Hlavní cíl Exportní
strategie 2012 – 2020
· Zvýšení počtu exportérů a zvyšování objemu
exportu a z něj plynoucích přínosů pro dlouhodobý udržitelný růst, zaměstnanost
a příjmy do veřejných rozpočtů
· Zvýšení per capita exportu o 25 % do roku 2020 s
...
Hlavní cíl Exportní
strategie 2012 – 2020
- · Zvýšení počtu exportérů a zvyšování objemu
exportu a z něj plynoucích přínosů pro dlouhodobý udržitelný růst, zaměstnanost
a příjmy do veřejných rozpočtů
- · Zvýšení per capita exportu o 25 % do roku 2020 s
kontrolním cílem 12% v roce 2016
- · Zvýšení počtu exportérů o 15 % do roku 2020
- · Zvýšení počtu exportérů z řad malých a středních
podniků o 50 % do roku 2020
Specifické cíle Exportní
strategie 2012 - 2020
- Diverzifikace
exportu do zemí mimo EU
- · Zvýšení objemu
vývozu do zemí mimo EU v korunovém vyjádření o 50 % do roku 2020 ve srovnání s
rokem 2010, s kontrolním cílem 25% do roku 2016
- · Dvojnásobné
meziroční tempo růstu vývozu do zemí mimo EU ve srovnání s vývozem do EU
- · Zvýšení počtu
exportérů do zemí mimo EU o 25 % do roku 2020
- · Udržení
aktivní obchodní bilance se státy EU
- Posun českých
exportérů v hodnotových řetězcích do segmentů a odvětví s vyšší přidanou
hodnotou
- · Zvýšení počtu
vysoce inovativních exportérů (born globals, born creative) na dvojnásobek do
roku 2020
- · Udržení a
podle možností navýšení počtu velkých exportních projektů (nad 1 mld. Kč)
realizovaných českými vývozci v průměru na 15 projektech za rok
- · Snížení
produktové koncentrace o 15 % do roku 202016
- · Zvýšení objemu
exportu služeb o 20% do roku 2020, zejména služeb s vysokou přidanou hodnotou
- Maximální
využití pozitivních synergií jednotlivých činností státu pro export a úspor
plynoucích z komplementarity aktivit, efektivní koordinace a spolupráce všech
zainteresovaných subjektů