MINISTERSTVO VNITRA
Národní schengenský plán 2014
GesceSpolugesceSpolupráce
1. Víza
1.1 Provést analýzu personálního obsazení a technického vybavení
1.2 Provést prověrku bezpečnostního zajištění zastupitelských úřadů a navrhnout způsoby nápravy nedostatků zjištěných v rámci schengenského hodnocení (zabezpečené místnosti pro skladování vízových štítků, cestovních dokladů, žádostí o vydání víza či záznamůz bezpečnostních kamer).
1.3 Zajistit zveřejnění informací povinně poskytovaných podle článku 47 vízového kodexu na webových stránkách a nástěnkách konzulátů.
1.4 Využívat institut vydávání víz bona fide žadatelům a pravidelně vyhodnocovat možnosti aplikace dalších nástrojů zjednodušujících vízový proces pro vybrané skupiny žadatelů.
1.5 V rámci aplikace závěrů schengenského hodnocení konkrétních ZÚ zajistit implementaci dalších doporučení na všech ZÚ skrze metodickévedení:• Nesnímat biometrické údaje od žadatelů,jejichž údaje jsou již ve VIS.• Cestovní pojištění pokrývající dobuvyžadovat pouze na dobu pobytu, nikolivna celou dobu platnosti víza.• Zajistit procesní garance pro rodinnépříslušníky občanů EU/EHS podlesměrnice 38/2004, bod 4.4, strana 11.• Písemně informovat žadatele o požadavkuna dodání chybějících dokumentů propodání žádosti o vízum s odkazem na 15denní lhůtu pro rozhodnutí o žádosti.• Zavést praxi podepisování potvrzenío převzetí cestovních dokumentů.• Používat razítko v souladu s čl. 20 apřílohou III vízového kodexu.• Přijmout opatření k eliminaci možnostizáměny fotografií k žádostem o víza.
1.6 Přehodnotit praxi odmítání žádostí o vízum na více vstupů osobám spadajícím do jedné z kategorií článku 5 (1) VFA z důvodu, že v minulosti neobdržely vízum.
1.7 Dodržovat dvoutýdenní lhůtu pro sjednání pohovoru na ambasádách.
1.8 Zkvalitnit systém ověřování podpůrných dokumentů přikládaných k vízové žádosti.
1.9 Ve spolupráci s ostatními členskými státy zavéstplán neohlášených kontrol u externího poskytovatele služeb v zemích, kde je těchto služeb využíváno.
1.10 Revidovat systém nakládání s paměťovými nosiči (CD-ROM) s šifrovanými údaji přenášenými externím poskytovatelům služeb.
1.11 Notifikovat národní seznam poznámek vízového štítku Evropské komisi.
1.12 Revidovat národní seznam poznámek vízového štítku.
1.13 Zvýšit bezpečnost vízového procesu, pokud jde o nakládání s vízovými štítky (zajistit elektronický systém registrace vízových štítků, evidenci chybně vytištěných vízových štítků, vízové štítkyuchovávat v zabezpečeném prostoru a převážet je zabezpečeným způsobem).
1.14 V reakci na změny vyplývající z připravované novely vízového kodexu zajistit následné školení personálu a nákup nové techniky.
1.15 Zajistit pokračování modelu povinného předvýjezdového zaškolování konzulárních pracovníků zastupitelských úřadů.
1.16 Zajistit pokračování pravidelných regionálních školení vedoucích pracovníků konzulárních úseků zastupitelských úřadů financovaných prostředky čerpanými z evropských fondů.
1.17 Zajistit školení imigračních policejních důstojníků přidělovaných na jednotlivé zastupitelské úřady a jejich následné vyslání na zastupitelské úřady v rizikových zemích/oblastech.
1.18 Standardizovat vybavení imigračních policejních důstojníků.
1.19 Provést analýzu pružnosti při vyhlašování národního seznamu
1.20 Provést analýzu možnosti renegociace bilaterálních smluv o zajištění bezvízového režimu za účelem souladu jejich ustanovení s pravidly pro pobyt občanů třetích zemí dle SPÚ.
