| Dohoda o partnerství pro programové období 2014-2020 (rev. 5/2019) [akt. 2019] |
| Účinné a efektivní služby zaměstnanosti, které přispějí ke zvýšení zaměstnanosti zejména ohrožených skupin |
| ESF (TC8):
Zvýšení zaměstnanosti obtížně zaměstnatelných skupin osob prostřednictvím vyšší účinnosti veřejných služeb zaměstnanosti |
| Zvýšení relevance nástrojů APZ pro poskytování kvalitních individuálních a komplexních služeb zaměstnanosti. |
| Dostupné a kvalitní služby zaměstnanosti Úřadu práce v odpovídajícím rozsahu zejména pro skupiny obtížně zaměstnatelných osob. |
| ESF (TC8):
Vyšší adaptabilita zaměstnanců a lepší uplatnitelnost uchazečů o zaměstnání díky vyššímu souladu znalostí a dovedností pracovní síly s požadavky trhu práce |
| Zkvalitnění a efektivní uplatňování kariérového poradenství (pro dospělé), zavedení nástroje analyzování a předvídání trhu práce a jejich efektivní využívání pro slaďování vzdělávací nabídky s potřebami zaměstnavatelů. |
| Zvýšení nabídky praxí a stáží v podnicích. |
| ESF (TC8):
Lepší podmínky pro soulad soukromého a pracovního života a rovného postavení žen na trhu práce |
| Zvýšení nabídky a využívání flexibilních forem práce. |
| Zvýšení nabídky cenově dostupných, kvalitních zařízení péče o předškolní děti, zvláště do 3 let. |
| Zvýšení počtu zaměstnavatelů praktikujících principy rovných příležitostí pro ženy a muže v zaměstnání. |
| Zvýšení míry zapojení mužů do péče o děti a další závislé osoby. |
| ESF (TC8):
Zvýšená spolupráce klíčových aktérů na trhu práce, realizace synergických opatření zvyšujících zaměstnanost |
| EZFRV (TC8):
Zvýšení podílu zemědělských podniků, které diverzifikovaly svoji činnost prostřednictvím zahájení či rozvoje nezemědělských činností |
| Zajištění dostatku vstupního i provozního kapitálu na podnikání zahrnující též oblasti agroturistiky a výroby tvarovaných biopaliv. |
| EZFRV (TC8):
Vytvoření pracovních míst ve venkovských oblastech podporou diverzifikace činností zemědělských podniků |
| Kvalitní vzdělávací systém (celoživotní učení) produkující kvalifikovanou a adaptabilní pracovní sílu |
| ESF (TC8):
Zvýšení zaměstnanosti obtížně zaměstnatelných skupin osob prostřednictvím vyšší účinnosti veřejných služeb zaměstnanosti |
| Zvýšení účasti na DV skupin dospělé populace nejvíce ohrožené nezaměstnaností a ztrátou uplatnění. |
| ESF (TC8):
Vyšší adaptabilita zaměstnanců a lepší uplatnitelnost uchazečů o zaměstnání díky vyššímu souladu znalostí a dovedností pracovní síly s požadavky trhu práce |
| Zvýšení kvality dalšího vzdělávání (formálního i neformálního) směrem k potřebám trhu práce, vedoucí k vyšší adaptabilitě a lepší uplatnitelnosti účastníků na trhu práce. |
| Zvýšení účasti osob na kvalitním dalším vzdělávání, které je v souladu s potřebami trhu práce. |
| ESF (TC9):
Zvýšená uplatnitelnost a zaměstnanost osob sociálně vyloučených (ohrožených sociálním vyloučením) na trhu |
| Zvýšené uplatňování inkluzívního vzdělávání pro rozvoj osobního potenciálu dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. |
| ESF (TC9):
Snížení počtu vyloučených lokalit a podílu obyvatel v nich žijících |
| Zavedený komplexní přístup k podpoře sociálně znevýhodněných rodin s cílem integrace dětí do hlavního vzdělávacího proudu. |
| Zvýšené uplatňování inkluzívního vzdělávání pro rozvoj osobního potenciálu dětí a žáků v obcích s vyloučenými lokalitami. |
| Aktivizace osob ohrožených chudobou nebo sociálním vyloučením k dokončení vzdělání, ke vstupu na trh práce a integraci do společnosti. |
| EFRR (TC10):
