| SRRVS: Implementační plán pro strategický cíl 2: Revize a optimalizace výkonu veřejné správy v území [akt. 2016] |
2.1. | Harmonizace administrativního členění státu |
2.1.1 | Stanovení jasné gesce za realizaci harmonizace administrativního členění státu |
2.1.2 | Zpracování zadání a výběr zpracovatele analýzy |
2.1.3 | Zpracování požadovaných analýz |
2.1.3.1 | Zpracování analýzy zaměřené na problematiku administrativního členění státu a zhodnocení současného stavu administrativního členění státu |
2.1.3.2 | Návrh variant řešení administrativního (územně správního)členění státu a jejich zhodnocení minimálně z hlediska časového, legislativního, finančního, implementačního |
2.1.3.3 | Projednání přínosů a dopadů realizace vybraných variant harmonizace administrativního (územně správního) členění státu s RVVS, s dotčenými orgány ústřední státní správy, zástupci krajů a obcí |
2.1.4 | Posilování administrativní kapacity malých obcí na bázi meziobecní spolupráce |
2.1.5 | Zpracování kompletního podkladového materiálu Harmonizace územně správního členění státu a rozpracování doporučené preferované varianty řešení a jejich předložení na vládu |
2.1.6 | Zpracování detailního IP realizace vybrané varianty - příprava věcného záměru zákona v případě schválení preferované varianty územně správního členění státu |
2.1.8 | Vytvoření paragrafového znění zákona |
2.1.9 | Přijetí a schválení předložených legislativních změn ve věci územního členění státu |
2.1.10 | Účinnost nových právních předpisů v praxi |
2.2. | Revize a úprava funkce územně členěných měst |
2.2.1 | Stanovení jasné gesce za realizaci úpravy funkce územně členěných měst |
2.2.2 | Zpracování zadání a výběr zpracovatele analýzy |
2.2.3 | Zpracování analýzy zaměřené na problematiku statutárních měst |
2.2.4 | Zpracování návrhu variant řešení postavení statutárních měst a jejich zhodnocení minimálně z hlediska časového, legislativního, finančního a implementačního |
2.2.5 | Projednání přínosů a dopadů realizace vybraných variant úpravy funkce územně členěných měst a hlavního města Prahy s dotčenými orgány ústřední státní správy, zástupci obcí a hlavního města Prahy |
2.2.6 | Zpracování záměru úpravy funkce územně členěných měst a hlavního města Prahy a nejvhodnějších variant ke schválení vládě |
2.2.7 | Zpracování detailního implementačního plánu realizace vybrané varianty |
2.2.8 | Případné vytvoření návrhů na novelizaci dotčené legislativy a příprava podkladů pro nelegislativní úpravy |
2.2.9 | Vytvoření a schválení novelizace dotčené legislativy |
2.2.10 | Přijetí a schválení předložených legislativních změn týkajících se územně členěných měst |
2.2.11 | Účinnost novelizované legislativy v praxi |
2.3. | Optimalizace systému veřejnoprávních smluv |
2.3.1 | Stanovení jasné gesce za realizaci cíle optimalizace systému veřejnoprávních smluv |
2.3.2 | Zpracování zadání a výběr zpracovatele analýzy |
2.3.3 | Zpracování analýzy zaměřené na problematiku systému veřejnoprávních smluv |
2.3.3.1 | Zpracování analýzy |
2.3.3.2 | Návrh variant řešení optimalizace systému veřejnoprávních smluv a jejich zhodnocení minimálně z hlediska časového, legislativního, finančního a implementačního. Identifikace přínosů a dopadů jednotlivých variant na dotčené subjekty. |
2.3.4 | Vyhodnocení analýzy a zvolení dalšího postupu |
2.3.5 | Zpracování záměru optimalizace systému veřejnoprávních smluv a nejvhodnějších variant dalšího postupu ke schválení vládě |
2.3.6 | Zpracování detailního implementačního plánu realizace vybrané varianty |
2.3.7 | Návrh a projednání funkcionality seznamu veřejnoprávních smluv, výběr dodavatele seznamu |
2.3.8 | Vytvoření seznamu veřejnoprávních smluv |
2.3.9 | Případné vytvoření a schválení novelizace dotčené legislativy; ověření funkcionality vytvořeného informačního systému Seznam veřejnoprávních smluv |
2.3.9 | Přijetí a schválení předložených legislativních změn týkajících se systému veřejnoprávních smluv |
2.3.10 | Účinnosti novelizované legislativy v praxi |
2.4. | Úprava a optimalizace systému financování přeneseného výkonu státní správy |
2.4.1 | Stanovení jasné gesce za realizaci optimalizace systému financování přeneseného výkonu státní správy |
2.4.2 | Zpracování zadání a výběr zpracovatele analýzy |
2.4.3 | Zpracování analýzy zaměřené na současný systém financování přeneseného výkonu státní správy |
2.4.3.1 | Zpracování analýzy |
2.4.3.2 | Návrh variant optimalizace systému financování přeneseného výkonu státní správy a jejich zhodnocení minimálně z hlediska časového, legislativního, finančního a implementačního. Identifikace přínosů a dopadů jednotlivých variant na dotčené subjekty. |
2.4.3.3 | Projednání přínosů a dopadů realizace vybraných variant systému financování přeneseného výkonu státní správy s RVVS, dotčenými orgány ústřední státní správy, zástupci obcí |
2.4.4 | Zpracování záměru úpravy systému financování u vybraných agend přeneseného výkonu státní správy |
2.4.5 | Monitoring a vyhodnocování připravované legislativy z hlediska dopadů na výkon přenesené působnosti územních samosprávných celků a způsob vyčleňování dodatečných prostředků ze státního rozpočtu |
2.4.6 | Ověření nového způsobu financování přenesené působnosti prostřednictvím pilotu v rámci vybrané agendy |
2.4.7 | Vytvoření a schválení případných legislativních změn |
2.4.8 | Účinnost případné novelizované legislativy a nového způsobu financování přenesené působnosti vybraných agend v praxi |
2.5. | Snížení rizika platební neschopnosti územní samosprávy |
2.5.1 | Případná příprava věcného záměru zákona |
2.5.2 | Případné provedení legislativních změn |
2.5.3 | Obec - řádný hospodář |
2.5.4 | Spuštění sanačního procesu obcí a vyhodnocení jeho přínosů a dopadů |
2.5.4 | Příprava vzdělávacích aktivit v oblasti finančního řízení pro představitele územních samospráv |
2.5.5 | Realizace vzdělávacích aktivit v oblasti finančního řízení pro představitele územních samospráv |