..vyberte místo
Zaslat DOTAZ / NÁMĚT
Často kladené dotazy
vstup do terminálu
Portál strategické práce
Metodika přípravy veřejných strategií
Databázi pro MMR zajišťuje NSZM na platformě infosystému
DATAPLÁN





Databázi pro MMR zajišťuje NSZM na platformě infosystému


MINISTERSTVO ZEMĚDĚLSTVÍ
www stránky
www stránky
MINISTERSTVO ZEMĚDĚLSTVÍ
Organizační struktura
zobrazit strukturu

Gesce
..archiv
Spolugesce
..archiv
Spolupráce
..archiv
Gesce
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Národní akční plán k bezpečnému používání pesticidů v České republice (Aktualizace pro období 2025-2029) (MZe)
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Národní program konzervace a využívání genetických zdrojů rostlin, zvířat a mikroorganismů významných pro výživu a zemědělství 2023-2027 (MZe)
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Generel území chráněných pro akumulaci povrchových vod a základní zásady využití těchto území (2020) (MZe)
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Koncepce Ministerstva zemědělství k hospodářské politice podniku Lesy ČR, s.p. (2012) [akt. 2015] (MZe)
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Koncepční práce (politiky, analýzy). | viz dokument » | |
Fondy EU | viz dokument » |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
..archiv

Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Národní program konzervace a využívání genetických zdrojů rostlin, zvířat a mikroorganismů významných pro výživu a zemědělství 2018-2022 (MZe)
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Národní program konzervace a využívání genetických zdrojů rostlin, zvířat a mikroorganismů významných pro výživu a zemědělství 2012-2016 (MZe)
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
4.1 | K návrhům jiných resortů, které se týkají bydlení, musí být již v době jejich přípravy, nejpozději však před zasláním do mezirezortního připomínkového řízení vyžádáno vyjádření Ministerstva pro místní rozvoj. | viz dokument » |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
4.1.1.1 | Zajistit aktivní účast zástupců / členů na činnosti Pracovní skupiny MA21 RVUR | viz dokument » |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Generel území chráněných pro akumulaci povrchových vod a základní zásady využití těchto území (2011) (MZe)
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Strategie pro růst - české zemědělství a potravinářství v rámci Společné zemědělské politiky EU po roce 2013 (MZe)
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
C) Implementovat vypracovaná doporučení do příslušných interních aktů řízení upravujících proces realizace veřejných zakázek. | viz dokument » |
3.1.1 | Odstraňování starých ekologických zátěží, revitalizace brownfields a území po bývalé těžbě nerostných surovin | viz dokument » |
3.2.1 | Zlepšení kvality prostředí v sídlech, ochrana a rozvoj krajinných hodnot | viz dokument » |
3.2.2 | Posílení preventivních opatření proti vzniku živelních pohrom | viz dokument » |
4.2.2 | Podpora meziobecní a regionální spolupráce | viz dokument » |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
4.3.1 | Podpora produktů a opatření zaměřených na doprovodnou cyklistickou infrastrukturu a zařízení | viz dokument » |
4.5.1 | Prověření možnosti vedení cyklistické infrastruktury podél vodních toků a protipovodňových hrází | viz dokument » |
4.5.4 | Zohlednit problematiku cyklodopravy v rámci lesního zákona (problematika lesních cest a majetkoprávních vztahů) | viz dokument » |
10.1.8 | V rámci zákona o půdě a zákona o starých ekologických zátěžích stanovit limity koncentrací těžkých kovů a toxických organických látek v zemědělských půdách, pro obytné, školní, rekreační a sportovní plochy... | viz dokument » |