Zajištění dostatečné kapacity cenově dostupných zařízení péče o děti, zvláště do 3 let, včetně dostatečné kapacity kvalitního předškolního vzdělávání |
| EFRR (TC10):
Zajištění moderních prostor a vybavení škol (všech úrovní) a vzdělávacích organizací umožňující rovný přístup ke kvalitnímu vzdělání; investice budou výlučně zaměřeny na: |
| Úpravy a vybavení vzdělávacích zařízení, které umožní vyšší zapojení žáků a studentů se SVP. |
| Rozvoj odborných i přenositelných kompetencí (přizpůsobení prostor a zajištění moderního vybavení, spolupráce se zaměstnavateli apod.) |
| Zajištění rovného přístupu ke kvalitní vzdělávací infrastruktuře. |
| ESF (TC10):
Zvýšená kvalita počátečního vzdělávání s dopadem na vyšší uplatnitelnost absolventů na trhu práce |
| Zvýšení kvality pedagogických pracovníků škol prostřednictvím lepší pregraduální přípravy, metodické podpory v oblasti rozvoje klíčových kompetencí žáků a prostřednictvím vytvoření a zavedení motivujícího kariérního systému. |
| Zvýšení kvality vedoucích pracovníků škol. |
| Dopracování a efektivní využívání komplexního systému hodnocení v počátečním vzdělávání. |
| Zlepšení schopností dětí, žáků a studentů v oblasti klíčových kompetencí projevující se v mezinárodních srovnáních s dopady na vyšší uplatnitelnost na trhu práce a úspěch v životě. |
| Zvýšení schopnosti škol realizovat vzdělávání dospělých. |
| Zvýšená kvalita a dostatečná otevřenost zařízení předškolního vzdělávání. |
| ESF (TC10):
Rozvoj inkluzívního vzdělávání a individuálního přístupu |
| Zlepšení otevřenosti vzdělávacího systému na všech úrovních vůči dětem, žákům a studentům s postižením i těm, kteří pocházejí z handicapujícího socioekonomického prostředí včetně romských dětí a studentů. |
| Zvýšená schopnost vzdělávacího systému rozvíjet individuální potenciál každého dítěte, žáka a studenta. |
| ESF (TC10):
Zvýšená uplatnitelnost absolventů škol na trhu práce |
| Zvýšení relevance programů středních a vyšších odborných škol k potřebám zaměstnavatelů. |
| Posílení dlouhodobé uplatnitelnosti absolventů na trhu práce rozvojem přenositelných, odborných i praktických kompetencí. |
| Zvýšení zájmu dětí a mládeže o technické a přírodovědné obory. |
| Zkvalitnění a efektivní využívání kariérního poradenství na školách. |
| ESF (TC10):
Zvýšení kvality vysokých škol, které povede také ke zlepšení jejich hodnocení v mezinárodních žebříčcích |
| Zavedení specializace vysokých škol dle jejich silných stránek. |
| Zvýšení kvality výzkumu na VŠ včetně posílení spolupráce s aplikační sférou. |
| Zvýšení spolupráce VŠ se zaměstnavateli včetně zahrnutí praktických zkušeností do studia. |
| Zavedení hodnocení kvality a zavedení jednotných standardů vnitřního i vnějšího hodnocení kvality vysokých škol. |
| Zvýšení počtu zahraničních studentů, pedagogů a výzkumných pracovníků na vysokých školách, zvýšení podílu domácích studentů se zahraniční zkušeností. |
| Zvýšení účasti znevýhodněných studentů na VŠ. |
| Snížení míry studijní neúspěšnosti na VŠ. |
| Zvýšený rozsah dovedností, znalostí a schopností lidských zdrojů pro výzkum, vývoj a inovace včetně oblasti řízení výzkumu, vývoje a inovací. |
| EZFRV (TC10):
Zvýšení kvalifikace pracovníků v zemědělství, lesnictví a potravinářství. |
| EZFRV (TC10):
Zajištění dostupnosti odborných informací zejména v oblastech účinného využívání přírodních zdrojů, přizpůsobování se změně klimatu a zmírňování této změny, zajištění potravinové bezpečnosti a zvyšování produktivity a zvýšení vzdělání zemědělských pracovníků v těchto oblastech |
| Výzkumný a inovační systém založený na kvalitním výzkumu propojeném s aplikační sférou a směřujícím ke komerčně využitelným výsledkům |
