..vyberte místo
Zaslat DOTAZ / NÁMĚT
Často kladené dotazy
vstup do terminálu
Portál strategické práce
Metodika přípravy veřejných strategií
Databázi pro MMR zajišťuje NSZM na platformě infosystému DATAPLÁN
Databázi pro MMR zajišťuje NSZM na platformě infosystému DATAPLÁN
MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY
Organizační struktura
zobrazit strukturu
ÚŘAD Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Gesce
..archiv
Spolugesce
..archiv
Spolupráce
..archiv
Gesce
A. | Strategie dalšího rozvoje sítě škol a školských zařízení | viz dokument » |
B. | Předškolní vzdělávání | viz dokument » |
C. | Základní vzdělávání | viz dokument » |
D. | Střední vzdělávání | viz dokument » |
E. | Vyšší odborné vzdělávání | viz dokument » |
G. | Rovné příležitosti ve vzdělávání, poradenství, vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami | viz dokument » |
H. | Zlepšení podmínek pracovníků v regionálním školství | viz dokument » |
I. | Základní umělecké, jazykové a zájmové vzdělávání | viz dokument » |
J. | Ústavní a ochranná výchova a preventivně výchovná péče | viz dokument » |
K. | Další vzdělávání | viz dokument » |
L. | Řízení školského systému | viz dokument » |
Akční plán mezinárodní spolupráce ČR ve výzkumu a vývoji a internacionalizace prostředí VaV 2017-2020 (MŠMT)
MŠMT | Instituce odpovídá za celý dokument |
Akční plán rozvoje lidských zdrojů pro výzkum, vývoj a inovace a genderové rovnosti ve VaVaI v ČR 2018-2020 (MŠMT)
MŠMT | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŠMT | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŠMT | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŠMT | Instituce odpovídá za celý dokument |
Dlouhodobý záměr vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol ČR 2016-2020 (MŠMT)
MŠMT | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŠMT | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŠMT | Instituce odpovídá za celý dokument |
Podpora zkvalitnění a úpravy vzdělávacího systému na všech stupních s cílem zajistit požadavky na lidské zdroje dle Národního akčního plánu rozvoje jaderné energetiky v ČR. | viz dokument » | |
Posílit zapojení do mezinárodní spolupráce v oblasti výzkumu, vývoje a inovací a způsobu jeho financování. | viz dokument » |
Koncepční práce (politiky, analýzy). | viz dokument » | |
Podpořit výzkum a vývoj v oblasti čisté mobility. | viz dokument » | |
Připravit koordinovanou strategii na podporu výzkumu a vývoje v oblasti výroby pokročilých biopaliv z nepotravinářské biomasy a odpadů. | viz dokument » | |
Iniciovat v rámci podpory technických a přírodovědných oborů jednání subjektů působících v sektoru energetiky se zástupci technických fakult vysokých škol. | viz dokument » | |
Zajistit podporu společným výzkumným projektům českých a zahraničních výzkumných ústavů, vysokých škol a firem. | viz dokument » | |
Zveřejnit Státní energetickou koncepci, analýzu ekonomických jejích dopadů a možné scénáře vývoje české energetiky po jejím projednání vládou. | viz dokument » |
2.5 | Zavedení výuky o Úmluvě do školních osnov | viz dokument » |
..archiv
4.1 | K návrhům jiných resortů, které se týkají bydlení, musí být již v době jejich přípravy, nejpozději však před zasláním do mezirezortního připomínkového řízení vyžádáno vyjádření Ministerstva pro místní rozvoj. | viz dokument » |
1.1.1.2 | Zajistit osvětu o udržitelném rozvoji pro školy, včetně MA 21 | viz dokument » |
1.1.1.3 | Zajistit seznam kvalifikovaných lektorů pro realizaci vzdělávání pro udržitelný rozvoj (dále jen VUR, včetně MA21) v municipalitách | viz dokument » |
4.1.1.1 | Zajistit aktivní účast zástupců / členů na činnosti Pracovní skupiny MA21 RVUR | viz dokument » |
MŠMT | Instituce odpovídá za celý dokument |
24.1 | Iniciování začleňování tématu CSR do kurikulárních dokumentů ZŠ, SŠ a VOŠ.Další vzdělávání a podpora projektů, které se zabývají rozvojem CSR u nejmenších dětíRealizátor: MŠMT ve spolupráci se školami a Radou kvality ČR (+příslušné odborné sekce Rady kvality ČR) a s CSR platformami firem (A-CSR, BLF, BpS, aj. | viz dokument » |
25.1 | Výzkum problematiky CSRRealizátor: MŠMT ve spolupráci se školami a Radou kvality ČR (+příslušné odborné sekce Rady kvality ČR) podnikatelské subjekty | viz dokument » |
25.2 | Efektivní součinnost akademické sféry a podniková praxe (veřejná, soukromá)Realizátor: MŠMT ve spolupráci se školami a Radou kvality ČR (+příslušné odborné sekce Rady kvality ČR) podnikatelské subjekty | viz dokument » |
25.3 | Pravidelná výměna zkušeností mezi akademickou sférou a podniky v oblasti CSR prostřednictvím konferencí, kulatých stolů atp.Realizátor: MŠMT ve spolupráci se školami a Radou kvality ČR (+příslušné odborné sekce Rady kvality ČR) podnikatelské subjekty | viz dokument » |
MŠMT | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŠMT | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŠMT | Instituce odpovídá za celý dokument |
C) Implementovat vypracovaná doporučení do příslušných interních aktů řízení upravujících proces realizace veřejných zakázek. | viz dokument » |
1.1.1 | Podpora transferu znalostí mezi výzkumným a podnikatelským sektorem | viz dokument » |
1.1.2 | Rozvoj univerzit a výzkumných institucí | viz dokument » |
1.1.5 | Adaptabilita trhu práce | viz dokument » |
Škola pro 21. století – Akční plán pro realizaci Koncepce rozvoje informačních a komunikačních technologií ve vzdělávání 2009-2013 (MŠMT)
MŠMT | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŠMT | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŠMT | Instituce odpovídá za celý dokument |
Dlouhodobý záměr vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol 2011-2015 (akt. 2014) [akt. 2012] (MŠMT)
MŠMT | Instituce odpovídá za celý dokument |
3.3.5 | Budování cyklostezek a cyklotras koncipovat pro víceúčelové užití všech skupin obyvatelstva (děti, mládež, rodiny s dětmi, senioři, zdravotně postižení) | viz dokument » |
4.1.2 | Zapojení vysokých škol do problematiky výzkumu cyklistiky (fakulty architektury, stavební a dopravní fakulty, fakulty životního prostředí, rekreologie, tělovýchovy a sportu apod.) | viz dokument » |
4.3.3 | Vytváření podmínek pro aktivity obyvatelstva ve volném čase prostřednictvím cyklistiky | viz dokument » |
4.4.1 | Rozvíjení individuálního a skupinového přístupu k cyklis-tice v celostátním programu školní dopravní výchovy s větším důrazem na výcvik v reálné situaci, začlenit environmentální prvky výhod cyklistické dopravy... | viz dokument » |
4.4.2 | Využití nových vědeckých poznatků v oblasti cyklistiky do výuky, využití diplomových a bakalářských a doktorandských prací se zaměřením na cyklistiku | viz dokument » |
2.3.1 | Zlepšovat systém vzdělávání a prosazovat systém celoživotního vzdělávání, které umožní měnit nebo zvyšovat kvalifikaci, zejména osobám se změněnou pracovní schopností vzniklou z důvodu jejich zdravotního stavu, věku, sociálního postavení aj... | viz dokument » |
4.1.1 | Prohlubovat systém vzdělávání a výchovy k zodpovědnosti za zdraví | viz dokument » |
4.1.4 | Pokračovat v systematické prevenci násilí a šikany ve školách a školských zařízeních | viz dokument » |
4.1.5 | Pokračovat ve vytváření podmínek pro volnočasové aktivity pro děti a mládež, aktivity strukturované, definované a organizované (i nepřímým způsobem) | viz dokument » |
4.1.6 | Pokračovat ve vytváření podmínek pro volnočasové sportovní aktivity | viz dokument » |
4.1.7 | Pokračovat ve vytváření podmínek pro zapojení zdravotně oslabených do hodin Zdravotní tělesné výchovy | viz dokument » |
4.2.2 | Rozvíjet vzdělávání osob, které se věnují profesionálně i neprofesionálně výchově dětí a mládeže se zřetelem na snižování úrazů při mimoškolní činnosti ve školním roce i v době školních prázdnin | viz dokument » |
