..vyberte místo
Zaslat DOTAZ / NÁMĚT
Často kladené dotazy
vstup do terminálu
Portál strategické práce
Metodika přípravy veřejných strategií
Databázi pro MMR zajišťuje NSZM na platformě infosystému
DATAPLÁN
![Portál strategické práce v České republice](/img/portal_strat_prace.png)
![Portál veřejných strategií](/img/metodika-strategii-logo.gif)
![Metodika a Manuál](/img/databaze-metodiky-manual.png)
![Loga OPTP](/img/strategie/loga-optp_1.gif)
![Logo MMR](/img/strategie/mmr.gif)
Databázi pro MMR zajišťuje NSZM na platformě infosystému
![Data Plán](/img/ico-dtp-s.png)
MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Organizační struktura
zobrazit strukturu
![Organizace](/img/terminal/org.png)
Gesce
..archiv
Spolugesce
..archiv
Spolupráce
..archiv
Gesce
Koncepce výzkumu, vývoje a inovací Ministerstva životního prostředí na léta 2016 až 2035 s výhledem do roku 2050 (MŽP)
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
Aktualizovaný Národní implementační plán Stockholmské úmluvy o perzistentních organických polutantech v ČR na léta 2018-2023 (MŽP)
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
Státní program environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty a environmentálního poradenství 2016-2025 (MŽP)
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
Program zlepšování kvality ovzduší Aglomerace Ostrava/Karviná/Frýdek Místek - CZ08A (2009) [akt. 2016] (NUTS2-MS)
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
Koncepce řešení problematiky ochrany před povodněmi v ČR s využitím technických a přírodě blízkých opatření (2010) (MŽP)
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
Návrh novelizace stavebního zákona a novelizace zákona o posuzování vlivů na životní prostředí (EIA). | viz dokument » | |
Návrh novelizace zákona o odpadech. | viz dokument » | |
Návrh novelizace zákona o ochraně ovzduší. | viz dokument » | |
Koncepční práce (politiky, analýzy). | viz dokument » | |
Zajistit efektivní povolovací procesy. | viz dokument » | |
Stanovovat technické parametry a standardy účinnosti konečných spotřebičů. | viz dokument » | |
Doprava. | viz dokument » | |
Fondy EU | viz dokument » | |
V rámci zahraniční politiky v energetice zajistit stálou koordinaci ÚV ČR, MZV, MPO a ERÚ při stanovení a prosazování priorit a klíčových zájmů ČR, koordinace účastí na mezinárodních jednáních, zastupování ČR v mezinárodních organizacích a jejích pracovních skupinách a na důležitých konferencích a odborných diskusích. | viz dokument » |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
..archiv
![show show](/aaa/images/plus.gif)
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
4.1 | K návrhům jiných resortů, které se týkají bydlení, musí být již v době jejich přípravy, nejpozději však před zasláním do mezirezortního připomínkového řízení vyžádáno vyjádření Ministerstva pro místní rozvoj. | viz dokument » |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument | |
1.1.1.1 | Projednat zařazení vzdělávacího modulu UR včetně MA21 do vzdělávání zaměstnanců služebních úřadů | viz dokument » |
1.1.1.5 | Propagovat dobrou praxi | viz dokument » |
1.2.1.1 | Sdílet zahraniční dobrou praxi v oblasti udržitelného rozvoje municipalit | viz dokument » |
1.2.2.1 | Zajistit propagaci aktivit a postupů MA21 v ČR na mezinárodní úrovni | viz dokument » |
1.2.2.2 | Zajistit propagaci aktivit a postupů v oblasti implementace mitigačních a adaptačních opatření do politik municipalit | viz dokument » |
1.3.1.2 | Zařadit problematiku MA21 a udržitelného rozvoje do příruček pro zastupitele a do dalších podobných publikací | viz dokument » |
2.1.1.6 | Zajistit financování projektů k realizaci MA21 v rámci Národního programu životní prostředí (NPŽP) | viz dokument » |
4.1.1.1 | Zajistit aktivní účast zástupců / členů na činnosti Pracovní skupiny MA21 RVUR | viz dokument » |
4.1.1.2 | Zajistit řízení, koordinaci a administraci Pracovní skupiny MA21 RVUR | viz dokument » |
4.1.1.3 | Zajistit koordinaci a supervizi hodnocení municipalit, realizujících MA21 | viz dokument » |
4.1.1.4 | Zajistit správu a provoz národního informačního a kontrolního systému pro potřeby řízení procesu MA21 – Databáze MA21 | viz dokument » |
4.1.1.5 | Zajistit formální a věcnou kontrolu údajů, které municipality dokládají pro potřeby hodnocení procesu MA21 | viz dokument » |
4.1.1.6 | Zajistit pravidelnou aktualizaci údajů zveřejňovaných na webu MA21 | viz dokument » |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
5.4 | V rámci revize Pravidel uplatňování environmentálních požadavků při zadávání veřejných zakázek a nákupech státní správy a samosprávy budou předloženy metodiky pro uplatnění environmentálních požadavků pro další produktové kategorie Realizátor: MŽP, MMR, MV ve spolupráci s ostatními resorty |