| EFRR (TC1):
Zvýšená kvalita výzkumu a jeho větší orientace na přínosy pro praxi a pro společnost včetně zvýšení mezinárodní otevřenosti veřejného výzkumu |
| Zvýšení počtu odborných publikačních výstupů (s vyšší citovaností), udělených patentů a počtu mezinárodních patentových přihlášek (PCT). |
| Zvýšení produkce výsledků výzkumu orientovaného na řešení socio-ekonomických potřeb. |
| Zvýšení internacionalizace akademické sféry v ČR – zvýšení účasti v mezinárodních výzkumných týmech, větší množství zahraničních výzkumných pracovníků, výzkumných pracovníků s větší zahraniční zkušeností a vedoucích výzkumných pracovníků se zkušeností ze zahraničí. |
| Zvýšení kvality řízení výzkumu na národní a institucionální úrovni ve vazbě na excelenci a praktické uplatnění výsledků v praxi. |
| EFRR (TC1):
Zvýšené přínosy výzkumu a vývoje pro konkurenceschopnost |
| Zvýšení nabídky kvalitních výsledků VaV s aplikačním potenciálem a počtu výsledků dotažených do stadia aplikace a inovace. |
| Zavedení a zvýšení kvality služeb podporujících transfer technologií a komercializaci výsledků výzkumu. |
| Zvýšení poptávky po inovacích ve veřejném sektoru. |
| Zvýšení inovační výkonnosti v jednotlivých odvětvích rozvojem klastrů a sítí, které rozvíjí proces inteligentní specializace. |
| EZFRV (TC1):
Posílení vazeb mezi zemědělstvím, produkcí potravin a lesnictvím a výzkumem při zavádění a předávání inovací, jednak využitím poradenských služeb a jednak prostřednictvím různých forem spolupráce. |
| EZFRV (TC1):
Vyšší počet různých forem spolupráce (včetně operačních skupin EIP). |
| Podniky využívající výsledků VaV, konkurenceschopné na globálním trhu a přispívající k nízkouhlíkovému hospodářství |
| EFRR (TC1):
Zvýšení počtu firem schopných mezinárodní technologické konkurence v oboru svého podnikání |
| Posílení interních inovačních kapacit firem (vč. firem s více než 250 zaměstnanci prostřednictvím rozvoje průmyslového výzkumu). |
| Zvýšení inovačních aktivit firem včetně inovací v low-tech oborech; tzn. založených na aplikaci a přizpůsobení moderních technologií (vč. KET) pro využití v tradičních oborech. |
| Zvýšení investovaní podniků do eko-inovací. |
| Zvýšení všestranné spolupráce (firma – firma i firma – akademie) v oblasti výzkumu, vývoje a inovací, včetně zvýšení aplikace principů open-innovation na řízení inovací ve firmách. |
| Zvýšení poptávky po ochraně IPR a zlepšení kompetencí MSP v této oblasti. |
| Zvýšení nabídky investic rizikového kapitálu. |
| EFRR (TC3):
Zvýšení počtu nových firem, zejména ve znalostně intenzivních oblastech |
| Zvýšení počtu lidí zahajujících vlastní podnikání. |
| Podstatné zlepšení kvality a rozšíření spektra specializovaných poradenských služeb jak pro začínající podnikatele, tak podporující přechod existujících firem ke znalostně intenzivnějšímu podnikání. |
| Zlepšení udržitelnosti podpory MSP prostřednictvím zvýšeného využití navratitelných finančních nástrojů včetně rizikového kapitálu a jiných zdrojů vnějšího financování pro začínající i rozvíjející se firmy. Zvýšení netechnických kompetencí firem, zejména zvýšení kvality řízení a účinnosti strategických procesů (marketing, inovační management, znalost mezinárodního prostředí). |
| Zvýšení dostupnosti podnikatelské infrastruktury umožňující přechod k inovativní výrobě s vysokou přidanou hodnotou. |
| Zlepšení podmínek pro rozvoj podnikání na venkově v souladu s výše uvedeným (mimo odvětví spadající pod EZFRV a ENRF), přičemž ve venkovských oblastech nebude podpora přednostně směřována do znalostně intenzivních oblastí |
