní infrastruktury, zavedení ICT pro lepší dostupnost služeb, práce a obchodu
5.1.5 Podpora aktivit místních společenských, kulturních, zájmových a sportovních spolků, které přispívají k zachování tradic a upevňují lokální identitu a mezilidské vztahy, včetně dopadů na zvýšení atraktivity života ve venkovských obcích
5.1.6 Podpora spolupráce mezi místní samosprávou, soukromým a neziskovým sektorem prostřednictvím společných, účelově zaměřených projektů v rámci vytvořených integrovaných strategií rozvoje
5.2 Zemědělství
5.2.1 Zvyšování konkurenceschopnosti zemědělství v Jihočeském kraji prostřednictvím podpory modernizace zemědělských podniků, zvýšením efektivity zemědělské výroby investicemi do technologického vybavení a tím i zlepšení stavu zemědělských staveb,
5.2.2 Podpora bezpečnosti potravin a ekologického přístupu při jejich produkci
5.2.3 Podpora výkonnosti zpracovatelských podniků, rozvoj nových odbytišť pro zemědělské produkty, zlepšení zpracování zemědělských výrobků a podpora jejich marketingu, rozvoj inovací v rámci zemědělsko–potravinářské výroby
5.2.4 Zlepšení znalostní úrovně pracovníků v zemědělství v technické, obchodní i ekonomické oblasti podporou informovanosti v oblasti inovací vedoucích jak ke zlepšení konkurenceschopnosti zemědělství a lesnictví,
5.2.5 Podpora krajinotvorných zemědělských činností v marginálních oblastech, udržujících vysokou biodiverzitu a kulturnost krajiny a chránící její ráz
5.3 Lesnictví
5.3.1 Posílení konkurenceschopnosti lesnictví prostřednictvím jeho podpory a podpory navazujícího dřevozpracujícího průmyslu s vyšší přidanou hodnotou, dynamického podnikání v lesnictví, včetně alternativní produkce dřeva, vyšší výkonnosti lesnických podniků,
5.3.2 Zvýšení hospodářské hodnoty lesů na principech její trvalé udržitelnosti, tj. zejména opatření ke zlepšení stavu lesních půd, prostřednictvím lokálních opatření k úpravě chemismu a vodního režimu lesních půd;
5.3.3 Pořízení strojů a zařízení pro budování a údržbu lesních cest, stezek a chodníků, meliorací, hrazení bystřin, retenčních nádrží, zařízení pro turistiku a strojů a zařízení sloužících pro obnovu a výchovu lesních porostů a prvotní zpracování dříví a
5.3.4 Podpora lesnictví při krajinotvorných činnostech v marginálních oblastech, udržujících vysokou biodiverzitu a kulturnost krajiny, a činnostech chránících její regionální ráz
5.4 Rybářství
5.4.1 Podpora bezpečnosti potravin a ekologického přístupu při jejich produkci
5.4.2 Podpora výkonnosti zpracovatelských podniků, rozvoj nových odbytišť pro rybářské produkty, zlepšení zpracování rybářských výrobků a podpora jejich marketingu s využitím regionálních specifik, rozvoj inovací v rámci výroby
5.4.3 Zlepšení podmínek v rybářství, zejména se zaměřením na odstraňování zabahňování rybníků, harmonizaci ekonomických zájmů se zájmy ochrany přírody a podpora marketingu rybích produktů
5.4.4 Zlepšení znalostní úrovně pracovníků v rybářství v technické i ekonomické oblasti podporou informovanosti v oblasti inovací vedoucích ke zlepšení konkurenceschopnosti rybářství
5.4.5 Projekty využívání vodních ploch a toků regionu pro turistiku v zájmových a rekreačních oblastech
5.4.6 Podpora krajinotvorných rybářských činností
6. CESTOVNÍ RUCH, PŘÍRODNÍ A KULTURNÍ ATRAKTIVITY
6.1 Rozvoj základní a doplňkové infrastruktury cestovního ruchu
6.1.1 Podpora rozšiřování a zkvalitňování nabídky stravovacích a ubytovacích zařízení v různých cenových kategoriích, včetně certifikace
6.1.2 Podpora spolupráce soukromého a veřejného sektoru při zkvalitňování infrastruktury CR
6.1.3 Podpora využívání stávající sportovně-rekreační a kulturní infrastruktury pro volný čas i v oblasti cestovního ruchu
