..vyberte místo
Zaslat DOTAZ / NÁMĚT
Často kladené dotazy
vstup do terminálu
Portál strategické práce
Metodika přípravy veřejných strategií
Databázi pro MMR zajišťuje NSZM na platformě infosystému DATAPLÁN
Databázi pro MMR zajišťuje NSZM na platformě infosystému DATAPLÁN
MINISTERSTVO ZDRAVOTNICTVÍ
Organizační struktura
zobrazit strukturu
ÚŘAD Ministerstvo zdravotnictví
Gesce
..archiv
Spolugesce
..archiv
Spolupráce
..archiv
Gesce
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
Implementační plán č. 2.1 Implementace modelů integrované péče, integrace zdravotní a sociální péče, reforma péče o duševní zdraví (MZd)
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
Implementační plán č. 1.2 Prevence nemocí, podpora a ochrana zdraví; zvyšování zdravotní gramotnosti (MZd)
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
Koncepce řešení mimořádné události s velkým počtem pacientů s termickým úrazem v ČR (2020) [akt. 2020] (MZd)
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
Národní akční plán ČR pro případ vzniku události podléhající Mezinárodním zdravotnickým předpisům (2005) (MZd)
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
..archiv
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
Dotační program MZd - Program vyrovnávání příležitostí pro občany se zdravotním pojištěním (2017) (MZd)
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
Dotační program MZd - Program na podporu činnosti NNO působících v oblasti zdravotnictví vč. paliativní hospicové péče 2017 (MZd)
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
4.1 | K návrhům jiných resortů, které se týkají bydlení, musí být již v době jejich přípravy, nejpozději však před zasláním do mezirezortního připomínkového řízení vyžádáno vyjádření Ministerstva pro místní rozvoj. | viz dokument » |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
Dotační program MZd - Rezidenční místa pro lékařské zdravotnické pracovníky: č. 2 dotace na celé specializační vzdělávání u vybraných lékařských oborů (2015) (MZd)
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
Dotační program MZd - Rezidenční místa pro lékařské zdravotnické pracovníky: č. 1 dotace na specializační vzdělávání lékařů v základním kmeni (2015) (MZd)
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
1.1.1.4 | Začlenit informace o MA21 do materiálů pro pracovníky hygienické služby | viz dokument » |
3.1.1.2 | Podpora municipalit při realizaci MA21 v oblasti podpory zdraví a prevence nemocí obyvatel a tvorbě zdravotní politiky | viz dokument » |
4.1.1.1 | Zajistit aktivní účast zástupců / členů na činnosti Pracovní skupiny MA21 RVUR | viz dokument » |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
Zdraví 2020 ČR - AP č. 04b: Omezování zdravotně rizikového chování - 4 b) Akční plán pro oblast kontroly tabáku 2015-2018 (MZd)
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
Zdraví 2020 ČR - AP č. 08b: Zvýšení kvality, dostupnosti a efektivity následné, dlouhodobé a domácí péče - b) Zvýšení dostupnosti návazné péče (MZd)
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
Zdraví 2020 ČR - AP č. 10: Vzdělávání zdravotnických pracovníků - b) Vzdělávání nelékařských zdravotnických pracovníků (MZd)
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
Zdraví 2020 ČR - AP č. 08a: Zvýšení kvality, dostupnosti a efektivity následné, dlouhodobé a domácí péče - a) Zvýšení kvality, dostupnosti a efektivity následné, dlouhodobé a domácí péče (MZd)
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
Zdraví 2020 ČR - AP č. 04a: Omezování zdravotně rizikového chování - 4 a) Akční plán pro vytvoření interdisciplinárního meziresortního rámce primární prevence rizikového chování u vysoce ohrožených skupin dětí (MZd)
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
Zdraví 2020 ČR - AP č. 04c: Omezování zdravotně rizikového chování - 4 c) K omezení škod působených alkoholem 2015-2018 (MZd)
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
Zdraví 2020 ČR - AP č. 06b: Zvládání infekčních onemocnění - 6 b) Zvládání infekčních onemocnění (MZd)
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
Zdraví 2020 ČR - AP č. 02a: Správná výživa a stravovací návyky populace - 2 a) Správná výživa a stravovací návyky (MZd)
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
Zdraví 2020 ČR - AP č. 02c: Správná výživa a stravovací návyky populace - 2 c) Bezpečnost potravin (MZd)
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
Zdraví 2020 ČR - AP č. 02b: Správná výživa a stravovací návyky populace - 2 b) Prevence obezity (MZd)
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
C) Implementovat vypracovaná doporučení do příslušných interních aktů řízení upravujících proces realizace veřejných zakázek. | viz dokument » |
2.1.1 | Zvýšení kvality a vybavenosti veřejnými službami | viz dokument » |
2.2.1 | Zajištění odpovídající kapacity infrastruktury veřejných služeb | viz dokument » |
3.3.5 | Budování cyklostezek a cyklotras koncipovat pro víceúčelové užití všech skupin obyvatelstva (děti, mládež, rodiny s dětmi, senioři, zdravotně postižení) | viz dokument » |
4.1.3 | Příprava a vyhodnocování přímých i nepřímých nákladů spojených s úrazy vzniklými v důsledku dopravních nehod cyklistů. Vyhodnotit více náklady civilizačních chorob způsobené nedostatkem pohybu | viz dokument » |
4.3.4 | Podpora aktivit vycházejících z Národního programu podpory zdraví se zaměřením na cyklistiku | viz dokument » |
4.4.2 | Využití nových vědeckých poznatků v oblasti cyklistiky do výuky, využití diplomových a bakalářských a doktorandských prací se zaměřením na cyklistiku | viz dokument » |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument | |
2.1.1 | Speciální programy zlepšení a posílení zdraví vybraných skupin obyvatel | viz dokument » |
2.1.2 | Výzkum a speciální výběrová šetření zaměřená na podklady pro výpočet střední délky života a života prožitého ve zdraví | viz dokument » |
2.1.3 | Výpočet střední délky života u vybraných socioekonomických skupin obyvatel | viz dokument » |
2.2.1 | Výzkum a speciální výběrová šetření na sledování zdravotního stavu vybraných skupin obyvatel | viz dokument » |
2.2.2 | Zhodnocení vývoje zdravotního stavu obyvatel podle socioekonomických kritérií na základě rutinních statistik (úmrtnost, invalidita, hospitalizace apod.) | viz dokument » |
2.3.2 | Vytvářet podmínky pro vznik specializovaných poradenských a vzdělávacích služeb pro podporu a ochranu zdraví na pracovištích, zejména v malých a středních podnicích k zajištění trvalé péče o zdraví, pracovní prostředí a bezpečnost při práci | viz dokument » |
2.3.3 | Vydávat v souladu s mezinárodními dokumenty, zejména s úmluvami MOP a Evropskou sociální chartou, právní předpisy k zajištění realizace práva na bezpečné a zdravé pracovní prostředí a pracovní podmínky... | viz dokument » |
2.3.5 | Přijmout mezinárodní kritéria důsledků zdravotního postižení (ICF) | viz dokument » |
3.1.1 | Identifikace a analýza potřeb imigrantní populace z hlediska perinatální péče | viz dokument » |
3.1.2 | Zajištění adekvátní zdravotní péče v imigrantní populaci | viz dokument » |
3.1.3 | Zajištění způsobu hrazení péče poskytované nepojištěným těhotným imigrantkám | viz dokument » |
3.1.4 | Redukovat počet porodnických pracovišť s ohledem na zajištění efektivity práce, kvality zdravotní péče a dostupnosti těchto zdravotnických zařízení | viz dokument » |
3.2.1 | Snížit prevalenci pozdní (postneonatální) morbidity | viz dokument » |
