1. Více příležitostí pro podnikatele |
1.1 Usnadňování podmínek obchodu
1.2 Působení na klíčových trzích
1.3 Budování kvalitní značky ČR ve světě
|
1.3.1 Nová koncepce veletrhů a výstav – kategorizace veletrhů podle významnosti, diverzifikace účastí podle obchodního významu pro podnikatele, posílení doprovodných programů na veletrzích a rozšíření nabídky služeb pro vystavovatele
1.3.2 Rozšíření spolupráce s privátním sektorem při pořádání veletržních akcí v zahraničí
1.3.3 Využití zahraniční rozvojové spolupráce (ZRS) k budování dobrého jména ČR a k pronikání českých firem na trhy příslušných zemí
|
|
2. Poskytovat profesionální a účinnou podporu |
2.1 Účinná asistence pro exportéry
|
2.1.1 Týmová spolupráce a jednotné řízení složek státu v zahraničí
2.1.2 Důraz na profesionalitu poskytovatelů služeb
2.1.3 Lobování za zájmy českých firem
2.1.4 Poradenství podle exportní připravenosti firem a podle specifik konkrétních obchodních případů a exportních projektů
2.1.5 Informace o bonitě zahraničních partnerů s využitím databáze EGAP
|
2.2 Zvýšení vývozu služeb
|
2.2.1 Zcela nová služba v exportní strategii
2.2.2 Důraz na liberalizaci obchodu službami
2.2.3 Příležitosti v rozvoji exportu obchodovatelných služeb (IT, inženýring a design, telekomunikace, logistika, doprava, poradenství)
2.2.4 Příležitosti v rozvoji turistiky do ČR - sjednocení nabídky CzechTrade a CzechTourism a koordinace jejich činností
|
2.3 Zvýšení přímých investic a akvizic do zahraničí
|
2.3.1 Zcela nová služba v exportní strategii
2.3.2 Vyhledávání investičních příležitostí pro české firmy v zahraničí
2.3.3 Účinné poradenství a asistence při diverzifikaci výroby a poskytování služeb do zahraničí a při investičních aktivitách českých firem
2.3.4 Dostupné finanční zdroje pro kvalitní investiční projekty
|
2.4 Rozvoj vývozních aliancí
|
2.4.1 Důraz na aliance konkurenceschopné na zahraničním trhu
2.4.2 Příprava programů rozvoje konkurenceschopnosti v rámci strukturálních fondů 2007-2013
2.4.3 Synergie služeb státu (CT, EGAP, ČEB) pro zvýšení úspěchů aliancí v zahraničí
|
|
3. Zlepšit a rozvíjet kvalitu služeb |
3.1 Nový systém služeb státu pro export
|
3.1.1 Zcela nová služba v exportní strategii
3.1.2 Jednotná nabídka služeb státu pro vývozce
3.1.3 Kvalitní obsluha klientů, marketing teritorií
3.1.4 Zvýšení disponibilního času pro zákazníky
3.1.5 Koordinace činností subjektů a jejich jednotné řízení – backoffice pro pracovníky v zahraničí, Česká rada na podporu obchodu a investic, měřitelné cíle, certifikovaný systém řízení podle ISO 9001
3.1.6 Rozšíření kapacit obchodně ekonomických služeb státu v zahraničí
|
3.2 Zákaznické centrum pro export
|
3.2.1 Zcela nová služba v exportní strategii
3.2.2 Jedno kontaktní místo pro exportéry
3.2.3 Zpětná vazba podnikatelů na poskytované služby
3.2.4 Lepší orientace ve službách státu
3.2.5 Úspora nákladů firem při získávání služeb státu
|
|
4. Zvýšit kapacity pro export |
|
4.1.1 Dostupnost služeb v regionech - regionální exportní místo
4.1.2 Aktivní marketing příležitostí ze zahraničních trhů
|
4.2 Rozšíření finančních služeb pro český export
|
4.2.1 Sdílení rizik a zdrojů financování se zahraničními partnery (multisourcing)
4.2.2 Využití rozvojové spolupráce EU k podpoře exportu
4.2.3 Nové služby EGAP – úvěry na rizika regionálních bank, projektové financování,pojištění prodejů z dceřinných společností, financování investic na rozšíření výroby, pojištění záruk
4.2.4 Nové služby ČEB – aranžování a kofinancování, financování investic do podniků v zahraničí, financování dlouhodobých výrobních programů
4.2.5 Rozšíření spolupráce s komerčními bankami
|
|
4.3.1 Přenos exportního know-how od úspěšných profesionálů, sdílení informací navzájem
4.3.2 Specializované semináře ke konkrétním příležitostem
4.3.4 Příprava pro práci v českých institucích v zahraničí
|
|