Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu

MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ

Názvy hierarchických úrovní
1. "Prioritní osa"
1.1 "Oblast intervence"
1.1.1 "Aktivita"
1.1.1.1 "Projekt"

Integrovaný operační program 2007-2013

1. MODERNIZACE VEŘEJNÉ SPRÁVY

1.1 Rozvoj informační společnosti ve veřejné správě

1.1.1 Vytváření, rozvoj a údržba celostátních základních a dalších relevantních registrů veřejné správy včetně systému bezpečného a chráněného přístupu
1.1.1.1 vytvoření čtyř základních registrů veřejné správy (registr územní identifikace a katastru nemovitostí, registr osob, registr obyvatel, registr práv a povinností) jako platformy pro sdílení dat ve veřejné správě

1.1.1.2 vytváření dalších registrů veřejné správy dle společenské potřeby v návaznosti na funkcionality základních registrů

1.1.1.3 projekty podporující komunikaci základních a dalších registrů veřejné správy navzájem a s dalšími relevantními informačními systémy veřejné správy

1.1.1.4 projekty se zaměřením na zajištění vysoké míry bezpečnosti a ochrany datových registrů

1.1.1.5 projekty se zaměřením na vytvoření jednotného systému identifikace, autentifikace a autorizace pro systém registrů veřejné správy a dalších informačních systémů veřejné správy

1.1.2 Budování komunikační infrastruktury veřejné správy
1.1.2.1 výstavba datových sítí pro potřeby služeb veřejné správy a veřejných služeb

1.1.2.2 projekty řešící vybudování komplexních standardizovaných informačních a komunikačních systémů, sítí a infrastruktur ve veřejné správě s důrazem na plnou interoperabilitu a vzájemné propojení s již existujícími systémy orgánů veřejné správy, a to pouze pro nekomerční využití

1.1.2.3 projekty, které se zaměří na zajištění vysoké míry zabezpečení komunikační infrastruktury veřejné správy

1.1.3 Vybudování přístupových míst pro komunikaci s informačními systémy veřejné správy
1.1.3.1 vytvoření centrálního místa pro zpřístupnění všech zveřejňovaných a veřejně přístupných informací ve veřejné správě prostřednictvím Portálu veřejné správy

1.1.3.2 přímá i nepřímá integrace jednotlivých portálů popř. jednotlivých aplikací používaných ve veřejné správě do Portálu veřejné správy

1.1.3.3 zřizování tzv. kontaktních míst veřejné správy – zapojování regionálních a místních pracovišť k tzv. Czech Point, (zejména zajištění technického a technologického vybavení)

1.1.3.4 zabezpečování komunikačního rozhraní pro práci s elektronickými systémy veřejné správy

1.1.4 Elektronizace služeb veřejné správy, a to zejména formou elektronizace procesních postupů u jednotlivých agend v oblasti justice, daňové a celní správy, kultury, vzdělávání, zdravotnictví, dopravy, zaměstnanosti, sociální péče, hospodářství a archivnictví
1.1.4.1 služby elektronické veřejné správy (eGovernment) poskytované prostřednictvím moderních informačních a komunikačních technologií (ICT) na národní úrovni s provázaností na úroveň mezinárodní, regionální i místní

1.1.4.2 digitalizace vybraných datových zdrojů, jejich zpřístupňování (vč. ochrany a zpřístupnění publikovaných digitálních dokumentů), dlouhodobého ukládání včetně podpory vybavení Národní digitální knihovny, Národního datového úložiště a regionálních datových úložišť vzájemně propojených

1.1.4.3 nástroje na zpřístupňování archiválií v rámci projektu „Otevřená minulost“ spojené s vytvořením pravidel upravující technickou stránku poskytování těchto archiválií veřejnosti pomocí prostředků ICT

1.1.4.4 realizace transakcí (podání např. formulářů, výkazů …) elektronickou cestou s orientací na občany a podnikatele