6.1.4 Podpora budování zařízení pro sportovní vyžití
6.1.5 Rozvoj turistických, cyklistických, vodních, tematických, historicko-poznávacích i naučných stezek a tras v kraji
6.1.6 Podpora využití vojenských areálů či budov na území Jihočeského kraje uvolněných pro civilní účely, zejména pro sportovní, kulturní vyžití a pro vzdělávání
6.1.7 Rozvoj hromadné dopravy a posilování dopravních spojů v turisticky atraktivních územích
6.1.8 Podpora rozvíjení infrastruktury pro CR ve spolupráci a v koordinaci se sousedními regiony
6.1.9 Vybudování regionálního areálu zimních sportů a rekreace, dalších sportovních a turistických zařízení na území Jihočeského kraje
6.1.10 Rozvíjení využívání informačních a komunikačních technologií v CR (informační systémy CR)
6.1.11 Výstavba, rekonstrukce a modernizace:
6.1.12 Řešení problému nedostatku parkovacích míst v exponovaných turistických lokalitách, řešení nedostatku vybavených a udržovaných odpočívadel
6.1.13 Odstraňování pozůstatků bývalých tržnic, zejména v příhraničních oblastech
6.1.14 Rozšíření nabídky aktivit pro trávení volného času s cílem udržet návštěvníky v kraji a prodloužit turistickou sezonu
6.2 Tvorba a rozvoj konkurenceschopných produktů CR
6.2.1 Využití místních specifik a atraktivit při tvorbě nových produktů a inovaci stávajících produktů (především gastroturistika, rozvoj vodní turistiky apod.)
6.2.2 Podpora stávajících a vznik nových produktů vytvářených s ohledem na perspektivní tržní segmenty (rozvoj rezervačních systémů, rozvíjení informačních služeb ubytovacích zařízení, nabídka speciálních jídel s ohledem na gastronomická specifika Jihočeského
6.2.3 Rozvoj specifických služeb pro turisty (prodejny místních produktů, návštěvy tradičních řemeslných dílen s možností zapojit se do některých fází výroby)
6.2.4 Podpora rozvoje řemeslnických a uměleckých dílen / ateliérů v kraji pro místní obyvatele i turisty (participace na produkci výrobků, programy pro děti, prodej místního zboží, prostory k výrobě a prezentaci)
6.2.5 Podpora výstavnictví prezentující charakteristické produkty Jihočeského kraje
6.2.6 Vytvoření „turistických regionálních karet“ - ubytování v hotelu je navázáno na slevy v dopravě, v muzeích, v kinech, ve vybraných restauracích, sportovních zařízeních
6.2.7 Vytváření platforem místní a regionální spolupráce poskytovatelů služeb v cestovním ruchu
6.2.8 Podpora rozvoje agroturistiky a dalších šetrných forem CR (např. aktivní zapojení do ochrany přírody)
6.2.9 Vytváření produktů se zaměřením na individuální a skupinové vodní sporty
6.2.10 Podpora rozvoje zážitkové turistiky
6.3 Využití kulturního a přírodního dědictví a rozvoj kulturních aktivit
6.3.1 Podpora rozvíjení kulturních a společenských aktivit
6.3.2 Podpora investic do oprav a rekonstrukcí kulturně-historických památek, vč. nezbytné doprovodné infrastruktury
6.3.3 Posílení informovanosti o šetrném využívání kulturního a přírodního bohatství
6.3.4 Podpora šetrného využití přírodního bohatství v produktech CR
6.3.5 Podpora rekonstrukcí a obnovy drobné venkovské architektury
6.3.6 Podpora rekonstrukcí a obnovy technických památek Jihočeského kraje pro zvýraznění jeho specifik
6.3.7 Podpora partnerství veřejného, soukromého a neziskového sektoru při podnikatelských aktivitách, při organizaci různých společenských a kulturně-historických akcí
6.3.8 Využití muzeí a galerií při organizaci kulturních a historických akcí
6.3.9 Využití místních zvyků, tradic a slavností pro rozvoj cestovního ruchu v území
6.3.10 Podpora nových trendů při vytváření výstav v muzeích a galeriích z důvodu zvyšování kvality propagace a image kraje (aktivní účast návštěvníků při prezentaci exponátů apod.)