3.2.2 | Vytvořit standardizovaný systém integrované rané péče o perinatálně ohrožené a postižené děti na regionální úrovni, a to na základě vytvoření příslušného legislativního návrhu | viz dokument » |
3.2.3 | Volba pediatra pro novorozence - doporučený postup | viz dokument » |
3.2.4 | Způsob propuštění novorozenců - doporučený postup | viz dokument » |
3.2.5 | Převzetí novorozence do péče prosazením zákonné povinnosti registrace dětí u PLDD | viz dokument » |
3.2.6 | Podporovat rozvoj zdravotnických zařízení zapojených do hnutí „baby - friendly“ | viz dokument » |
3.3.1 | Zavedení programů primární prevence | viz dokument » |
3.3.2 | Zlepšení efektivity prenatální diagnostiky, včetně vypracování systému provádění screeningu v ČR | viz dokument » |
3.3.3 | Léčba vybraných skupin VV na specializovaných pracovištích | viz dokument » |
3.3.4 | Vypracovaní systému dlouhodobého sledování dětí narozených s VV | viz dokument » |
3.4.1 | Zavedení do praxe doporučeného postupu pro všechny praktické lékaře při podezření ze syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte, včetně komerčního sexuálního zneužívání dětí | viz dokument » |
3.4.2 | Zavést dotazník anamnézy úrazu dítěte pro odborné ambulantní lékaře | viz dokument » |
3.4.3 | Provést analýzu násilného jednání na dítěti | viz dokument » |
3.4.4 | Analýza a prevence náhlé smrti kojence (SIDS) | viz dokument » |
3.4.5 | Zjistit incidenci vražd novorozeného dítěte matkou a týrání, zanedbávání a sexuální zneužívání dítěte | viz dokument » |
3.5.1 | Zlepšení centralizace rizikových gravidit do perinatologických center a zlepšování prenatální péče o riziková těhotenství, včetně preventivních opatření | viz dokument » |
3.5.2 | Analýza podílu intrauterinní růstové retardace na populaci novorozenců nízké porodní hmotnosti | viz dokument » |
3.5.3 | Zajištění adekvátní perinatální péče ženám z rizikových skupin, včetně populace imigrantů | viz dokument » |
4.1.2 | Kontrolovat dodržování přípustné hladiny hluku a používání laserů na diskotékách a v klubech | viz dokument » |
4.1.3 | Při kontrolní činnosti dozorových orgánů v oblasti reklamy zaměřit pozornost na reklamy vztahující se k životnímu stylu, výsledky vyhodnotit a případně je použít pro přípravu další legislativy v oblasti regulace reklamy | viz dokument » |
4.2.1 | Přijetím potřebných právních předpisů zajistit zavedení povinného pouţívání homologovaných ochranných pomůcek při sportování | viz dokument » |
4.4.1 | Pokračovat v rámci vzdělávací oblasti „Výchova ke zdraví“ ve specifické edukaci mládeže z hlediska cíle tohoto dílčího úkolu a prevence rizikového chování | viz dokument » |
4.4.2 | Zajištění vhodných metod kontracepce | viz dokument » |
5.1.1 | Snížit prevalenci funkčně závažných projevů chorob kardiovaskulárních a cerebrovaskulárních - důsledná kontrola projevů a rizikových faktorů aterogeneze ve středním věku (zvláště u mužů)... | viz dokument » |
5.1.2 | Snížit prevalenci funkčně významných úrazů a jejich důsledků, především zlomenin... | viz dokument » |
5.1.3 | Zlepšit účinnost a účelnost zdravotnických služeb pro seniory (geriatrická modifikace stávajících služeb) s funkční optimalizací výstupů zdravotnických výkonů... | viz dokument » |
5.1.5 | Dopracovat metodiku sběru a hodnocení podkladových údajů pro výpočet HALE... | viz dokument » |
5.2.1 | Vypracovat metodiku k získání validní vstupní informace a k průběžnému sledování funkčního stavu, zabezpečenosti a spokojenosti rizikových seniorů v domácím prostředí... | viz dokument » |
5.2.2 | Rozpracovat koncept „rizikového seniora“ (kromě jiného věk nad 80 let) především na komunitní úrovni... | viz dokument » |
5.2.3 | Rozpracovat metodiku komplexního geriatrického hodnocení a zavést ho do praxe | viz dokument » |
5.2.4 | Vytvořit předpoklady pro rozvoj služeb zlepšujících funkční potenciál rizikových seniorů v pokročilém stáří... | viz dokument » |
5.2.5 | Vytvořit předpoklady pro kompenzaci hendikepů prostředí, pro zvyšování jeho bezpečnosti a pro optimalizaci domácí ošetřovatelské péče... | viz dokument » |
5.2.7 | Vytvořit podmínky pro respitní spolupráci s rodinou, pro intenzifikované programy aktivizační či rehabilitační (ošetřovatelsko rehabilitační centra) a pro rozvoj domácích zdravotně sociálních služeb | viz dokument » |
5.2.8 | Vytvořit podmínky pro rozvoj svépomocného a dobrovolnického hnutí a pro jejich účelné využití v geriatrických a zdravotně sociálních službách | viz dokument » |
5.2.9 | Vypracovat metodiku pro hodnocení komunitních služeb a následné zdravotní péče | viz dokument » |
6.1.1 | Vytvořit program komplexního řešení péče o duševní zdraví včetně transformace stávající péče | viz dokument » |
6.1.2 | Zajistit racionální využívání stávajících finančních zdrojů tak, aby systém péče o duševně nemocné byl motivován k transformaci a zajištění regulérního financování nově zaváděných služeb | viz dokument » |
6.1.3 | V rámci systému zvyšování kvality péče vytvořit standardy diagnostických a terapeutických postupů se zohledněním lidských práv | viz dokument » |
6.1.4 | Transformace systému přesunem většiny akutní psychiatrické péče z psychiatrických léčeben do psychiatrických oddělení všeobecných nemocnic, domácí péče a systému krizových center | viz dokument » |
6.1.5 | Zkvalitnění a restrukturalizace lůžek následné péče v psychiatrických léčebnách celkovou humanizací psychiatrických léčeben, zvýšení kapacit a kvality sociorehabilitačních programů... | viz dokument » |
6.1.6 | Zvýšit zapojení služeb komunitní a primární péče do prevence a do péče o duševní zdraví /včetně duševně nemocných/ | viz dokument » |
6.1.7 | Začlenit nové přístupy a formy péče o duševně nemocné do pregraduálních, postgraduálních a kontinuálních systémů vzdělávání a dle potřeby vytvářet nové programy pro odpovídající poskytovatele péče | viz dokument » |
6.2.1 | Systematické školení lékařů primární péče v rozpoznávání a léčení deprese, nebezpečí sebevraždy a kultivace vztahu lékař - pacient | viz dokument » |
6.2.2 | Zlepšení a zvýšení efektivity psychiatrických služeb rozšířením sítě Krizových center, linek důvěry a psychiatrických oddělení nemocnic, vybudování sítě proti alkoholních poraden (AT) a zlepšení dostupnosti inovativních psychofarmak | viz dokument » |
6.2.3 | Snížení stigmatu psychicky nemocných a odstranění jejich diskriminace | viz dokument » |
6.2.4 | Opětné zavedení evidence sebevražedných pokusů | viz dokument » |
7.1.1 | Pokračovat v plnění surveillance programu SZO k eradikaci poliomyelitidy v plném rozsahu tak jako dosud | viz dokument » |
7.2.1 | Pokračovat v očkování proti tetanu, i nadále dosahovat vysokou proočkovanost, provádět administrativní kontrolu pravidelného očkování dětí, provádět kontrolu výsledků očkování sérologickými přehledy... | viz dokument » |
7.3.1 | Zpracovat a vydat nový surveillance program spalniček, vycházející z harmonogramu úkolů SZO ke splnění cíle - eliminace spalniček, který bude obsahovat podrobné rozvedení následujících opatření... | viz dokument » |
7.4.1 | Pokračovat v očkování proti záškrtu a dávivému kašli, proti zarděnkám a příušnicím, i nadále dosahovat vysokou proočkovanost, provádět administrativní kontrolu proočkovanosti, zajistit postup podle nové vyhlášky o očkování č. 439/2000 Sb. | viz dokument » |
7.4.2 | Ověřit výsledky administrativní kontroly proočkovanosti v sérologických přehledech s cílem navrhnout včas event. doočkování skupin s poklesem imunity | viz dokument » |