1.21 Pokračovat ve vyjednávání dohod o zastupování při vydávání víz s cílem zabezpečit vydávání schengenských víz zejména v destinacích s větším počtem potenciálních žadatelů, ve kterých není zřízen zastupitelský úřad Českérepubliky.
1.22 Každoročně provádět vyhodnocování spolupráce v oblasti zastupování při vydávání schengenských víz.
1.23 Zajistit transparentní výběr externího poskytovatele služeb a jeho následné efektivní zapojení do vízového procesu.
2. Vnější hranice
2.1 V rámci širší revize cizineckého práva dokončit legislativní proces nového zákona o ochraně státních hranic ČR.
2.2 Novelizovat současný cizinecký zákon tak, aby byly pokuty dopravcům udělovány pouze v případech neschengenských letů.
2.3 Analyzovat možnost, jak v podmínkách současné právní úpravy zajistit na velkých mezinárodních letištích vhodnou místnost pro osoby, jimž byl odepřen vstup.
2.4 Vyřešit právní vztahy ohledně užívání prostor a zařízení MV a PČR na mezinárodních letištích, včetně finančních aspektů.
2.5 Na základě nového zákona o ochraně státních hranic ČR zajistit na velkých mezinárodních letištích vhodnou místnost pro osoby, jimž byl odepřen vstup.
2.6 Analyzovat možnost vhodnějšího umístění pracoviště Skupiny správního a trestního řízení SCP na letišti v Praze.
2.7 Stanovit požadavky na úpravy odbavovacích stanovišť, které budou realizovány v případě změny stávajících nebo instalace nových odbavovacích stanovišť (např. při zavádění nových informačních systémů).
2.8 Uvést informační tabule u odbavovacích stanovišť do souladu se Schengenským hraničním kodexem a sjednotit vzhled směrovacích tabulí.
2.9 Provést obměnu technického vybavení určeného k hraniční kontrole.
2.10 Zkvalitnit provádění hraniční kontroly policisty dle doporučení schengenského hodnocení.
2.11 Zajistit pravidelnou aktualizaci příloh Schengenské příručky a zvýšit povědomí o nich mezi policisty.
2.12 Analyzovat potřebu navýšení počtu stálých pracovních míst pro provádění analýzy rizik a pro provádění hraniční kontroly s ohledem nanavyšování leteckého provozu a otvírání nových letištích.
2.13 Zkvalitnit a aktualizovat výukové programy formou konzultace s příslušnými odbornými celky.
2.14 Zajistit pravidelná odborná a jazyková školení pro všechny policisty ICP ML na všech úrovních (včetně místní), a to i managementu.
2.15 Aktualizovat jazykové vzdělávání a zavést pravidelné ověřování jazykových znalostí podle CEFL.
2.16 Zajistit systematické plánování odborných školení a v této souvislosti zvážit vytvoření funkce koordinátora vzdělávání na všech ICP ML.
2.17 Poskytovat odpovídající školení těm policistům, kteří během denních/sezónních špiček provádějí hraniční kontrolu, nicméně běžně vykonávají jinou činnost.
2.18 Systematicky školit policisty provádějící analýzu rizik na všech úrovních, včetně místní a managementu.
2.19 Zhodnotit možnosti společného školení příslušníků SCP a CS.
2.20 Zajistit informovanost pracovníků rozhodujícícho výši pokut udělovaných dopravcům o předchozích případech.
2.21 Zajistit plošnou distribuci a efektivní využití analytických produktů Skupiny analýzy rizik SCP a ANACEN.
2.22 Provádět analýzu rizik podle CIRAM verze 2.0, včetně místní úrovně.
2.23 Zřídit stálý dohled nad CCTV umístěnými před odbavovacími stanovišti.
2.24 Na ICP ML vytvořit lokální profily rizikových cestujících na mezinárodních letech.
2.25 Uvést vydávání víz do souladu s vízovým kodexem.
2.26 Zavést registry vydaných víz odděleně pro terminál 1 a terminál 3 letiště v Praze.
2.27 Analyzovat právní základ pro opravování víz na hraničním přechodu v případě potvrzených chyb vydávajícího zastupitelského úřadu.