11.1.2 | Zabezpečit příjem zdravotně nezávadných potravin... | viz dokument » |
11.2.1 | Podporovat komunikaci mezi státem, výrobci potravin a spotřebiteli s cílem nastolit trvalou spolupráci - vytvořit komunikační platformu pro všechny účastníky | viz dokument » |
11.2.2 | Podporovat produkci bezpečných potravin | viz dokument » |
11.2.3 | Podporovat management zdravotních rizik a kontrolovat zavedení programů typu HACCP | viz dokument » |
11.2.6 | Sledovat spotřebu potravin | viz dokument » |
12.1.1 | Pro zvrácení negativního trendu vývoje kuřáctví přijmout účinná legislativní opatření | viz dokument » |
12.15 | Nadále podporovat a rozvíjet projekty zrealizované v součinnosti Ministerstva zemědělství, Agrární komory ČR a francouzské sociální pojišťovny MSA za účelem pracovní rehabilitace osob se zdravotním postižením formou jejich zaměstnávání v zemědělství... | viz dokument » |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
1.3.2 | Připravit podpůrné programy pro efektivnější realizaci komplexních pozemkových úprav. Připravit metodickou podporu s cílem zachování principů ochrany přírody a krajiny při realizaci komplexních pozemkových úprav. | viz dokument » |
2.1.4 | Pro zvýšení životaschopnosti les. ekosystémů významně snížit nadměrné stavy spárkaté zvěře s cílem umožnit využívání přírodě blízkých forem hospodaření a významně omezit poškozování les. porostů s negativ. dopady na dlouhodobou ekonomiku les. hospodářství | viz dokument » |
2.1.5 | Vytvořit program postupu rekonstrukcí porostů náhradních dřevin s cílem udržet a zlepšit kvalitu lesních půd, zejména na acidifikovaných půdách v pásmech ohrožení lesů vlivem imisí A-B a ve výhledu pásem C. | viz dokument » |
2.1.6 | V lesích ČR zvýšit podíl geograficky původních druhů MZD ( listnáče a jedle) v příštím desetiletí o osminu (z 24% v roce 2007 na nejméně 27% v roce 2020). | viz dokument » |
2.1.11 | Přiblížit uživatelům podpor využití podpůrných programů k přírodě blízkému hospodaření v lesích. | viz dokument » |
2.1.12 | Zpracovat analýzu ekonomické efektivity přírodě blízkých forem hospodaření z důvodů ochrany přírody. Za tímto účelem založit síť demonstračních objektů. | viz dokument » |
3.1.1 | Určit a následně odstranit překážky bránící realizaci opatření na obnovu vodního režimu krajiny, zejména se zaměřením na revitalizace vodních toků a niv. | viz dokument » |
3.1.2 | Zpracovat koncepci realizace přírodě blízkých protipovodňových opatření a vytvářet podmínky pro jejich naplňování. | viz dokument » |
3.1.3 | Stanovit jako povinnost vymezovat záplavová území včetně území určených k rozlivům povodní a zajistit jejich ochranu před změnou využití území v územně plánovacích dokumentacích. | viz dokument » |
3.1.4 | Vymezit záplavová území včetně území určených k rozlivům povodní na celém území ČR. | viz dokument » |
3.1.7 | Zajistit úpravu nebo odstranění neužívaných vodních děl ve správě příslušných správců vodních toků tak, aby netvořily příčné překážky ve vodních tocích. | viz dokument » |
3.2.4 | Přispět ke zlepšení kvality životního prostředí vodních organizmů v povrchových vodách, s cílem dosáhnout dobrého ekologického stavu vod v souladu s Rámcovou směrnicí o vodách. | viz dokument » |
3.3.12 | Začlenit mezi opatření plánů oblasti povodí zakládání či obnovu mokřadních lokalit místního významu pro jednotlivé kraje tak, aby se celková rozloha mokřadů v ČR zvýšila z dosavadních 1,5 % na nejméně 2 % rozlohy státu. | viz dokument » |
4.3.1 | V každém pohoří uskutečnit pilotní projekt farmového programu v rámci existujících dotačních titulů. V dalším období zavést přímou podporu faremních programů. | viz dokument » |