7.4.3 | Pokračovat v hlášení, epid. šetření a analýze případů difterie, pertusse, příušnic, zarděnek, virové hepatitidy B, nákaz vyvolaných Haemophilem influenzae b, vrozené syfilis, doplnit hlášení virové hepatitidy B o hlášení nosičství... | viz dokument » |
7.4.4 | Pokračovat ve zdravotně-výchovném působení, směřujícím k omezení dalšího šíření pohlavně přenosných nákaz včetně syfilis | viz dokument » |
7.5.1 | Zintenzivněním zdravotně-výchovných programů v oblasti pohlavně přenosných nemocí, především HIV/AIDS, zavedením výchovy k reprodukčnímu zdraví do obsahu vzdělávání posledních tříd základních a všech tříd středních škol... | viz dokument » |
7.5.2 | V oblasti tuberkulózy uplatňovat program SZO k zajištění řádné léčby a jeho kontrolu, v rámci hygienické služby pokračovat ve státním zdravotním dozoru v této oblasti | viz dokument » |
7.5.3 | V oblasti akutních respiračních onemocnění prohloubit spolupráci s terénními laboratořemi v oblasti včasné diagnostiky, sledovat novou vyhláškou o očkování zavádění očkování proti pneumokokovým nákazám u pacientů léčeben pro dlouhodobě nemocné... | viz dokument » |
7.5.4 | V oblasti prevence vzniku a šíření průjmových onemocnění infekčního původu klást důraz především na zdravotní výchovu „potravinářů“, ale i celé veřejnosti s cílem informovat na všech úrovních... | viz dokument » |
8.1.1 | Prevence ischemické choroby srdeční a dalších kardiovaskulárních onemocnění důsledným uplatňováním společných doporučení českých odborných společností „Prevence ischemické choroby srdeční v dospělém věku“... | viz dokument » |
8.1.3 | Zabezpečit léčebnou péči o nemocné s kardiovaskulárními a cévními mozkovými chorobami, zejména... | viz dokument » |
8.1.4 | Provádět periodicky epidemiologické studie prevalence nejzávažnějších rizikových faktorů KVO a kardiovaskulární morbidity | viz dokument » |
8.1.5 | Zavést registr infarktu myokardu a cerebrovaskulárních příhod | viz dokument » |
8.2.1 | Návrh a realizace programu primární prevence, včasné diagnostiky a léčby nádorových onemocnění | viz dokument » |
8.2.2 | Screening vybraných nádorových onemocnění (nádory prsu, děložního čípku, tlustého střeva a rekta, plic) | viz dokument » |
8.2.3 | Standardizace diagnostických a léčebných postupů, jejich odborná oponentura a periodická aktualizace | viz dokument » |
8.2.4 | Vytvoření sítě akreditovaných specializovaných a superspecializovaných onkologických pracovišť, včetně stanovení podmínek jejich technického a personálního vybavení | viz dokument » |
8.2.5 | Zlepšit podmínky pro rehabilitaci onkologických pacientů s důrazem nejen na rehabilitaci fyzickou, ale i resocializaci s moţností jejich začlenění do pracovního procesu při jejich změněné pracovní schopnosti. Za tím účelem vytvořit potřebnou právní úpravu | viz dokument » |
8.2.6 | Zvýšit kvalitu paliativní léčby a terminální péče u onkologicky nemocných | viz dokument » |
8.3.1 | Prevence cévních komplikací diabetu (sekundární a terciární) spočívající v co nejlepší kompenzaci diabetu, krevního tlaku, sérových lipidů, tělesné hmotnosti (jde o komplexní terapii pacienta)... | viz dokument » |
8.3.2 | Primární prevence diabetu se zaměřením na zdravý způsob života (vhodnou stravu, pohyb, redukci kouření, snížení nadváhy a obezity aj.) | viz dokument » |
8.3.3 | Využívat i nadále Pražského registru diabetiků, pokračovat v epidemiologických studiích a připravit návrh na evidenci výskytu ischemické choroby srdeční a cévních mozkových příhod u diabetiků | viz dokument » |
8.3.4 | Vytvořit standard ošetřovatelské péče o nemocné s diabetem, včetně komplikací diabetu ve snaze co nejvíce snížit riziko komplikací, event. zabránit vzniku dalších komplikací | viz dokument » |
8.4.1 | Vypracovat akční program prevence a péče o nejčastější nemoci pohybového aparátu, včetně návrhu potřebných legislativních opatření | viz dokument » |
8.4.2 | Vytvořit podmínky pro zřízení a provoz Centrální jednotky pro péči o nemocné s multirezistentní tuberkulózou a jinými závažnými formami plicní tuberkulózy | viz dokument » |
8.4.3 | Dobudovat síť rehabilitačních center v krajích k systémovému řešení rehabilitace a zvýšit počty lůžek včasné léčebné rehabilitace | viz dokument » |
8.4.4 | Vytvořit systém péče o pacienty se sekundární osteoporózou jako nežádoucího účinku terapie kortikoidy | viz dokument » |
8.5.1 | Akční program zlepšování orálního zdraví dětí a mládeže | viz dokument » |
8.5.2 | Stanovit síť stomatologů pro děti školního a předškolního věku | viz dokument » |
8.5.3 | Provádět epidemiologické studie u vybraných věkových skupin populace | viz dokument » |
9.1.3 | Vytvářet místní preventivní programy a v jejich rámci řešit i dopravně inženýrská opatření, rozšíření sítě měst účastnících se projektu Bezpečná komunita | viz dokument » |
9.1.4 | Propojit policejní a zdravotnické informační systémy o počtu, závažnosti a místě vzniku úrazů v důsledku dopravních nehod, s cílem vyhodnocovat místa častých a závažných dopravních nehod, kde je zapotřebí intervenčního zásahu | viz dokument » |
9.1.5 | Vybudovat systém výchovy dětí, mládeže a dospělých k poskytování první pomoci | viz dokument » |
9.1.6 | Zajistit periodické vyhodnocování přímých i nepřímých nákladů spojených s úrazy vzniklými v důsledku dopravních nehod. Využít pro to způsob výpočtu těchto nákladů u pracovních úrazů | viz dokument » |
9.2.1 | Vypracovat a realizovat národní plán prevence úrazů, jejich léčení a rehabilitace, se zdůrazněním jeho důležitosti jako veřejně-zdravotnického problému, ustavit pro jeho koordinaci meziresortní skupinu | viz dokument » |
9.2.2 | Zřídit a podporovat centrum pro kontrolu úrazů v rámci léčebně preventivní péče, zhodnotit účinnost stávajícího systému traumatologické péče, zavést jednotný systém sběru dat o povaze a mechanizmu úrazů... | viz dokument » |
9.2.3 | Zvýšit povědomí a podporu prevence úrazů ve veřejném i privátním sektoru. Výchovné a intervenční aktivity zaměřit na prevenci, akutní péči a následnou rehabilitaci. Zvláštní pozornost věnovat rizikovým skupinám (děti a mládež, senioři, minority) | viz dokument » |
9.2.4 | Zajistit výchovu profesionálů (praktiků i vědců) na všech úrovních prevence, léčebné péče a rehabilitace. Vytvořit strategický plán vzdělávání na základě priorit v prevenci úrazovosti. Zkvalitnit výuku první pomoci | viz dokument » |
9.2.5 | Biomedicínský a sociální výzkum zaměřit na vliv prostředí, výrobků a chování na úrazovost, do státních norem implementovat požadavky na bezpečnost, se zaměřením na snížení pracovních, ale i domácích úrazů a úrazů ve volném čase | viz dokument » |
9.2.6 | Zvýšit úroveň preventivních a výchovných aktivit v oblasti prevence úrazů a usilovat o zvýšení finančních prostředků směrovaných do této oblasti | viz dokument » |
9.3.1 | Vytvořit, realizovat a vyhodnotit programy pro snížení úrazovosti způsobené násilím, především ty, které ovlivňují vývoj budoucího násilného chování u dětí a duševní poruchy související se sebepoškozováním | viz dokument » |
9.3.2 | Vyhodnotit síť prevence kriminality (ve školách, obcích, komunitní péči, zdravotnictví) | viz dokument » |
9.3.3 | Rozvinout meziresortní spolupráci tak, aby všechna odvětví bránila sexuálnímu zneužívání dětí a aby pomáhala posilovat roli rodiny jako ochránce dětí před jejich sexuálním a obchodním zneužíváním | viz dokument » |