2.28 Vytvořit systém dohledu nad vzdušným prostorem ČR se zaměřením na neoprávněné překračování vnějších hranic ČR přes neveřejná mezinárodní a vnitrostátní letiště.
2.29 Vytvořit „Národní situační centrum ochrany hranic“.
3. Policejní spolupráce
3.1 Zajistit dostupnost všech relevantních informací pro mezinárodní policejní spolupráci na intranetu a jejich pravidelnou aktualizaci.
3.2 Zlepšit, na krajské a místní úrovni, povědomí o možnosti
3.3 Zajistit požadovanou úroveň všech Společných center, zejména v oblasti personální, technické a vzdělávací.
3.4 Zvážit přidanou hodnotu umístění OMPS v rámci stejné sekce, jako je Úřad služby kriminální policie a vyšetřování za účelem zdokonalení kompatibility neoperativních a operativních agend.
3.5 Kromě stávajících strategických jednání rozvíjet dialog na ministerské úrovni s ostatními sousedními státy.
3.6 Podporovat prohloubení a plošné provádění všech forem mezinárodní policejní spolupráce se sousedními státy s ohledem na aktuální schengenské instrumenty a potřeby.
3.7 Pokračovat v realizaci společných cvičení přeshraničního sledování a pronásledování.
3.8 Vést přehled o všech společných formách nasazení realizovaných podél celé státní hranice ČR stejně jako o všech přeshraničních operacích na všech odborech mezinárodních vztahů příhraničních krajských ředitelství Policie ČR a zajistit dostupnost takového přehledu také ve Společných centrech.
3.9 V návaznosti na změny ve smluvní úpravě týkající se policejní spolupráce vypracovat manuál pro správné provádění jejích instrumentů včetně společných hlídek a jiných forem společného nasazení, mimo jiné při zohlednění čl. 21 Schengenského hraničního kodexu.
3.10 Připravit školící standardy pro mezinárodní policejní spolupráci zahrnující schengenskou problematiku pro školitele z Odboru mezinárodních vztahů při KŘP a zajistit jejich pravidelnou aktualizaci.
3.11 Vypracovat praktické příručky s informacemi týkajícími se sousedního státu, dostupné v tištěné i elektronické formě pro podporu činnosti společných forem nasazení
3.12 Zajistit průběžné odborné i jazykové vzdělávání policistů nasazovaných do společných forem nasazení a zahrnout do tohoto systému také lektory sousedního státu.
3.13 Dle uzavírání smluv se sousedními státy o mezinárodní policejní spolupráci, v dostatečném předstihu předtím, než tyto vejdou v platnost, vytvořit harmonogram školení/workshopů/cvičení se zapojením všech relevantních složek, vypracovat pomůcky pro operativní i neoperativní oblast.
3.14 Zjistit aktualizaci vícejazyčných podpůrných materiálů, tiskopisů a prostředků pro usnadnění provádění policejní spolupráce, v případě nutnosti potřebné materiály doplnit.
3.15 Zapojit informační zdroje Společných center do hodnocení rizik a hrozeb.
3.16 Monitorovat a následně vyhodnocovat situaci (množství/objem práce policejních úředníků v návaznosti na úroveň kvality práce se zahraničními partnery) s ohledem na nově nastavené podmínky a pracovní procesy v rámci OMPS.
3.17 Dle nově nastavených pracovních podmínek a procesů na OMPS provést vymezení služebních úkonů operátorů ve službě v případě zachování stejného počtu zaměstnanců.
3.18 Zavést mechanismus v podobě pravidelných statistik k opětovné certifikaci školitelů, a to za účelem zajištění minimálního počtu vzdělávacích kurzů na téma Schengenské záležitosti, které by probíhaly na regionální úrovni a dále monitorovat kvalitu školitelů v souvislosti s touto agendou.