4.3.1 | Nadále aplikovat komplexní přístup k rizikovému chování dětí a mládeže, vč. komerčního sexuálního zneužívání dětí | viz dokument » |
4.3.2 | Pokračovat v podpoře zájmových sportovních aktivit mládeže řízené kvalifikovanými pracovníky s mládeží v oblasti tělesné výchovy a sportu | viz dokument » |
4.4.1 | Pokračovat v rámci vzdělávací oblasti „Výchova ke zdraví“ ve specifické edukaci mládeže z hlediska cíle tohoto dílčího úkolu a prevence rizikového chování | viz dokument » |
5.1.4 | Podporovat programy občanských sdružení v oblasti tělovýchovy zaměřené na podporu pohybových aktivit stárnoucí populace | viz dokument » |
6.1.7 | Začlenit nové přístupy a formy péče o duševně nemocné do pregraduálních, postgraduálních a kontinuálních systémů vzdělávání a dle potřeby vytvářet nové programy pro odpovídající poskytovatele péče | viz dokument » |
9.1.1 | V celostátním programu školní dopravní výchovy dále rozvíjet individuální a skupinový přístup s větším důrazem na výcvik v reálné situaci | viz dokument » |
9.3.2 | Vyhodnotit síť prevence kriminality (ve školách, obcích, komunitní péči, zdravotnictví) | viz dokument » |
11.1.2 | Zabezpečit příjem zdravotně nezávadných potravin... | viz dokument » |
11.1.3 | Zvýšit úroveň všestranné pohybové aktivity obyvatelstva... | viz dokument » |
11.1.4 | Prostřednictvím školy zlepšit stav pohybového aparátu dětí a za tím účelem... | viz dokument » |
12.2.3 | Cílenými programy ve školách nadále usilovat o snížení poptávky po alkoholu a jiných návykových látkách u dětí a dospívajících | viz dokument » |
12.3.2 | Usilovat o snížení poptávky po návykových látkách u dětí a dospívajících | viz dokument » |
13.4.3 | Implementovat podporu zdraví do škol pomocí státních rámcových vzdělávacích programů - RPPV (MŠ) a RVP (ZŠ), v nichž jsou filozofie a principy programu Škola podporující zdraví a témata podpory zdraví zahrnuty | viz dokument » |
13.4.4 | Zavést tématiku podpory zdraví a metodiku tvorby školního vzdělávacího programu do programů dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP) v pedagogických centrech | viz dokument » |
13.4.5 | Vytvořit podmínky pro zavedení výchovy k podpoře zdraví do studijního programu středních pedagogických škol a do pregraduální přípravy učitelů (pro společný základ i pro nové aprobace spojené s novými vzdělávacími obsahy RVP a RPPV) | viz dokument » |
13.4.6 | Připravit školní inspektory MŠ a ZŠ v celé síti ČŠI na evaluaci programu ŠPZ ve všech třech etapách procesu nárůstu počtu škol podporujících zdraví (ŠPZ v síti, ŠPZ v hnutí, podpora zdraví prostřednictvím RVP/RPPV) | viz dokument » |
13.4.8 | Pokračovat ve sbližování programů pro školy, které se týkají otázek trvale udržitelné kvality života a snaží se pro to vytvářet podmínky (program MŠMT pro prevenci sociálně patologických jevů, environmentální program MŽP a další) | viz dokument » |
13.4.9 | Rozšiřovat pravidelně informace o programu podpory zdraví do sítě škol v ČR prostřednictvím zavedených tištěných periodik a webových stránek | viz dokument » |
9.1 | Připravit a přijmout koncepci, která zahrne výčet úkolů a opatření potřebných pro lepší přístupnost škol tzv. hlavního vzdělávacího proudu na všech stupních vzdělávání i pro děti, žáky a studenty se zdravotním postižením... | viz dokument » |
9.2 | V oblasti primárního a sekundárního vzdělávání stanovit podmínky pro poskytování asistenčních služeb (asistent pedagoga) a působení více pedagogických pracovníků ve třídě, v níž jsou vzděláváni žáci se zdravotním postižením... | viz dokument » |
9.3 | Nově definovat způsoby poskytování speciálně pedagogické podpory dětem, žákům a studentům se zdravotním postižením v závislosti na hloubce a závažnosti daného postižení a jim odpovídajících dopadů na vzdělávací podmínky dané osoby | viz dokument » |
9.4 | V návaznosti na stanovení míry (stupňů) podpůrných opatření vytvořit obecný katalog dostupných prostředků speciálně pedagogické podpory a stanovit způsob jejich poskytování | viz dokument » |
9.5 | Připravit informační kampaň včetně metodického oslovení ředitelů škol s cílem zvýraznit povinnost základních škol přijímat ke vzdělávání všechny žáky bez rozdílu jejich zdravotního stavu a případného postižení | viz dokument » |
9.6 | Navrhnout pravidla uskutečňování jiného způsobu vzdělávání ve smyslu § 42 školského zákona s cílem sjednotit metodické, organizační a personální zajištění vzdělávání dětí s hlubokým mentálním postižením | viz dokument » |
9.7 | Posunout věkovou hranici pro poskytování dotace na letní tábory a volnočasové aktivity pro těžce zdravotně postižené děti a mládež až do věku 26 let | viz dokument » |
9.8 | Zkvalitnit organizační, procesní a obsahový rámec speciálně pedagogického poradenství a diagnostiky s cílem zajistit nezávislé a jednotné posuzování potřeby podpůrných opatření dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením v celé ČR... | viz dokument » |
9.9 | Zvláštní pozornost věnovat vzdělávání dětí, žáků a studentů s lehkým mentálním postižením s cílem odstranit dřívější takřka výlučné vzdělávání těchto žáků ve školách samostatně zřízených pro žáky se zdravotním postižením | viz dokument » |
9.10 | Prosazovat optimalizaci přípravných stupňů základních škol speciálních tak, aby nabídka přípravy na vzdělávání dětí s těžkým mentálním postižením, postižením více vadami a autismem byla dostupná ve všech krajích ČR... | viz dokument » |
9.11 | Upravit právními předpisy možnost poskytovat zájmové vzdělávání ve školní družině a ve školním klubu též dětem z přípravné třídy základní školy a přípravného stupně základní školy speciální | viz dokument » |
9.12 | Vypracovat Metodiku MŠMT k zajištění rovného přístupu k vysokoškolskému vzdělávání pro osoby se zdravotním postižením – Minimální standardy přístupnosti vysokoškolského studia v kontextu zdravotního postižení... | viz dokument » |
9.13 | Připravit informační kampaň formou oslovení rektorů vysokých škol na základě ustanovení § 21 odst. 1 písm. e) zákona o vysokých školách | viz dokument » |
9.14 | V rámci strategických materiálů MŠMT bude zohledněna problematika rovného přístupu studentů se zdravotním postižením... | viz dokument » |
9.15 | Doporučit vysokým školám, aby v požadavcích na výstupní kompetence absolventů studijních programů zaměřených na práci s dětmi, žáky a studenty se zrakovým, sluchovým, tělesným a mentálním postižením bylo uvedeno... | viz dokument » |
9.16 | Sledovat školní vzdělávací programy v oblasti předškolního vzdělávání vzhledem k potřebám dětí se zdravotním postižením. Prioritně zjišťovat a zlepšovat kvalitu poskytované logopedické péče k posilování komunikační kompetence dětí | viz dokument » |
9.17 | Vyhodnotit prostřednictvím pilotních škol systém tvorby školních vzdělávacích programů (ŠVP) vzhledem k potřebám žáků se zdravotním postižením, především vhodné začleňování předmětů speciálně pedagogické péče | viz dokument » |
9.18 | Zajistit, aby rámcové vzdělávací programy pro střední vzdělávání respektovaly specifika vzdělávání jednotlivých skupin žáků se zdravotním postižením včetně konkretizace prostředků speciálně pedagogické podpory a způsobů jejich poskytování | viz dokument » |
9.19 | V oblasti středního vzdělávání žáků s mentálním postižením vydat Rámcový vzdělávací program pro střední vzdělání - Praktická škola jednoletá a Praktická škola dvouletá navazující na již dokončené RVP PV, RVP ZV-LMP a RVP ZŠS | viz dokument » |
9.20 | Podporovat rozvoj dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti vzdělávání dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením v hlavním vzdělávacím proudu... | viz dokument » |