viz dokument » |
32.1 | Zvyšování povědomí o principech udržitelné spotřeby, vytváření a prosazování nástrojů k širšímu využívání těchto principů na trhu.- Kampaň, včetně seminářů, příruček správné praxe atd.s cílem porozumění a šíření principů udržitelné spotřeby. Realizace osvětové kampaně na téma environmentálního značení, aplikace chytrých měřidel a aplikace chytrých sítí, atd.- Vyvolání národní diskuse mezi zainteresovanými stranamiohledně životnosti spotřebitelských výrobků, jejího transparentního vyjádření v informacích pro spotřebitele, využití normalizace a dalších nástrojů k tomuRealizátor: MPO, MŽP, spolupracující ministerstva, spotřebitelské organizace v ČR, profesní organizace a asociace | viz dokument » |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
Aktualizovaný národní implementační plán Stockholmské úmluvy o perzistentních organických polutantech 2012-2017 (MŽP)
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
C) Implementovat vypracovaná doporučení do příslušných interních aktů řízení upravujících proces realizace veřejných zakázek. | viz dokument » |
3.1.1 | Odstraňování starých ekologických zátěží, revitalizace brownfields a území po bývalé těžbě nerostných surovin | viz dokument » |
3.1.5 | Udržitelné užívání vodních zdrojů | viz dokument » |
3.2.1 | Zlepšení kvality prostředí v sídlech, ochrana a rozvoj krajinných hodnot | viz dokument » |
3.2.2 | Posílení preventivních opatření proti vzniku živelních pohrom | viz dokument » |
3.2.3 | Obnova území po vzniku živelních pohrom | viz dokument » |
1.1.1 | Rozpracovat a vytvořit metodické příručky, pokyny a případně normy pro budování cyklistických komunikací pro potřeby investorů a prováděcích firem | viz dokument » |
1.1.2 | Vytvoření databáze aktualizované sítě cyklotras a cyklostezek (GIS) a metodiky z hlediska územně plánovací dokumentace | viz dokument » |
1.4.3 | Podpora společného programu Doprava pro 21. století | viz dokument » |
3.1.1 | Zpracování metodického materiálu pro budování cyklistických komunikací se zaměřením na zvýraznění ekologického působení v procesu obnovy cest a stezek, podél toků v kombinovaném působení na ráz krajiny | viz dokument » |
3.1.2 | Usměrnění vedení cyklistických tras v území se zvláštní ochranou | viz dokument » |
3.1.3 | Metodické vedení k vhodné volbě materiálů pro výstavbu cyklistické komunikace v území se zvláštní ochranou | viz dokument » |
3.1.4 | Vytvoření pravidel pro chování na cyklotrasách v území se zvláštní ochranou. Usměrňování pořádání cyklistických akcí | viz dokument » |
3.2.2 | Vypracování metodiky využitelnosti drážních těles po rušených železničních tratích pro vedení cyklotras z hlediska životní prostředí | viz dokument » |
3.3.1 | Poskytnutí informací odborné i laické veřejnosti na téma pozitivní vliv cyklistiky a chůze na zdraví jedinců a na životní prostředí, ukázat na příležitosti k jízdě na kole a dávat podněty k uvážlivé volbě dopravního prostředku... | viz dokument » |
3.3.2 | Vytvoření podmínek pro financování osvětových programů zaměřených na podporu šetrných způsobů dopravy | viz dokument » |
3.3.4 | Osvětovou činností eliminovat negativní jevy, které cykloturistika přináší, a to jak ve sféře bezpečnosti pěších, tak ve sféře šetrného chování k přírodě | viz dokument » |
4.4.2 | Využití nových vědeckých poznatků v oblasti cyklistiky do výuky, využití diplomových a bakalářských a doktorandských prací se zaměřením na cyklistiku | viz dokument » |
4.5.3 | Zohlednit problematiku cyklodopravy v rámci přípravy nového stavebního zákona | viz dokument » |
10.1.1 | Na základě dostupných údajů identifikovat a vyhodnotit hlavní lokální zdravotní rizika z vody, půdy a ovzduší na území krajů ČR a stanovit priority k řešení | viz dokument » |
10.1.2 | Soustavně monitorovat a vyhodnocovat ukazatele kvality ovzduší a ukazatele zdravotního stavu | viz dokument » |
10.1.3 | Zavést monitoring půd městských aglomerací | viz dokument » |
10.1.6 | Snižovat energetickou náročnost technologií, podporovat opatření ke snižování emisí znečišťujících látek, včetně produkce skleníkových plynů | viz dokument » |
10.1.7 | Uplatňovat ekonomické nástroje pro využívání ekologičtějších zdrojů výroby energií, soustředit pozornost na snižování emisí z malých zdrojů | viz dokument » |
10.1.8 | V rámci zákona o půdě a zákona o starých ekologických zátěžích stanovit limity koncentrací těžkých kovů a toxických organických látek v zemědělských půdách, pro obytné, školní, rekreační a sportovní plochy... | viz dokument » |
