| SRRVS: Implementační plán pro strategický cíl 1: Modernizace veřejné správy [akt. 2016] |
1.1. | Využití prvků procesního řízení a zavedení standardů vybraných agend |
1.1.1 | Inventarizace agend/činností |
1.1.1.1 | Zpracování inicializačních analýz pro agendy v RPP |
1.1.1.2 | Provedení prioritizace |
1.1.2 | Výběr agend k vypracování procesního popisu/modelu, zhodnocení přínosů a nákladů metody u modelovaných agend |
1.1.2.1 | Finalizace prioritizace (korekce se strategickými cíli gestora) |
1.1.2.2 | Vypracování procesních modelů |
1.1.2.3 | Návrh optimalizačních opatření |
1.1.2.4 | Realizace optimalizačních opatření |
1.1.3 | Standardizace vybraných agend |
1.1.3.1 | Výběr agend k zafixování podle standardu |
1.1.3.2 | Vytvoření standardu agendy |
1.1.3.3 | Legislativní změny – závaznost standardu |
1.1.4 | Návazné aktivity vedoucí k propojení s ostatními specifickými cíli |
1.1.4.1 | Realizace využití výstupu z procesních modelů/standardů pro systémy řízení kvality |
1.1.4.2 | Realizace využití výstupu z procesních modelů/standardů pro hodnocení veřejné správy |
1.1.4.3 | Realizace využití výstupu z procesních modelů/standardů pro financování veřejné správy |
1.2. | Snižování regulatorní zátěže |
1.2.1 | Zlepšení metodické podpory zpracovatelům RIA prostřednictvím zpracování a implementace komplementárních metodik k Obecným zásadám RIA k provádění hodnocení specifických dopadů |
1.2.1.1 | Zpracování dílčích komplementárních metodik k hlavním Obecným zásadám RIA, a to k dílčím tématům zaměřeným na způsob provádění vyhodnocování specifických dopadů |
1.2.1.2 | Zpracování Metodiky pro měření celkových nákladů na plnění povinností vyplývajících z regulace |
1.2.2 | Příprava a návrh opatření na prevenci nadbytečné regulační zátěže při transpozici evropských předpisů |
1.2.2.1 | Příprava vzorové metodiky pro implementaci evropských předpisů pro státní správu se zohledněním tzv. gold-platingu |
1.2.2.2 | Předložení zpracované metodiky k připomínkám vybraným resortům |
1.2.2.3 | Dopracování vzorové metodiky a její implementace jako doporučující metodiky dostupné na webu RIA |
1.2.3 | Návrhy opatření na zlepšení způsobu plánování přípravy nové regulace a včasné efektivní kontroly kvality RIA |
1.2.3.1 | Zvýšení podílů RIA zpracovávaných před zahájením tvorby paragrafové verze návrhu právní regulace (věcný záměr zákona) a včasné zapojení dotčených subjektů prostřednictvím konzultací do přípravy návrhů prostřednictvím databáze konzultujících organizací (DataKO) |
1.2.3.2 | Zlepšování efektivnosti procesu posuzováním kvality zpracovaných RIA prostřednictvím pracovní komise Legislativní rady vlády pro hodnocení dopadů regulace (Komise RIA) |
1.2.3.3 | Návrh na zvýšení transparentnosti procesu přijímání pozměňovacích návrhů k vládním návrhům právních předpisů v Parlamentu |
1.2.4 | Zpracování návrhu na zavedení mechanismu systematického pravidelného přezkumu účinnosti právních předpisů na základě ukazatelů zpracovaných v RIA; konsolidace a kodifikace právních předpisů |
1.2.4.1 | Příprava a návrh ukazatelů pro nastavení systému pravidelného přezkumu účinnosti regulace v rámci provádění ex-post RIA |
1.2.4.2 | Zvýšení dostupnosti konsolidovaných znění právních předpisů pro nejširší veřejnost |
1.2.5 | Realizace 60-ti opatření do 31.12.2015 - politika soudržnosti EU |
1.2.5.1 | Spolupráce MPO se zástupci orgánů státní správy při realizaci opatření tak, aby bylo odstraněno/redukováno 60 opatření |
