..vyberte místo
Zaslat DOTAZ / NÁMĚT
Často kladené dotazy
vstup do terminálu
Portál strategické práce
Metodika přípravy veřejných strategií
Databázi pro MMR zajišťuje NSZM na platformě infosystému DATAPLÁN
Databázi pro MMR zajišťuje NSZM na platformě infosystému DATAPLÁN
MINISTERSTVO VNITRA
Organizační struktura
zobrazit strukturu
ÚŘAD Ministerstvo vnitra
Gesce
..archiv
Spolugesce
..archiv
Spolupráce
..archiv
Gesce
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
Koncepce Stálého zdravotně humanitárního programu MEDEVAC jako nástroje vnější migrační politiky ČR (2021) (MV)
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
Koncepce integrace cizinců - "Ve vzájemném respektu" a Postup při realizaci aktualizované Koncepce integrace cizinců v roce 2016 (MV)
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
Koncepční práce (politiky, analýzy). | viz dokument » | |
Prověření připravenosti energetických odvětví na případnou situaci stavů nouze. | viz dokument » | |
V rámci zahraniční politiky v energetice zajistit stálou koordinaci ÚV ČR, MZV, MPO a ERÚ při stanovení a prosazování priorit a klíčových zájmů ČR, koordinace účastí na mezinárodních jednáních, zastupování ČR v mezinárodních organizacích a jejích pracovních skupinách a na důležitých konferencích a odborných diskusích. | viz dokument » |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
..archiv
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
Program pro implementaci vnitrostátních částí informačních systémů EU v oblasti spravedlnosti a vnitřních věcí (2020) (MV)
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
SRRVS: Implementační plán pro strategický cíl 4: Profesionalizace a rozvoj lidských zdrojů ve veřejné správě (2015) [akt. 2017] (MV)
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
SRRVS: Implementační plán pro strategický cíl 2: Revize a optimalizace výkonu veřejné správy v území (2015) [akt. 2017] (MV)
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
SRRVS: Implementační plán pro strategický cíl 4: Profesionalizace a rozvoj lidských zdrojů ve veřejné správě [akt. 2016] (MV)
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
SRRVS: Implementační plán pro strategický cíl 2: Revize a optimalizace výkonu veřejné správy v území [akt. 2016] (MV)
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
SRRVS: Implementační plán pro strategický cíl 3: Zvyšování dostupnosti a transparentnosti veřejné správy prostřednictvím nástrojů eGovernmentu [akt. 2016] (MV)
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
4.1 | K návrhům jiných resortů, které se týkají bydlení, musí být již v době jejich přípravy, nejpozději však před zasláním do mezirezortního připomínkového řízení vyžádáno vyjádření Ministerstva pro místní rozvoj. | viz dokument » |
1.1.1.1 | Projednat zařazení vzdělávacího modulu UR včetně MA21 do vzdělávání zaměstnanců služebních úřadů | viz dokument » |
3.2.1.1 | Zařadit ocenění pro realizátory MA21 do Cen MV za kvalitu a inovaci ve veřejné správě | viz dokument » |
4.1.1.1 | Zajistit aktivní účast zástupců / členů na činnosti Pracovní skupiny MA21 RVUR | viz dokument » |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
4.4 | Oceňování subjektů podnikatelského sektoru za spolupráci při implementaci MA 21 (možnost zapojit se do prestižních Národních cen ČR a Národní ceny za společenskou odpovědnost), oceňování realizátorů MA 21 Realizátor: MV, MPO ve spolupráci s Radou kvality ČR |
viz dokument » |
5.4 | V rámci revize Pravidel uplatňování environmentálních požadavků při zadávání veřejných zakázek a nákupech státní správy a samosprávy budou předloženy metodiky pro uplatnění environmentálních požadavků pro další produktové kategorie Realizátor: MŽP, MMR, MV ve spolupráci s ostatními resorty |
viz dokument » |