9.3.4 | Prostřednictvím komplexního programu zdravotnických aspektů prevence kriminality vytvořit metodiku, výukové materiály a zajistit vzdělávání zdravotnických pracovníků na všech úrovních v primární, sekundární a terciární prevenci kriminality... | viz dokument » |
10.1.1 | Na základě dostupných údajů identifikovat a vyhodnotit hlavní lokální zdravotní rizika z vody, půdy a ovzduší na území krajů ČR a stanovit priority k řešení | viz dokument » |
10.1.2 | Soustavně monitorovat a vyhodnocovat ukazatele kvality ovzduší a ukazatele zdravotního stavu | viz dokument » |
10.1.4 | Zavést systém celostátního monitoringu kvality vod v koupalištích a koupacích oblastech | viz dokument » |
10.1.8 | V rámci zákona o půdě a zákona o starých ekologických zátěžích stanovit limity koncentrací těžkých kovů a toxických organických látek v zemědělských půdách, pro obytné, školní, rekreační a sportovní plochy... | viz dokument » |
10.1.10 | Systematicky hodnotit zdravotní rizika v celém cyklu nakládání s odpady, a to zejména při nakládání s nebezpečnými odpady, a vytvářet podklady pro opatření na minimalizaci zdravotního rizika | viz dokument » |
10.1.11 | V rámci plánů odpadového hospodářství stanovit cíle minimalizace zdravotního rizika a podmínky z hlediska ochrany veřejného zdraví | viz dokument » |
10.1.12 | Zlepšovat efektivitu spolupráce mezi resorty a jejich organizacemi při hodnocení zdravotních rizik a uplatňovat opatření na ochranu veřejného zdraví | viz dokument » |
10.2.5 | Informační kampaň pro uživatele, resp. majitele soukromých studní, zaměřená na zdravotní rizika vyplývající z užívání vody neznámé kvality (význam kontroly kvality vody a péče o okolí a technický stav studny) | viz dokument » |
11.1.1 | Zlepšit spotřebu potravin snížením příjmu celkové energie, tuků, soli a cukru a zvýšením příjmu zeleniny, ovoce, brambor, mléka, luštěnin, celozrnných obilných výrobků a ryb... | viz dokument » |
11.1.2 | Zabezpečit příjem zdravotně nezávadných potravin... | viz dokument » |
11.1.3 | Zvýšit úroveň všestranné pohybové aktivity obyvatelstva... | viz dokument » |
11.2.1 | Podporovat komunikaci mezi státem, výrobci potravin a spotřebiteli s cílem nastolit trvalou spolupráci - vytvořit komunikační platformu pro všechny účastníky | viz dokument » |
11.2.4 | Rozvíjet programy podpory zdraví s cílem zlepšit výchovu výrobců a konzumentů v dané oblasti | viz dokument » |
11.2.5 | Sledovat dietární expozici chemickým látkám | viz dokument » |
11.2.6 | Sledovat spotřebu potravin | viz dokument » |
12.1.1 | Pro zvrácení negativního trendu vývoje kuřáctví přijmout účinná legislativní opatření | viz dokument » |
12.1.4 | Účinná ochrana nekuřáků, především dětí, před pasivním kouřením | viz dokument » |
12.1.5 | Podpora účinných preventivních programů a podpora osvětových kampaní zaměřených na zvýšení informovanosti široké veřejnosti o rizicích kouření pro zdraví, na změnu postojů a chování ve prospěch zdravého způsobu života | viz dokument » |
12.1.6 | Dostupnost léčby závislosti na tabáku a specializovaného poradenství v odvykání kouření | viz dokument » |
12.1.7 | Zřízení koordinačního, monitorovacího a výzkumného pracoviště, které převezme odpovědnost za implementaci Evropského akčního plánu Evropa bez tabáku v ČR | viz dokument » |
12.1.8 | Rozvinout preventivní programy a v příslušných legislativních návrzích řešit určení finanční spoluúčasti všech subjektů, které se na tvorbě a realizaci programů podílejí (týká se i dílčího úkolu č. 12.2.4) | viz dokument » |
12.2.1 | Zřídit centrální koordinační, monitorovací a výzkumné pracoviště při Státním zdravotním ústavu, které převezme zodpovědnost za implementaci Evropského akčního plánu o alkoholu | viz dokument » |
12.2.3 | Cílenými programy ve školách nadále usilovat o snížení poptávky po alkoholu a jiných návykových látkách u dětí a dospívajících | viz dokument » |
12.2.6 | Vytvořit dostatečnou síť ambulantních i lůžkových zařízení poskytujících bezplatně léčbu a poradenství osobám, které mají problémy s alkoholem, a jejich rodinám, včetně poradenských a krizových sociálních služeb | viz dokument » |
12.2.7 | Zakotvit v právním řádu odpovědnost prodejců alkoholu | viz dokument » |
12.2.10 | Uskutečnit mediální preventivní kampaň provázanou s aktivitami na místní úrovni (poradenství pro rodiče, distribuce svépomocných příruček, informace o tom, kde hledat pomoc apod.) | viz dokument » |
12.2.12 | Vytvořit národní program, který bude vycházet z Evropské charty o alkoholu, a jeho implementace | viz dokument » |
12.3.2 | Usilovat o snížení poptávky po návykových látkách u dětí a dospívajících | viz dokument » |
12.3.4 | Dostupnost léčby, specializovaného poradenství i postupů typu „harm reduction“ (mírnění škod tam, kde není možná léčba orientovaná k abstinenci). Vytvoření sítě státem garantované péče | viz dokument » |
12.3.8 | Uspořádat mediální preventivní kampaň provázanou s aktivitami na místní úrovni (poradenství pro rodiče, distribuce svépomocných příruček, informace o tom, kde hledat pomoc apod.) | viz dokument » |
13.1.1 | Vytvořit a aktualizovat legislativní nástroje vedoucí k omezení zdravotních rizik z domácího prostředí | viz dokument » |
13.1.2 | Zvýšit informovanost o moţných rizicích ovlivňujících zdraví a vytváření zdravého domácího prostředí | viz dokument » |
13.1.3 | Zjišťovat a hodnotit úroveň zátěže obyvatel ve vztahu k bydlení | viz dokument » |
13.2.3 | Nadále vyhlašovat dotační programy zaměřené na podporu zdravotně postižených v ČR, zejména... | viz dokument » |
13.4.1 | Pokračovat v koordinaci a obnovování sítě certifikovaných ŠPZ (modelové školy, příklady dobré praxe) – s perspektivou přenosu jejich koordinace z centra na kraje | viz dokument » |
13.4.7 | Rozvíjet poznatky v oblasti podpory zdraví ve škole jako součást mezioborové vědecké disciplíny, zabývat se evaluací efektivity programu podpory zdraví ve školách a výzkumným řešením problémů teoretických i z praxe škol, zvláště ŠPZ | viz dokument » |
13.4.9 | Rozšiřovat pravidelně informace o programu podpory zdraví do sítě škol v ČR prostřednictvím zavedených tištěných periodik a webových stránek | viz dokument » |
13.6.1 | Zpracovat návrh zákona o pracovně lékařské péči | viz dokument » |
13.6.2 | Zpracovat Národní program bezpečnosti a ochrany zdraví při práci | viz dokument » |
13.6.3 | Zpracovat kritéria a indikátory programu podpory zdraví ve smyslu dokumentů a strategie SZO a EU | viz dokument » |
13.6.4 | Projednat a vybrat vhodné podniky pro přípravu a realizaci pilotních studií GPHESME na úrovni ČR a krajů | viz dokument » |
13.6.5 | Oslovit podniky - nositele ocenění Bezpečný podnik a podniky, které jsou žadateli a nositeli Národní ceny ČR za jakost. Využít jejich zkušeností především z hlediska managementu a pozitivního ovlivnění zaměstnanců i pro program podpory zdraví... | viz dokument » |
13.6.6 | Průběžně hodnotit regionální pilotní studie GP-HESME a případné dotváření a doplnění kritérií a indikátorů programů podpory zdraví | viz dokument » |
13.6.7 | Ověřit referenční ukazatele výkonnosti řízení zdraví, prostředí a bezpečnosti při práci umožňující srovnání mezi podniky stejného průmyslového odvětví případě mezi kraji nebo městy, včetně návaznosti na místní komunitní programy | viz dokument » |
13.6.8 | Podporovat propojení podpory zdraví, péče o zdraví a bezpečnost při práci a vytvoření komplexního a koordinovaného systému řízení a edukace v této oblasti... | viz dokument » |
13.6.9 | Na základě zhodnocení pilotních studií GP-HESME a splnění úkolů v předcházejících bodech budou nabídnuty programy podpory zdraví dalším podnikům... | viz dokument » |