9.21 | V oblasti vzdělávání dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením pokračovat v systému inkluzivního vzdělávání... | viz dokument » |
9.22 | Finančními nástroji podporovat zpřístupnění vysokoškolského vzdělávání pro co největší počet osob se zdravotním postižením | viz dokument » |
9.23 | Cíleně sledovat kvalitu činnosti vysokých škol se zaměřením na vzdělávání zdravotně postižených osob... | viz dokument » |
9.24 | Podporovat celoživotní učení osob se zdravotním postižením | viz dokument » |
11.3 | Rozvíjet oblast vzdělávání dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením v kontextu podmínek komplexní rehabilitace | viz dokument » |
1.1.4 | Předat ministrovi práce a sociálních věcí seznam jazykových škol s právem státní jazykové zkoušky, případně dalších subjektů, které vyučují český jazyk pro cizince... | viz dokument » |
1.1.5 | Vytvořit metodiku výuky českého jazyka pro cizince, respektující specifika jednotlivých skupin imigrantů, ze zřetelem ke koncepci úvodních kurzů pro cizince a zaslat informaci o splnění úkolu MPSV | viz dokument » |
1.1.7 | Stanovit počet hodin výuky českého jazyka a finanční nákladnost jazykových kurzů potřebných k dosažení požadované úrovně českého jazyka | viz dokument » |
1.1.9 | Doporučit fakultám připravujícím učitele předmětu český jazyk, aby zavedly (akreditovaly u MŠMT) obor český jazyk jako cizí jazyk do studijních programů vysokých škol | viz dokument » |
1.1.10 | Zpracovat soupis dostupných učebnic k výuce českého jazyka jako cizího jazyka (včetně učebnic s doložkou MŠMT), vhodných pro přípravu ke zkoušce z češtiny pro cizince – potenciální žadatele o trvalý pobyt | viz dokument » |
1.1.11 | Mapovat potřeby praxe ve výuce českého jazyka pro cizince, a to jak vzhledem k povinnosti dosažení předepsané úrovně znalosti českého jazyka pro získání trvalého pobytu resp. občanství cizinců, tak v rámci výuky žáků a studentů z řad cizinců | viz dokument » |
1.2.1 | Doporučit ředitelům škol metodický postup při výuce dětí cizinců, vyhlašovat programy podporující výuku českého jazyka pro děti cizince a prozkoumat možnosti vyčlenění resortních zdrojů na programy podporující výuku českého jazyka pro děti cizinců | viz dokument » |
1.2.2 | Monitorovat ve spolupráci s Českou školní inspekcí stav výuky českého jazyka pro cizince, na které se vztahuje povinná školní docházka | viz dokument » |
MŠMT | Instituce odpovídá za celý dokument | |
1.1.2 | Zákonem bude umožněno fungování tzv. firemních školek, které umožní rozšířit nedostatečné kapacity v oblasti předškolního vzdělávání (2012) | viz dokument » |
1.1.3 | Pokračovat v metodické podpoře realizace reformy na MŠ (minimálně do roku 2013) | viz dokument » |
1.1.4 | Zvýšit podporu mateřského jazyka ve vzdělávacích programech mateřských škol (průběžně) | viz dokument » |
1.1.5 | Tam, kde jsou vhodné podmínky, zejména personální, seznamovat děti s cizím jazykem přiměřeným způsobem odpovídajícím jejich věku a možnostem (průběžně) | viz dokument » |
1.1.6 | Začlenit jazykovou přípravu do programu přípravy pedagogů působících v předškolních zařízeních, aby jejich působení v oblasti jazykové propedeutiky nebo i přímo ve výuce konkrétního jazyka bylo co nejkvalitnější (od 2012) | viz dokument » |
1.1.7 | Připravit opatření pro snížení počtu odkladů nástupu k povinné školní docházce s možností využití nových vzdělávacích programů (RVP PV) (od roku 2011) | viz dokument » |
1.2.1 | Podpořit realizaci a inovaci vzdělávacích programů (RVP a ŠVP) (2015) | viz dokument » |
1.2.2 | Podpořit oblast oborových didaktik a zlepšit úroveň vzdělávání ve spolupráci s fakultami vzdělávajícími učitele a prostřednictvím systému DVPP (průběžně) | viz dokument » |
1.2.3 | Doporučovat anglický jazyk jako první cizí jazyk od 3. ročníku základní školy a umožnit v případě volby jiného cizího jazyka jeho výuku jako druhého cizího jazyka nejpozději od 7. ročníku základní školy (do školního roku 2013/2014) | viz dokument » |
1.2.4 | Zavést povinně pro všechny žáky anglický jazyk (resp. podpořit finančně, vzděláváním učitelů povinné zavedení anglického jazyka) od 3. ročníku a podporovat povinnou výuku druhého cizího jazyka nejpozději od... | viz dokument » |
1.2.5 | Postupně zavést systém hodnocení výsledků vzdělávání na úrovni 5. a 9. ročníků ZŠ | viz dokument » |
1.2.6 | Podpořit a zefektivnit proces vlastního hodnocení škol účelnou metodikou procesu a vhodnými autoevaluačními nástroji, tyto nástroje ověřit v pedagogické praxi a podpořit školy v komunikaci (uvnitř školy i s jinými školami)... | viz dokument » |
1.2.9 | Vytvořit konsenzuální návrh se zainteresovanými stranami (ČŠI, zřizovatelé aj.) žádoucích přístupů propojení autoevaluace a externí evaluace (do 2012) | viz dokument » |
1.2.11 | Provést podrobný rozbor příčin zhoršujících se výsledků českých žáků v mezinárodních šetřeních a navrhnout opatření ke zlepšení tohoto stavu (2011) | viz dokument » |
1.3.1 | Poskytovat cílenou metodickou podporu při implementaci ŠVP do praxe (průběžně) | viz dokument » |
1.3.2 | Podpořit střední školy prostřednictvím programu EU peníze školám (od 2011) | viz dokument » |
1.3.3 | Poskytovat cílenou metodickou a didaktickou podporu (průběžně, od 2011) | viz dokument » |
1.3.5 | Monitorovat podněty pro úpravu kurikula a vzdělávacích programů i pro podporu škol při jeho realizaci (od 2012) | viz dokument » |
1.3.6 | Dokončit reformu maturitní zkoušky s důrazem na její efektivitu a propojení s přijímacím řízením na VŠ (do 2015) | viz dokument » |
1.3.8 | Diskutovat, případně zavést jednotné prvky v profilové části maturitní zkoušky (od 2011) | viz dokument » |
1.3.9 | Ve vybraných oborech vzdělání (např., technické a přírodovědné obory vzdělání středních odborných škol, technická a přírodovědná lycea, gymnázia s výjimkami humanitního zaměření) bude zavedena povinná maturitní zkouška z matematiky | viz dokument » |
1.3.10 | Dokončit reformu závěrečné zkoušky v oborech vzdělání s výučním listem a zavést ji jako standardní součást do systému odborného vzdělávání (do 2014) | viz dokument » |
1.3.11 | Připravit legislativní úpravy související se zavedením nové závěrečné zkoušky ve všech oborech středního vzdělání s výučným listem (do 2014) | viz dokument » |
1.3.12 | Zavést více prvků všeobecné přípravy v oborech vzdělání s výučním listem (zejména matematiky, mateřského jazyka a cizího jazyka) (průběžně) | viz dokument » |
1.3.13 | Zavést větší míru standardizace v RVP a ŠVP pro oblast praktického vyučování (odborného výcviku, odborné nebo umělecké praxe) realizovaného na pracovištích zaměstnavatelů ke zkvalitnění této přípravy... | viz dokument » |
1.3.14 | Podpořit vytváření podmínek pro daňovou stimulaci zaměstnavatelů v souvislosti s realizací praktického vyučování pro školy (od 2012) | viz dokument » |
1.3.15 | Stimulovat zvýšení počtu žáků v oborech vzdělání s výučním listem, kteří mají uzavřenu smlouvu s budoucím zaměstnavatelem nejen v případě absolventů, kterých je na trhu práce nedostatek... | viz dokument » |
1.3.16 | Vytvářet modely spolupráce typu škola-zaměstnavatelé-kraj mj. s ohledem na prognózování potřeby pracovních sil v hospodářském sektoru a podpořit v dalším vývoji ty školy, které prokazatelně splňují kritérium spolupráce se sociálními partnery (průběžně) | viz dokument » |
1.3.17 | Usilovat o sektorové dohody se zaměstnavateli v regionu o předpokládaných požadavcích na vývoj v oblasti pracovních sil prostřednictvím např. sektorových rad zřizovaných MPSV, popř. jiných sociálních a hospodářských partnerů... | viz dokument » |