5.2.1 | Posílit zaměření zemědělských dotací a plateb na podporu činností vedoucích k obnově biotopů v zemědělsky obhospodařované krajině. | viz dokument » |
5.2.4 | Chránit a umožnit vytváření listnatých plášťů lesů v kontaktu se zemědělskou krajinou jako druhově a ekostabilizačně nenahraditelných vegetačních útvarů (ekotonů). Zajistit ochranu a péči v dotačních titulech stávajících programů. | viz dokument » |
6.1.1 | Zalesňování zemědělské půdy v rámci podpor Programu rozvoj venkova podmínit souhlasem orgánů ochrany přírody i v případě zalesňování luk do 0,5 ha. | viz dokument » |
6.1.3 | Obnovit péči na hodnotných, doposud ladem ležících pozemcích omezením křovin a následným kosením či pastvou. | viz dokument » |
6.1.4 | Zajistit podporu produkce regionálních travinobylinných směsí semen a podporu produkce a používání přírodě blízkých travních nebo travinobylinných směsí. | viz dokument » |
9.1.5 | Připravit pro nové programové období agroenvironmentální program pro zajištění podpory ptáků zemědělské krajiny včetně dropa velkého (Otis tarda). | viz dokument » |
9.1.11 | Do správné zemědělské praxe zakotvit opatření a postupy na omezení šíření geograficky nepůvodních druhů. | viz dokument » |
9.1.15 | Zachovat životaschopné populace tradičních odrůd plodin a plemen hospodářských zvířat. | viz dokument » |
11.1.3 | Vytvořit koncepci navyšování ekologických standardů GAEC pro hospodaření na zemědělské půdě s výhledem na 10 let a optimalizovat spektrum podpor ve vazbě na změny GAEC. | viz dokument » |
11.1.6 | Zavést dostatečnou uznatelnou výměru i počet druhů krajinných prvků v rámci dotací hospodaření na zemědělské půdě. | viz dokument » |
11.1.8 | V rámci Společné zemědělské politiky II.pilíře zajistit cílenější a flexibilnější podporu opatření (faremní plány, možnost volby termínů seče apod.) s pozitivnějším dopadem na ochranu přírody a krajiny. | viz dokument » |
11.1.9 | Zajistit během následujících 10 let dostatečné finanční prostředky na postupnou realizaci vazeb v krajině, zejména v rámci naplňování cílů dle Rámcové směrnice o vodách a realizace prvků územních systémů ekologické stability. | viz dokument » |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
Ministerstvo zemědělství | Instituce odpovídá za celý dokument |
C.1.1.1 | SOB 1 Specifická oblast Šumava | viz dokument » |
C.1.1.3 | SOB 3 Specifická oblast Jeseníky–Králický Sněžník | viz dokument » |
C.1.1.7 | SOB 7 Specifická oblast Krkonoše–Jizerské hory | viz dokument » |
E.4.1.1 | LAPV | viz dokument » |
E.4.1.2 | VKVP | viz dokument » |
5.1.3 | Pokračování v odstraňování starých zátěží a opatření k ochraně území před živelnými pohromami a haváriemi | viz dokument » |
8.3.1 | Obnova venkova a periferních území krajů, rehabilitace venkovského bydlení | viz dokument » |
8.3.2 | Rozvoj multifunkčního zemědělství a podpora jeho mimoprodukčních funkcí | viz dokument » |
8.3.3 | Podpora diverzifikace ekonomických činností na venkově a v periferních územích krajů (rozvoj ekofarem, údržba krajiny, péče o lokality Natura 2000, budování středisek agroturistiky apod.) | viz dokument » |
8.3.4 | Podpora malých a středních podnikatelů na venkově, podpora obnovy tradičních řemesel a produkčních odvětví | viz dokument » |
8.3.5 | Podpora živnostenského podnikání na venkově zejména v oblasti služeb poskytovaných veřejnosti | viz dokument » |
Spolugesce
..archiv

2.4.1 | Vytváření a realizace forem šetrných k životnímu prostředí (venkovský cestovní ruch, agroturistika, ekoturistika, cykloturistika, hipoturistika, využití hromadných dopravních prostředků pro cestovní ruch atd.) | viz dokument » |