13.6.10 | Zlepšovat podmínky pro zdravotnické pracovníky z hlediska prevence nemocí z povolání a vysoké psychické zátěže | viz dokument » |
14.1.1 | Informace pro vládu o zdravotním stavu obyvatelstva a jeho determinantách | viz dokument » |
14.2.1 | Vypracovat, projednat a zavést způsob hodnocení zdravotních důsledků činností resortů a jejich zodpovědnosti za zdraví | viz dokument » |
15.1.1 | Vytvoření pracovních skupin a příprava zásad a vytvoření programu integrace zdravotnických služeb | viz dokument » |
15.1.2 | Nový systém sledování kvality integrované zdravotní péče | viz dokument » |
15.1.3 | Informatické zajištění systému integrované zdravotní péče | viz dokument » |
15.1.4 | Vytvoření a zavedení nového systému financování integrované zdravotní péče | viz dokument » |
15.2.1 | Zařadit problematiku integrace zdravotní a sociální péče do vzdělávání zdravotníků (příp. zaměstnanců státní a regionální správy) v komunitní péči, včetně vypracování metodiky vzdělávání | viz dokument » |
15.2.2 | Zlepšit orientaci v sociálně zdravotní oblasti pro lékaře v primární péči prostřednictvím standardů pro odborné postupy, v rovině obecné (národní) i praktické (místní) | viz dokument » |
15.2.3 | Zavádět případové konference jako prvek kvality v komunitní péči | viz dokument » |
15.2.4 | Posilovat a sledovat efektivitu preventivních programů v primární péči... | viz dokument » |
15.2.5 | Ustavit a rozvíjet činnost Center praktických lékařů a Krajských center praktických lékařů... | viz dokument » |
15.2.6 | Koncepce postavení rodinného lékaře v ČR... | viz dokument » |
15.3.1 | Dosáhnout trvalé, kvalifikované, zdůvodněné a srozumitelné informovanosti občanů i orgánů a institucí, podílejících se na ovlivnění zdravotního stavu obyvatelstva... | viz dokument » |
15.3.2 | Cílevědomě a trvale vytvářet objektivní podmínky pro podporu, ochranu a návrat zdraví a aktivovat motivační nástroje k žádoucímu využívání získaných informací i daných podmínek k podpoře a ochraně zdraví | viz dokument » |
15.3.3 | Věnovat pozornost zejména rodinám a poskytování zdravotní péče na komunitní úrovni a přispívat k rozvoji svépomocných občanských iniciativ reagujících na zdravotní potřeby občanů | viz dokument » |
15.3.4 | Získávat připomínky občanů k činnosti zdravotnického systému a využívat je ke zlepšení kvality zdravotní péče a ke zvýšení spokojenosti občanů s poskytovanými zdravotnickými službami... | viz dokument » |
15.3.5 | Vytvořit legislativní a organizační podmínky pro implementaci zásadních ustanovení Úmluvy o ochraně lidských práv a základních svobod | viz dokument » |
16.1.1 | Implementovat objektivní metody měření výsledků a nákladů péče. Hodnotit spokojenost pacientů s péčí v oblasti klíčových problematických skupin onemocnění při zajištění ochrany osobních údajů a respektování práv pacientů... | viz dokument » |
16.1.2 | Vytvořit transparentní právní rámec umožňující metodicky jednotným způsobem zabezpečit sledování a vyhodnocování kvality a efektivity poskytované zdravotní péče v oblasti veřejného zdravotnictví, včetně sociálních služeb | viz dokument » |
16.1.3 | Zavést jako základní nástroje pro volbu efektivních léčebných postupů kritické vyhodnocování zdravotnických technologií | viz dokument » |
16.2.1 | Implementovat objektivní metody měření kvality výsledků péče v oblasti klíčových problematických skupin onemocnění, při zajištění ochrany osobních údajů. Tvorba doporučených postupů a klinických standardů... | viz dokument » |
16.2.2 | V souladu se zaváděním akreditačního systému ve zdravotnictví zajistit změnu legislativy umožňující periodické vyhodnocování kvality diagnostické a léčebné péče na pracovištích všech stupňů poskytované lékařské péče... | viz dokument » |
16.2.3 | Definovat alespoň 5-10 hlavních onemocnění a zdravotních problémů, které by se měly stát předmětem monitorování.. | viz dokument » |
16.2.4 | Vypracovat systém kontinuální podpory účelné farmakoterapie... | viz dokument » |
16.2.5 | Zřídit a spravovat národní zdravotní registry a vytvářet podmínky pro jednotný sběr relevantních dat kvality a efektivity poskytované péče | viz dokument » |
16.3.1 | Zavést šetření QoL u kritických stavů dle metody Euro QoL. Hodnotit spokojenost pacientů dle Pickera a respektovat práva pacientů. Realizovat specifické projekty pro jednotlivé zdravotní problémy. Tvorba standardů návaznosti procesů léčebné péče... | viz dokument » |
16.3.2 | Zlepšit kvalitu služeb zavedením modelu celkového řízení jakosti v oblasti zdravotnictví, a to na základě sběru dat, měření výkonnosti a správného nastavení úhrady poskytované péče | viz dokument » |
17.1.1 | Zvýšit míru odpovědnosti občana za své zdraví | viz dokument » |
17.1.2 | Omezit nežádoucí pohyb pacienta v systému | viz dokument » |
17.1.3 | Kontrolovat zavádění nových drahých technologií a zajistit jejich plošnou dostupnost v případě financování ze zdravotního pojištění | viz dokument » |
17.1.4 | Kontrolovat kvalitu (zejména výsledky) ve vztahu k nákladům péče u jednotlivých skupin poskytovatelů | viz dokument » |
17.1.5 | Vytvořit efektivní rozhodovací mechanismus pro alokaci finančních zdrojů ve zdravotnickém systému z pohledu jednotlivých segmentů poskytované péče | viz dokument » |
17.2.1 | Zavést nové formy úhrad zdravotní péče v oblasti ambulantní a hospitalizační | viz dokument » |
17.2.2 | Zapojit MZ do projektu Phare - úhrady zdravotní péče - DRG | viz dokument » |
17.2.3 | Kontinuálně sledovat aktualizaci legislativních norem v oblasti zdravotního pojištění a úhrad zdravotní péče s cílem co nejrychlejší novelizace norem stávajících, nebo jejich náhrady normami novými | viz dokument » |
18.1.1 | Meziresortní spolupráce při úpravě postgraduálního zdravotnického vzdělávání, která by umožnila odborné zdravotnické vzdělávání srovnatelné s ostatními vyspělými zeměmi a akceptovatelné zvláště v zemích Evropské unie | viz dokument » |
18.1.2 | Úprava specializačního vzdělávání zdravotnických povolání v souladu se zásadami Evropské komise o volném pohybu osob a sluţeb se vzájemným uznáváním diplomů a odborných kvalifikací zdravotnických povolání | viz dokument » |
18.1.3 | Implementace systematického postgraduálního vzdělávání lékařů ve farmakologii jako protiváha jednostranných informací komerčního charakteru | viz dokument » |
18.2.1 | Vypracovat a navrhnout systém ukazatelů, který by umožnil soustředit informace i o dalších zdravotnických povoláních (v prvé řadě v oblasti ošetřovatelství) a v systému integrované sociálně zdravotní péče | viz dokument » |
18.2.2 | Uvést systém ukazatelů do funkčního praktického užívání | viz dokument » |
18.3.1 | Sledovat vývoj vzdělání v oblasti veřejného zdravotnictví | viz dokument » |
18.4.1 | Meziresortní návrh principů spolupráce na koordinaci vzdělávacích programů odborností, které lze uplatnit ve zdravotnictví | viz dokument » |
18.4.2 | Stanovit podíl vzdělávacích programů různých resortů na společném meziresortním zajištění vzdělávání nezdravotnických odborníků | viz dokument » |
19.1.1 | Politiku orientovaného výzkumu a vědy ve zdravotnictví zaměřit na kvalitu života | viz dokument » |
19.1.2 | Politiku zdravotnického výzkumu organizací přímo řízených Ministerstvem zdravotnictví zaměřit na aktuální problémy českého zdravotnictví | viz dokument » |
19.2.1 | Vypracovat systém spolupráce Ministerstva zdravotnictví s IPVZ, IDVPZ, vysokými školami, komorami a odbornými společnostmi k aplikaci nových vědeckých poznatků do vzdělávání ve zdravotnictví | viz dokument » |
