Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak MINISTERSTVO VNITRA
MINISTERSTVO VNITRA
www stránky
web ke strategiím

MINISTERSTVO VNITRA

Názvy hierarchických úrovní
4.1. "Specifický cíl"
4.1.1 "Hlavní aktivita"
4.1.1.1 "Specifická aktivita"

Rozbalit detaily

SRRVS: Implementační plán pro strategický cíl 4: Profesionalizace a rozvoj lidských zdrojů ve veřejné správě (2015) [akt. 2017]

4.1. Implementace zákona o státní službě

4.1.1 Prezentace věcného i právního řešení zákona o státní službě a jeho implementačního procesu vůči EK

Deskriptory:
VII.d adaptabilita pracovní síly
VII.h odborné vzdělávání
VIII.c rovné příležitosti
X.a soulad soukromého a pracovního života
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
4.1.1.1 Koordinace postupu přípravy na jednání s EK
4.1.1.2 Příprava argumentace pro prezentaci zákona o státní službě
4.1.1.3 Jednání s EK, prezentace nově schválené právní normy a plánu přípravy na její praktickou aplikaci

4.1.2 Organizace a systemizace

Deskriptory:
VII.d adaptabilita pracovní síly
VII.h odborné vzdělávání
VIII.c rovné příležitosti
X.a soulad soukromého a pracovního života
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
4.1.2.1 Vypracování metodického pokynu k přípravě první systemizace služebních a pracovních míst
4.1.2.2 Příprava návrhu první systemizace správních / služebních úřadů ke schválení vládou (s účinností od 1. července 2015)
4.1.2.3 Stanovení organizačních struktur správních úřadů (s účinností od 1. července 2015)
4.1.2.4 Vyhodnocení účinnosti první systemizace a prvních organizačních struktur správních úřadů podle zákona o státní službě pro provedení následné zpřesňující systemizace ve smyslu § 184 odst. 3 zákona o státní službě

4.1.3 Pokračování legislativního procesu – vydání prováděcích právních předpisů

Deskriptory:
VII.d adaptabilita pracovní síly
VII.h odborné vzdělávání
VIII.c rovné příležitosti
X.a soulad soukromého a pracovního života
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
4.1.3.1 Iniciace legislativních prací, určení gestorů, vytvoření ad hoc pracovních skupin dle typu podzákonného předpisu
4.1.3.2 Zabezpečení legislativního procesu u prováděcích právních předpisů k zákonu o státní službě, změny stávajících podzákonných předpisů. Vydání nových prováděcích právních předpisů.
4.1.3.3 Revize vydaných podzákonných předpisů, změny v případě potřeby

4.1.4 Řízení ve věci státní služby (příprava na rozhodování ve věcech služebního poměru)

Deskriptory:
VII.d adaptabilita pracovní síly
VII.h odborné vzdělávání
VIII.c rovné příležitosti
X.a soulad soukromého a pracovního života
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
4.1.4.1 Administrace správního řízení, pohyb spisů apod.
4.1.4.2 Příprava vzorů rozhodnutí a jiných písemných úkonů služebních orgánů
4.1.4.3 Odborné řízení rozhodování ve věci státní služby
4.1.4.4 Posouzení nezbytnosti a následná příprava závazných pravidel pro určeníkonkrétní výše příplatků za vedení v rámci stanoveného rozpětí (formou nařízení vlády)
4.1.4.5 Zabezpečení vzniku kárných komisí I. stupně a II. stupně (odvolací kárné komise)
4.1.4.6 Proškolení služebních orgánů a představených v oblasti rozhodování podle zákona o státní službě