1.2.5.2 | Příprava seznamu opatření na redukci zátěže z pohledu jejich možné podpory v rámci politiky soudržnosti EU v období 2014-2020 |
1.2.5.3 | Zapojení zástupců podnikatelů v rámci pracovní skupiny - Expertní skupina pro snižování AZP (zaměření na cca 10 klíčových opatření zatěžujících podnikatele) |
1.2.5.4 | Předložení zprávy o stavu plnění opatření vládě (k 30.6.2015) |
1.2.5.5 | Předložení zprávy o stavu plnění opatření vládě (k 30.6.2016) |
1.2.6 | Přeměření administrativní zátěže podnikatelů |
1.2.6.1 | Ve spolupráci s vybranými orgány státní správy provede MPO přeměření AZP (obdobně jako v roce 2011) |
1.2.6.2 | Nastavení mechanismu pravidelného vyhodnocování |
1.2.6.3 | Provedení revize Metodiky měření a přeměřování AZP |
1.2.6.4 | Zvážení hlediska sledování jiných ukazatelů vypovídajících o kvalitě podnikatelského prostředí |
1.2.6.5 | Zvážit tvorbu databáze - jednotného sledování IP prostřednictvím elektronicky přístupné databáze vybraným resortům/uživatelům |
1.2.6.6 | Předložit vládě zprávu a doporučení s dalším postupem ve SAZP po roce 2016 |
1.2.7 | Spolupráce se zahraničními partnery - členské státy EU a další vybrané země Evropy |
1.2.7.1 | Analýza postupů ve SAZP u členských států EU a vybraných zemí Evropy |
1.2.7.2 | Zpracování návrhu nastavení systému hodnocení a měření zátěže podnikatelů |
1.2.8 | Stanovení jasné gesce za centrální koordinaci agendy snižování regulatorní zátěže občanů a veřejné správy |
1.2.8.1 | Stanovení centrálního koordinátora agendy snižování regulatorní zátěže občanů a veřejné správy na MV |
1.2.8.2 | Stanovení útvarů odpovědných za spolupráci s MV v oblasti snižování regulatorní zátěže občanů a veřejné správy v rámci jednotlivých ústředních správních orgánů |
1.2.9 | Zpracování analýzy současného stavu snižování regulatorní zátěže občanů a veřejné správy |
1.2.9.1 | Zpracování analýzy současného stavu snižování regulatorní zátěže občanů a veřejné správy v ČR |
1.2.9.2 | Analýza postupů v oblasti snižování regulatorní zátěže občanů a veřejné správy v ostatních zemích EU (ve spolupráci se zahraničními partnery) |
1.2.9.3 | Zpracování komparativní studie obdobných projektů úspěšně realizovaných v zahraničí (kvalitativních, kvantitativních, kombinovaných) |
1.2.9.4 | Vyhodnocení analýz a jejich promítnutí do dalšího postupu |
1.2.10 | Příprava a implementace specifických projektů zaměřených na snižování regulatorní zátěže občanů a veřejné správy |
1.2.10.1 | Vyhodnocení proveditelnosti postupů a projektů úspěšně realizovaných v zahraničí v podmínkách ČR, výběr vhodných postupů k realizaci (např. Časová cestovní mapa, Občan proti byrokracii, Životní situace, Zmapování, změření a snížení nejintenzivnější byrokratické zátěže dopadající na občany) |
1.2.10.2 | Příprava dílčích implementačních plánů vybraných postupů / projektů |
1.2.10.3 | Realizace vybraných postupů / projektů |
1.3. | Rozšíření řízení kvality a zlepšení strategického řízení ve veřejné správě |
1.3.1 | Zpracování analýz stavu řízení kvality ve veřejné správě |
1.3.1.1 | Zpracování zadání analýzy využívání metod kvality ve veřejné správě |
1.3.1.2 | Zpracování analýzy využívání metod kvality ve veřejné správě |
1.3.2 | Metodika řízení kvality na úrovni služebních úřadů |
1.3.2.1 | Zpracování metodiky zavádění řízení kvality |