6.3.11 Rozšíření spektra kulturních aktivit pro široký okruh účastníků
6.3.12 Vytváření podmínek pro festivaly, které rozšíří nabídku kulturních akcí v kraji a podpoří CR
6.4 Organizace a management cestovního ruchu
6.4.1 Vytvoření systému zavádění stávajících a nových konkurenceschopných produktů na trh CR
6.4.2 Podpora spolupráce mezi jednotlivými destinacemi CR Jihočeského kraje
6.4.3 Posilování koordinace mezi obcemi, mikroregiony, krajem, soukromým sektorem, profesními uskupeními CR a dalšími, zejména v oblasti turistických informací a rozvoje služeb
6.4.4 Zkvalitnění statistiky a informací o CR ve spolupráci kraje s ČSÚ a dalšími aktéry v CR
6.4.5 Podpora vytváření společného loga, značky kvality, cenové politiky v oblasti CR pro uplatňování a účinnost destinačního managementu CR Jihočeského kraje a rozšíření společné propagace, prezentace i image kraje
6.4.6 Zavedení certifikace kvality služeb v kraji
6.4.7 Podpora vzdělávání v oblasti moderních informačních systémů a marketingové komunikace pro aktéry CR
6.4.8 Podpora a koordinace podnikatelských aktivit v CR mezi veřejnou správou a soukromým sektorem
6.4.9 Podpora vzdělávání podnikatelů v CR a podpora jejich nových podnikatelských záměrů
6.4.10 Spolupráce a participace při tvorbě produktů CR v rámci přeshraniční spolupráce
6.5 Marketing a propagace území
6.5.1 Pravidelná aktualizace krajských koncepčních materiálů CR a jejich koordinace s dílčími koncepcemi CR obcí, měst a jejich svazků
6.5.2 Propojení jednotlivých turistických produktů
6.5.3 Iniciování spolupráce mezi sdružením podnikatelů v CR a veřejnou správou v oblasti poskytování informací, rozšíření organizační struktury a participace na jejich fungování
6.5.4 Podpora dalšího zvyšování informovanosti o kraji a jeho atraktivitě prostřednictvím médií, tištěné reklamy i propagačních materiálů distribuovaných v rámci ČR i v zahraničí, včetně spolupráce se zahraničními partnery
6.5.5 Podpora zavádění nových informačních technologií (internet)
6.5.6 Organizace „kulturních dnů“ prezentujících Jihočeský kraj v jiných regionech a velkých městech ČR i v sousedních zemích (historické památky, lidové slavnosti, festivaly, nabídka služeb CR a další)
6.5.7 Rozvoj a propagace společenských, historických a kulturních aktivit realizovaných mimo hlavní sezony
6.5.8 Podpora akcí zaměřených na významné osobnosti a masmédia
6.5.9 Podpora monitoringu vynakládání finančních prostředků pro marketing CR s cílem zvýšení jejich efektivního využití pro rozvoj CR
6.5.10 Vytvoření regionálního informačního systému a regionálních satelitních účtů CR
7. EFEKTIVNÍ VEŘEJNÁ SPRÁVA A MODERNIZACE INSTITUCÍ
7.1 Uplatňování moderních koncepčních technologií a strategického plánování veřejné správy, budování a rozvoj krajského a místních systémů sběru dat s využitím progresivních informačních a komunikačních technologií
7.1.1 Vytváření datové základny regionu na krajské úrovni
7.1.2 Vytváření datové základny regionu na úrovni okresů a ORP
7.1.3 Vytváření datové základny regionu na úrovni obcí
7.1.4 Tvorba a transfer metodik vyhodnocení dat o území regionu
7.1.5 Zavádění pravidelných analýz území
7.1.6 Zavádění a rozvoj e-governmentu
7.1.7 Tvorba, hodnocení a korekce strategických a koncepčních dokumentů kraje a obcí
7.2 Podpora absorpční kapacity při získávání dotačních zdrojů na krajské i místní úrovni
7.2.1 Nástroje propagace a osvěty dotačních příležitostí (z velké části technická asistence jednotlivých dotačních programů)
7.2.2 Databáze projektů a příkladů dobré praxe
7.2.3 Nástroje přímé podpory na zpracování nezbytné dokumentace žádosti o dotaci
7.2.4 Síť manažerů území, zlepšující připravenost potenciálních žadatelů
7.3 Systematická péče o profesní a osobnostní rozvoj pracovníků veřejné správy, vytváření kariérních řádů a postupů, rozvinutý systém dalšího profesního vzdělávání