4.1.5 Činnosti, které nemají charakter správního řízení

Deskriptory:
VII.d adaptabilita pracovní síly
VII.h odborné vzdělávání
VIII.c rovné příležitosti
X.a soulad soukromého a pracovního života
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
4.1.5.1 Vyhlášení výběrového řízení a jmenování náměstka pro státní službu
4.1.5.2 Vyhlášení výběrového řízení a jmenování personálního ředitele sekce pro státní službu
4.1.5.3 Postavení a řešení situace těch, kteří se stanou ex lege vedoucími služebních úřadů
4.1.5.4 Vyhlášení výběrových řízení a jmenování státních tajemníků v ministerstvech a v Úřadu vlády
4.1.5.5 Samotný „převod“ zaměstnanců. Metodika, vzory rozhodnutí atd.
4.1.5.6 Vyhlášení a provádění výběrových řízení na místa představených
4.1.5.7 Příprava metodického pokynu o přijímání nových státních zaměstnanců a o výběrových řízeních po 1. červenci 2015
4.1.5.8 Nastavení pravidel metodické, koordinační a kontrolní role mezi sekcí pro státní službu a služebními orgány
4.1.5.9 Služební předpisy
4.1.5.10 Proškolení služebních orgánů a představených v oblasti provádění činnosti podle zákona o státní službě
4.1.5.11 Příprava standardizovaných formulářů a vzorů dokumentů k ostatním činnostem

4.1.6 Vzdělávání státních zaměstnanců a úřednická zkouška

Deskriptory:
VII.d adaptabilita pracovní síly
VII.h odborné vzdělávání
VIII.c rovné příležitosti
X.a soulad soukromého a pracovního života
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
4.1.6.1 Příprava na provedení úřednických zkoušek – obecné části
4.1.6.2 Příprava na provedení zvláštní části úřednické zkoušky
4.1.6.3 Zabezpečení přihlašování a průběhu úřednické zkoušky
4.1.6.4 Příprava rámcových pravidel vzdělávání státních zaměstnanců
4.1.6.5 Realizace vzdělávání podle ZSS (interní procesy)

4.1.7 Informační systém o státní službě

Deskriptory:
VII.d adaptabilita pracovní síly
VII.h odborné vzdělávání
VIII.c rovné příležitosti
X.a soulad soukromého a pracovního života
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
4.1.7.1 Vybudování první etapy informačního systému o státní službě
4.1.7.2 Analýza nezbytných funkcionalit Informačního systému o státní službě - druhá etapa (provedení ISSS)
4.1.7.3 Vybudování a provoz informačního systému - druhá etapa

4.2. Řízení a rozvoj lidských zdrojů ve správních úřadech

4.2.1 Realizace analýz současného stavu personálních procesů

Deskriptory:
VI.i celoživotní učení
VII.d adaptabilita pracovní síly
VII.h odborné vzdělávání
VIII.c rovné příležitosti
X.a soulad soukromého a pracovního života
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
4.2.1.1 Stanovení gestora (v rámci MV) za celkové měření (včetně sběru dat) a vyhodnocení stavu personálních procesů napříč jednotlivými správními úřady při respektování jejich specifik podle natavených 8 pilířů
4.2.1.2 Stanovení orgánů správních úřadů, které budou podléhat hodnocení, včetně stanovení útvarů odpovědných za dodání dat v rámci hierarchie jednotlivých orgánů veřejné moci, podle nastavených 8 pilířů
4.2.1.3 Zpracování analýzy současného stavu personálních procesů ve správních úřadech, podle 8 nastavených pilířů, s přihlédnutím ke zhodnocení stavu personálních procesů ve správních úřadech v ČR a zhodnocení současného stavu nastavených personálních procesů ve VS používaných v zahraničí, zejména pak v zemích EU
Analýza systému odměňování v podmínkách ZSS

4.2.2 Návrh nastavení relevantních personálních procesů ve správních úřadech

Deskriptory:
VI.i celoživotní učení
VII.d adaptabilita pracovní síly
VII.h odborné vzdělávání
VIII.c rovné příležitosti
X.a soulad soukromého a pracovního života
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
4.2.2.1 Navržení řešení k nastavení relevantních personálních procesů ve správních úřadech na základě provedené analýzy
4.2.2.2 Zpracování návrhu nastavení systému personálních procesů
4.2.2.3 Zhodnocení a posouzení potřeby úpravy legislativních předpisů pro vybrané nastavení personálních procesů
4.2.2.4 Rozhodnutí o způsobu financování navrženého řešení nastavení personálních procesů ve správních úřadech