10.1.9 | Dopracovat registr kontaminovaných zemědělských půd a registr starých ekologických zátěží z hlediska hodnocení zdravotního rizika | viz dokument » |
10.1.11 | V rámci plánů odpadového hospodářství stanovit cíle minimalizace zdravotního rizika a podmínky z hlediska ochrany veřejného zdraví | viz dokument » |
8.5 | Podpora aktivní samoregulace | viz dokument » |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument | |
1.1.1 | Vymezit typy krajiny v ČR včetně stanovení jejich cílových charakteristik a činitelů, které je mění, zaznamenávat jejich změny. | viz dokument » |
1.1.3 | Aktualizovat dokumentace a vymezení nadregionálních ÚSES. Zajistit ponechání rezervy státních pozemků na realizaci ÚSES v rozsahu min. 3 % v každém kú. Posílit finanční prostředky na vytváření USES v dotačních nástrojích MŽP. | viz dokument » |
1.2.1 | Cena krajiny Rady Evropy – zahájit a zajišťovat průběžně soutěž. | viz dokument » |
1.3.1 | Zpracovat odbornou metodiku pro preventivní hodnocení krajinného rázu pro větší územní celky, která bude obsahovat postup vymezení oblastí krajinného rázu včetně jejich charakteristiky a limitů využití území podle vyhlášky MMR č. 500/2006 Sb. | viz dokument » |
1.3.3 | Vypracovat metodiku vhodného a udržitelného využívání pozemků v nivách (funkční využití území a stanovení vhodného způsobu hospodaření). | viz dokument » |
1.4.2 | Při plánování, ochraně a péči o krajinu podpořit aktivní spolupráci a zapojení veřejnosti í do těchto procesů. | viz dokument » |
2.1.1 | V biocentrech vymezeného ÚSES v hospodářských lesích v majetku státu mimo zvláště chráněná území zachovat a nebo zavést přírodě blízké formy hospodaření. | viz dokument » |
2.1.2 | Vymezit společenskou objednávku zahrnující mj. funkce ochrany přírody a další neprodukční funkce lesa ve vazbě na zvláště chráněná území a skladebné prvky ÚSES... | viz dokument » |
2.1.3 | Na území I. a II. zóny CHKO realizovat přírodě blízké formy obhospodařování lesů založené na maximálním využívání přírodních procesů s převahou využívání přirozené obnovy. | viz dokument » |
2.1.7 | Zvýšit podíl stromů prošlých přirozených vývojem stárnutí a tlejícího dřeva pro zachovaní biodiverzity a podpory přirozeného cyklu živin při dodržení pravidel ochrany lesa, bezpečnosti a ochrany zdraví a životů a ochrany majetku. | viz dokument » |
2.1.8 | Rozšířit plochu lesů ponechaných samovolnému vývoji (na minimálně 5 000 ha) přednostně v ZCHÚ a vytvořit stanovištně reprezentativní soustavu... | viz dokument » |
2.1.9 | Zbytkovou dřevní biomasu, jako obnovitelný zdroj energie, využívat na státních lesních pozemcích v souladu s pravidly, která budou plně respektovat charakter stanovišť s minimalizací negativního dopadu na půdní chemizmus a biodiverzitu. | viz dokument » |
2.1.10 | Pro rozšíření plochy lužních lesů v nivách řek zpracovat tři pilotní projekty s cílem vytvořit do r. 2020 alespoň 100 km2 nově založených ploch s tímto vegetačním útvarem. | viz dokument » |
3.1.5 | Revitalizovat nejméně 150 km vodních toků a 75 km2 niv v rámci realizace opatření obsažených v plánech oblastí povodí. | viz dokument » |
3.1.6 | Realizovat opatření k postupnému odstranění fragmentace vodních toků v souladu s Koncepcí zprůchodnění říční sítě ČR | viz dokument » |
3.2.1 | Stanovit environmentální cíle ve vodních ekosystémech podle Rámcové směrnice EU o vodní politice a navrhnout postup pro jejich dosažení, který bude realizován programy opatření v plánech povodí. | viz dokument » |
3.2.2 | V rámci mezinárodních komisí na ochranu Labe, Odry a Dunaje se podílet na stanovení nadregionálních environmentálních cílů ve vodních ekosystémech podle Rámcové směrnice EU o vodní politice. | viz dokument » |
3.3.1 | Připravit publikaci o praktické ochraně a obnově rašelinišť ČR. | viz dokument » |
3.3.2 | Funkčně propojit postupy a cíle směrnic o ptácích a stanovištích a Rámcové směrnice EU o vodní politice. | viz dokument » |
3.3.3 | Provést inventarizaci mokřadů ČR s cílem porovnat jejich stav a rozlohu s údaji z r. 1999. | viz dokument » |
3.3.4 | Zajistit adekvátní ochranu mokřadů mezinárodního významu nebo jejich části v kategorii ZCHÚ. | viz dokument » |
3.3.5 | Provádět pravidelný monitoring a hodnocení ekologického stavu mokřadů mezinárodního významu. | viz dokument » |
3.3.6 | Vytvořit databázi údajů o mokřadech ČR jako součást datového skladu AOPK ČR. | viz dokument » |
3.3.7 | Začlenit problematiku mokřadů a jejich významu do EVVO na základních a středních školách. | viz dokument » |
3.3.8 | Určit mokřadní lokality vyžadující obnovu a posílit dotační tituly pro revitalizaci a obnovu těchto mokřadů. | viz dokument » |