1.3.18 | Usilovat o přímou finanční podporu ze strany krajů i podnikatelského sektoru žákům těch oborů středního odborného vzdělání, u nichž panuje dlouhodobý nesoulad mezi nabídkou a poptávkou na trhu práce... | viz dokument » |
1.3.19 | Podporovat spolupráci odborníků z praxe – zástupců zaměstnavatelů | viz dokument » |
1.3.21 | Podporovat vznik “inkubátorů“ podnikatelské činnosti žáků středních a vyšších odborných škol sloužících k transferu dosažených výsledků budoucím komerčním uplatněním do nově zakládaných firem např. zřízením pre-seed fondu (od 2011) | viz dokument » |
1.3.22 | Pokračovat v činnosti Národního referenčního bodu (průběžně) | viz dokument » |
1.3.23 | Aktivní spolupráce na evropských aktivitách sítě EQAVET (průběžně) | viz dokument » |
1.3.24 | Postupná implementace vybraných nástrojů referenčního rámce EQAVET, zejména vybraných indikátorů, do systému hodnocení odborného vzdělávání a přípravy v ČR | viz dokument » |
1.4.2 | Podpořit jazykové vzdělávání ve školách prostřednictvím programu EU peníze školám | viz dokument » |
1.4.3 | Zvýšit podíl kvalifikovaných učitelů cizích jazyků zejména na základních školách | viz dokument » |
1.4.4 | Zahájit výuku podle ŠVP na všech jazykových školách (2011) | viz dokument » |
1.4.9 | Pokračovat v podpoře zavádění RVP do základních škol speciálních (od 2011) | viz dokument » |
1.4.11 | Pokračovat v podpoře zavádění RVP do základních uměleckých škol (od 2011) | viz dokument » |
1.4.14 | Podpořit realizaci vzdělávacích programů konzervatoří (od 2011) | viz dokument » |
1.4.16 | Podporovat příklady dobré praxe v oblasti zájmového vzdělávání s využitím výstupů projektů OP VK | viz dokument » |
1.5.1 | Umožnit v dalším vývoji sektoru vyššího odborného vzdělávání, aby školy mohly směřovat k vzájemně se doplňujícím typům vzdělávání na úrovni (do 2012) | viz dokument » |
1.5.2 | Zavést oborové deskriptory, tj. rámcovou standardizací výsledků vzdělávání, pro zvýšení kvality vyššího odborného vzdělávání (2012) | viz dokument » |
1.5.3 | Vytvořit opatření (úpravou legislativy), která zajistí přenositelnost kreditů ECTS mezi vyšším odborným a vysokoškolským vzděláváním (2013) | viz dokument » |
1.5.4 | Změnit pravidla prodlužování akreditace programů (zejm. tak, aby došlo k zvyšování kvality poskytovaného vzdělávání a provázání jeho výstupů s uplatnitelností na trhu práce) (2013) | viz dokument » |
2.1.1 | Při přípravě a při aplikaci strategie optimalizace v kraji je do roku 2014 při dodržení stanovených kritérií rozvoje regionálního školství uvedených v tabulce č. 3 a vývojových ukazatelů stanovených v tabulce č. 4 doporučeno... | viz dokument » |
2.2.1 | Zvýšit kvalitu počátečního vzdělávání pedagogických pracovníků (průběžně) | viz dokument » |
2.2.2 | Zvýšit kvalitu dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků (průběžně) | viz dokument » |
2.2.5 | Usilovat o zlepšení platového ohodnocení pedagogických pracovníků (průběžně) | viz dokument » |
2.2.6 | Připravit samostatný platový systém odměňování pedagogických pracovníků, v němž bude propojen základní platový postup s kariérním systémem tak, aby kromě pozvolnějšího růstu platů byla lépe ohodnocena kvalitnější práce učitelů... | viz dokument » |
2.2.7 | Připravit a projednat s vybranými pedagogickými asociacemi kariérní systém (2013), který bude motivovat učitele k dalšímu profesnímu rozvoji a kvalitní pedagogické práci | viz dokument » |
2.2.9 | Nastavit nový systém výběru, přípravy, hodnocení a rozvoje ředitelů mateřských, základních a středních škol (2013) | viz dokument » |
2.3.1 | Zpracovat návrhy opatření a legislativních změn pro rozvoj inkluzivního vzdělávání na školách (2013) | viz dokument » |
2.3.2 | Vytvořit materiální, finanční aj. podmínky pro činnost 2. stupně základních škol (ve srovnání s nižšími stupni 6 a 8letých gymnázií), aby postupně docházelo k přirozenému posílení prestiže tohoto stupně školy (průběžně) | viz dokument » |
2.3.4 | Aktualizovat Národní akční plán inkluzivního vzdělávání tak, aby nahradil ostatní „národní plány“ a koncepce péče“ zaměřené na inkluzivní vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami (2012) | viz dokument » |
2.3.5 | Zabezpečovat personální a metodickou připravenost škol a školských zařízení k zajištění podmínek vzdělávání žáků se zdravotním postižením a jiným znevýhodněním (2014) | viz dokument » |
2.3.7 | Podpořit činnost krajských koordinátorů k zabezpečení logopedické péče a krajských koordinátorů pro oblast autismu (2014) | viz dokument » |
2.3.9 | Podpořit základní školy při zřizování přípravných tříd, zavést systém hodnocení jejich přínosu pro podporu inkluzivního vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním... | viz dokument » |
2.3.10 | Základní školy hlavního proudu vzdělávání systematicky připravovat na vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním (průběžně) | viz dokument » |
2.3.11 | Zajistit kontrolu zařazování dětí do základní školy nebo třídy základní školy vzdělávající podle přílohy k RVP ZV pro žáky s lehkým mentálním postižením... | viz dokument » |
2.3.13 | Zpracovat analýzu rozvojových programů MŠMT a pokračovat v efektivních realizovaných rozvojových programech MŠMT (2012) | viz dokument » |
2.3.14 | Uplatňovat systematickou podporu mimořádně nadaných žáků (poradenská podpora mimořádně nadaných, individualizovaná výuka, úpravy vzdělávacích programů, stipendia, soutěže, zahraniční výměna zkušeností atd.) (průběžně) | viz dokument » |
2.3.15 | Podporovat (i finančně) školy, které dosahují výborných výsledků v soutěžích vyhlašovaných MŠMT, popř. u maturitní zkoušky, jako Centra excelence (od 2011) | viz dokument » |
2.3.16 | Podpořit (pro začlenění cizinců do vzdělávání) výuku českého jazyka jako cizího jazyka (2015) | viz dokument » |
2.3.17 | Najít vhodný způsob monitorování sociálního klimatu ve školách a školských zařízeních a stanovit efektivní opatření (2012) | viz dokument » |
2.3.18 | Metodicky a personálně podporovat školy v prevenci rizikového chování (průběžně) | viz dokument » |
2.3.20 | Zjišťovat informace o předčasných odchodech ze vzdělávání a působit preventivně proti nim tak, aby se podíl žáků, kteří předčasně opouštějí vzdělávací systém, pohyboval pod 10% (průběžně) | viz dokument » |
2.4.2 | Navýšit počet poradenských pracovníků ve školství v závislosti na potřebách žáků (2013) | viz dokument » |
2.4.3 | Vytvořit koncepci systému kariérového poradenství (2011) | viz dokument » |
2.4.4 | Rozvíjet systém dalšího vzdělávání poradenských pracovníků v oblasti kariérového poradenství, zlepšit přístup ke kvalitnímu vzdělávání pro stávající pracovníky (průběžně) | viz dokument » |
2.4.5 | Zlepšit kvalitu kariérového poradenství (2014) | viz dokument » |
2.4.6 | Rozvíjet informační systém na podporu kvalifikovaného rozhodování o volbě profese a k ní vedoucí vzdělávací dráhy... | viz dokument » |
2.5.1 | Dopracovat standardy kvality práce v zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy a preventivně výchovnou činnost v rezortu MŠMT (2012) | viz dokument » |
2.5.2 | V rámci pracovní skupiny spolupracovat s krajskými úřady v oblasti dětských domovů na vytvoření vzájemně se doplňující sítě dětských domovů (průběžně) | viz dokument » |
2.6.1 | Rozvíjet systém uznávání výsledků dalšího vzdělávání (průběžně) | viz dokument » |
2.6.2 | Podporovat kvalitu a nabídku dalšího vzdělávání (průběžně) | viz dokument » |
2.6.3 | Stimulovat poptávku po dalším vzdělávání, tak aby se účast dospělých zvýšila na 15 % (2020) | viz dokument » |
2.6.4 | Rozvíjet průřezové oblasti dalšího vzdělávání (od 2011) | viz dokument » |
2.7.2 | Vytvořit koncepci centrálního školského informačního systému | viz dokument » |
2.7.3 | Snížení administrativního zatížení škol a školských zařízení | viz dokument » |