1.1.4.5 elektronizace výkonu jednotlivých agend ve veřejné správě s orientací na zaměstance veřejné správy (úředníky)

1.1.4.6 zavádění elektronické spisové služby (document management)

1.1.4.7 aktivity související s podporou informačního managementu, znalostních systémů veřejné správy a budování kompetenčních a znalostních center

1.1.4.8 propagace poskytování služeb elektronické veřejné správy s důrazem na bezpečný, transparentní, rychlý a jednoduchý přístup ke službám poskytovaných orgány veřejné správy

2. ZAVÁDĚNÍ ICT V ÚZEMNÍ VEŘEJNÉ SPRÁVĚ

2.1 Zavádění ICT v územní veřejné správě

2.1.1 Sdílení dat s centrálními registry ve veřejné správě a vytváření dalších relevantních registrů pro potřeby územní veřejné správy
2.1.1.1 zapojování orgánů územní veřejné správy k systému sdílení dat (zejména pořízení technického a technologického vybavení umožňující připojení k základním registrům veřejné správy a dalším relevantním registrům veřejné správy včetně zajištění jejich kompatibility s regionálními registry a systémy

2.1.1.2 vytváření dalších registrů veřejné správy pro potřeby územní veřejné správy dle společenské potřeby v návaznosti na funkcionality základních registrů veřejné správy

2.1.1.3 projekty podporující komunikaci dalších registrů veřejné správy pro potřeby územní veřejné správy s relevantními informačními systémy veřejné správy

2.1.2 Budování komunikační infrastruktury územní veřejné správy
2.1.2.1 výstavba datových sítí pro potřeby služeb veřejné správy a veřejných služeb

2.1.2.2 projekty řešící vybudování komplexních standardizovaných informačních a komunikačních systémů, sítí a infrastruktur ve veřejné správě s důrazem na plnou interoperabilitu a vzájemné propojení s již existujícími systémy orgánů veřejné správy

2.1.2.3 projekty na zajištění vysoké míry zabezpečení ICT (pořízení a podpora implementace bezpečnostních prvků /HW i SW/ do informačních systémů územní veřejné správy)

2.1.3 Vybudování přístupových míst pro komunikaci s informačními systémy veřejné správy
2.1.3.1 zřizování a rozvoj tzv. kontaktních míst veřejné správy – zapojování regionálních a místních pracovišť k tzv. Czech Point, (zejména zajištění technického a technologického vybavení

2.1.3.2 zajištění oboustranného propojení centrálního místa pro zpřístupnění všech zveřejňovaných a veřejně přístupných informací ve veřejné správě prostřednictvím Portálu veřejné správy s portály subjektů územní veřejné správy

2.1.3.3 zabezpečování komunikačního rozhraní pro práci s elektronickými systémy veřejné správy

2.1.4 Elektronizace služeb veřejné správy, a to zejména formou elektronizace procesních postupů u jednotlivých agend vykonávaných orgány územní veřejné správy
2.1.4.1 elektronizace výkonu jednotlivých agend ve veřejné správě, realizace transakcí (např. formulářů, výkazů …) elektronickou cestou a pořízení navazujících technologických řešení umožňující zvýšení využívání eGovernmentu v podmínkách územní veřejné správy

2.1.4.2 zavádění elektronické a spisové služby (documnet management)

2.1.4.3 služby elektronické veřejné správy (eGovernment) poskytované prostřednictvím moderních informačních a komunikačních technologií (ICT) na úrovni územní veřejné správy s provázaností na úroveň národní a mezinárodní

2.1.4.4 digitalizace vybraných datových zdrojů, jejich zpřístupňování (vč. ochrany a zpřístupnění publikovaných digitálních dokumentů), dlouhodobého ukládání včetně podpory vybavení digitalizačních pracovišť