3.3.9 | Vyčlenit ročně 1milion Kč z rozpočtu MŽP na projekty dvoustranné spolupráce (ČR + druhá země) zaměřených na ochranu, výzkum a udržitelné využívání mokřadů. | viz dokument » |
3.3.10 | Vytvořit rámcové zásady hospodaření na konkrétně definovaných rybnících a v lužních lesích na lokalitách mokřadů mezinárodního významu z hlediska cílů Ramsarské úmluvy. | viz dokument » |
3.3.11 | Řešit vědeckovýzkumné úkoly vyplývajících z usnesení konference smluvních stran Ramsarské úmluvy, např. zřízením odborně specializovaného pracoviště soustavně se zabývajícího problematikou mokřadů a krajiny. | viz dokument » |
4.1.1 | Vytvořit databázi údajů o horských ekosystémech jako součást datového skladu AOPK. | viz dokument » |
4.1.2 | Prověřit účelnost vyhlášení CHKO Krušné hory k ochraně horských ekosystémů v hranicích předjednaných Evropsky významných lokalit Klínovecké Krušnohoří a Východní Krušnohoří. | viz dokument » |
4.3.2 | Navrhnout možné dotace na udržení zachovalých horských suťových lesů, horských vrchovišť a rašelinišť, jeřábových smrčin pod horní hranicí lesa a ochranných lesů na prudkých svazích v horských oblastech. | viz dokument » |
5.1.1 | Navrhnout nový systém odvodů za vynětí pozemku z půdního fondu s ohledem na kvalitu půdy a význam pro ekologickou stabilitu krajiny. | viz dokument » |
5.1.2 | Pro jednotlivé ohrožující činitele stanovit kriteria vymezení prioritní oblasti s půdami ovlivněnými jejich působením. Pro snížení působení těchto činitelů provést analýzu legislativních a ekonomických nástrojů s návrhem jejich úpravy. | viz dokument » |
5.1.3 | Předložit novelu zákona č. 334/1992 Sb.o ochraně ZPF, upřednostňující ochranu půdy před zábory a před působením procesů, jež půdu poškozují. | viz dokument » |
5.1.4 | Pokračovat v systematickém monitorování lesních a zemědělských půd a půd ve zvláště chráněných území. | viz dokument » |
5.1.5 | Podporovat přípravu a realizaci strategie/koncepce ochrany půdy na úrovni krajů. | viz dokument » |
5.2.2 | Vypracovat metodiku komplexního hodnocení funkcí půd. | viz dokument » |
5.2.3 | Vytvořit Jednotný informační systém o půdě. | viz dokument » |
6.1.2 | Vytipovat nejvýznamnější oblasti s rozsáhlými pestrými komplexy luk (např. Bílé Karpat, Železné hory, České středohoří, Krkonoše, Šumava), kde bude především dbáno o zachování jejich propojenosti. | viz dokument » |
7.1.1 | V sídlech podporovat péči o plochy zeleně a prioritně zakládat nové parky. | viz dokument » |
7.1.2 | Připravit a zavést do praxe metodiku stanovování náhradních výsadeb za pokácení dřevin. | viz dokument » |
7.1.3 | Připravit návrh zákona o odvodu z kácení dřevin na základě §9 odst. 3 zákona č. 114/1992 o ochraně přírody a krajiny, v platném znění. | viz dokument » |
8.1.1 | Prověřit možnost a účelnost vyhlášení CHKO Doupovské hory, rozšíření CHKO Kokořínsko a CHKO Dolní Morava nebo rozšíření CHKO Pálava v intencích nařízení vlády č. 132/2005. | viz dokument » |
8.1.2 | Vyhodnotit současnou účinnost ochrany území CHKO Křivoklátsko a prověřit možnost vyhlášení NP | viz dokument » |
8.1.3 | Zpracovat návrh optimalizace soustavy ZCHÚ především z hlediska způsobu vymezení a reprezentativnosti. | viz dokument » |
8.2.1 | Zpracovat strategii rozvoje NP. | viz dokument » |
8.2.2 | Zpracovat strategii rozvoje CHKO. | viz dokument » |
8.3.1 | Připravit program na podporu krajinných integrovaných plánů rozvoje v územích dotčených VZCHÚ, přednostně pak NP. | viz dokument » |
9.1.1 | Zlepšit nebo vytvořit nástroje pro potřebné zajištění péče o biotopy zvláště chráněných druhů a dalších významně ohrožených druhů (červené seznamy). | viz dokument » |
9.1.2 | Provést revizi seznamu a kategorizace zvláště chráněných druhů podle aktuálního stavu z hlediska ochrany a míry ohrožení. | viz dokument » |
9.1.3 | Připravit a zahájit realizaci alespoň 6 dalších záchranných programů pro nejvážněji ohrožené druhy rostlin a živočichů (hořeček český, hnědáska osikového aj.) a zajistit finanční prostředky nezbytné pro dlouhodobou realizaci přijatých programů. | viz dokument » |
9.1.4 | Ve spolupráci MŽP, MZe a rybářské veřejnosti zpracovat koncepci ochrany a podpory (popř. záchranný program) populace lososa obecného (Salmo salar) a zajistit pokračování zahájených aktivit. | viz dokument » |
9.1.6 | Ve vazbě na mezinárodní reintrodukční program vyhodnotit potenciál území pro návrat zubra evropského na území ČR s prioritou využití přírodně hodnotných území se specifickým režimem (např. vojenské újezdy). | viz dokument » |
9.1.7 | Zpracovat a realizovat koncepce (programy péče) pro management populací vydry říční, bobra evropského a velkých šelem zahrnující komplexně opatření k zajištění jejich ochrany, k prevenci a řešení socioekonomických aspektů souvisejících s jejich rozšířením | viz dokument » |