6.1 | Zjednodušení orientace zákazníka v označování výrobků splňujících kritéria a v udělování značek kvality Realizátor: MPO, Rada kvality ČR, MV |
viz dokument » |
6.2 | Zvážit možnost vytvoření programu vzdělávání a následně jeho využití Realizátor: MMR, MPO, MV |
viz dokument » |
13.1 | Osvětové aktivity týkající se slaďování pracovního, soukromého a rodinného života zacílené mimo jiné na zaměstnavateleRealizátor: MPSV, Úřad vlády ČR, MV - sekce pro státní službu, Platforma zainteresovaných stran CSR a spolupráce sociálních partnerů | viz dokument » |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
SRRVS: Implementační plán pro strategický cíl 2: Revize a optimalizace výkonu veřejné správy v území (2015) [akt. 2015] (MV)
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
SRRVS: Implementační plán pro strategický cíl 4: Profesionalizace a rozvoj lidských zdrojů ve veřejné správě (2015) [akt. 2015] (MV)
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
SRRVS: Implementační plán pro strategický cíl 3: Zvyšování dostupnosti a transparentnosti veřejné správy prostřednictvím nástrojů eGovernmentu (2015) [akt. 2015] (MV)
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
SRRVS: Implementační plán pro strategický cíl 2: Revize a optimalizace výkonu veřejné správy v území (2015) (MV)
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
SRRVS: Implementační plán pro strategický cíl 3: Zvýšení dostupnosti a transparentnosti veřejné správy prostřednictvím nástrojů eGovernmentu (2015) (MV)
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
SRRVS: Implementační plán pro strategický cíl 4: Profesionalizace a rozvoj lidských zdrojů ve veřejné správě (2015) (MV)
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument | |
Zmapovat situaci týkající se obchodování s lidmi v sociálně vyloučených lokalitách. | viz dokument » | |
Zprostředkovat příslušným zástupcům Policie ČR příklady dobré praxe týkající se aplikace funkčních nástrojů mezinárodní spolupráce (společné vyšetřovací týmy, pracovní skupiny EU na operativní úrovni, bilaterální spolupráce se zdrojovými zeměmi atd.) při vyšetřování případů obchodování s lidmi. | viz dokument » | |
Ratifikovat Protokol o prevenci, potlačování a trestání obchodování s lidmi, zvláště se ženami a dětmi z roku 2000 (tzv. Palermský protokol), který doplňuje Úmluvu OSN proti nadnárodnímu organizovanému zločinu. | viz dokument » | |
Komplexní evaluace Programu podpory a ochrany obětí obchodování s lidmi. | viz dokument » | |
Zpracovat komplexní právní analýzu nástrojů potírání trestného činu obchodování s lidmi za účelem pracovního vykořisťování. | viz dokument » | |
Zajistit vzdělávání policistů vyjíždějících na zahraniční policejní mise k problematice obchodování s lidmi a způsobu identifikace pravděpodobných obětí. | viz dokument » | |
C) Implementovat vypracovaná doporučení do příslušných interních aktů řízení upravujících proces realizace veřejných zakázek. | viz dokument » |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
4.1.3 | Informační a komunikační podpora fungování územní veřejné správy | viz dokument » |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
1.1 | Alokace finančních zdrojů ke snížení dopadu kybernetických hrozeb v ČR | viz dokument » |
1.2 | Organizační začlenění systému včasného varování a reakce na kybernetické útoky | viz dokument » |
1.3 | Realizace systému včasného varování a reakce na kybernetické útoky | viz dokument » |
1.4 | Nepřetržité monitorování a analýza kybernetických hrozeb ČR | viz dokument » |
1.6 | Alokace lidských zdrojů k eliminaci kybernetických hrozeb ČR a edukace subjektů OČTŘ v potírání kyberkriminality | viz dokument » |
1.9 | Zlepšení spolupráce při zabezpečení kybernetické bezpečnosti | viz dokument » |
1.10 | Ochrana kritické informační infrastruktury státu | viz dokument » |