2.7.4 | Omezit množství různých šetření, analýz a výzkumů na základě důslednějšího zvažování jejich cílů a potřebnosti a zamezením duplicit | viz dokument » |
2.7.6 | Podporovat další vzdělávání pracovníků ČŠI a rozvíjet jejich profesní zkušenosti | viz dokument » |
MŠMT | Instituce odpovídá za celý dokument |
5.1 | Předškolní výchova | viz dokument » |
5.2 | Základní a střední školství | viz dokument » |
5.3 | Vysoké školství | viz dokument » |
5.4 | Změny obsahu vzdělávání | viz dokument » |
6.6 | Implementace a rozvoj systému celoživotního vzdělávání | viz dokument » |
9.2 | Vytvoření prostředí pro excelentní VaV | viz dokument » |
1.3.1 | Vznik dotačního titulu na preventivní programy v sociálně vyloučených lokalitách | viz dokument » |
3.5.3 | Optimalizovat síť Středisek výchovné péče (SVP) alespoň v regionech se SVL | viz dokument » |
4.1.1 | Navázání zvýšení normativu na žáka se sociálním znevýhodněním | viz dokument » |
4.1.2 | Přechod od systému speciálních vzdělávacích potřeb k systému podpůrných opatření na všech úrovních vzdělávání | viz dokument » |
4.1.3 | Začlenit školní poradenská pracoviště do standardního financování škol v rozsahu závisejícím na počtu žáků školy | viz dokument » |
4.1.4 | Vytvořit specifickou nárokovou podporu pro žáky ze sociálně znevýhodňujícího prostředí | viz dokument » |
4.2.1 | Systém úhrady poplatků za MŠ pro děti ze sociálně znevýhodňujícího prostředí | viz dokument » |
4.2.2 | Zajištění včasné péče zejména prostřednictvím docházky dětí do mateřských škol | viz dokument » |
4.2.3 | Pilotáž metod zaměřených na posílení kognitivních funkcí a jazykovou přípravu | viz dokument » |
4.2.4 | Zpřísnění kritérií pro zřizování přípravných tříd a zařazování dětí do přípravných tříd | viz dokument » |
4.2.5 | Odstranění diskriminačních kritérií pro přijímání dětí do veřejných mateřských školek | viz dokument » |
4.2.7 | Zavedení možnosti nařídit docházku do mateřské školy v případě identifikace ohrožení školní úspěšnosti dítěte ze strany OSPOD | viz dokument » |
4.3.1 | Standardizace práce, metodické vedení a vzdělávání asistentů pedagoga | viz dokument » |
4.3.2 | Posílení dodržování školského zákona v oblasti nárokovosti místa ve spádové základní škole a dodržování zákona v oblasti odmítnutí přijetí do ZŠ | viz dokument » |
4.3.3 | Krátkodobá opatření transformace systému škol zřízených pro žáky s lehkým mentálním postižením | viz dokument » |
4.3.4 | Střednědobá opatření transformace systému škol zřízených pro žáky s lehkým mentálním postižením | viz dokument » |
4.3.5 | Zavedení a realizace "strategií obcí" pro vzdělávání dětí ze sociálně vyloučeného prostředí | viz dokument » |
4.3.6 | Zavedení standardního systému prevence a řešení záškoláctví | viz dokument » |
4.4.1 | Prodloužit povinnou školní docházku až po získání minimálně výučního listu | viz dokument » |
4.4.2 | Systematizovat kvalitní a metodicky ošetřenou profesní přípravu na ZŠ a alokovat na ni odpovídající finanční prostředky | viz dokument » |
4.4.3 | Vytvořit systém minimální závazné podpory studentům středních škol | viz dokument » |
4.4.4 | Revidovat rámcové vzdělávací programy pro odborné vzdělávání | viz dokument » |
4.5.2 | Transformace školských zařízení pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy v souladu s Koncepcí transformace systému náhradní výchovné péče | viz dokument » |
4.6.1 | Posílení kapacity poradenských zařízení | viz dokument » |
4.6.2 | Posílení kvality a standardizace služeb poradenských zařízení | viz dokument » |
4.6.3 | Standardizovat školní poradenská pracoviště při základních a středních školách | viz dokument » |
4.7.1 | Vytvoření zavazujícího pro-inkluzivního standardu pedagogického pracovníka | viz dokument » |
4.7.2 | Zajištění připravenosti budoucích pedagogických pracovníků k výkonu pro-inkluzivní praxe | viz dokument » |
4.7.3 | Zajištění dostatečné nabídky kvalitního vzdělávání stávajících pracovníků v rámci DVPP v obl. aplikace vyrovnávacích a podpůrných opatření, v práci s dětmi/žáky/studenty ze soc. vyloučeného či kult. odlišného prostředí a nastavování inkluz. metod výuky | viz dokument » |
4.7.4 | Standardizace a obsahové vymezení práce sociálního pedagoga při základních a středních školách | viz dokument » |
4.8.1 | Efektivizace dotační podpory nevládních neziskových organizací v oblasti podpory vzdělávání | viz dokument » |
4.8.2 | Zapracování potřebných opatření pro podporu úspěšného vzdělávání sociálně vyloučených dětí mezi priority čerpání Evropského sociálního fondu na období 2014+ | viz dokument » |
MŠMT | Instituce odpovídá za celý dokument |
Metodika pro podporu tvorby ŠVP ve školských zařízeních pro zájmové vzdělávání (2009) [akt. 2009] (MŠMT)
MŠMT | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŠMT | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŠMT | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŠMT | Instituce odpovídá za celý dokument |
Koncepce (projekt) včasné péče o děti ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí v oblasti vzdělávání (2005) (MŠMT)
MŠMT | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŠMT | Instituce odpovídá za celý dokument |
5.4 | Podpořit celkový program národního povědomí o kybernetické bezpečnosti | viz dokument » |
1.1.1 | Podpora výzkumu a rozvoje teorie o romské kultuře | viz dokument » |
1.1.2 | Romská kultura a dějiny jako součást většinové kultury české společnosti | viz dokument » |
1.2.1 | Uchování a rozvoj romského jazyka | viz dokument » |
1.3.1 | Uchování trvalé vzpomínky na utrpení Romů v období II. světové války | viz dokument » |
2.1.1 | Úprava činnosti školských poradenských pracovišť ve vztahu k diagnostice žáků ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí | viz dokument » |
2.2.1 | Podpora a rozšíření programu asistent pedagoga pro děti, žáky a studenty se sociálním znevýhodněním | viz dokument » |
2.2.2 | Vzdělávání a výchova dětí ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí jako součást vzdělávání a metodické podpory pedagogických pracovníků | viz dokument » |
2.2.3 | Podpora škol s celodenním programem | viz dokument » |
2.3.1 | Rozvoj sítě služeb systému včasné péče | viz dokument » |
2.4.1 | Podpora romských žáků základních škol v přestupu do systému sekundárního vzdělávání a terciárního vzdělávání | viz dokument » |
2.4.2 | Podpora celoživotního učení sociálně vyloučených Romů s důrazem na rozvoj jejich funkční gramotnosti a dalších klíčových kompetencí | viz dokument » |
3.2.2 | Podnikání jako součást rámcových vzdělávacích programů škol a rekvalifikačních kurzů | viz dokument » |
7.3.1 | Příprava a vzdělávání zdravotnických pracovníků pro práci s lidmi s odlišnou sociální a kulturní zkušeností | viz dokument » |
2.7 | Zvyšování povědomí veřejnosti a všech zainteresovaných subjektů o právech chráněných autorským zákonem | viz dokument » |
MŠMT | Instituce odpovídá za celý dokument | |
1.1 | Podporovat kurikulární reformu s důrazem na zvýšení funkční gramotnosti žáků | viz dokument » |
1.2 | Snižovat nerovnosti v přístupu ke vzdělání | viz dokument » |
1.3 | Rozvíjet mimoškolní aktivity a zájmové činnosti žáků | viz dokument » |
1.4 | Podporovat otevřenost a prostupnost mezi vzdělávacími programy středoškolského studia i mezi programy středoškolského a terciárního studia a jejich propojení na další vzdělávání | viz dokument » |
1.5 | Usnadnit přechod a uplatnění absolventů v praxi | viz dokument » |
2.1 | Posílit rozvoj nabídky zejména bakalářských studijních programů, zaměřených do praxe a úzce propojených s aktuálním vývojem poznání a měnícími se potřebami zaměstnavatelů. | viz dokument » |