9.1.8 | Vytvořit podmínky (včetně ekonomických) pro prevenci vysazování a zavlékání a šíření invazních nepůvodních druhů (včetně hodnocení nebezpečí), rychlou reakci a dlouhodobou regulaci populací invazních nepůvodních druhů | viz dokument » |
9.1.9 | Vytvořit seznam(y) invazních nepůvodních druhů u nichž je nezbytné zajistit jejich aktivní omezování a regulace dalšího šíření; stanovit prioritní oblasti, ve kterých budou pro tyto druhy přijímána opatření. | viz dokument » |
9.1.10 | V rámci nové výsadby nebo rekonstrukce vegetačního doprovodu komunikací hrazených z veřejných zdrojů zajistit využívání geograficky původních druhů rostlin (dřevin). | viz dokument » |
9.1.12 | Na pozemcích v majetku státu omezovat v rámci hospodaření šíření geograficky nepůvodních druhů. | viz dokument » |
9.1.13 | Vytvořit zásady předcházení ztrátě genetické diverzity pro jednotlivé sektory (zemědělské hospodaření, rybářství aj.) a vytvořit seznam taxonů s potřebou prioritní realizace opatření k ochraně genofondu | viz dokument » |
9.1.14 | Informovat veřejnost (včetně profesních skupin v jednotlivých sektorech) o významu a možnostech ochrany genofondu a zachování místně původních (geneticky specifických) populací. | viz dokument » |
10.1.1 | Na základě výsledků analýzy nástrojů pro naplňování závazků vyplývajících z přijatých mezinárodních úmluv navrhnout příslušné doplnění právní úpravy, případně ekonomických a informačních nástrojů v ochraně přírody a krajiny. | viz dokument » |
10.1.2 | Připravit nový zákon ochrany přírody a krajiny včetně prováděcích předpisů. | viz dokument » |
11.1.1 | Udržet optimalizovanou nabídku národních dotačních programů zejména v souvislosti s probíhajícími a očekávanými dopady klimatických změn a připravit je na další plánovací období. | viz dokument » |
11.1.2 | připravit strukturu dotačních programů pro čerpání prostředků ES pro další plánovací období se zohledněním požadavků ochrany přírody a krajiny. | viz dokument » |
11.1.4 | Optimalizovat náhrady újmy podle zákona o ochraně přírody a krajiny, v platném znění. | viz dokument » |
11.1.5 | Novelou zákona č. 114/1992 Sb. O ochraně přírody a krajiny zajistit zvýšení maximálních sazeb pokut. | viz dokument » |
11.1.7 | Navrhnout legislativní úpravu zohledňující platby za změnu využití pozemku podle významu stanovišť pro biologickou stabilitu krajiny. | viz dokument » |
11.1.10 | Zajistit vyhodnocení potenciálu jednotlivých ekosystémů poskytovat ekosystémové služby a stanovení hodnoty těchto služeb, stanovení vlivu různých činností člověka na tento potenciál a vyčíslení dopadu případných změn na ekonomiku. | viz dokument » |
11.1.11 | Provádět a zdokonalovat vyhodnocování efektivity realizovaných krajinně ekologických opatření, promítat tyto výsledky zejména do optimalizování ekonomických a plánovacích nástrojů. | viz dokument » |
12.1.1 | Zajistit poskytování aktuálních nálezových dat druhů rostlin a živočichů orgánům ochrany přírody a krajiny, úřadům územního plánování a správcům státního majetku. | viz dokument » |
12.1.2 | Udržet a rozvíjet nástroje využívání informací v ochraně přírody a krajiny pro státní správu v ČR. Sledování stavu biotopů a druhů, Mapový server AOPK ČR. | viz dokument » |
12.2.1 | Zajistit pravidelné vyhodnocování stavu modelových složek biodiverzity indikátory v souladu s národními i mezinárodními závazky. | viz dokument » |
12.2.2 | Vybudovat Portál ochrany přírody a krajiny (eNature) a zajistit jeho propojení s dalšími informačními zdroji poskytujícími údaje o přírodě, krajině a biodiverzitě a jejich ochraně. | viz dokument » |
12.2.3 | Vytvořit jednotný informační portál o výzkumu a vývoji souvisejícím s ochranou přírody a krajiny, umožňující sdílení základních informací o výsledcích. | viz dokument » |
13.1.1 | Informovat veřejnost o platné legislativě ochrany přírody a krajiny. | viz dokument » |
13.1.2 | Vydávat tématické publikace a tiskoviny. | viz dokument » |
13.1.3 | Provozovat internetové stránky o ochraně přírody, krajiny a biologické rozmanitosti (nejen) České republiky. | viz dokument » |
13.1.4 | Pořádat akce pro veřejnost včetně environmentálních vzdělávacích, výchovných, osvětových a poradenských programů, exkurzí s průvodcem a dále také výstav, seminářů, přednášek apod. | viz dokument » |
13.1.5 | Zřizovat návštěvnická střediska, a to zejména ve velkoplošných zvláště chráněných územích (národní parky, chráněné krajinné oblasti) a navazující ekologicky orientované kempy. | viz dokument » |
13.1.6 | Vytvářet audiovizuální dokumentární cykly či rozhlasové pořady. | viz dokument » |
