| Dopravní politika České republiky 2021-2027 s výhledem do roku 2050 |
| Hlavním cílem dopravní politiky je zajistit rozvoj kvalitní, funkční a spolehlivé dopravní soustavy postavené na využití technicko-ekonomicko-technologických vlastností jednotlivých druhů dopravy, na principech hospodářské soutěže s ohledem na její ekonomické a sociální vlivy a dopady na obyvatelstvo (sociální koheze, veřejné zdraví, životní úroveň), bezpečnost a obranu státu a všechny složky životního prostředí, na principu udržitelného využívání přírodních zdrojů. |
| Udržitelná mobilita |
| Ovlivňování mobility |
| Multimodální přístup |
| Optimalizace jednotlivých druhů dopravy |
| Územní soudržnost |
| Vyvážené vybavení regionů dopravní infrastrukturou |
| Celostátní úroveň, propojení ČR na zahraničí |
| Doprava v metropolích a aglomeracích, PUMM |
| Doprava ve venkovském prostoru |
| Doprava v periferních oblastech |
| Doprava v citlivých oblastech a cestovní ruch |
| Rovné podmínky a příležitosti k dostupnosti v dopravě |
| Zajištění kvalifikované síly v dopravě |
| Společnost 4.0 v dopravě |
| Telematika v dopravě |
| Autonomní řízení ve všech druzích dopravy |
| Podpora výzkumu, vývoje a inovací v dopravě |
| Kosmické aktivity |
| Prostorová data a informace v dopravě |
| Dlouhodobý výhled |