1.3.2.2 | Příprava návrhu usnesení vlády k navržené metodice zavádění řízení kvality a jeho předložení ke schválení |
1.3.2.3 | Zpracování metodického doporučení pro vzdělávání v oblasti řízení kvality (služební úřady) |
1.3.2.4 | Zpracování metodiky řízení kvality |
1.3.2.5 | Pilotní aplikace metodiky řízení kvality |
1.3.2.6 | Implementace metodiky řízení kvality |
1.3.2.7 | Realizace vzdělávání |
1.3.3 | Metodická podpora řízení kvality na úrovni územních samosprávných celků |
1.3.3.1 | Vypracování metodického doporučení k zavádění/ rozvoji metod řízení kvality pro územní samosprávné celky |
1.3.3.2 | Zpracování metodického doporučení pro vzdělávání zaměstnanců ÚSC v oblasti řízení kvality |
1.3.3.3 | Implementace metod kvality v organizacích územní samosprávy |
1.3.3.4 | Realizace vzdělávání zaměstnanců ÚSC v oblasti řízení kvality |
1.3.3.5 | Metodická podpora řízení kvality v územní veřejné správě, přenášení dobré praxe, propagace metod kvality v územní veřejné správě |
1.3.4 | Strategické řízení a plánování ve veřejné správě |
1.3.4.1 | Implementace metodických nástrojů strategické práce (zejména Metodiky přípravy veřejných strategií, metodik pro kraje, obce) |
1.3.4.2 | Rozvoj technických nástrojů strategické práce (Databáze strategií, ObcePro, příp. další) |
1.3.4.3 | Další nástroje pro rozvoj strategické práce |
1.3.4.4 | Metodická podpora, vzdělávání a další činnosti zkvalitňující strategickou práci |
1.3.4.5 | Podpora pořízení dokumentů územního rozvoje |
1.3.5 | Podpora strategických prací prostřednictvím projektového řízení |
1.3.5.1 | Kompetenční centrum metodického, procesního a projektového řízení |
1.3.5.2 | Implementační jednotka Strategického rámce rozvoje veřejné správy České republiky pro období 2014-2020 |
1.3.5.3 | Podpora řešení vycházejících z analýz Strategického rámce rozvoje veřejné správy České republiky pro období 2014 - 2020 |
1.3.5.4 | Podpora strategických prací prostřednictvím projektového řízení |
1.4. | Zavedení systému hodnocení veřejné správy |
1.4.1 | Stanovení jasné gesce za měření (včetně sběru dat) a hodnocení výkonu veřejné správy |
1.4.2 | Zpracování analýzy hodnocení a měření výkonu veřejné správy |
1.4.2.1 | Zhodnocení současného stavu měření a hodnocení veřejné správy v ČR |
1.4.2.2 | Zhodnocení systémů měření a hodnocení výkonu VS, používaných v zahraničí, zejména pak v zemích EU |
1.4.2.3 | Zpracování analýzy |
1.4.3 | Nastavení systému hodnocení a měření |
1.4.3.1 | Navržení řešení k měření a hodnocení výkonu veřejné správy na základě provedené analýzy |
1.4.3.2 | Zpracování návrhu nastavení systému hodnocení a měření |
1.4.3.3 | SW řešení systému hodnocení veřejné správy |
1.4.4 | Navržení způsobu implementace navrženého řešení |
1.4.4.1 | Případná příprava legislativního předpisu |
1.4.4.2 | Zpracování návrhu usnesení vlády k navrženému systému hodnocení VS (bude zahrnovat i úkol tvorby metodiky) a jeho předložení vládě ke schválení |
1.4.4.3 | Tvorba metodik k vybranému řešení |
1.4.5 | Implementace navrženého řešení |
1.4.5.1 | Sběr dat dle stanovených milníků pro zpracování výroční zprávy |
1.4.5.2 | Každoroční zpracování „výročních zpráv o stavu veřejné správy za kalendářní rok“ (2016-2020) |
1.4.6 | Zpracování evaluačních zpráv vyžadovaných usnesením vlády k realizaci Strategického rámce a Implementačních plánů |
1.4.6.1 | Evaluační zpráva 2016 |
1.4.6.2 | Evaluační zpráva 2018 |
1.4.6.3 | Evaluační zpráva 2020 |