1.11 | Zlepšení spolupráce při zabezpečení kybernetické bezpečnosti | viz dokument » |
1.12 | Zlepšení spolupráce při zabezpečení kybernetické bezpečnosti | viz dokument » |
2.1 | Zapojení do mezinárodních cvičení v oblasti kybernetické bezpečnosti | viz dokument » |
2.2 | Realizace efektivní spolupráce a koordinace na národní i mezinárodní úrovni | viz dokument » |
2.3 | Realizace aktivní mezinárodní spolupráce | viz dokument » |
2.4 | Realizace aktivní mezinárodní spolupráce | viz dokument » |
3.1 | Výměna zkušeností | viz dokument » |
3.2 | Využívání nejlepší praxe při budování kybernetické bezpečnosti | viz dokument » |
4.1 | Vytvoření legislativního rámce na zvýšení kybernetické bezpečnosti ČR | viz dokument » |
4.2 | Vytvoření legislativního rámce na zvýšení kybernetické bezpečnosti ČR | viz dokument » |
4.3 | Vytvoření zákona na zvýšení kybernetické bezpečnosti ČR | viz dokument » |
5.1 | Zvyšovat povědomí o kybernetické bezpečnosti, rizicích a možnostech obrany občanů, subjektů komerční a nekomerční sféry a orgánů veřejné správy | viz dokument » |
5.2 | Zvyšovat povědomí o kybernetické bezpečnosti, bezpečnostních rizicích a možnostech obrany u občanů, subjektů komerční a nekomerční sféry a orgánů veřejné správy. | viz dokument » |
5.3 | Zavést školicí a vzdělávací programy | viz dokument » |
6.1 | Zpracování analýzy rizik informačních a komunikačních systémů veřejné správy s návrhem na eliminaci rizik | viz dokument » |
6.2 | Definování ochrany neutajovaných informací veřejné správy | viz dokument » |
6.3 | Zavádění bezpečnostních norem a mezinárodních norem v oblasti ICT do veřejné správy | viz dokument » |
7.1 | Monitorování účinnosti navržených protiopatření | viz dokument » |
7.2 | Zajištění kybernetické bezpečnosti orgánů veřejné správy | viz dokument » |
7.3 | Ochrana kritické informační a komunikační infrastruktury státu | viz dokument » |
7.4 | Zavedení systému řízení bezpečnosti informací ve veřejné správě | viz dokument » |
7.5 | Spolupráce při zabezpečení kybernetické obrany | viz dokument » |
4.1.1 | Monitorování dopravních nehod cyklistů a zpracování získaných dat za využití centrální evidence dopravních nehod | viz dokument » |
4.4.3 | Kontrola dodržování technických požadavků na jízdní kola provozovaná na pozemních komunikacích. Podpora preventivních programů proti krádežím kol | viz dokument » |
4.5.3 | Zohlednit problematiku cyklodopravy v rámci přípravy nového stavebního zákona | viz dokument » |
9.1.1 | V celostátním programu školní dopravní výchovy dále rozvíjet individuální a skupinový přístup s větším důrazem na výcvik v reálné situaci | viz dokument » |
9.1.2 | Legislativní opatření: Novela zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích, legislativní podpora tlaku na výrobce automobilů k zavádění technických opatření zvyšujících bezpečnost jak motoristů, tak chodců... | viz dokument » |
9.1.3 | Vytvářet místní preventivní programy a v jejich rámci řešit i dopravně inženýrská opatření, rozšíření sítě měst účastnících se projektu Bezpečná komunita | viz dokument » |
9.1.4 | Propojit policejní a zdravotnické informační systémy o počtu, závažnosti a místě vzniku úrazů v důsledku dopravních nehod, s cílem vyhodnocovat místa častých a závažných dopravních nehod, kde je zapotřebí intervenčního zásahu | viz dokument » |
9.2.6 | Zvýšit úroveň preventivních a výchovných aktivit v oblasti prevence úrazů a usilovat o zvýšení finančních prostředků směrovaných do této oblasti | viz dokument » |
9.3.1 | Vytvořit, realizovat a vyhodnotit programy pro snížení úrazovosti způsobené násilím, především ty, které ovlivňují vývoj budoucího násilného chování u dětí a duševní poruchy související se sebepoškozováním | viz dokument » |
9.3.2 | Vyhodnotit síť prevence kriminality (ve školách, obcích, komunitní péči, zdravotnictví) | viz dokument » |
