| Aalborgské závazky Statutárního města Jihlavy (2015) |
1. | Veřejná správa |
1.1 | Formulování společné vize pro udržitelné město |
1.2 | Zvyšování míry participace a zlepšení možností pro udržitelný rozvoj v místní komunitě a obecní administrativě |
1.3 | Přizvání všech sektorů místní společnosti k efektivní účasti v rozhodovacím procesu |
1.4 | Aby naše hnutí byla vždy otevřená, transparentní a zodpovědná |
1.5 | Efektivní partnerskou spolupráci se sousedními obcemi, ostatními městy a obcemi a dalšími sférami veřejné správy |
2. | Místní samospráva pro udržitelný rozvoj |
2.1 | Posílení místní Agendy 21 nebo jiných procesů pro místní udžitelnost a jejich nasměrování k samému srdci místní samosprávy |
2.2 | Zajištění integrovaného managmentu pro udržitelný rozvoj, založeného na principu prevence, s ohledem na přicházející Tematickou strategii EU pro městské životní prostředí |
2.3 | Stanovení cílů a časových schémat v rámci Aalborgských závazků a zajištění a sledování monitoringu Aalborgských závazků |
2.4 | Aby témata udržitelného rozvoje byla prioritou v městských rozhodovacích procesech, a aby rozdělení zdrojů bylo založené na jasných všeobecně platných kritériích |
2.5 | Spolupráce s Evropskou kampaní za udržitelná města a obce a jejími sítěmi na monitoringu a hodnocení pokroku směrem k našemu cíli - udržitelnému rozvoji |
3. | Společné přírodní zdroje |
3.1 | Redukce primární spotřeby energie a zvyšování podílu obnovitelných zdrojů |
3.2 | Zlepšení kvality vody, šetření vodou a efektivní využívání vody |
3.3 | Podporu a zvyšování biodiverzity a rozšíření a kvalitní péči o určená přírodní území a zeleň |
3.4 | Zlepšení kvality ovzduší |
4. | Zodpovědná spotřeba a volba životního stylu |
4.1 | Snížení množství odpadu a zvýšení znovuvyužití a recyklace |
4.2 | Zacházení s odpadem v souladu se standardy nejlepší praxe |
5. | Plánování a rozvoj |
5.1 | Znovuvyužití a regenerace opuštěných a znevýhodněných území |
5.2 | Zamezení urban-sprawlu dosahováním přiměřené městské hustoty a upřednostňování brownfields pozemků před rozvojem na zelené louce |
5.3 | Zajištění smíšeného funkčního využití budov a rozvojových ploch s dobrým vyvážením práce, bydlení a služeb, dávajíce prioritu bydlení v centrech měst |
5.4 | Zajištění přiměřené ochrany, renovace a (znovu) využití našeho městského kulturního dědictví |
6. | Zlepšení mobility, méně dopravy |
6.1 | Redukci nezbytného používání individuální automobilové dopravy a propagaci atraktivních alternativ dostupných všem |
6.2 | Zvýšení podílu cest vykonaných veřejnou dopravou, pěšky a na kole |
6.3 | Podpora přechodu na nízko-emisní vozidla |
6.4 | Vytvoření integrovaného a udržitelného plánu městské mobility |
6.5 | Snížení vlivu dopravy na životní prostředí a zdraví obyvatel |
7. | Místní akce pro zdraví |
7.1 | Zvyšování povědomí a pořádání akcí o širších faktorech zdraví, z nichž většina leží mimo zdravotnický sektor |
7.2 | Prosazení plánování vývoje zdraví města, která zajistí našim městům prostředky k budování a udržování strategických partnerství pro zdraví |
7.3 | Zavedení vyhodnocování vlivů na zdraví jako prostředku k zaměření úsilí všech sektorů na zlepšení zdraví a kvality života |
8. | Živá a udržitelná místní ekonomika |
8.1 | Přijetí opatření, která stimulují a podporují místní zaměstnanost a nově založené podniky |
8.2 | Podpora trhu s vysoce kvalitními místními a regionálními produkty |
8.3 | Propagaci místní udržitelné turistiky |
9. | Sociální rovnost a spravedlnost |
9.1 | Vytvoření a implementace programů prevence a zmírnění chudoby |
9.2 | Zlepšení jistoty a bezpečnosti v obci |
9.3 | Zajištění kvalitního a sociálně-integrovaného bydlení a životních podmínek |
10. | Od lokálního ke globálnímu |
10.1 | Snížení vlivu na globální životní prostředí a prosazování principu enviromentální spravedlnosti |
10.2 | Posílení mezinárodní spolupráce měst a obcí a vytvoření místní odezvy globálním problémům v partnerství s místními samosprávami, komunitami a ostatními relevantními subjekty |