7.3.1 Tvorba programů celoživotního vzdělávání pracovníků veřejné správy
7.3.2 Tvorba motivačních programů vedoucích ke zlepšení kvality a efektivity veřejné správy, podpora tvorby kariérních řádů
7.3.3 Zvyšování znalostí a využívání ICT ve veřejné správě a v komunikaci s veřejností
7.4 Posilování transparentnosti veřejné správy, aktivizace zapojení občanů do přípravy, realizace programů, sledování účinku (monitoringu) programů či politik
7.4.1 Zapojování odborné veřejnosti do procesu přípravy základních strategických a koncepčních dokumentů
7.4.2 Zapojení široké veřejnosti do procesu všestranného rozvoje a propagace kraje
7.4.3 Posílení role e-governmentu při komunikaci veřejná správa – občan
7.4.4 Zavádění nových systémů řízení kvality veřejné správy
7.4.5 Systémy monitoringu veřejných služeb – zpětná vazba uživatel a poskytovatel veřejné služby
7.4.6 Posilování významu etiky veřejné správy – práva, povinnosti, odpovědnost, standardy chování
8. ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
8.1 Životní prostředí a integrovaný přístup k řešení rizik
8.1.1 Ochrana a využívání vodních zdrojů za účelem zlepšení zásobování jakostní pitnou vodou
8.1.2 Snížení množství vypouštěného znečištění do toků prostřednictvím budování a modernizace čističek odpadních vod a jejich intenzifikace, rekonstrukce a dobudování kanalizačních sítí, odstranění lokálních zdrojů znečištění
8.1.3 Udržení nebo zlepšení kvality ovzduší a omezení emisí základních znečišťujících látek do ovzduší s důrazem na využití inovativních environmentálně šetrných způsobů výroby energie, včetně energetických úspor
8.1.4 Snižování produkce odpadů nezávisle na úrovni ekonomického růstu, maximální využívání odpadů jako náhrady primárních přírodních zdrojů, zavedení technologií k využívání druhotných surovin získaných z odpadů, minimalizace negativních vlivů na zdraví lidí a
8.1.5 Podpora projektů k nahrazení skládkování odpadů jinými technologiemi
8.1.6 Zlepšení informačních nástrojů a funkce hlásné a předpovědní povodňové služby a zlepšení informovanosti obyvatelstva o povodňovém nebezpečí na všech úrovních státní správy a samosprávy
8.1.7 Realizace opatření na vodních tocích a v krajině pro snížení odtoku vody z povodí a eliminaci povodňových průtoků prováděné způsobem blízkým přírodě
8.1.8 Technická a biologická opatření na snížení eutrofizace povrchových vod
8.1.9 Rekonstrukce a dobudování rozvodů pitné vody, napojení dalších lokalit na současné zdroje při respektování ochrany podzemních vod
8.1.10 Realizace programu opatření k dosažení cílů uvedených v plánech oblastí povodí
8.1.11 Kontinuální proces zpracovávání chybějících či obnova existujících plánů péče o velkoplošná a maloplošná, zvláště chráněná území, včetně řešení hospodářských aspektů jejich limitovaného využívání
8.1.12 Proces přípravy a realizace sítě NATURA 2000 a zabezpečení její ochrany včetně řešení hospodářských aspektů jejího limitovaného využívání
8.1.13 Kontinuální proces vytváření a realizace systémů ekologické stability (ÚSES) v rámci procesu územního plánování jako jednoho ze strategických nástrojů ochrany přírody a krajiny
8.1.14 Kontinuální proces zpracování a schvalování zásad územního rozvoje kraje
8.1.15 Průběžné zpracování studií revitalizačních a krajinotvorných opatření na vybraná území, zejména se sníženou ekologickou stabilitou
8.1.16 Ochrana a racionální využívání půdy
8.1.17 Zlepšování stavu rybničních ekosystémů a posilování jejich mimoprodukčních funkcí
8.1.18 Zlepšování stavu lesních ekosystémů a posilování jejich mimoprodukčních funkcí
8.1.19 Revitalizace říčních systémů
8.1.20 Zapojování veřejnosti do procesů rozhodování o věcech ochrany životního prostředí
8.1.21 Zmapování rizikových faktorů z hlediska ochrany přírody a krajiny pro území kraje
8.1.22 Systematické a cílevědomé prohlubování synergie ekonomických a ekologických aktivit a procesů