9.3.3 | Rozvinout meziresortní spolupráci tak, aby všechna odvětví bránila sexuálnímu zneužívání dětí a aby pomáhala posilovat roli rodiny jako ochránce dětí před jejich sexuálním a obchodním zneužíváním | viz dokument » |
12.2.4 | Potlačovat řízení motorových vozidel pod vlivem alkoholu | viz dokument » |
12.3.3 | Potlačit řízení vozidel pod vlivem návykových látek | viz dokument » |
13.4.2 | Připravit a realizovat začlenění státní správy a samosprávy na úrovni krajů do odpovědností při koordinaci aktivit ve prospěch rozšiřování počtu škol (ZŠ a MŠ), které se na jejich území budou programově orientovat na podporu zdraví | viz dokument » |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
3.2 | Vytvářet podmínky pro postupné a průběžné proškolení pracovníků ve veřejném sektoru o problematice osob se zdravotním postižením a zásadách komunikace s vybranými skupinami osob se zdravotním postižením | viz dokument » |
4.12 | Prosazovat významné rozšíření přístupnosti webových stránek veřejných institucí osobám se zrakovým, sluchovým, mentálním a kombinovaným postižením (zejména blind friendly web) | viz dokument » |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument | |
1.1.1 | Informovat MPSV o stanovení kritérií pro prokazování znalosti českého jazyka u žadatelů o udělení českého státního občanství v rámci návrhu věcného záměru nového zákona o nabývání a pozbývání státního občanství České republiky | viz dokument » |
1.1.3 | Zaslat MPSV návrh na stanovení výjimek z požadavku dosažení požadované úrovně jazykových znalostí, které budou nutnou podmínkou pro udělení trvalého pobytu (statutu dlouhodobě pobývajícího rezidenta)... | viz dokument » |
2.1.4 | Zaslat MPSV návrh způsobu zavedení ochranné lhůty pro cizince přijíždějící do ČR za účelem zaměstnání, která jim umožní při ztrátě zaměstnání, a to nikoli vlastní vinou, setrvat po určenou dobu na území ČR a nastoupit do nového zaměstnání | viz dokument » |
5.1.2 | Analyzovat možnosti systematického zapojení dobrovolníků (podle zákona č. 198/2002 Sb., o dobrovolnické službě a o změně některých zákonů, v platném znění) do Koncepce integrace cizinců a zaslat informaci o splnění úkolu MPSV | viz dokument » |
6.5 | Chytrá politika migrace | viz dokument » |
1.1.1 | Zřízení pozic specialistů pro řešení případů lichvy | viz dokument » |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
Aktualizovaná Koncepce boje s kriminalitou páchanou na životním prostředí v působnosti resortu Ministerstva vnitra (2007) (MV)
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
3.3 | Zkvalitňování vzdělávání a přípravy lidských zdrojů v cestovním ruchu, podpora výzkumu, vývoje a inovací v cestovním ruchu | viz dokument » |
Strategie realizace Smart Administration 2007-2015 (Efektivní veřejná správa a přátelské veřejné služby) (MV)
MV | Instituce odpovídá za celý dokument |
3.3 | Zkvalitňování vzdělávání a přípravy lidských zdrojů v cestovním ruchu, podpora výzkumu, vývoje a inovací v cestovním ruchu | viz dokument » |
4.4.1 | Podpora vzniku a zkvalitnění páteřních přenosových a místních telekomunikačních sítí | viz dokument » |
4.4.2 | Podpora zavádění širokopásmového internetu | viz dokument » |
4.4.3 | Podpora budování míst veřejného přístupu k internetu | viz dokument » |
4.4.4 | Podpora infrastruktury Integrovaného záchranného systému na národní i regionální úrovni | viz dokument » |
Spolugesce
..archiv
5.2 | Základní a střední školství | viz dokument » |
5.3 | Vysoké školství | viz dokument » |
8.2 | Služby pro rozvoj podnikání | viz dokument » |
3.3.3 | Systém celoživotního vzdělávání zaměstnanců a zaměstnavatelů v cestovním ruchu v součinnosti se samosprávou a profesními sdruženími cestovních kanceláří a agentur, hotelů a restaurací apod. | viz dokument » |