3.19 Zvážit opětovné působení styčného důstojníka na Ukrajině, a to s ohledem na kriminální hrozby a též s ohledem na počty občanů Ukrajiny žijících v ČR.
3.20 Zvážit vzájemné využívání styčných důstojníků s jinými EU zeměmi v rámci sdílení, jak je to ukotveno v rámcovém rozhodnutí Rady o společném využívání styčných důstojníků, především ve vztahu ke Slovensku.
3.21 Pravidelně vyhodnocovat přidanou hodnotu umístění (fyzická přítomnost) zástupce CS na všech Společných centrech.
3.22 Přijmout systémové řešení s cílem eliminovat nepřesnosti ve statistických počtech k přeshraničním operacím.
3.23 S přihlédnutím k bilaterální relaci a vývoji legislativy na úrovni EU implementovat nástroj za účelem tvorby spolehlivých a srovnatelných statistik k přeshraniční spolupráci a jejich srovnání s ostatními členskými státy.
3.24 Vypracovat směrnici pro jednání k ukončení činnosti hraničních zmocněnců ve vztahu k Polsku a Slovensku.
3.25 Vydat nový interní akt řízení na centrální úrovni k fungování Společných center.
3.26 Provést revizi Prováděcího protokolu mezi Policií ČR a Celní správou o vzájemné spolupráci.
4. Vnitřní hranice
4.1 Vytvořit analýzu provádění readmisních smluv sjednaných s členskými státy EU – opodstatnění další existence, řešení aktuálních problémů při provádění těchto readmisních smluv, zejména ve vztahu k Dublinskému nařízení a schengenskému acquis.
4.2 Vytvořit analýzu provádění readmisních smluv se třetími státy, zejména z hlediska efektivity jejich provádění.
4.3 Vytvořit analýzu dopadu návratové směrnice na návratovou politiku.
4.4 Stanovit postupy pro praktické provádění rozhodnutí Rady 2004/191/ES s důrazem na praktické problémy při realizaci tohoto instrumentu; například při jednáních s ambasádami či zastupitelskými úřady, ověřování totožnosti, vystavování cestovních dokladů.
4.5 Shromáždit statistické údaje týkající se readmisních smluv – období 2010–2013 (sběr údajů pro účely analýz provádění readmisních smluv – viz úkoly 1 a 2).
4.6 Průběžně shromažďovat a vyhodnocovat statistické údaje týkající se provádění readmisních smluv (1 x za půl roku).
4.7 Vypracovat Plán pro dokončení odstranění překážek na bývalých hraničních přechodech.
4.8 Vypracovat Strategii pro správnou implementaci čl. 21 Schengenského hraničního kodexu a souvisejících ustanovení na všech typech vnitřní hranice při zohlednění relevantních rozsudků Soudního dvora EU, bilaterálních jednání i nového hodnotícího mechanismu.
4.9 Vypracovat Plán pro znovuzavedení kontrol na vnitřních hranicích včetně definice požadavků na technické vybavení a finanční prostředky nutné k realizaci kontrol.
4.10 Vytvořit pracovní skupiny pro realizaci úkolů 4/7, 4/8 a 4/9 Národního schengenského plánu 2014.
4.11 Vytvořit srovnávací analýzu vybraných oblastí právních řádů ČR a SRN zahrnující mj. vymezení deliktů, ke kterým dochází z důvodu neznalosti odchylek v právních předpisech.
4.12 Vhodnou formou průběžně informovat cestující veřejnost s cílem předejít porušování předpisů z neznalosti.
4.13 Pro posouzení potřeby znovuzavedení kontrol a objektivizaci bezpečnostní situace vytvořit vhodný monitorovací mechanismus.
4.14 Vytvořit elektronický formulář pro stížnosti. Poskytnout občanům ČR co nejpřesnější informace o postupech pro podání stížností v sousedním státě (SRN) na webu Ministerstva vnitra s cílem minimalizovat počet stížností, které byly zamítnuty z formálních či procesních důvodů.
4.15 V návaznosti na vývoj situace na vnitřní hranici průběžně vyhodnocovat potřebu provedení průzkumu vnímání schengenské spolupráce obyvatelstvem v příhraničí.