13.1.7 | Uskutečňovat tématické propagační kampaně s využitím reklamních prostředků a médií se zaměřením na zvýšení povědomí principů ochrany přírody či vybrané oblasti ochrany přírody (monitorování, záchranné programy, státní správa, finanční nástroje aj.). | viz dokument » |
2.4 | Vytváření podmínek pro realizaci šetrných forem cestovního ruchu | viz dokument » |
2.4 | Vytváření podmínek pro realizaci šetrných forem cestovního ruchu. | viz dokument » |
5.1.1 | Omezování znečišťování ovzduší s důrazem na snižování emisí vybraných škodlivin v zatížených regionech a eliminování znečišťování z mobilních zdrojů v intravilánech vybraných měst | viz dokument » |
5.1.2 | Modernizace zdrojů a úpraven vody, rozšíření a rekonstrukce vodovodních a kanalizačních systémů a čištění odpadních vod především v menších obcích, zvyšování účinnosti biologického stupně čištění v ČOV se zaměřením na nejpostiženější oblasti ČR. | viz dokument » |
5.1.4 | Ochrana půdy před kontaminací znečišťujícími látkami, nadměrným přísunem živin a erozí, primárně v souvislosti se snižováním zornění | viz dokument » |
5.1.6 | Posílení ochrany a péče o evropsky významné lokality a ptačí oblasti s využitím zvláště chráněných území a obecné i zvláštní ochrany druhů rostlin a živočichů | viz dokument » |
5.1.7 | Posílení biodiversity a ekologické stability v rámci území ČR | viz dokument » |
5.1.8 | Posílení ekologické stability krajiny realizací krajinotvorných opatření s důrazem na budování ÚSES v regionech s dominancí orné půdy a s významným podílem ploch opuštěných těžbou | viz dokument » |
5.1.9 | Šetrné využívání přírodních zdrojů v souladu s principy udržitelného rozvoje | viz dokument » |
5.2.1 | Zvyšování efektivní formy úspor energie a zajišťování vhodného poměru spotřeby primárních a obnovitelných energetických zdrojů | viz dokument » |
5.2.3 | Omezování množství vznikajících odpadů, zvyšování podílů separovaných složek a podpora jejich materiálového a energetického využití | viz dokument » |
5.3.1 | Podpora environmentálního vzdělávání , výchovyí a osvěty ve školských zařízeních, veřejné a podnikové sféře a ve vztahu k veřejnosti | viz dokument » |
5.3.3 | Podpora účasti veřejnosti při rozhodování v oblasti ŽP v regionech | viz dokument » |
5.3.4 | Usnadnění přístupu veřejnosti k relevantním informacím z oblasti životního prostředí. | viz dokument » |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
Spolugesce
1.3 | Zkvalitnění nabídky služeb cestovního ruchu | viz dokument » |
..archiv
![show show](/aaa/images/plus.gif)
2.1 | Silniční doprava | viz dokument » |
8.1 | Zlepšování podnikatelského prostředí | viz dokument » |
9.6 | Kosmické technologie | viz dokument » |
1.2.8 | Tvorba komplexních produktů vázaných na vodní cestovní ruch a cestovní ruch podél vodních toků se zaměřením jak na individuální vodní turisty, tak i na turisty výletních lodí | viz dokument » |
2.4.1 | Vytváření a realizace forem šetrných k životnímu prostředí (venkovský cestovní ruch, agroturistika, ekoturistika, cykloturistika, hipoturistika, využití hromadných dopravních prostředků pro cestovní ruch atd.) | viz dokument » |
2.4.2 | Rozšiřování certifikace ekologických služeb (produktů) v cestovním ruchu v součinnosti s profesními organizacemi podnikatelů | viz dokument » |
2.4.3 | Podpora vzniku národních geoparků | viz dokument » |
2.4.4 | Ekologická osvěta návštěvníků destinací cestovního ruchu, včetně informací o šetrném cestovním ruchu | viz dokument » |
3.1.5 | Zkvalitnění koordinace propagace cestovního ruchu mezi orgány státní správy a samosprávy a dalšími subjekty cestovního ruchu – určení odpovědností a způsobu koordinace aktivit | viz dokument » |
3.3.3 | Systém celoživotního vzdělávání zaměstnanců a zaměstnavatelů v cestovním ruchu v součinnosti se samosprávou a profesními sdruženími cestovních kanceláří a agentur, hotelů a restaurací apod. | viz dokument » |
4.3.5 | Prohloubení a zkvalitnění vzájemné spolupráce podnikatelského sektoru, občanské veřejnosti, neziskových organizací a správ chráněných území (NP, CHKO) především při přípravě, zpracování a realizaci projektů cest. ruchu na území těchto chráněných území | viz dokument » |
D.3.2.21 | S10 | viz dokument » |
1.2.8 | Tvorba komplexních produktů vázaných na vodní cestovní ruch a cestovní ruch podél vodních toků se zaměřením jak na individuální vodní turisty, tak i na turisty výletních lodí. | viz dokument » |
2.4.1 | Vytváření a realizace forem šetrných k životnímu prostředí (venkovský cestovní ruch, agroturistika, ekoturistika, cykloturistika, hipoturistika, využití hromadných dopravních prostředků pro cestovní ruch atd.). | viz dokument » |