2.4.1 | Vytváření a realizace forem šetrných k životnímu prostředí (venkovský cestovní ruch, agroturistika, ekoturistika, cykloturistika, hipoturistika, využití hromadných dopravních prostředků pro cestovní ruch atd.). | viz dokument » |
Spolupráce
1.2 | Výstavba a modernizace základní a doprovodné infrastruktury cestovního ruchu | viz dokument » |
4.1 | Politika cestovního ruchu jako součást hospodářské a regionální politiky | viz dokument » |
..archiv

1.4.1 | Aktualizace základního výzkumu prostřednictvím projektů VaV „CYCLE 21“, „ALARM“, výzkumného záměru „UDRŽITELNÁ DOPRAVA – ŠANCE PRO BUDOUCNOST“ | viz dokument » |
3.1.1 | Zpracování metodického materiálu pro budování cyklistických komunikací se zaměřením na zvýraznění ekologického působení v procesu obnovy cest a stezek, podél toků v kombinovaném působení na ráz krajiny | viz dokument » |
4.5.2 | Příprava legislativního rámce ve vztahu k jednotnému výkladu v souvislosti s bezpečností cyklistů | viz dokument » |
8.2.1 | Návrh a realizace programu primární prevence, včasné diagnostiky a léčby nádorových onemocnění | viz dokument » |
8.3.1 | Prevence cévních komplikací diabetu (sekundární a terciární) spočívající v co nejlepší kompenzaci diabetu, krevního tlaku, sérových lipidů, tělesné hmotnosti (jde o komplexní terapii pacienta)... | viz dokument » |
8.5.1 | Akční program zlepšování orálního zdraví dětí a mládeže | viz dokument » |
10.1.4 | Zavést systém celostátního monitoringu kvality vod v koupalištích a koupacích oblastech | viz dokument » |
10.1.7 | Uplatňovat ekonomické nástroje pro využívání ekologičtějších zdrojů výroby energií, soustředit pozornost na snižování emisí z malých zdrojů | viz dokument » |
10.1.9 | Dopracovat registr kontaminovaných zemědělských půd a registr starých ekologických zátěží z hlediska hodnocení zdravotního rizika | viz dokument » |
10.2.2 | Rozšířit počet obyvatel zásobovaných z veřejných vodovodů, zvláště v místech, kde kvalita vody v místních studnách neodpovídá hygienickým požadavkům (napojením na stávající vodovod nebo vybudováním nového vodovodu pro veřejnou potřebu)... | viz dokument » |
10.2.4 | Optimalizovat síť a stav veřejných studní v obcích, v nichž není zajištěno zásobování pitnou vodou sítí veřejných vodovodů. Účelem je vytvoření racionální sítě potřebných malých zdrojů vody v požadovaném stavu... | viz dokument » |
10.2.5 | Informační kampaň pro uživatele, resp. majitele soukromých studní, zaměřená na zdravotní rizika vyplývající z užívání vody neznámé kvality (význam kontroly kvality vody a péče o okolí a technický stav studny) | viz dokument » |
11.1.1 | Zlepšit spotřebu potravin snížením příjmu celkové energie, tuků, soli a cukru a zvýšením příjmu zeleniny, ovoce, brambor, mléka, luštěnin, celozrnných obilných výrobků a ryb... | viz dokument » |
11.2.4 | Rozvíjet programy podpory zdraví s cílem zlepšit výchovu výrobců a konzumentů v dané oblasti | viz dokument » |
12.2.2 | Sledovat záměr upřednostňovat spotřebu nealkoholických nápojů před nápoji alkoholickými i v nástrojích daňové politiky, zejména v příslušných sazbách spotřebních daní | viz dokument » |
12.2.7 | Zakotvit v právním řádu odpovědnost prodejců alkoholu | viz dokument » |
18.4.1 | Meziresortní návrh principů spolupráce na koordinaci vzdělávacích programů odborností, které lze uplatnit ve zdravotnictví | viz dokument » |
18.4.2 | Stanovit podíl vzdělávacích programů různých resortů na společném meziresortním zajištění vzdělávání nezdravotnických odborníků | viz dokument » |
19.1.1 | Politiku orientovaného výzkumu a vědy ve zdravotnictví zaměřit na kvalitu života | viz dokument » |
19.4.1 | Zajistit kooperaci při tvorbě Národního programu výzkumu a vývoje | viz dokument » |