2.2 | Cíleně a systémově podpořit rozvoj kvalitních a efektivních forem vzdělávání, alternativních k prezenčnímu studiu, které zajistí dospělým jedincům reálnou možnost studovat při plné ekonomické, společenské a rodinné aktivitě | viz dokument » |
2.3 | Podporovat pomocí účinných opatření překonávání bariér v přístupu k vyššímu odbornému a vysokoškolskému vzdělání v průběhu celého života | viz dokument » |
2.4 | Zvyšovat kvalitu vysokých škol a jejich pedagogické činnosti | viz dokument » |
2.5 | Posílit možnosti prostupnosti terciárního sektoru vzdělávání a uznávání předchozího dosaženého vzdělání | viz dokument » |
2.6 | Podporovat spolupráci institucí působících v sektoru terciárního vzdělávání, zejména efektivní propojování VOŠ s VŠ a tvorbu společných studijních programů vysokých škol obdobného zaměření, zejména programů a kurzů dalšího vzdělávání dospělých. | viz dokument » |
2.7 | Posílit výukové kapacity vysokých škol pro vzdělávání dospělých z praxe. | viz dokument » |
2.8 | Podpořit vícezdrojové financování terciárního sektoru vzdělávání, včetně trvalého tlaku na zvyšování veřejných prostředků, alespoň na úroveň průměru v evropských zemích. | viz dokument » |
3.1 | Stimulovat jednotlivce i zaměstnavatele k rozšíření účasti na dalším vzdělávání a ke zvýšení investic do dalšího vzdělávání, provázat systémovou a programovou složku finanční podpory dalšího vzdělávání | viz dokument » |
3.2 | Zajistit uznávání různých vzdělávacích cest k získání kvalifikace | viz dokument » |
MŠMTÚV | Instituce odpovídá za celý dokument | |
1.1.4 | Posílit roli manažerského řízení vysokých škol a ostatních výzkumných organizací | viz dokument » |
3.1.4 | Podporovat vznik a rozvoj velké infrastruktury pro VaVaI při současném nastavení udržitelného mechanismu financování provozu | viz dokument » |
4.1.1 | Ve výzkumných organizacích podporovat vytváření strategií zaměřených na realizaci výsledků VaV v praxi a ochranu duševního vlastnictví | viz dokument » |
4.1.2 | Stimulovat pracovníky výzkumných organizací k tvorbě poznatků využitelných v inovacích a ke spolupráci s podniky | viz dokument » |
4.1.3 | Vyhlásit program na podporu komercializace výsledků VaV vznikajících na vysokých školách a ve veřejných výzkumných institucích | viz dokument » |
4.1.4 | Podporovat výstavbu a rozvoj infrastruktury pro VaVaI na regionální úrovni s vazbou na velké infrastruktury na straně jedné a aplikační sféru (inovace) na straně druhé | viz dokument » |
5.1.1 | Nadále podporovat činnost organizací, které budou zajišťovat informační zázemí o možnostech účasti v evropských programech a poskytovat komplexní služby, jež budou napomáhat v zapojení českých týmů v mezinárodních programech | viz dokument » |
5.1.2 | Ve výzkumných organizacích vytvářet podmínky pro lepší zapojení výzkumných týmů do mezinárodních programů | viz dokument » |
5.1.3 | Aktivně se účastnit na rozvoji ERA a činnostech významných mezinárodních výzkumných institucí | viz dokument » |
6.1.2 | Vyhlašovat programy na podporu výzkumných pracovníků (zejména doktorandů a mladých výzkumných pracovníků) k absolvování stáží na významných evropských i světových pracovištích | viz dokument » |
6.1.3 | Podporovat uplatnění absolventů vysokých škol v oblastech souvisejících s aplikovaným VaV a zaváděním inovací či v oborech náročných na znalosti | viz dokument » |
7.1.2 | Podporovat aktivity zaměřené na popularizaci VaVaI a jejich přínosu pro společnost | viz dokument » |
7.1.3 | Prezentovat výsledky českého VaVaI v zahraničí | viz dokument » |
9.1.3 | Systém VaVaI na národní úrovni zhodnotit se zapojením renomované zahraniční organizace | viz dokument » |
1.4.1 | Připravit a uskutečnit vzdělávací program zvyšující povědomí občanské společnosti, soukromých organizací a veřejných orgánů o hodnotě krajiny, jejich úloze a jejich změnách. | viz dokument » |
3.3 | Zkvalitňování vzdělávání a přípravy lidských zdrojů v cestovním ruchu, podpora výzkumu, vývoje a inovací v cestovním ruchu | viz dokument » |
MPOMŠMT | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŠMT | Instituce odpovídá za celý dokument |
3.3 | Zkvalitňování vzdělávání a přípravy lidských zdrojů v cestovním ruchu, podpora výzkumu, vývoje a inovací v cestovním ruchu | viz dokument » |
MŠMT | Instituce odpovídá za celý dokument |
3.1.2 | Rozšiřování nabídky dalšího vzdělávání (včetně rekvalifikace) v souladu rozvojem znalostní ekonomiky a trhu práce | viz dokument » |
3.1.3 | Přizpůsobování vzdělávací soustavy potřebám trhu práce na všech územních úrovních s orientací na rozvoj znalostní ekonomiky | viz dokument » |
MŠMT | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŠMT | Instituce odpovídá za celý dokument |
Spolugesce
F. | Hodnocení žáků, škol a školského systému | viz dokument » |
..archiv
Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Libereckého kraje 2016-2020 (Liberecký kraj)
3.2 | Pokračovat v systému společného přijímacího řízení | viz dokument » |
3.6.1 | Nezvyšovat stávající kapacity oborů nástavbového studia | viz dokument » |
13.2.2 | Na všech úrovních správy efektivně analyzovat data za účelem nastavení optimální sítě škol a školských zařízení | viz dokument » |
7.1 | Realizace pilotního Seed fondu | viz dokument » |
9.1 | Vytvoření funkčního systému pro řízení a koordinaci rozvoje národního inovačního systému | viz dokument » |
9.3 | Rozvoj spolupráce pro transfer znalostí mezi podniky a akademickým sektorem | viz dokument » |
9.5 | Foresight a určení technologických oblastí strategického významu pro ekonomický růst ČR | viz dokument » |
9.6 | Kosmické technologie | viz dokument » |
3.3.1 | Spolupráce veřejného sektoru se středními a vysokými školami v oblasti výuky předmětů v oblasti cestovního ruchu | viz dokument » |
3.3.2 | Spolupráce na realizaci zákona č. 179/2006 Sb., o uznávání výsledků dalšího vzdělávání | viz dokument » |
3.3.3 | Systém celoživotního vzdělávání zaměstnanců a zaměstnavatelů v cestovním ruchu v součinnosti se samosprávou a profesními sdruženími cestovních kanceláří a agentur, hotelů a restaurací apod. | viz dokument » |
3.3.1 | Spolupráce veřejného sektoru se středními a vysokými školami v oblasti výuky předmětů v oblasti cestovního ruchu. | viz dokument » |
3.3.2 | Spolupráce na realizaci zákona č. 179/2006 Sb., o uznávání výsledků dalšího vzdělávání. | viz dokument » |
3.3.3 | Systém celoživotního vzdělávání zaměstnanců a zaměstnavatelů v cestovním ruchu (zpřístupnění poradenských a vzdělávacích služeb, nabídka nových forem informačních technologií, rozšíření zprostředkování vzděl. e-learningovou formou ... | viz dokument » |
Spolupráce
Zajistit podporu pilotních projektů VaV v oblasti energetiky v návaznosti na SET plán. | viz dokument » |
2.3 | Rozvoj lidských zdrojů v cestovním ruchu | viz dokument » |
2.2 | Vytváření vzdělávacích a osvětových materiálů | viz dokument » |
3.3 | Rozvoj kompetencí pracovnic a pracovníků | viz dokument » |
4.2 | Rozvoj kompetencí pracovnic a pracovníků | viz dokument » |
5.1 | Vytvoření systému informací o dostupných službách | viz dokument » |
5.2 | Definování a vytvoření sítě terénních a ambulantních sociálně-zdravotních služeb | viz dokument » |
7.1 | Cílená pomoc a podpora mladým lidem při vstupu do samostatného života | viz dokument » |
8.2 | Vytvoření sítě komplexních služeb | viz dokument » |
10.1 | Vytvoření systému služeb | viz dokument » |
10.2 | Transformace pobytových zařízení | viz dokument » |
10.4 | Specializace péče, snižování maximálních kapacit, omezení doby ústavní péče | viz dokument » |
11.3 | Zavedení speciálních přístupů a systémových opatření | viz dokument » |
11.4 | Zavedení mechanismů („gatekeeping“) | viz dokument » |
12.1 | Legislativní úpravy vedoucí ke sjednocení systému | viz dokument » |