2.4.2 | Rozšiřování certifikace ekologických služeb (produktů) v cestovním ruchu v součinnosti s profesními organizacemi podnikatelů. | viz dokument » |
2.4.3 | Podpora vzniku národních geoparků. | viz dokument » |
2.4.4 | Ekologická osvěta návštěvníků destinací cestovního ruchu, včetně informací o šetrném cestovním ruchu. | viz dokument » |
3.1.5 | Zkvalitnění koordinace propagace cestovního ruchu mezi orgány státní správy a samosprávy a dalšími subjekty cestovního ruchu (MMR, CzechTourism, kraj, region, město, obec, organizace cestovního ruchu, správy CHKO a Agentura na ochranu přírody a krajiny) – | viz dokument » |
3.3.3 | Systém celoživotního vzdělávání zaměstnanců a zaměstnavatelů v cestovním ruchu (zpřístupnění poradenských a vzdělávacích služeb, nabídka nových forem informačních technologií, rozšíření zprostředkování vzděl. e-learningovou formou ... | viz dokument » |
4.3.5 | Prohloubení a zkvalitnění vzájemné spolupráce podnikatelského sektoru, občanské veřejnosti, neziskových organizací a správ chráněných území (NP, CHKO) především při přípravě, zpracování a realizaci projektů cestovního ruchu... | viz dokument » |
Spolupráce
Připravit analýzu možností řešení problematiky strategických staveb stavebním zákonem, který by obsahoval možnost výběru mezi jednostupňovým a dvoustupňovým jednotným povolovacím řízením v souladu s principy definovanými v předchozí kapitole a v návaznosti na tuto analýzu případně připravit návrh věcného záměru zákona o strategických stavbách. | viz dokument » |
Zpracovat vyhledávací studii lokalit pro další rozvoj jaderných elektráren po roce 2040. | viz dokument » | |
Zpracovat Národní akční plán energetických úspor do roku 2020. | viz dokument » | |
Zpracovat Národní akční plán čisté mobility (plyn, elektřina). | viz dokument » | |
Podpořit výzkum a vývoj v oblasti čisté mobility. | viz dokument » | |
Připravit koordinovanou strategii na podporu výzkumu a vývoje v oblasti výroby pokročilých biopaliv z nepotravinářské biomasy a odpadů. | viz dokument » |
1.4 | Zkvalitnění nabídky primárního potenciálu cestovního ruchu (zkvalitnění využívání přírodních a kulturně-historických atraktivit pro cestovní ruch) | viz dokument » |
4.1 | Politika cestovního ruchu jako součást hospodářské a regionální politiky | viz dokument » |
..archiv
![show show](/aaa/images/plus.gif)
1.1.1.3 | Zajistit seznam kvalifikovaných lektorů pro realizaci vzdělávání pro udržitelný rozvoj (dále jen VUR, včetně MA21) v municipalitách | viz dokument » |
1.4.1.1 | Využití internetových nástrojů pro propagaci a medializaci udržitelného rozvoje a MA21 | viz dokument » |
2.1.1.4 | Připravit analýzu systému hodnocení projektů municipalit při čerpání národních i evropských dotačních zdrojů k prověření možností podpory MA21 nastavením pravidel dotační politiky | viz dokument » |
3.2.1.1 | Zařadit ocenění pro realizátory MA21 do Cen MV za kvalitu a inovaci ve veřejné správě | viz dokument » |
1.3.1 | Vytvoření metodické příručky k začlenění cyklistické dopravy do integrovaného dopravního systému | viz dokument » |
1.3.2 | Metodická podpora projektům integrujícím kolo do jednotlivých druhů veřejné hromadné dopravy (městská, autobusová linková, železniční, vodní) | viz dokument » |
1.4.1 | Aktualizace základního výzkumu prostřednictvím projektů VaV „CYCLE 21“, „ALARM“, výzkumného záměru „UDRŽITELNÁ DOPRAVA – ŠANCE PRO BUDOUCNOST“ | viz dokument » |
1.4.2 | Realizace projektu EU “BYPAD” (Bicycle Policy Audit) jako jedné ze zvýhodňujících podmínek pro čerpání státních dotačních prostředků | viz dokument » |
3.2.1 | Využití všech stupňů územního plánování k vytvoření podmínek pro rozvoj cyklistické dopravy | viz dokument » |
3.3.3 | Realizace vzdělávacího programu pro města zaměřeného na důvody a na doporučené postupy podpory cyklistické dopravy (podle osnovy publikace DG ENV „Cyklistika – řešení pro města“ a projektu BYPAD) | viz dokument » |
4.3.4 | Podpora aktivit vycházejících z Národního programu podpory zdraví se zaměřením na cyklistiku | viz dokument » |
4.5.1 | Prověření možnosti vedení cyklistické infrastruktury podél vodních toků a protipovodňových hrází | viz dokument » |
4.5.2 | Příprava legislativního rámce ve vztahu k jednotnému výkladu v souvislosti s bezpečností cyklistů | viz dokument » |
8.2.1 | Návrh a realizace programu primární prevence, včasné diagnostiky a léčby nádorových onemocnění | viz dokument » |
8.5.1 | Akční program zlepšování orálního zdraví dětí a mládeže | viz dokument » |
10.1.4 | Zavést systém celostátního monitoringu kvality vod v koupalištích a koupacích oblastech | viz dokument » |
10.1.5 | Snižovat vliv dopravy na životní prostředí a zdraví obyvatel | viz dokument » |