2.6.1 | Rozvíjet systém uznávání výsledků dalšího vzdělávání (průběžně) | viz dokument » |
2.6.3 | Stimulovat poptávku po dalším vzdělávání, tak aby se účast dospělých zvýšila na 15 % (2020) | viz dokument » |
1.1 | Podporovat kurikulární reformu s důrazem na zvýšení funkční gramotnosti žáků | viz dokument » |
1.3 | Rozvíjet mimoškolní aktivity a zájmové činnosti žáků | viz dokument » |
1.5 | Usnadnit přechod a uplatnění absolventů v praxi | viz dokument » |
2.1 | Posílit rozvoj nabídky zejména bakalářských studijních programů, zaměřených do praxe a úzce propojených s aktuálním vývojem poznání a měnícími se potřebami zaměstnavatelů. | viz dokument » |
1.1.3 | Aktualizovat dokumentace a vymezení nadregionálních ÚSES. Zajistit ponechání rezervy státních pozemků na realizaci ÚSES v rozsahu min. 3 % v každém kú. Posílit finanční prostředky na vytváření USES v dotačních nástrojích MŽP. | viz dokument » |
1.2.1 | Cena krajiny Rady Evropy – zahájit a zajišťovat průběžně soutěž. | viz dokument » |
1.3.3 | Vypracovat metodiku vhodného a udržitelného využívání pozemků v nivách (funkční využití území a stanovení vhodného způsobu hospodaření). | viz dokument » |
1.4.1 | Připravit a uskutečnit vzdělávací program zvyšující povědomí občanské společnosti, soukromých organizací a veřejných orgánů o hodnotě krajiny, jejich úloze a jejich změnách. | viz dokument » |
2.1.1 | V biocentrech vymezeného ÚSES v hospodářských lesích v majetku státu mimo zvláště chráněná území zachovat a nebo zavést přírodě blízké formy hospodaření. | viz dokument » |
2.1.2 | Vymezit společenskou objednávku zahrnující mj. funkce ochrany přírody a další neprodukční funkce lesa ve vazbě na zvláště chráněná území a skladebné prvky ÚSES... | viz dokument » |
2.1.3 | Na území I. a II. zóny CHKO realizovat přírodě blízké formy obhospodařování lesů založené na maximálním využívání přírodních procesů s převahou využívání přirozené obnovy. | viz dokument » |
2.1.7 | Zvýšit podíl stromů prošlých přirozených vývojem stárnutí a tlejícího dřeva pro zachovaní biodiverzity a podpory přirozeného cyklu živin při dodržení pravidel ochrany lesa, bezpečnosti a ochrany zdraví a životů a ochrany majetku. | viz dokument » |
2.1.8 | Rozšířit plochu lesů ponechaných samovolnému vývoji (na minimálně 5 000 ha) přednostně v ZCHÚ a vytvořit stanovištně reprezentativní soustavu... | viz dokument » |
2.1.9 | Zbytkovou dřevní biomasu, jako obnovitelný zdroj energie, využívat na státních lesních pozemcích v souladu s pravidly, která budou plně respektovat charakter stanovišť s minimalizací negativního dopadu na půdní chemizmus a biodiverzitu. | viz dokument » |
3.1.5 | Revitalizovat nejméně 150 km vodních toků a 75 km2 niv v rámci realizace opatření obsažených v plánech oblastí povodí. | viz dokument » |
3.1.6 | Realizovat opatření k postupnému odstranění fragmentace vodních toků v souladu s Koncepcí zprůchodnění říční sítě ČR | viz dokument » |
3.2.2 | V rámci mezinárodních komisí na ochranu Labe, Odry a Dunaje se podílet na stanovení nadregionálních environmentálních cílů ve vodních ekosystémech podle Rámcové směrnice EU o vodní politice. | viz dokument » |
3.2.3 | Vypracovat obecně pozitivní, koncepční materiál pro ekologizaci správy toků a vodních cest (Vltava, Labe) a realizovat opatření pro dosažení dobrého ekologického stavu a maximálního ekologického potenciálu | viz dokument » |
3.3.8 | Určit mokřadní lokality vyžadující obnovu a posílit dotační tituly pro revitalizaci a obnovu těchto mokřadů. | viz dokument » |
3.3.10 | Vytvořit rámcové zásady hospodaření na konkrétně definovaných rybnících a v lužních lesích na lokalitách mokřadů mezinárodního významu z hlediska cílů Ramsarské úmluvy. | viz dokument » |