2.1.4.5 aktivity související s podporou informačního managementu, znalostních systémů veřejné správy a budování kompetenčních a znalostních center

2.1.4.6 nástroje na zpřístupňování archiválií v rámci projektu „Otevřená minulost“ spojené s vytvořením pravidel upravující technickou stránku poskytování těchto archiválií veřejnosti pomocí prostředků ICT

2.1.4.7 propagace poskytování služeb elektronické veřejné správy

3. ZVÝŠENÍ KVALITY A DOSTUPNOSTI VEŘEJNÝCH SLUŽEB

3.1 Služby v oblasti sociální integrace

3.1.1 investiční podpora procesu a zavádění jednotného přístupu v transformaci pobytových zařízení sociálních služeb v jiné typy sociálních služeb

3.1.2 investiční podpora při zajištění dostupnosti takových služeb, které umožní návrat příslušníků nejvíce ohrožených sociálně vyloučených romských lokalit zpět na trh práce a do společnosti

3.1.3 investiční podpora poskytovatelům sociálních služeb, zaměstnavatelům a dalším subjektům při prosazování a realizaci nástrojů sociální ekonomiky
3.1.3.1 nové podnikatelské aktivity, jejichž cílem je zaměstnání osob ze znevýhodněných cílových skupin za předpokladu, že v rámci projektu bude zaměstnáno alespoň 30% osob (zaměstnanců) z těchto cílových skupin

3.1.3.2 nové podnikatelské aktivity osob samostatně výdělečně činných, které jsou zároveň sociálně znevýhodněnou skupinou

3.1.3.3 nové podnikatelské aktivity směřující k zajištění veřejných služeb v rámci regionu, u kterých je majoritní část uživatelů veřejné služby tvořena cílovou skupinou znevýhodněných osob.(min.75%)

3.2 Služby v oblasti veřejného zdraví

3.2.1 modernizace a obnova přístrojového vybavení (zdravotnických prostředků) národních sítí zdravotnických zařízení včetně technického zázemí

3.2.2 systémová opatření v oblasti prevence zdravotních rizik obyvatelstva a prevence sociálního vyloučení osob znevýhodněných jejich zdravotním stavem nebo věkem

3.2.3 řízení kvality a nákladovosti systému veřejného zdraví (inovativní zařízení pro měření, hodnocení kvality a nákladovosti péče)

3.3 Služby v oblasti zaměstnanosti

3.3.1 investiční podpora transformace a posilování služeb zaměstnanosti v ČR, včetně vytvoření nestátních institucí trhu práce (center trhu práce)

3.3.2 vybudování dalších školících středisek služeb zaměstnanosti a podpora spolupracujících organizací

3.3.3 vybudování a podpora poradensko-vzdělávacích středisek pro klienty služeb zaměstnanosti

3.4 Služby v oblasti bezpečnosti, prevence a řešení rizik

3.4.1 Vybudování informačního systému operačních středisek IZS

3.4.2 Vybudování potřebné infrastruktury pro zajištění efektivity příjmu a poskytování humanitární pomoci (podpora vybudování logistické základny s odpovídajícím technologickým vybavením)

3.4.3 Vybudování odpovídající infrastruktury pro jednotný a efektivní výcvik IZS (vybudování Národního centra pro krizovou připravenost a výcvik složek IZS - velký projekt)
3.4.3.1 praktický výcvik součinnosti všech složek IZS ČR

3.4.3.2 řešení mimořádných událostí jako jsou živelní pohromy či technologické havárie vyžaduje včasný, pohotový a efektivní zásah složek IZS. V rámci projektu bude vytvořena prostorová i hmotná základna pro nácvik připravenosti a koordinaci všech složek IZS ČR v podmínkách blížících se reálným krizovým situacím (součástí areálu bude polygon o rozloze 19 ha, polygon, simulátory, trenažéry)