13.2 | Provedení analýzy právního řádu | viz dokument » |
14.2 | Změna struktury financování | viz dokument » |
15.1 | Vypracování ukazatelů pro sběr dat | viz dokument » |
15.2 | Vybudování jednotného informačního systému ochrany práv dětí | viz dokument » |
16.1 | Vytvoření a realizace systematických vzdělávacích programů | viz dokument » |
16.2 | Standardizace činnosti OSPOD a poskytovatelů služeb a zařízení | viz dokument » |
16.3 | Rozvoj systému supervizí | viz dokument » |
..archiv
Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Libereckého kraje 2016-2020 (Liberecký kraj)
9.1.1 | Se sociálními partnery systému ústavní výchovy podporovat aktivity vedoucí k funkční pěstounské péči | viz dokument » |
12.1.1 | Metodicky podporovat zavedení kariérního systému | viz dokument » |
14a.1.1 | Nezvyšovat kapacity jazykových škol v kraji | viz dokument » |
1.2.3 | Rozpracování programu BESIP zaměřeného na zvyšování bezpečnosti cyklistů, včetně zaměření pozornosti na vývoj pravidel chování dětí a mládeže na cyklostezkách a na výchovu k tomuto chování | viz dokument » |
1.4.1 | Aktualizace základního výzkumu prostřednictvím projektů VaV „CYCLE 21“, „ALARM“, výzkumného záměru „UDRŽITELNÁ DOPRAVA – ŠANCE PRO BUDOUCNOST“ | viz dokument » |
1.4.3 | Podpora společného programu Doprava pro 21. století | viz dokument » |
3.3.1 | Poskytnutí informací odborné i laické veřejnosti na téma pozitivní vliv cyklistiky a chůze na zdraví jedinců a na životní prostředí, ukázat na příležitosti k jízdě na kole a dávat podněty k uvážlivé volbě dopravního prostředku... | viz dokument » |
3.3.2 | Vytvoření podmínek pro financování osvětových programů zaměřených na podporu šetrných způsobů dopravy | viz dokument » |
3.3.4 | Osvětovou činností eliminovat negativní jevy, které cykloturistika přináší, a to jak ve sféře bezpečnosti pěších, tak ve sféře šetrného chování k přírodě | viz dokument » |
2.1.1 | Speciální programy zlepšení a posílení zdraví vybraných skupin obyvatel | viz dokument » |
3.2.2 | Vytvořit standardizovaný systém integrované rané péče o perinatálně ohrožené a postižené děti na regionální úrovni, a to na základě vytvoření příslušného legislativního návrhu | viz dokument » |
3.4.1 | Zavedení do praxe doporučeného postupu pro všechny praktické lékaře při podezření ze syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte, včetně komerčního sexuálního zneužívání dětí | viz dokument » |
4.1.3 | Při kontrolní činnosti dozorových orgánů v oblasti reklamy zaměřit pozornost na reklamy vztahující se k životnímu stylu, výsledky vyhodnotit a případně je použít pro přípravu další legislativy v oblasti regulace reklamy | viz dokument » |
4.2.1 | Přijetím potřebných právních předpisů zajistit zavedení povinného pouţívání homologovaných ochranných pomůcek při sportování | viz dokument » |
6.1.1 | Vytvořit program komplexního řešení péče o duševní zdraví včetně transformace stávající péče | viz dokument » |
7.5.1 | Zintenzivněním zdravotně-výchovných programů v oblasti pohlavně přenosných nemocí, především HIV/AIDS, zavedením výchovy k reprodukčnímu zdraví do obsahu vzdělávání posledních tříd základních a všech tříd středních škol... | viz dokument » |
8.2.1 | Návrh a realizace programu primární prevence, včasné diagnostiky a léčby nádorových onemocnění | viz dokument » |
8.3.2 | Primární prevence diabetu se zaměřením na zdravý způsob života (vhodnou stravu, pohyb, redukci kouření, snížení nadváhy a obezity aj.) | viz dokument » |
8.4.1 | Vypracovat akční program prevence a péče o nejčastější nemoci pohybového aparátu, včetně návrhu potřebných legislativních opatření | viz dokument » |
8.5.1 | Akční program zlepšování orálního zdraví dětí a mládeže | viz dokument » |
8.5.2 | Stanovit síť stomatologů pro děti školního a předškolního věku | viz dokument » |
8.5.3 | Provádět epidemiologické studie u vybraných věkových skupin populace | viz dokument » |
9.1.5 | Vybudovat systém výchovy dětí, mládeže a dospělých k poskytování první pomoci | viz dokument » |
9.2.1 | Vypracovat a realizovat národní plán prevence úrazů, jejich léčení a rehabilitace, se zdůrazněním jeho důležitosti jako veřejně-zdravotnického problému, ustavit pro jeho koordinaci meziresortní skupinu | viz dokument » |
9.2.3 | Zvýšit povědomí a podporu prevence úrazů ve veřejném i privátním sektoru. Výchovné a intervenční aktivity zaměřit na prevenci, akutní péči a následnou rehabilitaci. Zvláštní pozornost věnovat rizikovým skupinám (děti a mládež, senioři, minority) | viz dokument » |
9.2.4 | Zajistit výchovu profesionálů (praktiků i vědců) na všech úrovních prevence, léčebné péče a rehabilitace. Vytvořit strategický plán vzdělávání na základě priorit v prevenci úrazovosti. Zkvalitnit výuku první pomoci | viz dokument » |
9.2.5 | Biomedicínský a sociální výzkum zaměřit na vliv prostředí, výrobků a chování na úrazovost, do státních norem implementovat požadavky na bezpečnost, se zaměřením na snížení pracovních, ale i domácích úrazů a úrazů ve volném čase | viz dokument » |
9.3.1 | Vytvořit, realizovat a vyhodnotit programy pro snížení úrazovosti způsobené násilím, především ty, které ovlivňují vývoj budoucího násilného chování u dětí a duševní poruchy související se sebepoškozováním | viz dokument » |
9.3.4 | Prostřednictvím komplexního programu zdravotnických aspektů prevence kriminality vytvořit metodiku, výukové materiály a zajistit vzdělávání zdravotnických pracovníků na všech úrovních v primární, sekundární a terciární prevenci kriminality... | viz dokument » |
11.1.1 | Zlepšit spotřebu potravin snížením příjmu celkové energie, tuků, soli a cukru a zvýšením příjmu zeleniny, ovoce, brambor, mléka, luštěnin, celozrnných obilných výrobků a ryb... | viz dokument » |
11.2.4 | Rozvíjet programy podpory zdraví s cílem zlepšit výchovu výrobců a konzumentů v dané oblasti | viz dokument » |
12.1.3 | Zákaz reklamy na tabákové výrobky, jejich propagace a sponzorství spojeného s reklamou tabákových společností | viz dokument » |
12.1.4 | Účinná ochrana nekuřáků, především dětí, před pasivním kouřením | viz dokument » |
12.1.5 | Podpora účinných preventivních programů a podpora osvětových kampaní zaměřených na zvýšení informovanosti široké veřejnosti o rizicích kouření pro zdraví, na změnu postojů a chování ve prospěch zdravého způsobu života | viz dokument » |
12.1.7 | Zřízení koordinačního, monitorovacího a výzkumného pracoviště, které převezme odpovědnost za implementaci Evropského akčního plánu Evropa bez tabáku v ČR | viz dokument » |
12.2.5 | Zákaz reklamy a nepřímé reklamy alkoholických nápojů a sponzorství, spojeného s reklamou, sportovních a kulturních akcí alkoholovým průmyslem | viz dokument » |
12.2.10 | Uskutečnit mediální preventivní kampaň provázanou s aktivitami na místní úrovni (poradenství pro rodiče, distribuce svépomocných příruček, informace o tom, kde hledat pomoc apod.) | viz dokument » |
12.3.1 | Financovat a vyhodnocovat preventivní programy | viz dokument » |
12.3.4 | Dostupnost léčby, specializovaného poradenství i postupů typu „harm reduction“ (mírnění škod tam, kde není možná léčba orientovaná k abstinenci). Vytvoření sítě státem garantované péče | viz dokument » |
13.2.3 | Nadále vyhlašovat dotační programy zaměřené na podporu zdravotně postižených v ČR, zejména... | viz dokument » |
13.2.4 | Příprava zákonné úpravy „ucelené“ rehabilitace osob se zdravotním postižením | viz dokument » |
13.4.1 | Pokračovat v koordinaci a obnovování sítě certifikovaných ŠPZ (modelové školy, příklady dobré praxe) – s perspektivou přenosu jejich koordinace z centra na kraje | viz dokument » |