4.16 V rámci přípravy na schengenské hodnocení realizovat autoevaluace vnitřní hranice.
5. Informační systémy a komunikační podpora
5.1 Průběžně sledovat výsledky výzkumu realizovaného na základě Meziresortní koncepce bezpečnostního výzkumu a vývoje ČR do roku 2015.
5.2 Zprovoznit potřebný počet on-line aktualizovaných čtecích kopií N.SIS II (CIS, NS-VIS, AKV, CRV aj.).
5.3 Implementovat změny N.SIS II vyplývající z úprav národních zdrojových systémů.
5.4 Postupně obměnit technologie celého N.SIS II.
5.5 Realizovat robustní, fyzicky samostatná a datově oddělená předprodukční, školící a testovací prostředí.
5.6 Dokončit plnohodnotné záložní centrum N.SIS II, včetně obměny technologií.
5.7 Vyřešit nedostatky v řetězci systému „N.SIS II – rozhraní mezi systémy – EVIN“ tak, aby byly pokryty požadované funkcionality.
5.8 Zajistit přístup všech oprávněných orgánů k záznamům v N.SIS II dle přílohy č. 3 tohoto plánu, včetně ověření právních nebo technických předpokladů a zajištění kontrolních funkcí.
5.9 Vytvořit mechanismus aplikování čl. 36 nařízení o SIS II.
5.10 V souvislosti se spuštěním SIS II zajistit proškolení pracovníků využívajících informační systémy včetně příslušníků CS.
5.11 Provést integraci výměny informací se Společnými centry.
5.12 Dopracovat systém EVIN.
5.13 Dokončit propojení systémů EVIN a ETŘ.
5.14 Zajistit automatizované vkládání dat do informačního systému Europolu prostřednictvím dataloaderu.
5.15 Vyřešit dostatečné personální obsazení v rámci OMPS PP ČR.
5.16 Propojit systém AKV-LOOK s N.SIS II.
5.17 Implementovat v řádném předstihu zprovoznění informačního systému VIS na zastupitelských úřadech v závislosti na harmonogramu jeho postupného zapojování.
5.18 V souvislosti s plným spuštěním informačního systému VIS dokončit implementaci příslušných právních předpisů, tak aby nedošlo ke snížení kvality bezpečnostní prověrky vízového procesu.
5.19 Obnovit a doplnit serverové části NS-VIS.
5.20 V souvislosti s plným využitím VIS a s přihlédnutím k ostatním informačním systémům obnovit pracovní stanice.
5.21 Vypracovat plán implementace rozhodnutí Rady 2008/633/SVV o konzultačním přístupu určených orgánů členských zemí a Europolu do Vízového informačního systému (VIS) pro účely prevence, odhalování a vyšetřování teroristických činů a jiných závažných trestných činů.
5.22 Integrovat VIS Mail 2 do NS-VIS.
5.23 Realizovat projekt NS-VIS – 3. etapa.
5.24 Zkvalitnit aplikaci VIS tak, aby v případě záznamů ve VIS byla data žádosti viditelná.
5.25 Zavést možnost vkládat elektronickou poznámku/komentář do vízové žádosti tak, aby centrální orgány měly přístup ke všem informacím.
5.26 V návaznosti na výsledky jednání v rámci LSC pokračovat v rozšiřování šifrovaného zasílání informací ostatním konzulátům, případně zavést tam, kde není aplikováno.
5.27 Upravit počítačový systém tak, aby ZÚ mohl změnit údaj o počtu vstupů, které bude obsahovat vydané vízum i poté, co došlo ke konzultaci orgánů na území ČR.
5.28 Metodicky upravit a zajistit technické řešení, které umožní společné posuzování a evidenci žádostí o vydání víza žadatelů, kteří tvoří skupinu (např. rodina).
5.29 Zajistit takové nastavení IT systémů, které umožní plné využití všech nástrojů v oblasti sjednávání dohod o zastupování při vydávání víz.