3.4.3.3 vybudováním jednotného celostátního systému součinnostního výcviku složek IZS ČR se bude průběžně zvyšovat kvalifikace a kompetence složek IZS a členů krizových štábů z krajů, státních orgánů a obcí

3.4.4 Pořízení technologie pro zajištění efektivní akceschopnosti IZS

3.4.5 Zřízení kontaktních a koordinačních center po celém území ČR

4. NÁRODNÍ PODPORA CESTOVNÍHO RUCHU

4.1 Národní podpora cestovního ruchu

4.1.1 zavedení národního informačního a rezervačního systému

4.1.2 zavádění a informační podpora národních a mezinárodních standardů ve službách CR (zahrnující zejména certifikace, manuály, metodiky, systémy, kontrola)

4.1.3 podpora marketingu na národní úrovni a tvorby zdrojových databází

4.1.4 prezentace a propagace kulturního a přírodního bohatství, kulturního průmyslu a služeb s využitím pro cestovní ruch na národní úrovni

4.1.5 podpora prezentace ČR jako destinace CR

5. NÁRODNÍ PODPORA ÚZEMNÍHO ROZVOJE

5.1 Národní podpora využití potenciálu kulturního dědictví

5.1.1 Vytváření a zefektivňování národních metodických center pro vybrané oblasti kulturního dědictví

5.1.2 Realizace vzorových projektů obnovy a využití nejvýznamnějších součástí nemovitého památkového fondu ČR
5.1.2.1 Projekty obnovy a využití památkových objektů či souborů zapsaných na Seznamu světového kulturního a přírodního dědictví UNESCO a Seznamu kandidátů na zápis do tohoto seznamu nebo zapsaných v Ústředním seznamu kulturních památek jako národní kulturní památka

5.1.2.2 Projekty obnovy a využití ucelených tematických souborů kulturních památek ležících na území většiny regionů NUTS 2, které je nutné kvůli koordinaci a zajištění synergického efektu realizovat centrálně

5.1.3 Zdokonalení infrastruktury pro moderní kulturní služby s vyšší přidanou hodnotou
5.1.3.1 Vybudování či modernizace celostátně působících center, poskytujících technologické zázemí a konzultační podporu při tvorbě a pomoc při zajišťování distribuce a propagace produktů a služeb v oblastech knihovních fondů a knižní produkce a distribuce, filmu, hudby, soudobého výtvarného umění, soudobých uměleckých řemesel, divadla, tance a multimediální tvorby

5.1.3.2 Vytváření celostátních sítí moderně vybavených multifunkčních center poskytujících kulturní služby v oblastech současného umění a knihovnictví, zajišťované celostátně působícími neziskovými organizacemi

5.2 Zlepšení prostředí v problémových sídlištích

5.2.1 Revitalizace veřejných prostranství
5.2.1.1 úpravy sídlištního prostoru – např. úprava, obnova či výsadba veřejné zeleně, zvýšení podílu nezpevněných travnatých ploch

5.2.1.2 parkové úpravy včetně pořízení a obnovy městského mobiliáře (lavičky apod.)

5.2.1.3 výstavba, rekonstrukce a sanace dopravní infrastruktury, např. spojek místních komunikací, parkovacích ploch, pěších komunikací, chodníků, cyklistických stezek, veřejných prostranství, vybudování protihlukových stěn

5.2.1.4 výstavba, rekonstrukce a sanace technické infrastruktury, např. zařízení na zpomalení odtoku přívalových vod, opatření na odstranění vrchního vedení napětí a jeho nahrazení kabelovým vedením, sanace a doplnění veřejného osvětlení

5.2.1.5 budování či modernizace nekomerčních volně přístupných rekreačních ploch, včetně úprav a zřizování dětských hřišť, vodních ploch a dalších ploch pro veřejné rekreační a sportovní využití