3.3.3 | Systém celoživotního vzdělávání zaměstnanců a zaměstnavatelů v cestovním ruchu (zpřístupnění poradenských a vzdělávacích služeb, nabídka nových forem informačních technologií, rozšíření zprostředkování vzděl. e-learningovou formou ... | viz dokument » |
Spolupráce
Zpracovat Národní program energetické odolnosti. | viz dokument » |
4.3 | Krizové řízení a bezpečnost | viz dokument » |
3.3 | Rozvoj kompetencí pracovnic a pracovníků | viz dokument » |
4.2 | Rozvoj kompetencí pracovnic a pracovníků | viz dokument » |
11.2 | Zpracování postupů a mechanismů ochrany práv dětí ve specifických situacích | viz dokument » |
11.3 | Zavedení speciálních přístupů a systémových opatření | viz dokument » |
12.2 | Legislativní vymezení role obcí a krajů | viz dokument » |
12.4 | Posílení mechanismů spolupráce | viz dokument » |
13.2 | Provedení analýzy právního řádu | viz dokument » |
15.1 | Vypracování ukazatelů pro sběr dat | viz dokument » |
15.2 | Vybudování jednotného informačního systému ochrany práv dětí | viz dokument » |
16.2 | Standardizace činnosti OSPOD a poskytovatelů služeb a zařízení | viz dokument » |
..archiv
1.1 | V rámci koordinační role MMR v oblasti bydlení prosazovat komplexní a finančně udržitelné řešení sociálního bydlení (včetně seniorů). | viz dokument » |
2.1.1.1 | Zařadit realizaci metody MA21 do výzev OP Zaměstnanost (OP Z) | viz dokument » |
2.1.1.2 | Zajistit financování profesního vzdělávání realizátorů MA21 v územní veřejné správě (zejména koordinátorů a politiků zodpovědných za MA21) | viz dokument » |
2.1.1.3 | Zajistit financování síťové spolupráce realizátorů pro zvyšování kvality MA21 z OP Z | viz dokument » |
4.1 | Zmapování celostátních, regionálních a místních dobrovolných přístupů a aktivit (vč. MA 21) Realizátor: MPO ve spolupráci s Radou kvality ČR a Platformou zainteresovaných stran CSR, MV |
viz dokument » |
4.3 | Napomáhání šíření osvěty k tématu MA 21 pro podnikatelské subjekty v kontextu CSR a zajišťování šíření informací o možnostech využití MA 21 v rámci společenské odpovědnosti úřadů Realizátor: MPO ve spolupráci s Radou kvality ČR, MV, Hospodářskou komorou ČR, Národní sítí Zdravých měst ČR |
viz dokument » |
5.1 | Koordinace nově připravovaných vládních strategických dokumentů upravujících CSR a jejich harmonizace Realizátor: MPO ve spolupráci s MV, MMR, MPSV, Radou kvality ČR, případně další rady Vlády |
viz dokument » |
5.2 | Vytvoření Příručky CSR pro veřejnou správu Realizátor: Rada kvality ČR ve spolupráci s MV |
viz dokument » |
5.3 | Vytvoření metodických pokynů strategie společensky odpovědného zadávání veřejných zakázek dle národních i regionálních potřeb Realizátor: MMR ve spolupráci s MPO a s MV |
viz dokument » |
Priorita. | 3. Průběžné přizpůsobování politiky elektronizace zadávání VZ politice eGovernmentu | viz dokument » |
3.1. Monitorovat dílčí výstupy ostatních projektů eGovernmentu (zejména v oblasti dlouhodobého ukládání a archivace elektronických dokumentů) a zapracovávat je do právních či metodických předpisů či iniciovat vznik nových opatření Strategie elektronizace | viz dokument » |
Analyzovat možnosti zabezpečení pomoci občanům ze zemí EU, kteří se na území ČR octli v tíživé životní situaci v souvislosti s výkonem práce. | viz dokument » | |
Zajistit povinné vzdělávání justičních čekatelů o problematice obchodování s lidmi. | viz dokument » | |
Zajistit vzdělávání inspektorů práce o problematice obchodování s lidmi a způsobu identifikace pravděpodobných obětí. | viz dokument » | |
Zajistit vzdělávání příslušníků Armády ČR vyjíždějících na zahraniční vojenské mise k problematice obchodování s lidmi a způsobu identifikace pravděpodobných obětí. | viz dokument » | |
A) Identifikovat oblasti/sektory, ve kterých existuje potenciální riziko vzniku pracovního vykořisťování a ve kterých je výkon dané práce realizován prostřednictvím veřejných zakázek. | viz dokument » |