| Zlepšení image podnikání a podnikatelů ve společnosti. |
| EZFRV (TC3):
Spolupráce při zavádění inovací mezi subjekty působícími ve výzkumu a vývoji, nevládními odbornými organizacemi a dalšími subjekty s podnikateli v zemědělství, potravinářství a lesnictví i mezi podnikateli navzájem, a to formou podpory vývoje nových produktů, procesů a technologií a jejich využití v praxi. |
| EZFRV (TC3):
Zvýšení konkurenceschopnosti zemědělských, potravinářských a lesnických podniků, a to prostřednictvím podpory zlepšení dílčích faktorů ovlivňujících konkurenceschopnost: |
| Konsolidace vlastnických vztahů k půdě prostřednictvím realizace pozemkových úprav. |
| Zvýšení výkonu zemědělských, potravinářských a lesnických podniků formou investic do technologií, strojů a staveb. |
| Zvýšení přidané hodnoty zemědělské produkce podporou moderních technologií |
| Zvýšení poskytování nadstandardních životních podmínek chovu zvířat a zajištěním existující nabídky zboží z těchto chovů a zvýšení povědomí o možnostech a přínosech takového způsobu produkce. |
| Zlepšení využívání zdrojů podporou kvalitnějšího technologického vybavení (umožňujícího úspory energie apod.). |
| Zlepšení organizace trhu a posílení orientace na jakost, inovace, transfer nejnovějších poznatků do praxe, zlepšení managementu zemědělských, potravinářských a lesnických firem. |
| Zlepšení infrastruktury pro lesní hospodářství (zejména hustoty lesních cest). |
| EZFRV (TC3):
Zastavení nepříznivého vývoje věkové struktury pracovníků v zemědělství podporou zahájení činnosti mladých zemědělců. |
| ENRF (TC3):
Zlepšené řízení a vyšší účinnost strategických procesů (řízení, marketing, inovační management) podpořených firem. |
| ENRF (TC3):
Vyšší konkurenceschopnost akvakultury. |
| EFRR (TC4):
Posun směrem k nízkouhlíkovému hospodářství |
| Snížení energetické náročnosti, resp. zvýšení energetické účinnosti výrobních a technologických procesů zejména v průmyslu, případně ve službách. |
| EZFRV (TC4):
Snížení energetické náročnosti resp. zvýšení energetické účinnosti výrobních a technologických procesů v zemědělství (jako vedlejší efekt podpory v rámci TC 2 zaměřené na zvýšení konkurenceschopnosti podniků). |
| Udržitelná infrastruktura umožňující konkurenceschopnost ekonomiky a odpovídající obslužnost území |
| EFRR (TC2):
Zlepšený přístup, využití a kvalita ICT technologií |
| Zvýšení kvality a dostupnosti infrastruktury pro vysokorychlostní přístup k internetu (umožňující přenosové rychlosti 30 Mbit/s do roku 2020 pro všechny obyvatele a 100 Mbit/s minimálně pro polovinu domácností). |
| Posílení tvorby (vývoje) a fungování ICT aplikací a služeb, včetně sdílených služeb zahrnujících budování a modernizaci datových center. |
| EFRR (TC4):
Posun směrem k nízkouhlíkovému hospodářství |
| Modernizace energetických distribučních sítí s důrazem na elektroenergetiku včetně podpory rozvoje inteligentních sítí (smartgrids). |
| Modernizace systémů centralizovaného zásobování tepelnou energií, modernizace a rozvoj zdrojů kombinované výroby elektřiny a tepla. |
| EFRR (TC7):
Rozšířená a zkvalitněná infrastruktura mimo TEN-T a rozvoj udržitelné dopravy |
| Rozvoj silniční dopravní sítě celostátního významu mimo TEN-T, včetně ITS. |
| Zvýšení dostupnosti center osídlení nižších řádů zlepšením jejich napojení na TEN-T (silniční síť krajského významu). |
| Rozvoj nízkouhlíkových integrovaných systémů hromadné dopravy jak na úrovni měst, tak aglomerací, jejímž základem je kolejová doprava, včetně modernizace vozového parku veřejné hromadné dopravy s důrazem na snížení produkce emisí a snížení energetické náročnosti, rozvoj dopravy v klidu a cyklodopravy. |