13.4.2 | Připravit a realizovat začlenění státní správy a samosprávy na úrovni krajů do odpovědností při koordinaci aktivit ve prospěch rozšiřování počtu škol (ZŠ a MŠ), které se na jejich území budou programově orientovat na podporu zdraví | viz dokument » |
13.4.7 | Rozvíjet poznatky v oblasti podpory zdraví ve škole jako součást mezioborové vědecké disciplíny, zabývat se evaluací efektivity programu podpory zdraví ve školách a výzkumným řešením problémů teoretických i z praxe škol, zvláště ŠPZ | viz dokument » |
15.2.1 | Zařadit problematiku integrace zdravotní a sociální péče do vzdělávání zdravotníků (příp. zaměstnanců státní a regionální správy) v komunitní péči, včetně vypracování metodiky vzdělávání | viz dokument » |
17.1.1 | Zvýšit míru odpovědnosti občana za své zdraví | viz dokument » |
18.1.1 | Meziresortní spolupráce při úpravě postgraduálního zdravotnického vzdělávání, která by umožnila odborné zdravotnické vzdělávání srovnatelné s ostatními vyspělými zeměmi a akceptovatelné zvláště v zemích Evropské unie | viz dokument » |
18.3.1 | Sledovat vývoj vzdělání v oblasti veřejného zdravotnictví | viz dokument » |
18.4.1 | Meziresortní návrh principů spolupráce na koordinaci vzdělávacích programů odborností, které lze uplatnit ve zdravotnictví | viz dokument » |
18.4.2 | Stanovit podíl vzdělávacích programů různých resortů na společném meziresortním zajištění vzdělávání nezdravotnických odborníků | viz dokument » |
19.1.1 | Politiku orientovaného výzkumu a vědy ve zdravotnictví zaměřit na kvalitu života | viz dokument » |
19.2.1 | Vypracovat systém spolupráce Ministerstva zdravotnictví s IPVZ, IDVPZ, vysokými školami, komorami a odbornými společnostmi k aplikaci nových vědeckých poznatků do vzdělávání ve zdravotnictví | viz dokument » |
19.2.2 | Zavést systém celoživotního vzdělávání ve zdravotnictví | viz dokument » |
19.3.3 | Rozšiřovat nejdůležitější výsledky výzkumu a vývoje ve zdravotnictví | viz dokument » |
19.4.1 | Zajistit kooperaci při tvorbě Národního programu výzkumu a vývoje | viz dokument » |
19.4.2 | Dohoda o mezinárodním uznávání úrovně vzdělávání a platnosti dokladů k výkonu zdravotnických povolání | viz dokument » |
8.2 | V rámci systému pomoci obětem domácího násilí věnovat zvýšenou pozornost rovněž osobám se zdravotním postižením | viz dokument » |
12.10 | Zabezpečit podmínky propojení systému vzdělávání a zaměstnanosti, který zvýší možnost (šanci) mladých lidí se zdravotním postižením plynule přejít ze školy do zaměstnání | viz dokument » |
1.1.2 | Stanovit požadovanou úroveň znalostí českého jazyka podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky, která bude nutnou podmínkou pro udělení trvalého pobytu (statutu dlouhodobě pobývajícího rezidenta) | viz dokument » |
1.1.6 | Navrhnout způsob financování výuky českého jazyka cizinců | viz dokument » |
1.1.8 | Navrhnout výši státního příspěvku vzdělávacím institucím na kurzy českého jazyka pro cizince a na složení předepsané zkoušky z českého jazyka a finanční podíl cizince na úhradě kurzů a zkoušky z českého jazyka | viz dokument » |
3.1.1 | Zpracovat koncepci úvodních kurzů, včetně stanovení cílové skupiny a způsobu ověření získaných znalostí, se zřetelem na propojení těchto kurzů s metodikou kurzů českého jazyka pro cizince | viz dokument » |
3.1.2 | Zajišťovat zpracovávání či aktualizaci publikací poskytujících cizincům informace spadající do gesce jednotlivých ministerstev a vhodnými způsoby, včetně elektronického, je distribuovat mezi cílovou skupinu cizinců a poskytovatele služeb cizincům | viz dokument » |
3.1.3 | Průběžně zajišťovat překlady informačních publikací pro cizince, vydaných v rámci své působnosti (viz předchozí bod), zejména do anglického, ruského, ukrajinského a vietnamského jazyka | viz dokument » |
3.1.4 | Spolupracovat s MPSV při tvorbě a aktualizaci komplexních informačních zdrojů pro cizince | viz dokument » |
5.1.1 | Posoudit vhodnost a možnosti poskytování dotací jednotlivými resorty obcím a krajům na výkon samostatné působnosti v oblasti realizace projektů na integraci cizinců | viz dokument » |
5.1.4 | V rámci své gesce umožnit předkládání projektů na výzkum či šetření zaměřené na problematiku integrace cizinců s cílem upřesnit informace o postavení cizinců vztahující se k příslušnému resortu | viz dokument » |
5.1.5 | Zohledňovat cílená specifická opatření (tj. znalost českého jazyka, ekonomická soběstačnost, orientace cizince ve společnosti a vztahy cizince s členy majoritní společnosti) stanovená Koncepcí integrace cizinců... | viz dokument » |
5.1.6 | Uplatňovat tzv. integrační mainstreaming, tzn. při vytváření resortních politik, právních předpisů a při přijímání opatření v oblasti své působnosti brát v úvahu jejich dopad na oblast integrace cizinců | viz dokument » |
5.1.7 | Při zadávání projektů vědy a výzkumu v oblasti integrace cizinců klást důraz na analýzu problematiky z genderového hlediska | viz dokument » |
3.4.1 | Vypracovat specifický multidisciplinární standard práce s osobami ze sociálně vyloučených lokalit | viz dokument » |
3.4.2 | Zavést metodu „case management“ jako základ přímé práce se sociálně vyloučenými klienty na multidisciplinární úrovni, která je zákonem vyžadována | viz dokument » |
3.4.3 | Zřídit koordinační tým služeb subjektů pracujících s lidmi v SVL. Vytvořit jeho prováděcí metodiku | viz dokument » |
3.5.1 | Aktivizačně působit na rodinu, jejíž dítě je umístěné v zařízení ústavní výchovy | viz dokument » |
3.5.4 | Stanovení povinnosti rodičům ohroženého dítěte využívat sociální či jiné podpůrné služby | viz dokument » |
3.5.5 | Vytvořit metodiku depistáže dětí předškolního věku, jejichž školní úspěšnost je ohrožena sociálním vyloučením a zajistit předškolní vzdělávání pro určené děti | viz dokument » |
4.5.1 | Vybudování systému a metodiky včasné identifikace ohrožení dítěte a případové spolupráce všech zainteresovaných subjektů orientovaného na prevenci ohrožení dítěte a prevenci zařazení dítěte do ústavní či ochranné výchovy | viz dokument » |
5.3 | Zavést školicí a vzdělávací programy | viz dokument » |
2.2 | Podpora mezinárodní i regionální mobility jednotlivých aktérů v oblasti kultury | viz dokument » |
2.4 | Posílení výuky znalostí o kultuře a kulturních dovedností ve vzdělávacích zařízeních | viz dokument » |
2.8 | Zvýšení počtu zahraničních studentů na českých vysokých školách v uměleckých a kulturních oborech | viz dokument » |
2.9 | Podpora systému celoživotního vzdělávání pracovníků v oblasti kultury | viz dokument » |
1.2.1 | Cena krajiny Rady Evropy – zahájit a zajišťovat průběžně soutěž. | viz dokument » |
3.3.7 | Začlenit problematiku mokřadů a jejich významu do EVVO na základních a středních školách. | viz dokument » |
2.4.1 | Vytváření a realizace forem šetrných k životnímu prostředí (venkovský cestovní ruch, agroturistika, ekoturistika, cykloturistika, hipoturistika, využití hromadných dopravních prostředků pro cestovní ruch atd.) | viz dokument » |
2.4.1 | Vytváření a realizace forem šetrných k životnímu prostředí (venkovský cestovní ruch, agroturistika, ekoturistika, cykloturistika, hipoturistika, využití hromadných dopravních prostředků pro cestovní ruch atd.). | viz dokument » |
2.3.1 | Budování a rozvoj infrastruktury průmyslového výzkumu a vývoje, zejména ve strukturálně postižených regionech a komercionalizace jeho výsledků | viz dokument » |
2.3.5 | Podpora koncentrace vědecko-výzkumného potenciálu do hlavních regionálních center | viz dokument » |
5.3.1 | Podpora environmentálního vzdělávání , výchovyí a osvěty ve školských zařízeních, veřejné a podnikové sféře a ve vztahu k veřejnosti | viz dokument » |
7.4.1 | Podpora zavádění vzdělávacích modulů v oblasti kultury do všech typů škol | viz dokument » |