1.2.3 | Rozpracování programu BESIP zaměřeného na zvyšování bezpečnosti cyklistů, včetně zaměření pozornosti na vývoj pravidel chování dětí a mládeže na cyklostezkách a na výchovu k tomuto chování | viz dokument » |
1.4.1 | Aktualizace základního výzkumu prostřednictvím projektů VaV „CYCLE 21“, „ALARM“, výzkumného záměru „UDRŽITELNÁ DOPRAVA – ŠANCE PRO BUDOUCNOST“ | viz dokument » |
4.1.3 | Příprava a vyhodnocování přímých i nepřímých nákladů spojených s úrazy vzniklými v důsledku dopravních nehod cyklistů. Vyhodnotit více náklady civilizačních chorob způsobené nedostatkem pohybu | viz dokument » |
4.5.2 | Příprava legislativního rámce ve vztahu k jednotnému výkladu v souvislosti s bezpečností cyklistů | viz dokument » |
3.1.1 | Identifikace a analýza potřeb imigrantní populace z hlediska perinatální péče | viz dokument » |
3.1.2 | Zajištění adekvátní zdravotní péče v imigrantní populaci | viz dokument » |
3.1.3 | Zajištění způsobu hrazení péče poskytované nepojištěným těhotným imigrantkám | viz dokument » |
3.4.1 | Zavedení do praxe doporučeného postupu pro všechny praktické lékaře při podezření ze syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte, včetně komerčního sexuálního zneužívání dětí | viz dokument » |
3.4.3 | Provést analýzu násilného jednání na dítěti | viz dokument » |
3.4.5 | Zjistit incidenci vražd novorozeného dítěte matkou a týrání, zanedbávání a sexuální zneužívání dítěte | viz dokument » |
3.4.6 | Podporovat vytváření sociálně preventivních programů zamezujících páchání násilí na dětech | viz dokument » |
4.2.1 | Přijetím potřebných právních předpisů zajistit zavedení povinného pouţívání homologovaných ochranných pomůcek při sportování | viz dokument » |
4.2.2 | Rozvíjet vzdělávání osob, které se věnují profesionálně i neprofesionálně výchově dětí a mládeže se zřetelem na snižování úrazů při mimoškolní činnosti ve školním roce i v době školních prázdnin | viz dokument » |
4.3.1 | Nadále aplikovat komplexní přístup k rizikovému chování dětí a mládeže, vč. komerčního sexuálního zneužívání dětí | viz dokument » |
6.1.1 | Vytvořit program komplexního řešení péče o duševní zdraví včetně transformace stávající péče | viz dokument » |
6.1.2 | Zajistit racionální využívání stávajících finančních zdrojů tak, aby systém péče o duševně nemocné byl motivován k transformaci a zajištění regulérního financování nově zaváděných služeb | viz dokument » |
6.1.3 | V rámci systému zvyšování kvality péče vytvořit standardy diagnostických a terapeutických postupů se zohledněním lidských práv | viz dokument » |
8.3.2 | Primární prevence diabetu se zaměřením na zdravý způsob života (vhodnou stravu, pohyb, redukci kouření, snížení nadváhy a obezity aj.) | viz dokument » |
9.1.5 | Vybudovat systém výchovy dětí, mládeže a dospělých k poskytování první pomoci | viz dokument » |
9.1.6 | Zajistit periodické vyhodnocování přímých i nepřímých nákladů spojených s úrazy vzniklými v důsledku dopravních nehod. Využít pro to způsob výpočtu těchto nákladů u pracovních úrazů | viz dokument » |
9.2.1 | Vypracovat a realizovat národní plán prevence úrazů, jejich léčení a rehabilitace, se zdůrazněním jeho důležitosti jako veřejně-zdravotnického problému, ustavit pro jeho koordinaci meziresortní skupinu | viz dokument » |
9.2.2 | Zřídit a podporovat centrum pro kontrolu úrazů v rámci léčebně preventivní péče, zhodnotit účinnost stávajícího systému traumatologické péče, zavést jednotný systém sběru dat o povaze a mechanizmu úrazů... | viz dokument » |
9.2.3 | Zvýšit povědomí a podporu prevence úrazů ve veřejném i privátním sektoru. Výchovné a intervenční aktivity zaměřit na prevenci, akutní péči a následnou rehabilitaci. Zvláštní pozornost věnovat rizikovým skupinám (děti a mládež, senioři, minority) | viz dokument » |