| Zvýšení podílu využití alternativních energií v dopravě. |
| Posílení energetické bezpečnosti energetické přenosové soustavy. |
| FS (TC7):
Rozšířená a zkvalitněná dopravní infrastruktura TEN-T a podpořený rozvoj udržitelné dopravy |
| Rozvoj sítě TEN-T (železniční, silniční a vnitrozemské vodní) včetně ITS a infrastruktury pro využívání alternativních paliv. |
| Rozvoj železniční sítě mimo TEN-T. |
| Vytvoření podmínek pro uplatnění multimodality v dopravě přednostně na síti TEN-T a zajištění interoperability české železnice přednostně na síti TEN-T, zvýšení bezpečnosti železničního provozu mimo síť TEN-T. |
| Rozvoj nízkouhlíkových integrovaných systémů hromadné dopravy jak na úrovni měst, tak aglomerací, jejímž základem je kolejová doprava, včetně modernizace vozového parku veřejné hromadné dopravy s důrazem na snížení produkce emisí a snížení energetické náročnosti. |
| Transparentní a efektivní veřejná správa s nízkou mírou administrativní a regulační zátěže |
| EFRR (TC2):
Posílená elektronizace veřejné správy |
| Dokončení dalšího rozšíření a propojení datového fondu veřejné správy a jeho využívání na principu sdílení již jednou pořízených dat (např. eProcurement, tax administartion, eHealth, eJustice, eCulture), zavedením tzv. úplného elektronického podání, vytvoření systému elektronické identifikace a autorizace. |
| Rozvoj, integrace a sjednocení informačních a komunikačních systémů pro specifické potřeby veřejné správy. |
| Vybudování datových center a infrastruktury datových sítí veřejné správy, včetně cloudových řešení. |
| Zavádění nástrojů podporujících inteligentní publikování dat na principu „open data“, vedoucích ke zjednodušení přístupu občanů k informacím veřejné správy, konverze a dlouhodobé ukládání dokumentů. |
| EFRR (TC2):
Zvýšená bezpečnost informačních systémů veřejné správy |
| Vybavení orgánů veřejné správy pro potřeby ochrany infrastruktury ICT pro zajištění řízeného a bezpečného sdílení a uchovávání dat v rámci veřejné správy v souladu se standardy kybernetické bezpečnosti. |
| EFRR (TC11):
Zvýšená efektivita a účinnost veřejné správy |
| Zvýšení kvality územní přípravy investic pomocí podpory pořizování a uplatňování dokumentů územního rozvoje. |
| ESF (TC11):
Zvýšená efektivita veřejné správy |
| Snížení čisté regulační zátěže pomocí nastavení systémových nástrojů pro objektivní a nezávislé ex ante i ex post posouzení dopadů právní regulace. |
| Snížení čisté administrativní zátěže pro občany i podniky u všech agend veřejné správy prostřednictvím vytvoření a rozvoje standardů veřejných služeb či vytvoření metodiky měření administrativní zátěže. |
| Depolitizace, profesionalizace státní správy prostřednictvím implementace služebního zákona. |
| Zavedení procesů řízení kvality ve veřejné správě. |
| Optimalizace procesů ve veřejné správě včetně justice s důrazem na stabilizaci veřejných rozpočtů či odstranění duplicitních agend, nastavení efektivních kontrolních mechanismů. |
| Zefektivnění fungování justice prostřednictvím posílení analytické a legislativní činnosti, racionalizace soudních řízení, uplatňování mimosoudních řešení sporů, zvýšení účinnosti alternativních trestů a účinnosti opatření vedoucích k řešení problému recidivy. |
| Zlepšení koncepčního a strategického řízení ve veřejné správě včetně zavádění využívání moderních analytických a evaluačních nástrojů do výkonu veřejné správy. |
| ESF (TC11):
Zvýšená odbornost veřejné správy |