4.3.2 | Navrhnout možné dotace na udržení zachovalých horských suťových lesů, horských vrchovišť a rašelinišť, jeřábových smrčin pod horní hranicí lesa a ochranných lesů na prudkých svazích v horských oblastech. | viz dokument » |
5.1.1 | Navrhnout nový systém odvodů za vynětí pozemku z půdního fondu s ohledem na kvalitu půdy a význam pro ekologickou stabilitu krajiny. | viz dokument » |
5.1.2 | Pro jednotlivé ohrožující činitele stanovit kriteria vymezení prioritní oblasti s půdami ovlivněnými jejich působením. Pro snížení působení těchto činitelů provést analýzu legislativních a ekonomických nástrojů s návrhem jejich úpravy. | viz dokument » |
5.1.4 | Pokračovat v systematickém monitorování lesních a zemědělských půd a půd ve zvláště chráněných území. | viz dokument » |
5.1.5 | Podporovat přípravu a realizaci strategie/koncepce ochrany půdy na úrovni krajů. | viz dokument » |
5.2.3 | Vytvořit Jednotný informační systém o půdě. | viz dokument » |
6.1.2 | Vytipovat nejvýznamnější oblasti s rozsáhlými pestrými komplexy luk (např. Bílé Karpat, Železné hory, České středohoří, Krkonoše, Šumava), kde bude především dbáno o zachování jejich propojenosti. | viz dokument » |
9.1.1 | Zlepšit nebo vytvořit nástroje pro potřebné zajištění péče o biotopy zvláště chráněných druhů a dalších významně ohrožených druhů (červené seznamy). | viz dokument » |
9.1.2 | Provést revizi seznamu a kategorizace zvláště chráněných druhů podle aktuálního stavu z hlediska ochrany a míry ohrožení. | viz dokument » |
9.1.4 | Ve spolupráci MŽP, MZe a rybářské veřejnosti zpracovat koncepci ochrany a podpory (popř. záchranný program) populace lososa obecného (Salmo salar) a zajistit pokračování zahájených aktivit. | viz dokument » |
9.1.6 | Ve vazbě na mezinárodní reintrodukční program vyhodnotit potenciál území pro návrat zubra evropského na území ČR s prioritou využití přírodně hodnotných území se specifickým režimem (např. vojenské újezdy). | viz dokument » |
9.1.8 | Vytvořit podmínky (včetně ekonomických) pro prevenci vysazování a zavlékání a šíření invazních nepůvodních druhů (včetně hodnocení nebezpečí), rychlou reakci a dlouhodobou regulaci populací invazních nepůvodních druhů | viz dokument » |
9.1.9 | Vytvořit seznam(y) invazních nepůvodních druhů u nichž je nezbytné zajistit jejich aktivní omezování a regulace dalšího šíření; stanovit prioritní oblasti, ve kterých budou pro tyto druhy přijímána opatření. | viz dokument » |
9.1.12 | Na pozemcích v majetku státu omezovat v rámci hospodaření šíření geograficky nepůvodních druhů. | viz dokument » |
9.1.13 | Vytvořit zásady předcházení ztrátě genetické diverzity pro jednotlivé sektory (zemědělské hospodaření, rybářství aj.) a vytvořit seznam taxonů s potřebou prioritní realizace opatření k ochraně genofondu | viz dokument » |
9.1.14 | Informovat veřejnost (včetně profesních skupin v jednotlivých sektorech) o významu a možnostech ochrany genofondu a zachování místně původních (geneticky specifických) populací. | viz dokument » |
11.1.1 | Udržet optimalizovanou nabídku národních dotačních programů zejména v souvislosti s probíhajícími a očekávanými dopady klimatických změn a připravit je na další plánovací období. | viz dokument » |
11.1.2 | připravit strukturu dotačních programů pro čerpání prostředků ES pro další plánovací období se zohledněním požadavků ochrany přírody a krajiny. | viz dokument » |
11.1.4 | Optimalizovat náhrady újmy podle zákona o ochraně přírody a krajiny, v platném znění. | viz dokument » |
11.1.11 | Provádět a zdokonalovat vyhodnocování efektivity realizovaných krajinně ekologických opatření, promítat tyto výsledky zejména do optimalizování ekonomických a plánovacích nástrojů. | viz dokument » |