9.3.4 | Prostřednictvím komplexního programu zdravotnických aspektů prevence kriminality vytvořit metodiku, výukové materiály a zajistit vzdělávání zdravotnických pracovníků na všech úrovních v primární, sekundární a terciární prevenci kriminality... | viz dokument » |
10.1.12 | Zlepšovat efektivitu spolupráce mezi resorty a jejich organizacemi při hodnocení zdravotních rizik a uplatňovat opatření na ochranu veřejného zdraví | viz dokument » |
12.2.7 | Zakotvit v právním řádu odpovědnost prodejců alkoholu | viz dokument » |
12.3.2 | Usilovat o snížení poptávky po návykových látkách u dětí a dospívajících | viz dokument » |
13.1.2 | Zvýšit informovanost o moţných rizicích ovlivňujících zdraví a vytváření zdravého domácího prostředí | viz dokument » |
13.4.1 | Pokračovat v koordinaci a obnovování sítě certifikovaných ŠPZ (modelové školy, příklady dobré praxe) – s perspektivou přenosu jejich koordinace z centra na kraje | viz dokument » |
15.1.1 | Vytvoření pracovních skupin a příprava zásad a vytvoření programu integrace zdravotnických služeb | viz dokument » |
15.1.2 | Nový systém sledování kvality integrované zdravotní péče | viz dokument » |
15.1.3 | Informatické zajištění systému integrované zdravotní péče | viz dokument » |
15.1.4 | Vytvoření a zavedení nového systému financování integrované zdravotní péče | viz dokument » |
8.2 | V rámci systému pomoci obětem domácího násilí věnovat zvýšenou pozornost rovněž osobám se zdravotním postižením | viz dokument » |
1.1.2 | Stanovit požadovanou úroveň znalostí českého jazyka podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky, která bude nutnou podmínkou pro udělení trvalého pobytu (statutu dlouhodobě pobývajícího rezidenta) | viz dokument » |
1.1.6 | Navrhnout způsob financování výuky českého jazyka cizinců | viz dokument » |
1.1.8 | Navrhnout výši státního příspěvku vzdělávacím institucím na kurzy českého jazyka pro cizince a na složení předepsané zkoušky z českého jazyka a finanční podíl cizince na úhradě kurzů a zkoušky z českého jazyka | viz dokument » |
1.1.11 | Mapovat potřeby praxe ve výuce českého jazyka pro cizince, a to jak vzhledem k povinnosti dosažení předepsané úrovně znalosti českého jazyka pro získání trvalého pobytu resp. občanství cizinců, tak v rámci výuky žáků a studentů z řad cizinců | viz dokument » |
2.1.6 | Zvyšovat informovanost zaměstnavatelů o podmínkách zaměstnávání různých kategorií cizinců a zvyšovat informovanost cizinců o procedurách legálního zaměstnávání | viz dokument » |
3.1.1 | Zpracovat koncepci úvodních kurzů, včetně stanovení cílové skupiny a způsobu ověření získaných znalostí, se zřetelem na propojení těchto kurzů s metodikou kurzů českého jazyka pro cizince | viz dokument » |
3.1.2 | Zajišťovat zpracovávání či aktualizaci publikací poskytujících cizincům informace spadající do gesce jednotlivých ministerstev a vhodnými způsoby, včetně elektronického, je distribuovat mezi cílovou skupinu cizinců a poskytovatele služeb cizincům | viz dokument » |
3.1.3 | Průběžně zajišťovat překlady informačních publikací pro cizince, vydaných v rámci své působnosti (viz předchozí bod), zejména do anglického, ruského, ukrajinského a vietnamského jazyka | viz dokument » |
3.1.4 | Spolupracovat s MPSV při tvorbě a aktualizaci komplexních informačních zdrojů pro cizince | viz dokument » |
4.1.1 | Prohlubovat dovednost interkulturní komunikace vybraných pracovníků státní správy, kteří přicházejí do kontaktu s cizinci | viz dokument » |
5.1.1 | Posoudit vhodnost a možnosti poskytování dotací jednotlivými resorty obcím a krajům na výkon samostatné působnosti v oblasti realizace projektů na integraci cizinců | viz dokument » |
5.1.4 | V rámci své gesce umožnit předkládání projektů na výzkum či šetření zaměřené na problematiku integrace cizinců s cílem upřesnit informace o postavení cizinců vztahující se k příslušnému resortu | viz dokument » |