4.2.3 Navržení způsobu implementace navrženého řešení

Deskriptory:
VI.i celoživotní učení
VII.d adaptabilita pracovní síly
VII.h odborné vzdělávání
VIII.c rovné příležitosti
X.a soulad soukromého a pracovního života
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
4.2.3.1 Příprava implementace v jednotlivých pilířích, případná příprava úpravy legislativních předpisů pro vybrané nastavení personálních procesů ve správních úřadech
4.2.3.2 Zpracování návrhu usnesení vlády k navrženému nastavení personálních procesů ve správních úřadech dle jednotlivých pilířů (bude zahrnovat i úkol tvorby metodiky) a jeho předložení vládě ke schválení
4.2.3.3 Tvorba metodik k vybranému řešení k jednotlivým pilířům personálních procesů

4.2.4 Implementace navrženého řešení

Deskriptory:
VI.i celoživotní učení
VII.d adaptabilita pracovní síly
VII.h odborné vzdělávání
VIII.c rovné příležitosti
X.a soulad soukromého a pracovního života
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
4.2.4.1 Seznámení vedoucích zaměstnanců správních úřadů se schválenými postupy při zavádění personálních procesů ve správních úřadech dle jednotlivých pilířů
4.2.4.2 Metodická podpora realizátorům personálních procesů dle jednotlivých pilířů při jejich implementaci
4.2.4.3 Sběr dat a pravidelné zpracování "Evaluačních zpráv dle jednotlivých pilířů personálních procesů a návrh opatření za dané období"
4.2.4.3 Předložení Evaluační zprávy vládě ke schválení

4.2.5 Realizace navrženého řešení

Deskriptory:
VI.i celoživotní učení
VII.d adaptabilita pracovní síly
VII.h odborné vzdělávání
VIII.c rovné příležitosti
X.a soulad soukromého a pracovního života
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
4.2.5.1 Tvorba nových či úprava stávajících vnitřních systémů vzdělávání či koncepcí/ strategií vzdělávání v jednotlivých správních úřadech v návaznosti na Rámcová pravidla vzdělávání zaměstnanců ve správních úřadech
4.2.5.2 Realizace vzdělávacích aktivit na jednotlivých správních úřadech v souladu s Rámcovými pravidly vzdělávání zaměstnanců ve správních úřadech

4.3. Rozvoj lidských zdrojů územních samosprávných celků

4.3.1 Vytvoření vzdělávacích programů pro úředníky územních samosprávných celků, zaměřené na správní činnosti vykonávané územními samosprávnými celky v přenesené působnosti

Deskriptory:
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
4.3.1.1 Stanovení koordinátora vzdělávání úředníků ÚSC, oslovení spolupracujících subjektů - garantů správních činností, krajských úřadů a obcí, vytvoření pracovních týmů
4.3.1.2 Definování struktury vzdělávacího programu, nastavení základních parametrů, výběr správních činností, pro něž budou zpracovány vzdělávací programy
4.3.1.3 Vytvoření vzdělávacích programů pro vybrané správní činnosti, zpracování metodických materiálů pro školitele

4.3.2 Přezkoumání právních předpisů konkretizujících postupy zákona o úřednících a souvisejících právních předpisů za účelem zvýšení kvality a efektivity akreditace vzdělávacích programů, vzdělávacích institucí a tím i vzdělávání úředníků

Deskriptory:
XVII.a legislativní a regulační prostředí
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
4.3.2.1 Koncepční práce na přezkoumání právních předpisů pro řízení lidských zdrojů ÚSC se zaměřením především na procesy v oblasti vzdělávání nejen úředníků, ale i ostatních zaměstnanců, případně i volených zástupců
4.3.2.2 Předložení návrhu výstupů z provedené revize k posouzení a případné přípravě novel k projednání na vládě a zákonodárných orgánech