| Zavedení moderních metod řízení a rozvoje lidských zdrojů ve veřejné správě (zejména rozvíjení a prohlubování kvalifikace pracovní síly ve veřejném sektoru včetně justice, odpolitizování veřejné správy, zajištění její stability a snížení fluktuace, v souladu s účinným a implementovaným služebním zákonem. |
| ESF (TC11):
Zvýšená transparentnost veřejné správy |
| Snížení korupčních příležitostí ve veřejné správě prostřednictvím dalšího vzdělávání, podpory občanské participace, zaváděním nástroje CIA (corruption impact assessment). |
| Přijetí a implementace legislativních předpisů v oblasti transparentnosti veřejné správy (např. oblast veřejných zakázek) a služebních prováděcích předpisů Generálního ředitelství státní služby. |
| Posílení komunikace a zvýšení otevřenosti veřejné správy směrem k veřejnosti, např. prostřednictvím posilování principů otevřeného vládnutí či inteligentní publikace dat na principu „open data“. |
| Zvýšení míry využívání služeb eGovernmentu občany a podniky/podnikateli. |
| Sociální systém začleňující sociálně vyloučené skupiny a působící preventivně proti chudobě |
| ESF (TC9):
Zvýšená uplatnitelnost a zaměstnanost osob sociálně vyloučených (ohrožených sociálním vyloučením) na trhu |
| Vytvořené a využívané komplexní programy zaměstnanosti zaměřené na osoby ohrožené chudobou a sociálním vyloučením. |
| Vytvořené a aplikované služby zaměstnanosti poskytované „na míru“ sociálně vyloučeným (ohroženým) skupinám obyvatel. |
| Aktivizace osob ohrožených chudobou nebo sociálním vyloučením ke vstupu na trh práce. |
| Vytvořené podmínky pro vznik nových pracovních míst pro osoby znevýhodněné na trhu práce. |
| Vyšší připravenost pracovníků služeb zaměstnanosti na práci se sociálně vyloučenými skupinami obyvatel / vyšší provázanost sociální a navazující pracovní integrace. |
| ESF (TC9):
Snížení počtu vyloučených lokalit a podílu obyvatel v nich žijících |
| Zavedené podpůrné nástroje pro spolupráci/partnerství aktérů na místní úrovni (regionů, obcí, sociálních partnerů atp.). |
| Lepší dostupnost a vyšší využívání specifických nástrojů (včetně preventivních) pro integrované řešení problematiky sociálně vyloučených lokalit spojující podporu zaměstnanosti, vzdělávání, bydlení a zdraví, včetně preventivních nástrojů. |
| Dostupná komunitní sociální práce. |
| ESF (TC9):
Zlepšená dostupnost sociálního bydlení |
| Vyšší propojenost a propustnost sociálního bydlení a sociální práce (vč. zdravotní péče). |
| ESF (TC9):
Lepší dostupnost a nastavení sociálních služeb pro cílové skupiny |
| Kvalitní a dostupné programy sociální prevence a nedostatkových sociálních služeb, sociálního poradenství a zdravotní péče. |
| Zvýšená vzdělanost sociálních pracovníků pracujících ve službách (sociálních a zdravotních) a ve veřejné správě. |
| Vytvořené nové modely komunitních sociálních služeb obecného zájmu. |
| Zlepšená spolupráce poskytovatelů sociálních služeb za účelem sociálního začleňování na místní úrovni. |
| Rozvinutá standardizace činností v sociálních službách (službách pro rodiny a děti atp.). |
| ESF (TC9):
Lepší podmínky a rozvinutý systém sociálního podnikání |
| Zlepšená dostupnost motivačních, poradenských a podpůrných služeb pro rozvoj a udržitelnost sociálního podnikání. |
| Zvýšená informovanost, spolupráce a vzdělávání v oblasti sociálního podnikání. |
| ESF (TC9):
Přijatá opatření ke zlepšení zdravotního stavu obyvatelstva |
| Snížení nákladovosti systému zdravotnictví prosazením zdravého životního stylu se zaměřením na hlavní rizikové faktory ve společnosti. |
| Snížení hrozby chudoby a diskriminace a sociálního vyloučení z důvodu špatného zdravotního stavu. |