5.1.5 | Zohledňovat cílená specifická opatření (tj. znalost českého jazyka, ekonomická soběstačnost, orientace cizince ve společnosti a vztahy cizince s členy majoritní společnosti) stanovená Koncepcí integrace cizinců... | viz dokument » |
5.1.6 | Uplatňovat tzv. integrační mainstreaming, tzn. při vytváření resortních politik, právních předpisů a při přijímání opatření v oblasti své působnosti brát v úvahu jejich dopad na oblast integrace cizinců | viz dokument » |
5.1.7 | Při zadávání projektů vědy a výzkumu v oblasti integrace cizinců klást důraz na analýzu problematiky z genderového hlediska | viz dokument » |
1.3.5 | Monitorovat podněty pro úpravu kurikula a vzdělávacích programů i pro podporu škol při jeho realizaci (od 2012) | viz dokument » |
2.6.1 | Rozvíjet systém uznávání výsledků dalšího vzdělávání (průběžně) | viz dokument » |
2.6.3 | Stimulovat poptávku po dalším vzdělávání, tak aby se účast dospělých zvýšila na 15 % (2020) | viz dokument » |
1.1.2 | Výzkum o současné podobě lichvy v sociálně vyloučených lokalitách | viz dokument » |
2.1.1 | Zohlednění potřeb cílové skupiny v rámci komplexního řešení sociálního bydlení | viz dokument » |
3.4.1 | Vypracovat specifický multidisciplinární standard práce s osobami ze sociálně vyloučených lokalit | viz dokument » |
3.4.2 | Zavést metodu „case management“ jako základ přímé práce se sociálně vyloučenými klienty na multidisciplinární úrovni, která je zákonem vyžadována | viz dokument » |
3.4.3 | Zřídit koordinační tým služeb subjektů pracujících s lidmi v SVL. Vytvořit jeho prováděcí metodiku | viz dokument » |
4.5.2 | Transformace školských zařízení pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy v souladu s Koncepcí transformace systému náhradní výchovné péče | viz dokument » |
1.5 | Alokace zdrojů ke snížení dopadu kybernetických útoků ČR | viz dokument » |
1.7 | Stanovení cílů, kompetencí, rolí, odpovědnosti při výstavbě kybernetické obrany jako součásti kybernetické bezpečnosti ČR | viz dokument » |
1.8 | Monitorování účinnosti navržených protiopatření | viz dokument » |
5.4 | Podpořit celkový program národního povědomí o kybernetické bezpečnosti | viz dokument » |
5.3.1 | Ochrana romských domácností před protiprávním jednáním subjektů na trhu s byty | viz dokument » |
6.3.1 | Důsledné zavádění principů dobré správy do systému plošné záchranné sociální sítě | viz dokument » |
3.6 | Digitalizace kulturního obsahu | viz dokument » |
1.3 | Rozvíjet mimoškolní aktivity a zájmové činnosti žáků | viz dokument » |
2.3 | Podporovat pomocí účinných opatření překonávání bariér v přístupu k vyššímu odbornému a vysokoškolskému vzdělání v průběhu celého života | viz dokument » |
S.8 | Posílení úlohy obcí v bytové politice | viz dokument » |
S.8.1 | Návrh legislativních změn směřujících k vyššímu zapojení obcí do zajišťování bytových potřeb. | viz dokument » |
3.2 | Zkvalitnění statistiky a informací o cestovním ruchu | viz dokument » |
3.2.1 | Inovace a využití ICT v oblasti cestovního ruchu | viz dokument » |
4.4 | Krizový management a zkvalitnění fungování správních orgánů v oblasti cestovního ruchu v ČR | viz dokument » |
4.4.3 | Vytvoření krizového scénáře pro případ ohrožení cestovního ruchu v České republice | viz dokument » |
3.2 | Zkvalitnění statistiky a informací o cestovním ruchu | viz dokument » |
3.2.1 | Inovace a využití ICT v oblasti cestovního ruchu (aktualizace standardů, zajištění využitelnosti informací v různých informačních systémech, bezproblémová přenositelnost informací mezi různými subjekty, základní podmínky pro zajištění aktuálnosti informac | viz dokument » |
4.4 | Krizový management a zkvalitnění fungování správních orgánů v oblasti cestovního ruchu v ČR | viz dokument » |
4.4.3 | Vytvoření krizového scénáře pro případ ohrožení cestovního ruchu v České republice. | viz dokument » |