5.30 Dokončit rozšíření systému Prüm pro plnohodnotné propojení s 28 členskými státy EU.
5.31 Vytvořit analýzu využívání biometriky a následně vypracovat plán na její plnohodnotné využívání.
5.32 Rozšířit systém Eurodac o možnost prohledávání v rámci trestního řízení dle nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 603/2013 ze dne 26. 6. 2013 (Recast Eurodacu).
5.33 V souvislosti se spuštěním aplikace systému NSVIS provést upgrade systému AFIS.
5.34 Zajistit předávání otisků prstů ze systému AFIS do SIS II včetně úprav příslušných zdrojových informačních systémů.
5.35 Zajistit vzájemnou informovanost mezi odbory mezinárodních vztahů Krajských ředitelství Policie ČR včetně Společných centera Policejním prezidiem ČR; za tímto účelem prověřit možnost zajištění jednotné elektronické platformy umožňující vzájemné sdíleníinformací.
5.36 Plnohodnotně se zapojit do systému EUCARIS.
5.37 Vypracovat koncept jednotného systému řízení bezpečnosti, včetně bezpečnosti datové komunikace.
5.38 Zajistit postupnou integraci bezpečnostních systémů (CCTV, EKV, EZS, Radar, EPS a LetGis) na letišti v Praze.
5.39 Vytvořit plán obnovy technického vybavení mobilními prostředky pro provádění hraniční kontroly v případě znovuzavedení kontrol.
5.40 V souvislosti s rozvojem informačních systémů EU analyzovat potřebu posílení infrastruktury, mobilních prostředků a kontrolních stanovišť na vnější hranici.
5.41 Pokračovat v rozvoji systému OBZOR a jeho implementaci a zajistit adekvátní školení pro všechny policisty provádějící hraniční kontrolu.
5.42 V souvislosti se zaváděním kontrol biometrických údajů upravit kontrolní terminály na letištích.
5.43 Integrovat přídavná zařízení na odbavovacích stanovištích tak, aby byl omezen jejich počet, s využitím multifunkčních čtecích zařízení.
5.44 Rozvíjet systémy automatizované hraniční kontroly občanů EU.
5.45 Vyvíjet a integrovat systémy automatizované hraniční kontroly v souvislosti s rozvojem EES a RTP.
5.46 V souvislosti se zaváděním systémů EES a RTP upravit kontrolní stanoviště na letištích.
5.47 V souladu s úkoly stanovenými EU vyvíjet systémy EES a RTP včetně jejich integrace do systémů a procesů hraniční kontroly.
5.48 Vybudovat systém výměny certifikátů přístupu DVCZE k biometrickým identifikátorům „Národní kontrolní autorita“.
5.49 Vybavit policejní vozidla lokalizačním a záznamovým zařízením.
5.50 Vybavit policisty působící v příhraničí odpovídajícím technickým vybavením.
5.51 Postupně obměnit zařízení pro mobilní dotazování do informačních systémů.
5.52 Posoudit právní a technické předpoklady pro přístup styčných důstojníků do policejních databází a na intranet PČR.
5.53 Zajistit vhodné mobilní služby pro využívání informačních systémů.
5.54 Vypracovat projekt pro jednotnou správu koncových mobilních hlasových a datových zařízení, včetně BYOD.
5.55 Vypracovat návrh na jednotnou správu koncových pracovních stanic zapojených ve vnitřní síti, včetně řízení datového přístupuz hlediska bezpečnosti.
5.56 Analyzovat potřebu navýšení počtu zaměstnanců pracoviště stálé služby policejních informačních systémů na centrální úrovni.
5.57 Sjednotit zavedení s-TESTA jako jednotného komunikačního kanálu na všech Společných centrech v ČR.
5.58 Vypracovat koncept zajištění fungování přenosové infrastruktury v podmínkách existence komerčních operátorů.
5.59 Prověřit, zda je rychlost datového připojení na mezinárodních letištích dostatečná.
5.60 S přihlédnutím k schengenským standardům pro využívání informačních systémů EU zajistit potřebnou rychlost připojení datové sítě jednotlivým útvarům PČR včetně mezinárodních letišť.