4.3.3 Zvýšení výkonu a efektivity územní veřejné správy prostřednictvím vzdělávání a řízení lidských zdrojů ÚSC

Deskriptory:
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
4.3.3.1 Zpracování individuálních projektů ÚSC, podání projektové žádosti ÚSC
4.3.3.2 Realizace projektů ÚSC k zajištění vybraných personálních činností

4.4. Rozvoj řízení lidských zdrojů Policie České republiky

4.4.1 Realizace specifického vzdělávání pro získání klíčových kompetencí příslušníků a zaměstnanců Policie ČR v kontextu profesionalizace

Deskriptory:
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
4.4.1.1 Identifikace potřeb daného typu vzdělávání vycházejících z opatření uvedených v Koncepci rozvoje Policie ČR do roku 2020
4.4.1.2 Zpracování návrhu projektových záměrů a žádostí souboru individuálních či systémových projektů a jejich předložení do hodnoticího a schvalovacího procesu příslušného zdroje financování
4.4.1.3 Realizace vzdělávacích programů a kurzů v rámci realizace projektů dle stanoveného časového harmonogramu

4.4.2 Realizace analýzy současného stavu lidských zdrojů a procesů jejich řízení v rámci Policie ČR

Deskriptory:
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
4.4.2.1 Stanovení gestora za realizaci analýzy současného stavu lidských zdrojů a procesů jejich řízení v rámci Policie ČR
4.4.2.2 Zpracování analýzy současného stavu lidských zdrojů a procesů jejich řízení v rámci Policie ČR

4.4.3 Tvorba strategie řízení lidských zdrojů Policie ČR jako základního strategického dokumentu nastavení systému všech relevantních procesů v oblasti řízení lidských zdrojů

Deskriptory:
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
4.4.3.1 Stanovení gestora za zpracování Strategie řízení lidských zdrojů Policie ČR
4.4.3.2 Vypracování Strategie řízení lidských zdrojů Policie ČR
4.4.3.3 Přeložení Strategie řízení lidských zdrojů Policie ČR ke schválení

4.4.4 Realizace Strategie řízení lidských zdrojů Policie ČR

Deskriptory:
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
4.4.4.1 Revize a sjednocení systemizace služebních míst Policie ČR pro zajištění maximální efektivity nasazení sil a prostředků Policie ČR v reakci na změnu bezpečnostní situace
4.4.4.2 Úprava systému náboru a výběru specialistů
4.4.4.3 Tvorba kompetenčního modelu Policie ČR včetně programu rozvoje klíčových kompetencí formou vzdělávání příslušníků a zaměstnanců Policie ČR
4.4.4.4 Kritická revize a návrhy inovace motivačního systému Policie ČR pro zajištění efektivního řízení výkonu stejně jako zajištění konkurenceschopnosti Policie ČR na trhu práce
4.4.4.5 Posouzení alternativ k decentralizovanému modelu řízení lidských zdrojů společně s návrhem organizačního sjednocení řízení lidských zdrojů Policie ČR
4.4.4.6 Tvorba efektivní organizační struktury pro zajištění adekvátních podmínek řízení lidských zdrojů Policie ČR
4.4.4.7 Realizace dalších systémových opatření vyplývajících ze Strategie řízení lidských zdrojů Policie ČR
4.4.4.8 Případná realizace projektů zaměřených na vybrané aktivity

4.4.5 Tvorba a novelizace služebních předpisů konkretizujících postupy zákona o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů

Deskriptory:
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
4.4.5.1 Identifikace potřeb v oblasti novelizace předpisů či tvorby nových předpisů konkretizujících postupy zákona o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů na základě Strategie řízení lidských zdrojů Policie ČR
4.4.5.2 Zpracování návrhu novel či tvorba návrhu nových předpisů a jejich předložení k projednání a schválení