19.2.2 | Zavést systém celoživotního vzdělávání ve zdravotnictví | viz dokument » |
19.3.1 | Zlepšovat obsah a kvalitu sbíraných dat v rámci NZIS | viz dokument » |
19.3.2 | Poskytovat potřebné, věrohodné a kvalitní informace včas všem uživatelům včetně široké veřejnosti pomocí dostupných prostředků a forem (aktuální informace, publikace, přehledy a to jak v papírové podobě, tak i elektronicky) | viz dokument » |
19.3.3 | Rozšiřovat nejdůležitější výsledky výzkumu a vývoje ve zdravotnictví | viz dokument » |
19.3.4 | Informovat o zdravotním stavu obyvatelstva a hlavních vývojových trendech | viz dokument » |
19.3.5 | Zpřístupnit výsledky výzkumu a vývoje na webových stránkách MZ, v časopisech, publikacích i speciálních monografiích | viz dokument » |
19.4.2 | Dohoda o mezinárodním uznávání úrovně vzdělávání a platnosti dokladů k výkonu zdravotnických povolání | viz dokument » |
20.1.1 | Uspořádat pracovní setkání zástupců resortů k projednání způsobů a metod rozpracování programu ZDRAVÍ 21 | viz dokument » |
20.1.2 | Informovat vládu ČR o postupu plnění úkolů vyplývajících z programu ZDRAVÍ 21 | viz dokument » |
20.1.5 | Rozvíjet činnost Rady pro zdraví a životní prostředí se zaměřením na koordinaci úkolů souvisejících s ochranou a podporou zdraví | viz dokument » |
20.1.6 | Nadále informovat vládu o plnění Akčního plánu zdraví a prostředí | viz dokument » |
20.2.1 | Ustavit Výbor pro program ZDRAVÍ 21 Rady pro zdraví a životní prostředí | viz dokument » |
20.2.4 | Uložit ředitelům krajských hygienických stanic spolupodílet se na tvorbě uskutečňování krajské zdravotní politiky - ZDRAVÍ 21 | viz dokument » |
21.1.1 | Poskytnout představitelům krajů komentované vládní usnesení k programu ZDRAVÍ 21 a motivovat je ke spolupráci a rozpracování pro podmínky kraje | viz dokument » |
21.1.3 | Zorganizovat pro představitele krajů seminář k práci na zdravotní politice kraje - ZDRAVÍ 21 | viz dokument » |
21.2.1 | Nadále zabezpečovat realizaci projektů podpory zdraví, zvyšovat jejich úroveň a materiální podporu | viz dokument » |
21.2.2 | Zdokonalit metody hodnocení efektivity programů péče o zdraví | viz dokument » |
21.2.3 | Vytvořit pro práce spojené s řízením ZDRAVÍ 21 na MZ a v SZÚ nezbytné personální vybavení | viz dokument » |
21.3.1 | Shromáždit a vyhodnotit požadavky jednotlivých řešitelských týmů na NZIS a ve spolupráci s koordinátory jednotlivých cílů a gestory dílčích úkolů připravit metodiku sběru a zpracování dat pro výpočty ukazatelů navržených pro monitorování konkrétního úkolu | viz dokument » |
3.1 | Prostřednictvím dotačních programů podporovat edukační a informační činnost v oblasti vyrovnávání příležitostí pro osoby se zdravotním postižením... | viz dokument » |
7.2 | Dohlížet v rámci své působnosti na zajištění finanční dostupnosti zdravotnických prostředků pro osoby se zdravotním postižením | viz dokument » |
7.3 | V rámci dotačních programů podporovat rozvoj půjčoven zdravotnických prostředků pro osoby se zdravotním postižením za účelem zlepšení jejich dostupnosti | viz dokument » |
10.1 | Vytvořit systém plošného screeningu sluchu u novorozenců | viz dokument » |
10.2 | V připravovaném zákoně, který bude upravovat poskytování zdravotní péče, vymezit přístup k právům pacientů se zdravotním postižením tak, aby pro ně byla srozumitelná s ohledem na způsob jejich komunikace | viz dokument » |
10.3 | Podporovat vznik dobrovolnických center a rozvoj dobrovolnických aktivit ve zdravotnických zařízeních, zejména podpořit spolupráci organizací osob se zdravotním postižením se zařízeními následné a dlouhodobé péče | viz dokument » |
10.4 | Podporovat zlepšení podmínek využitelnosti zdravotní péče osobami se zdravotním postižením respektováním specifických potřeb osob se smyslovým či mentálním postižením nebo osob s vážným omezením hybnosti | viz dokument » |
10.5 | V připravovaných legislativních normách aplikovat způsoby naplnění práv pacientů, která vyplývají z Úmluvy o lidských právech a biomedicíně a dalších normativních aktů | viz dokument » |
10.6 | Podporovat vznik informačních materiálů a vzdělávacích aktivit o problematice osob se zdravotním postižením (zejména o způsobech, metodách a formách komunikace) a napomoci tyto informace šířit mezi zdravotnickou veřejnost | viz dokument » |
10.7 | Udělovat výroční Cenu ministra zdravotnictví za práci ve prospěch osob se zdravotním postižením a za rozvoj zdravotně sociální péče | viz dokument » |
10.8 | Podporovat na komunitní úrovni specializovaná centra a zdravotnická zařízení pro pacienty s chronickým onemocněním, pro osoby se zdravotním postižením a pacienty v terminálních stavech... | viz dokument » |
10.9 | V rámci meziresortní skupiny Ministerstva zdravotnictví věnovat pozornost vzniku systému zdravotně sociální péče o duševně nemocné, zejména na komunitní úrovni. V rámci zkvalitnění života těchto pacientů podporovat rozvoj činnosti komunitních sester | viz dokument » |
10.10 | Podporovat centra rehabilitace s důrazem na specializaci pro jednotlivé skupiny osob se zdravotním postižením | viz dokument » |
10.11 | Vytvářet informační materiály pro lékaře prvního kontaktu o tom, jaké poradenské a informační služby jsou dostupné pro jednotlivé typy zdravotního postižení | viz dokument » |
10.12 | Podporovat vznik informačních a osvětových materiálů a aktivity zaměřené na širokou veřejnost v rámci prevence vzniku zdravotního postižení | viz dokument » |
10.13 | Podporovat vznik informačních materiálů a aktivity v oblasti ochrany osob se zdravotním postižením proti sexuálnímu zneužívání | viz dokument » |
10.14 | Podporovat odborné vzdělávání posudkových lékařů a zvyšování jejich odbornosti v souladu s potřebami jednotlivých sociálních podsystémů při posuzování zdravotního stavu a důsledků z něj vyplývajících | viz dokument » |
11.1 | Rozvíjet oblast léčebné rehabilitace osob se zdravotním postižením a vytvářet legislativní i věcné podmínky pro její lepší součinnost a koordinaci s ostatními oblastmi komplexní rehabilitace | viz dokument » |
6.1.1 | Předložit vládě návrh na legislativní změnu, která by umožnila nezaopatřeným dětem cizinců mladším 18ti let, které pobývají na území ČR na základě víza k pobytu nad 90 dnů, přístup k veřejnému zdravotnímu pojištění | viz dokument » |
6.1.2 | Předložit vládě návrh na rozšíření osobní působnosti zákona č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů, v platném znění... | viz dokument » |
6.1.5 | Činit kroky k plné realizaci Úmluvy o ochraně práv dítěte ohledně zajištění lékařské péče všem dětem, a realizaci Evropské úmluvy o výkonu dětských práv, týkajících se práva na informace a nároku na zdravotní péči | viz dokument » |
1.3.5 | Monitorovat podněty pro úpravu kurikula a vzdělávacích programů i pro podporu škol při jeho realizaci (od 2012) | viz dokument » |
4.1 | Léky a technologie | viz dokument » |
4.2 | Zefektivnění financování zdravotnictví | viz dokument » |
4.3 | Zefektivnění fungování pojišťoven | viz dokument » |
4.4 | Restrukturalizace lůžkové péče | viz dokument » |
4.5 | Vazba pacienta ke zdraví | viz dokument » |
4.6 | Vzdělávání a odměňování | viz dokument » |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
7.1.1 | Podpora a rozšíření programu zdravotně sociálních pomocníků, šíření dalších osvětových aktivit v sociálně vyloučených romských lokalitách | viz dokument » |