| Podpora procesu sociálního začleňování ohrožených skupin vč. Romů specifickými intervencemi na podporu zdravého životního stylu obyvatel vyloučených oblastí. |
| Zavedení nových služeb péče o duševní zdraví komunitního typu. |
| Zvýšení kvality vzdělání zdravotního personálu a poskytovatelů péče ve vztahu k modernizaci psychiatrické péče, rostoucímu významu komunitní péče a s přihlédnutím ke stárnutí obyvatel. |
| EFRR (TC9):
Snížení počtu vyloučených lokalit a podílu obyvatel v nich žijících |
| Vytvořené zázemí pro vznik integračních a komunitních center. |
| Vznik nových a rozvoj existujících podnikatelských aktivit v oblasti sociálního podnikání. |
| Optimalizace pokrytí území sociálními službami. |
| EFRR (TC9):
Zlepšená dostupnost sociálního bydlení |
| Vytvořená sociální infrastruktura vedoucí ke snižování nerovností (např. zařízení pro krizový pobyt sociálně vyloučených osob a rodin). |
| Zlepšená nabídka sociálního bydlení (s individuálně nastavitelnými doprovodnými službami a s možností podpory prostřednictvím sociální práce). |
| EFRR (TC9):
Lepší dostupnost a nastavení sociálních služeb pro cílové skupiny |
| Zvýšená kapacita podporovaných sociálních služeb (včetně navazujících) pro cílové skupiny obyvatel. |
| Vyšší dostupnost a účinnost ambulantních a pobytových služeb a nízkoprahových a kulturně komunitních center poskytující např. integrační služby. |
| Zvýšená kapacita sociálních služeb komunitního typu k podpoře sociálního začleňování. |
| Transformované a deinstitucionalizované služby v sociální oblasti. |
| EFRR (TC9):
Lepší podmínky a rozvinutý systém sociálního podnikání |
| Zvýšený počet sociálních podniků a v nich vytvořených pracovních míst. |
| Rozšířené a inovované zázemí sociálních podniků vedoucích ke snížení nezaměstnanosti a podpoře sociálního začleňování. |
| EFRR (TC9):
Přijatá opatření ke zlepšení zdravotního stavu obyvatelstva |
| Regionálně dostupnější a modernizovaná infrastruktura poskytovatelů vysoce specializované a návazné péče dosažená prostřednictvím investic do definovaných center zdravotní péče na základě konkrétních potřeb v regionech. |
| Vytvoření prostoru pro uvolnění kapacit akutní péče ve prospěch péče dlouhodobé a pro další zvýšení efektivity systému. |
| Zvýšení deinstitucionalizace psychiatrické péče a podpora návratu duševně nemocných na trh práce. |
| EZFRV (TC9):
Posílený místní rozvoj ve venkovských oblastech se zapojením místních komunit. |
| Posílená místní rozvojová spolupráce – činnost místních akčních skupin. |
| EZFRV (TC9):
Ověření a případná realizace pilotních sociálních podniků v zemědělství |
| Ochrana životního prostředí a krajiny, přizpůsobení se změně klimatu a řešení rizik |
| EFRR (TC4):
Posun směrem k nízkouhlíkovému hospodářství |
| Zvýšení podílu produkce/spotřeby energie z obnovitelných zdrojů. |
| Snížení energetické náročnosti budov (zahrnující sektor bydlení, veřejné a komerční budovy). |
| FS (TC4):
Snížení energetické náročnosti budov (zahrnující sektor bydlení, veřejné a komerční budovy). |
| EZFRV (TC4):
Zvýšení podílu produkce/spotřeby energie z obnovitelných zdrojů. |
| EZFRV (TC4):
Zlepšení pohlcování uhlíku v zemědělství a lesnictví prostřednictvím vhodného způsobu hospodaření, případnou změnou krajinného krytu a vázáním uhlíku v půdě a biomase. |
| EFRR (TC5):
Zlepšená prevence a snížená ekologická rizika |
| Snížení environmentálních rizik a rozvíjení systémů jejich řízení. |
| Zvýšení adaptační schopnosti v městských oblastech. |
| EFRR (TC5):
Zvýšená připravenost a odolnost území z pohledu přizpůsobení se změně klimatu a předcházení a řešení rizik |