12.1.1 | Zajistit poskytování aktuálních nálezových dat druhů rostlin a živočichů orgánům ochrany přírody a krajiny, úřadům územního plánování a správcům státního majetku. | viz dokument » |
12.2.2 | Vybudovat Portál ochrany přírody a krajiny (eNature) a zajistit jeho propojení s dalšími informačními zdroji poskytujícími údaje o přírodě, krajině a biodiverzitě a jejich ochraně. | viz dokument » |
D.4 | Pomoc státu při živelních pohromách a předcházení vzniku škod způsobených živelními pohromami | viz dokument » |
D.4.3 | Připravit a předložit vládě Motivační program na zlepšení urbanizace v území s významným povodňovým rizikem. Bude připraven v návaznosti na úkoly z "Koncepce řešení problematiky ochrany před povodněmi v ČR s využitím technických a přírodě blízkých opatření", kterou přijala vláda ČR usnesením č. 799 ze dne 10. listopadu 2010. | viz dokument » |
1.1 | Tvorba nosných národních a nadnárodních produktů cestovního ruchu | viz dokument » |
1.2 | Tvorba specifických regionálních produktů cestovního ruchu | viz dokument » |
1.2.1 | Tvorba produktů využívajících kulturní dědictví regionu (např. folklór, tradiční řemesla) | viz dokument » |
1.2.2 | Tvorba produktů šetrných forem cestovního ruchu (např. venkovský cestovní ruch a agroturistika), a tedy aktivního zapojení se do ochrany přírody | viz dokument » |
1.2.3 | Tvorba produktů zaměřených na místně typický druh cestovního ruchu | viz dokument » |
1.2.5 | Pěší turistika, cykloturistika, hipoturistika, zimní lyžařská turistika a golf při respektování podmínek a cílů ochrany přírody a krajiny | viz dokument » |
1.2.9 | Tvorba produktů podporujících volnočasové aktivity návštěvníků | viz dokument » |
1.2.11 | Tvorba a udržování kvalitních naučných stezek (NP, CHKO a další významná území), zejména s přihlédnutím k rekreační, naučné i výzkumné funkci pro návštěvníky, žáky, studenty z ČR i ze zahraničí | viz dokument » |
2.4 | Vytváření podmínek pro realizaci šetrných forem cestovního ruchu | viz dokument » |
1.1 | Tvorba nosných národních a nadnárodních produktů cestovního ruchu | viz dokument » |
1.2 | Tvorba specifických regionálních produktů cestovního ruchu | viz dokument » |
1.2.1 | Tvorba produktů využívajících kulturní dědictví regionu (např. folklór, tradiční řemesla). | viz dokument » |
1.2.2 | Tvorba produktů šetrných forem cestovního ruchu (např. venkovský cestovní ruch a agroturistika), a tedy aktivního zapojení se do ochrany přírody. | viz dokument » |
1.2.3 | Tvorba produktů zaměřených na místně typický druh cestovního ruchu. | viz dokument » |
1.2.5 | Pěší turistika, cykloturistika, hipoturistika, zimní lyžařská turistika a golf při respektování podmínek a cílů ochrany přírody a krajiny. | viz dokument » |
1.2.9 | Tvorba produktů podporujících volnočasové aktivity návštěvníků. | viz dokument » |
1.2.11 | Tvorba a udržování kvalitních naučných stezek (NP, CHKO a další významná území), zejména s přihlédnutím k rekreační, naučné i výzkumné funkci pro návštěvníky, žáky, studenty z ČR i ze zahraničí. | viz dokument » |
2.4 | Vytváření podmínek pro realizaci šetrných forem cestovního ruchu. | viz dokument » |
C.1.1.5 | SOB 5 Specifická oblast Mostecko | viz dokument » |
C.1.1.6 | SOB 6 Specifická oblast Krušné hory | viz dokument » |
D.5.1.2 | Veřejná logistická centra (dále VLC) | viz dokument » |
E.1.1.5 | E4b | viz dokument » |
3.2.1 | Zastavení tendencí hospodářského zaostávání a vysidlování malých sídel | viz dokument » |
5.1.4 | Ochrana půdy před kontaminací znečišťujícími látkami, nadměrným přísunem živin a erozí, primárně v souvislosti se snižováním zornění | viz dokument » |