3.3.5 | Modernizace objektů zdravotnických zařízení, zařízení sociálních služeb a obnova a zkvalitňování jejich vybavení | viz dokument » |
3.3.6 | Optimalizace a restrukturalizace sítě veřejných zdravotnických služeb při zachování dostupnosti a zvyšování jejich kvality | viz dokument » |
3.3.7 | Investice pro vybrané přístrojové vybavení zdravotnických zařízení | viz dokument » |
3.3.8 | Preventivní programy v oblasti zdravotnictví | viz dokument » |
MZd | Instituce odpovídá za celý dokument |
Spolugesce
..archiv
5.1 | Předškolní výchova | viz dokument » |
1.2.5 | Pěší turistika, cykloturistika, hipoturistika, zimní lyžařská turistika a golf při respektování podmínek a cílů ochrany přírody a krajiny | viz dokument » |
1.2.7 | Zdravotní cestovní ruch | viz dokument » |
1.2.5 | Pěší turistika, cykloturistika, hipoturistika, zimní lyžařská turistika a golf při respektování podmínek a cílů ochrany přírody a krajiny. | viz dokument » |
1.2.7 | Zdravotní cestovní ruch. | viz dokument » |
Spolupráce
4.1 | Politika cestovního ruchu jako součást hospodářské a regionální politiky | viz dokument » |
4.3 | Krizové řízení a bezpečnost | viz dokument » |
2.2 | Vytváření vzdělávacích a osvětových materiálů | viz dokument » |
3.3 | Rozvoj kompetencí pracovnic a pracovníků | viz dokument » |
4.2 | Rozvoj kompetencí pracovnic a pracovníků | viz dokument » |
5.1 | Vytvoření systému informací o dostupných službách | viz dokument » |
5.2 | Definování a vytvoření sítě terénních a ambulantních sociálně-zdravotních služeb | viz dokument » |
5.3 | Legislativní úprava vycházející z Úmluvy o právech osob se zdravotním postižením | viz dokument » |
6.2 | Zajištění práva dítěte znát od narození své rodiče | viz dokument » |
8.2 | Vytvoření sítě komplexních služeb | viz dokument » |
10.1 | Vytvoření systému služeb | viz dokument » |
10.2 | Transformace pobytových zařízení | viz dokument » |
10.4 | Specializace péče, snižování maximálních kapacit, omezení doby ústavní péče | viz dokument » |
11.4 | Zavedení mechanismů („gatekeeping“) | viz dokument » |
12.1 | Legislativní úpravy vedoucí ke sjednocení systému | viz dokument » |
14.2 | Změna struktury financování | viz dokument » |
15.1 | Vypracování ukazatelů pro sběr dat | viz dokument » |
15.2 | Vybudování jednotného informačního systému ochrany práv dětí | viz dokument » |
16.1 | Vytvoření a realizace systematických vzdělávacích programů | viz dokument » |
16.2 | Standardizace činnosti OSPOD a poskytovatelů služeb a zařízení | viz dokument » |
16.3 | Rozvoj systému supervizí | viz dokument » |
..archiv
1.2.3 | Rozpracování programu BESIP zaměřeného na zvyšování bezpečnosti cyklistů, včetně zaměření pozornosti na vývoj pravidel chování dětí a mládeže na cyklostezkách a na výchovu k tomuto chování | viz dokument » |
1.4.1 | Aktualizace základního výzkumu prostřednictvím projektů VaV „CYCLE 21“, „ALARM“, výzkumného záměru „UDRŽITELNÁ DOPRAVA – ŠANCE PRO BUDOUCNOST“ | viz dokument » |
3.3.1 | Poskytnutí informací odborné i laické veřejnosti na téma pozitivní vliv cyklistiky a chůze na zdraví jedinců a na životní prostředí, ukázat na příležitosti k jízdě na kole a dávat podněty k uvážlivé volbě dopravního prostředku... | viz dokument » |
3.3.2 | Vytvoření podmínek pro financování osvětových programů zaměřených na podporu šetrných způsobů dopravy | viz dokument » |
3.3.4 | Osvětovou činností eliminovat negativní jevy, které cykloturistika přináší, a to jak ve sféře bezpečnosti pěších, tak ve sféře šetrného chování k přírodě | viz dokument » |
4.3.3 | Vytváření podmínek pro aktivity obyvatelstva ve volném čase prostřednictvím cyklistiky | viz dokument » |
4.4.1 | Rozvíjení individuálního a skupinového přístupu k cyklis-tice v celostátním programu školní dopravní výchovy s větším důrazem na výcvik v reálné situaci, začlenit environmentální prvky výhod cyklistické dopravy... | viz dokument » |
2.3.1 | Zlepšovat systém vzdělávání a prosazovat systém celoživotního vzdělávání, které umožní měnit nebo zvyšovat kvalifikaci, zejména osobám se změněnou pracovní schopností vzniklou z důvodu jejich zdravotního stavu, věku, sociálního postavení aj... | viz dokument » |
2.4.1 | Předložit vládě ČR návrh Národního plánu proti sociálnímu vyloučení | viz dokument » |
2.4.4 | Sociální programy k omezení podílu osob odkázaných na příjem sociálních dávek | viz dokument » |
3.4.6 | Podporovat vytváření sociálně preventivních programů zamezujících páchání násilí na dětech | viz dokument » |
4.1.1 | Prohlubovat systém vzdělávání a výchovy k zodpovědnosti za zdraví | viz dokument » |
4.2.2 | Rozvíjet vzdělávání osob, které se věnují profesionálně i neprofesionálně výchově dětí a mládeže se zřetelem na snižování úrazů při mimoškolní činnosti ve školním roce i v době školních prázdnin | viz dokument » |
4.3.1 | Nadále aplikovat komplexní přístup k rizikovému chování dětí a mládeže, vč. komerčního sexuálního zneužívání dětí | viz dokument » |
4.3.2 | Pokračovat v podpoře zájmových sportovních aktivit mládeže řízené kvalifikovanými pracovníky s mládeží v oblasti tělesné výchovy a sportu | viz dokument » |
5.2.6 | Vytvořit podmínky pro rozvoj důstojného, autonomního chráněného bydlení pro seniory (standardizace zabezpečení klientů s ohledem na jejich funkční a zdravotní stav), zejména koordinace zdravotních a sociálních služeb | viz dokument » |
9.1.1 | V celostátním programu školní dopravní výchovy dále rozvíjet individuální a skupinový přístup s větším důrazem na výcvik v reálné situaci | viz dokument » |
10.1.3 | Zavést monitoring půd městských aglomerací | viz dokument » |
10.1.5 | Snižovat vliv dopravy na životní prostředí a zdraví obyvatel | viz dokument » |
10.1.9 | Dopracovat registr kontaminovaných zemědělských půd a registr starých ekologických zátěží z hlediska hodnocení zdravotního rizika | viz dokument » |
11.1.4 | Prostřednictvím školy zlepšit stav pohybového aparátu dětí a za tím účelem... | viz dokument » |
11.2.2 | Podporovat produkci bezpečných potravin | viz dokument » |
11.2.3 | Podporovat management zdravotních rizik a kontrolovat zavedení programů typu HACCP | viz dokument » |
12.1.2 | Cílenou daňovou politikou v oblasti zdanění tabákových výrobků přispět ke snižování škod na zdraví způsobených tabákem | viz dokument » |
12.1.3 | Zákaz reklamy na tabákové výrobky, jejich propagace a sponzorství spojeného s reklamou tabákových společností | viz dokument » |
12.2.4 | Potlačovat řízení motorových vozidel pod vlivem alkoholu | viz dokument » |
12.2.5 | Zákaz reklamy a nepřímé reklamy alkoholických nápojů a sponzorství, spojeného s reklamou, sportovních a kulturních akcí alkoholovým průmyslem | viz dokument » |
12.2.8 | Zpracovat resortní program vzdělávání v oboru prevence škod působených alkoholem | viz dokument » |
12.2.11 | Provádět testy na alkohol u zaměstnanců jako součást komplexního preventivního programu pro pracoviště spojená se zvýšeným rizikem (doprava, ozbrojené síly, senzitivní průmyslové obory např. chemický průmysl, energetika apod.) | viz dokument » |
12.3.1 | Financovat a vyhodnocovat preventivní programy | viz dokument » |
12.3.3 | Potlačit řízení vozidel pod vlivem návykových látek | viz dokument » |
12.3.5 | Zpracovat resortní program vzdělávání v oboru prevence škod způsobených návykovými látkami u vybraných profesí v resortu... | viz dokument » |
12.3.7 | Provádět testy na nealkoholové návykové látky u zaměstnanců jako součást komplexního preventivního programu pro pracoviště spojená se zvýšeným rizikem (doprava, ozbrojené síly, rizikové obory, např. chemický průmysl, energetika apod.) | viz dokument » |