| Zlepšení připravenosti (výcvik), zajištění odolnosti a adekvátní dislokace a odpovídající vybavenosti (IZS) v území. |
| FS (TC5):
Zlepšená prevence a snížená ekologická rizika |
| Odstraňování a inventarizace ekologických zátěží. |
| FS (TC5):
Zajištěná protipovodňová ochrana založená především na zvýšení retenční schopnosti krajiny a zpomalování přírodního odtoku vody, a to i v sektoru zemědělství a akvakultury jako hlavního faktoru vzniku povodní, dále pak realizovaná další protipovodňová opatření včetně technických. |
| EZFRV (TC5):
Adaptace zemědělství a lesnictví na očekávané klimatické jevy. |
| EZFRV (TC5):
Zvyšování potenciálu zemědělských a lesních ekosystémů, minimalizace negativních dopadů klimatické změny efektivním využíváním vody a zadržováním vody v krajině, předcházení vodní a větrné erozi a vhodné managementy na travních porostech. |
| EZFRV (TC5):
Protipovodňová ochrana založená především na zvýšení retenční schopnosti krajiny a zpomalování přírodního odtoku vody zajištěná zejména prostřednictvím vhodných agroenvironmentálních a klimatických operací, dále mitigačními a adaptačními opatřeními v lesích (prevence, obnova, posílení zdravotního stavu). |
| EFRR (TC6):
Zvýšená efektivita ochrany životního prostředí a efektivní využívání zdrojů |
| Zvýšení ochrany přírody a krajiny posilováním její ekologické stability pomocí posilování biodiverzity, snižování fragmentace krajiny a realizace vhodných opatření v oblasti zemědělství, lesnictví a akvakultury. |
| EFRR (TC6):
Zkvalitnění a modernizace veřejné infrastruktury pro zpřístupnění a využívání přírodních a kulturních hodnot, zefektivnění prezentace kulturních hodnot a přírodního dědictví a posílení jeho ochrany a rozvoje prostřednictvím investic do vhodného využití. |
| FS (TC6):
Zvýšení ochrany vodních zdrojů, modernizované vodárenské soustavy a zajištění dostatečných zdrojů pitné vody a vody pro průmysl, energetiku a zemědělství. |
| FS (TC6):
Zvýšená efektivita nakládání s odpadními vodami s důrazem na malá sídla a snížené zemědělské znečištění vod. |
| FS (TC6):
Snížené znečištění ovzduší škodlivými látkami zejména v nejvíce postižených regionech. |
| FS (TC6):
Vyšší efektivita nakládání s odpady v souladu s hierarchií nakládání s odpady dle rámcové směrnice, důraz na snížení míry skládkování odpadů. |
| EZFRV (TC6):
Snížení zemědělského znečištění vod snížením smyvu živin, pesticidů a ornice. Aplikace vhodných způsobů hospodaření v oblastech ohrožených erozí, ochranných pásmech vodních zdrojů a v oblastech zranitelných dusičnany. |
| EZFRV (TC6):
Zvýšená ochrana přírody a krajiny, zvyšování prostupnosti krajiny, posilování její ekologické stability, zachování biodiverzity prostřednictvím vhodných agroenvironmentálních a klimatických operací a environmentálních opatření v lesích. |
| EZFRV (TC6):
Zvýšená ochrana půdy, zejména zemědělské, před erozí a degradací prostřednictvím šetrných způsobů hospodaření. Posílení retenční schopnosti krajiny/půdy. |
| EZFRV (TC6):
Posílení zdravotního stavu a odolnosti lesních porostů rekonstrukcí porostů v imisních oblastech a zajištěním kvalitního osiva. |
| EZFRV (TC6):
Posílení prevence opouštění půd v oblastech s přírodními omezeními, včetně předcházení degradace cenných stanovišť a zvyšování estetické hodnoty krajiny. |
| EZFRV (TC6):
Podpora systémů hospodaření šetrných k životnímu prostředí. |
| ENRF (TC6):
Zvýšená ochrana přírody a krajiny posílením její ekologické stability pomocí posílení biodiverzity a realizace vhodných opatření v oblasti akvakultury. |
| ENRF (TC6):
Snížení energetické náročnosti technologických procesů v akvakultuře. |