Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR
☰
DOKUMENTY
mezinárodní
národní
MINISTERSTVO SPRAVEDLNOSTI
strategické dokumenty
rozpočty a finance
ukazatele / indikátory
odpovědnosti
regionální
oblastní
místní
ODKAZY
eMetodika přípravy veřejných strategií
externí databáze
základní informace a kontakty
zaslat DOTAZ / NÁMĚT
Často kladené dotazy
vstup do terminálu
Portál strategických dokumentů v ČR
základní informace a kontakty
..vyberte místo
DOKUMENTY
mezinárodní
národní
MINISTERSTVO SPRAVEDLNOSTI
strategické dokumenty
rozpočty a finance
ukazatele / indikátory
odpovědnosti
regionální
oblastní
místní
ODKAZY
eMetodika přípravy veřejných strategií
externí databáze
Zaslat DOTAZ / NÁMĚT
Často kladené dotazy
vstup do terminálu
Portál strategické práce
Metodika přípravy veřejných strategií
Databázi pro
MMR
zajišťuje
NSZM
na platformě infosystému
DATAPLÁN
MINISTERSTVO SPRAVEDLNOSTI
www stránky
web ke strategiím
MINISTERSTVO SPRAVEDLNOSTI
Info
Ke stažení
Zobrazení dokumentu
Vazby
Téma
Akční plán boje proti korupci na roky 2021 a 2022
Dokument ke stažení [800.5 kB, PDF]
Hodnotící zprávy
Zhodnocení plnění opatření uvedených v Akčním plánu boje proti korupci na roky 2021 a 2022
[1.2 MB, pdf]
Datum schválení
12.4.2023
Období hodnocení
od 2022 do 2022
Usnesení vlády či jiný akt,
kterým je dokument schválen
254 / 2023
PDF
Web k hodnotící zprávě
https://korupce.cz/protikorupcni-dokumenty-vlady/na-leta-2018-az-2022/2021-2022/
Popis hodnotící zprávy
Ministr spravedlnosti vládě na vědomí předložil zhodnocení plnění opatření uvedených v Akčním plánu boje proti korupci na roky 2021 a 2022 (dále jen „Akční plán“), který je protikorupčním dokumentem vlády České republiky odvozeným od Vládní koncepce boje s korupcí na léta 2018 až 2022 (dále jen „Koncepce“) a plynule navazujícím na Akční plán boje s korupcí na rok 2020. Akční plán obsahoval řadu prioritních legislativních i nelegislativních úkolů, jimiž navázal na předchozí akční plány. Vyhodnocovaným obdobím byl rok 2022.
Vlastní hodnocení splnění úkolů a opatření realizují primárně jejich gestoři, přičemž se hodnotí splnění úkolů na úrovni gestora (zpracovatele), v případě některých nelegislativních a legislativních materiálů rovněž z pohledu vlády a u návrhů zákonů též z pohledu Parlamentu. Z pohledu gestora je úkol splněn, zpracoval-li gestor materiál do finální podoby, která je případně předána k dalšímu zpracování (například u materiálů procházejících připomínkovým řízením je to okamžik, kdy je vládě předložena verze k projednání poté, co bylo vypořádáno mezirezortní připomínkové řízení; u faktických úkolů je to okamžik, kdy rezort učinil vše potřebné pro splnění úkolu). Na úrovni vlády (pokud má být úkol zařazen na program schůze vlády) je úkol splněn v okamžiku, kdy jej vláda projednala a případně schválila. Úkoly spojené se zpracováním a předložením návrhu zákona jsou z pohledu Parlamentu splněny ve chvíli, kdy je zákon schválen oběma komorami.
Dále je plnění úkolu hodnoceno z hlediska věcného naplnění (jak byl úkol řešen po obsahové stránce) a procesního plnění (jak byl úkol plněn z hlediska časového). U všech úkolů jsou uvedeny rovněž navazující (očekávané) aktivity. Závěrem textu o plnění každého úkolu je uvedeno, jaké je celkové zhodnocení splnění úkolu.
Z celkového množství 34 úkolů jich bylo 82 % (28) zcela splněno a 18 % (6) splněno částečně. Žádný úkol není nesplněn.
Zhodnocení plnění opatření uvedených v Akčním plánu boje proti korupci na roky 2021 a 2022
[1.1 MB, pdf]
Datum schválení
6.4.2022
Období hodnocení
od 2021 do 2021
Usnesení vlády či jiný akt,
kterým je dokument schválen
277 / 2022
PDF
Web k hodnotící zprávě
https://korupce.cz/protikorupcni-dokumenty-vlady/na-leta-2018-az-2022/2021-2022/
Popis hodnotící zprávy
Ministr spravedlnosti vládě na vědomí předložil zhodnocení plnění opatření uvedených v Akčním plánu boje proti korupci na roky 2021 a 2022 (dále jen „Akční plán“), který je protikorupčním dokumentem vlády České republiky odvozeným od Vládní koncepce boje s korupcí na léta 2018 až 2022 (dále jen „Koncepce“) a plynule navazujícím na Akční plán boje s korupcí na rok 2020. Akční plán obsahuje řadu prioritních legislativních i nelegislativních úkolů, jimiž navázal na předchozí akční plány. Vyhodnocovaným obdobím byl rok 2021. V realizaci navazujících úkolů bude pokračováno po dobu časové působnosti Koncepce, tj. do konce roku 2022.
Vlastní hodnocení splnění úkolů a opatření realizují primárně jejich gestoři, přičemž se hodnotí splnění úkolů na úrovni gestora (zpracovatele), v případě některých nelegislativních a legislativních materiálů rovněž z pohledu vlády a u návrhů zákonů též z pohledu Parlamentu. Z pohledu gestora je úkol splněn, zpracoval-li gestor materiál do finální podoby, která je případně předána k dalšímu zpracování (například u materiálů procházejících připomínkovým řízením je to okamžik, kdy je vládě předložena verze k projednání poté, co bylo vypořádáno mezirezortní připomínkové řízení; u faktických úkolů je to okamžik, kdy rezort učinil vše potřebné pro splnění úkolu). Na úrovni vlády (pokud má být úkol zařazen na program schůze vlády) je úkol splněn v okamžiku, kdy jej vláda projednala a případně schválila. Úkoly spojené se zpracováním a předložením návrhu zákona jsou z pohledu Parlamentu splněny ve chvíli, kdy je zákon schválen oběma komorami.
Dále je plnění úkolu hodnoceno z hlediska věcného naplnění (jak byl úkol řešen po obsahové stránce) a procesního plnění (jak byl úkol plněn z hlediska časového). U všech úkolů jsou uvedeny rovněž navazující (očekávané) aktivity. Závěrem textu o plnění každého úkolu je uvedeno, jaké je celkové zhodnocení splnění úkolu.
Z celkového množství 34 úkolů jich bylo 62 % (21) zcela splněno, 12 % (4) splněno částečně a 26 % (9) splněno nebylo. Ke splnění některých úkolů však plánovaně dojde v roce 2022, u některých legislativních úkolů bude znovu zahájen legislativní proces.
Web k dokumentu