5.2.1.6 další zlepšení veřejné infrastruktury v rámci sídlištních celků

5.2.2 Regenerace bytových domů
5.2.2.1 zateplení obvodového pláště domu, zateplení vybraných vnitřních konstrukcí

5.2.2.2 práce na bytovém domě prováděné k odstranění statických poruch nosných konstrukcí a opravy konstrukčních nebo funkčních vad konstrukce domu

5.2.2.3 sanace základů a opravy hydroizolace spodní stavby

5.2.2.4 opravy, rekonstrukce technického vybavení domů (např,. modernizace otopné soustavy, výměna rozvodů tepla, plynu a vody, modernizace vzduchotechniky, výtahů

5.2.2.5 výměny či modernizace lodžií, balkonů včetně zábradlí

5.2.2.6 zajištění moderního sociálního bydlení při renovacích stávajících budov

5.2.3 Pilotní projekty (v počtu cca 7 až 10 projektů) zaměřené na řešení romských komunit ohrožených sociálním vyloučením
5.2.3.1 Renovace společných prostor bytových domů

5.2.3.2 Poskytování kvalitního moderního sociálního bydlení prostřednictvím renovací nebo změny užívání stávajících budov, které jsou ve vlastnictví obce nebo neziskových subjektů

5.3 Modernizace a rozvoj systémů tvorby územních politik

5.3.1 Podpora při zavádění územně analytických podkladů obcí (v úrovni obcí s rozšířenou působností) a krajů

5.3.2 Podpora tvorby a aktualizace územních plánů obcí s ohledem na udržitelný rozvoj území

6. TECHNICKÁ POMOC

6.1 Aktivity spojené s řízením IOP

6.1.1 náklady vzniklé v souvislosti s jednáními monitorovacího výboru IOP a jiných pracovních skupin včetně výdajů za účast odborníků a jiných subjektů na těchto jednáních

6.1.2 náklady související s přípravou, výběrem, oceněním a sledováním pomoci a operací

6.1.3 náklady na audity, vnitřní kontrolní systém, kontroly prováděné na místě činností, kontrolu zadávání veřejných zakázek, dohled nad pravidly poskytování veřejné podpory apod.

6.1.4 náklady na mzdové a jiné výdaje v rámci odměňování pracovníků zabezpečujících úkoly spojené s realizací programu IOP

6.1.5 náklady na podporu absorpční kapacity projektů formou poradenství žadatelům o podporu z IOP při přípravě projektů

6.2 Ostatní náklady technické pomoci IOP

6.2.1 zpracování evaluací,statistických materiálů,studií, zejména analýz zaměřených na sledování dopadů realizace programu, průběhu realizace, vhodnosti a efektivnosti implementačních struktur a dalších dokumentů, doplňujících základní implement.systém programu

6.2.2 šíření povědomí o programu, informační kanály, vytváření sítí, pořádání informačních a propagačních akcí, vydávání propagačních materiálů a provádění analýz dopadů těchto akcí a další oblasti intervence zaměřené na partnery a širokou veřejnost...
6.2.2.1 šíření povědomí o programu, informační kanály, vytváření sítí, pořádání informačních a propagačních akcí, vydávání propagačních materiálů a provádění analýz dopadů těchto akcí a další oblasti intervence zaměřené na partnery a širokou veřejnost vyplývajících z informační strategie IOP

6.2.3 výměna zkušeností a šíření příkladů dobré praxe + vzdělávací aktivity

6.2.4 pořízení, instalace, provoz a propojení počítačových systémů pro řízení, monitorování, kontrolu a hodnocení operací IOP

6.2.5 zdokonalování evaluačních metod a výměna informací v této oblasti

6.2.6 zpracování analýz, podkladových studií a samotná příprava, strategických dokumentů pro období 2014 – 2020 včetně zpracování modelů dopadů jejich realizace, zpracování ex-ante hodnocení a posouzení vlivů na životní prostředí

6.2.7 podpora absorpční kapacity prostřednictvím šíření informací o programu a posílením publicity