13.1.5 | Posílit a rozšiřovat pozitivní vlivy a zdravotně prospěšné aktivity v oblasti bydlení | viz dokument » |
13.2.4 | Příprava zákonné úpravy „ucelené“ rehabilitace osob se zdravotním postižením | viz dokument » |
13.2.5 | Zajistit aktivity související s Evropským rokem zdravotně postižených, který byl EU vyhlášen na rok 2003 | viz dokument » |
13.4.4 | Zavést tématiku podpory zdraví a metodiku tvorby školního vzdělávacího programu do programů dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP) v pedagogických centrech | viz dokument » |
13.4.6 | Připravit školní inspektory MŠ a ZŠ v celé síti ČŠI na evaluaci programu ŠPZ ve všech třech etapách procesu nárůstu počtu škol podporujících zdraví (ŠPZ v síti, ŠPZ v hnutí, podpora zdraví prostřednictvím RVP/RPPV) | viz dokument » |
13.4.8 | Pokračovat ve sbližování programů pro školy, které se týkají otázek trvale udržitelné kvality života a snaží se pro to vytvářet podmínky (program MŠMT pro prevenci sociálně patologických jevů, environmentální program MŽP a další) | viz dokument » |
13.5.2 | Rozšířit možnost členství v NSZM ČR pro všechny typy municipalit v ČR (obce, městské části, mikroregiony, kraje) | viz dokument » |
13.5.4 | Zlepšit propagaci Zdravých měst na místní úrovni (místní média, regionální státní správa) | viz dokument » |
13.5.5 | Propagovat aktivity u představitelů měst i veřejnosti v ČR | viz dokument » |
13.5.6 | Využívat objektivní odborné podklady pro tvorbu lokálních akčních plánů zdraví a životního prostředí ve Zdravých městech ČR | viz dokument » |
14.1.2 | Analýza vlivu strategických opatření resortů na zdraví obyvatelstva | viz dokument » |
19.4.1 | Zajistit kooperaci při tvorbě Národního programu výzkumu a vývoje | viz dokument » |
20.1.3 | Předložit ministru zdravotnictví konkrétní realizační postupy k plnění dílčích úkolů a aktivit, včetně informace o požadavcích, které resorty uplatnily ke splnění programu ZDRAVÍ 21 do návrhu státního rozpočtu a legislativního plánu vlády na rok 2004 | viz dokument » |
20.1.4 | Předložit ministru zdravotnictví každoročně zprávu o plnění dílčích úkolů a aktivit vyplývajících z programu ZDRAVÍ 21 za předešlý rok | viz dokument » |
20.2.3 | Spolupracovat s partnery při realizaci ZDRAVÍ 21 | viz dokument » |
21.1.2 | Uspořádat informační a propagační kampaň k podpoře ZDRAVÍ 21 a průběžně věnovat pozornost seriózní medializaci programu a příslušných cílů a úkolů | viz dokument » |
21.1.4 | Vypracovat krajský program ZDRAVÍ 21 jako dlouhodobou strategii rozvoje péče o zdraví, včetně způsobu trvalého monitorování jeho realizace | viz dokument » |
21.3.2 | Pravidelně zpracovávat navržené ukazatele pro monitorování programu ZDRAVÍ 21 a poskytovat je všem uživatelům pro hodnocení plnění jednotlivých cílů a dílčích úkolů | viz dokument » |
8.2 | V rámci systému pomoci obětem domácího násilí věnovat zvýšenou pozornost rovněž osobám se zdravotním postižením | viz dokument » |
13.2 | Analyzovat možnosti využití klasifikace ICF pro dávkové systémy sociální ochrany | viz dokument » |
3.1.2 | Zajišťovat zpracovávání či aktualizaci publikací poskytujících cizincům informace spadající do gesce jednotlivých ministerstev a vhodnými způsoby, včetně elektronického, je distribuovat mezi cílovou skupinu cizinců a poskytovatele služeb cizincům | viz dokument » |
3.1.3 | Průběžně zajišťovat překlady informačních publikací pro cizince, vydaných v rámci své působnosti (viz předchozí bod), zejména do anglického, ruského, ukrajinského a vietnamského jazyka | viz dokument » |
3.1.4 | Spolupracovat s MPSV při tvorbě a aktualizaci komplexních informačních zdrojů pro cizince | viz dokument » |
4.1.1 | Prohlubovat dovednost interkulturní komunikace vybraných pracovníků státní správy, kteří přicházejí do kontaktu s cizinci | viz dokument » |
5.1.4 | V rámci své gesce umožnit předkládání projektů na výzkum či šetření zaměřené na problematiku integrace cizinců s cílem upřesnit informace o postavení cizinců vztahující se k příslušnému resortu | viz dokument » |
5.1.5 | Zohledňovat cílená specifická opatření (tj. znalost českého jazyka, ekonomická soběstačnost, orientace cizince ve společnosti a vztahy cizince s členy majoritní společnosti) stanovená Koncepcí integrace cizinců... | viz dokument » |
5.1.6 | Uplatňovat tzv. integrační mainstreaming, tzn. při vytváření resortních politik, právních předpisů a při přijímání opatření v oblasti své působnosti brát v úvahu jejich dopad na oblast integrace cizinců | viz dokument » |
5.1.7 | Při zadávání projektů vědy a výzkumu v oblasti integrace cizinců klást důraz na analýzu problematiky z genderového hlediska | viz dokument » |
6.1.3 | Přijmout opatření k tomu, aby v rámci soukromého zdravotního pojištění cizinců byla cizincům umožněna měsíční platba pojistného | viz dokument » |
6.1.4 | Přijmout opatření k tomu, aby doba pojištění cizinců byla stanovitelná flexibilně, a to na dobu nepřesahující předpokládanou dobu pobytu cizince v ČR vzhledem k délce platnosti povolení cizince k pobytu v ČR... | viz dokument » |
3.4.2 | Zavést metodu „case management“ jako základ přímé práce se sociálně vyloučenými klienty na multidisciplinární úrovni, která je zákonem vyžadována | viz dokument » |
3.7.1 | Zavedení pozice zdravotně-sociálního pomocníka v rámci terénních programů | viz dokument » |
4.5.1 | Vybudování systému a metodiky včasné identifikace ohrožení dítěte a případové spolupráce všech zainteresovaných subjektů orientovaného na prevenci ohrožení dítěte a prevenci zařazení dítěte do ústavní či ochranné výchovy | viz dokument » |
4.5.2 | Transformace školských zařízení pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy v souladu s Koncepcí transformace systému náhradní výchovné péče | viz dokument » |
7.3.1 | Příprava a vzdělávání zdravotnických pracovníků pro práci s lidmi s odlišnou sociální a kulturní zkušeností | viz dokument » |
1.1 | Podporovat kurikulární reformu s důrazem na zvýšení funkční gramotnosti žáků | viz dokument » |
1.3 | Rozvíjet mimoškolní aktivity a zájmové činnosti žáků | viz dokument » |
1.1.3 | Tvorba produktů lázeňského cestovního ruchu a wellness pobytů | viz dokument » |
1.2 | Tvorba specifických regionálních produktů cestovního ruchu | viz dokument » |
4.4 | Krizový management a zkvalitnění fungování správních orgánů v oblasti cestovního ruchu v ČR | viz dokument » |
4.4.3 | Vytvoření krizového scénáře pro případ ohrožení cestovního ruchu v České republice | viz dokument » |
1.2 | Tvorba specifických regionálních produktů cestovního ruchu | viz dokument » |
3.1.1 | Zvyšování účinnosti propagace ČR (cílené zaměření propagace na vybrané destinace, cílené zaměření propagace na vybrané druhy cestovního ruchu, zaměření propagace na vybrané cílové skupiny turistů). | viz dokument » |
3.1.3 | Aktualizace Strategie propagace České republiky v období 2004 – 2010 na období 2010 – 2013. | viz dokument » |
4.4 | Krizový management a zkvalitnění fungování správních orgánů v oblasti cestovního ruchu v ČR | viz dokument » |
4.4.3 | Vytvoření krizového scénáře pro případ ohrožení cestovního ruchu v České republice. | viz dokument » |
3.3.3 | Zkvalitnění a rozvoj nových forem sociálních a zdravotních služeb, rozvoj nových forem sociálních služeb rodinám s dětmi, občanům s postižením a seniorům | viz dokument » |
3.3.4 | Podpora komplexní péče o seniory včetně péče hospicové | viz dokument » |