5.61 Zvýšit bezpečnost datové sítě a vlastního prostředí pro N.SIS II, NS-VIS aj.
5.62 Vytvořit strategickou pozici a zajistit účast ČR na celoevropských diskusích o způsobech zajištění přeshraničního radiokomunikačního spojení.
5.63 Pokračovat v rozvoji systému PEGAS.
5.64 S cílem umožnit přímou komunikaci postupnými kroky zajistit kompatibilitu s technologií Tetrapol v relaci s Polskem, Rakouskem a Německem.
5.65 Navrhnout systémová opatření k zajištění přeshraniční komunikace, včetně mobilního spojení pro policisty a celníky na místech, kde dochází k výpadkům komerčních mobilních sítí a kde není přístup do sítě Tetrapolu, zejména v zahraničí.
5.66 Postupně obměnit ruční radiostanice nákupem zařízení 3. generace.
5.67 Dobudovat, případně přepracovat systém pokrytí letišť radiovým spojením a modernizovat datové spojení používané Policií ČR a Ministerstvem vnitra.
6. Ochrana osobních údajů
6.1 Pokračovat v pravidelných inspekcích/auditech včetně konzulátů.
6.2 Prověřit možnosti financování modernizace technického vybavení a prostor určených pro styk s veřejností (subjekty údajů), inovace příslušného HW a SW z finančních prostředků EU; případně uplatnit žádost o tyto prostředky.
6.3 V návaznosti na projednání zprávy follow-up, vývoj evropské legislativy a další sledování praxe, provést opětovné zhodnocení potřeby případných úprav odpovědi podle § 83 odst. 5 zákona o Policii ČR.
6.4 Připravit odborné školení a zvyšování povědomí laické i odborné veřejnosti v oblasti ochrany osobních údajů v rámci schengenského prostoru (školení, informační aktivity).
6.5 Zajistit školení konzulárních pracovníků a dalších oprávněných osob v oblasti ochrany osobních údajů především v souvislosti s vydáváním schengenských víz a dalším využíváním VIS.
6.6 Pravidelně poskytovat dozorovému orgánu statistické informace o počtu a způsobu vyřízení žádostí subjektů údajů ze strany správce údajů.
6.7 Prověřit praxi předávání informací německým orgánům ze strany dopravců z hlediska ochrany osobních údajů.
6.8 Monitorovat a průběžně vyhodnocovat situaci související s dodatkem k článku 21 zákona o ochraně osobních údajů, včetně zvážení případných dalších opatření.
6.9 Na webových stránkách PČR vytvořit odkaz na leták „Schengen“.
7. Doklady
7.1 Obnovit mobilní kanceláře s technickým vybavením sloužícím k odhalování neregulérních dokladů při kontrolách na území.
7.2 Obnovit technické vybavení sloužící k odhalování neregulérních dokladů na vnější schengenské hranici.
7.3 Podle jednotného standardu plošně vybavit vybrané orgány oprávněné zjišťovat totožnost drobnou technikou pro kontrolu dokladů.
7.4 Provést analýzu zabezpečení zdrojových dokladů.
7.5 Prověřit možnost vytvoření „centrálního odborného pracoviště pro vývoj dokladů“.
7.6 Zajistit výrobu pasů (cestovních, cizineckých a uprchlických), občanských průkazů a povolení k pobytu z důvodu vypršení smlouvy se Státní tiskárnou cenin, s. p. k 31. 12. 2015.
7.7 Stanovit jednotný standard na prověřování pravosti dokladů na všech pracovištích první linie orgánů oprávněných zjišťovat totožnost.
7.8 Zajistit školení orgánů oprávněných zjišťovat totožnost.
7.9 Vybudovat školící centrum v rámci skupiny dokladů.
7.10 Zajistit centralizovaný sběr dat o zjištěných padělaných, pozměněných či jinak zneužitých dokladech.
7.11 Modernizovat laboratoř skupiny dokladů ŘSCP.