10.1.10 | Systematicky hodnotit zdravotní rizika v celém cyklu nakládání s odpady, a to zejména při nakládání s nebezpečnými odpady, a vytvářet podklady pro opatření na minimalizaci zdravotního rizika | viz dokument » |
10.1.12 | Zlepšovat efektivitu spolupráce mezi resorty a jejich organizacemi při hodnocení zdravotních rizik a uplatňovat opatření na ochranu veřejného zdraví | viz dokument » |
10.2.2 | Rozšířit počet obyvatel zásobovaných z veřejných vodovodů, zvláště v místech, kde kvalita vody v místních studnách neodpovídá hygienickým požadavkům (napojením na stávající vodovod nebo vybudováním nového vodovodu pro veřejnou potřebu)... | viz dokument » |
13.1.1 | Vytvořit a aktualizovat legislativní nástroje vedoucí k omezení zdravotních rizik z domácího prostředí | viz dokument » |
13.1.2 | Zvýšit informovanost o moţných rizicích ovlivňujících zdraví a vytváření zdravého domácího prostředí | viz dokument » |
13.1.3 | Zjišťovat a hodnotit úroveň zátěže obyvatel ve vztahu k bydlení | viz dokument » |
13.1.5 | Posílit a rozšiřovat pozitivní vlivy a zdravotně prospěšné aktivity v oblasti bydlení | viz dokument » |
13.4.8 | Pokračovat ve sbližování programů pro školy, které se týkají otázek trvale udržitelné kvality života a snaží se pro to vytvářet podmínky (program MŠMT pro prevenci sociálně patologických jevů, environmentální program MŽP a další) | viz dokument » |
13.5.3 | Zlepšit propagaci Projektu Zdravé město SZO a Zdravých měst ČR na národní úrovni | viz dokument » |
13.5.4 | Zlepšit propagaci Zdravých měst na místní úrovni (místní média, regionální státní správa) | viz dokument » |
13.5.6 | Využívat objektivní odborné podklady pro tvorbu lokálních akčních plánů zdraví a životního prostředí ve Zdravých městech ČR | viz dokument » |
19.3.4 | Informovat o zdravotním stavu obyvatelstva a hlavních vývojových trendech | viz dokument » |
19.3.5 | Zpřístupnit výsledky výzkumu a vývoje na webových stránkách MZ, v časopisech, publikacích i speciálních monografiích | viz dokument » |
19.4.1 | Zajistit kooperaci při tvorbě Národního programu výzkumu a vývoje | viz dokument » |
1.13 | Uměleckou tvorbou napomoci řešit enviromentální problematiky | viz dokument » |
1.1 | Podporovat kurikulární reformu s důrazem na zvýšení funkční gramotnosti žáků | viz dokument » |
1.3 | Rozvíjet mimoškolní aktivity a zájmové činnosti žáků | viz dokument » |
1.1.2 | Zajistit efektivní uplatnění plánování (uspořádání) krajiny ve smyslu Úmluvy o krajině, jako koncepčního nástroje k zajištění jejího funkčního uspořádání. | viz dokument » |
1.2.2 | Při rekultivacích území dotčených těžbou nerostných surovin začleňovat přírodě blízké prvky a plochy pro vývoj samovolnou sukcesí, vytvořit metodické podklady pro tyto účely. | viz dokument » |
1.3.2 | Připravit podpůrné programy pro efektivnější realizaci komplexních pozemkových úprav. Připravit metodickou podporu s cílem zachování principů ochrany přírody a krajiny při realizaci komplexních pozemkových úprav. | viz dokument » |
1.4.1 | Připravit a uskutečnit vzdělávací program zvyšující povědomí občanské společnosti, soukromých organizací a veřejných orgánů o hodnotě krajiny, jejich úloze a jejich změnách. | viz dokument » |
1.4.3 | Zajistit kvalitní metodické vedení dotčených subjektů v procesu územního plánování. | viz dokument » |
2.1.4 | Pro zvýšení životaschopnosti les. ekosystémů významně snížit nadměrné stavy spárkaté zvěře s cílem umožnit využívání přírodě blízkých forem hospodaření a významně omezit poškozování les. porostů s negativ. dopady na dlouhodobou ekonomiku les. hospodářství | viz dokument » |
2.1.5 | Vytvořit program postupu rekonstrukcí porostů náhradních dřevin s cílem udržet a zlepšit kvalitu lesních půd, zejména na acidifikovaných půdách v pásmech ohrožení lesů vlivem imisí A-B a ve výhledu pásem C. | viz dokument » |
2.1.6 | V lesích ČR zvýšit podíl geograficky původních druhů MZD ( listnáče a jedle) v příštím desetiletí o osminu (z 24% v roce 2007 na nejméně 27% v roce 2020). | viz dokument » |
2.1.11 | Přiblížit uživatelům podpor využití podpůrných programů k přírodě blízkému hospodaření v lesích. | viz dokument » |
2.1.12 | Zpracovat analýzu ekonomické efektivity přírodě blízkých forem hospodaření z důvodů ochrany přírody. Za tímto účelem založit síť demonstračních objektů. | viz dokument » |
3.1.1 | Určit a následně odstranit překážky bránící realizaci opatření na obnovu vodního režimu krajiny, zejména se zaměřením na revitalizace vodních toků a niv. | viz dokument » |
3.1.2 | Zpracovat koncepci realizace přírodě blízkých protipovodňových opatření a vytvářet podmínky pro jejich naplňování. | viz dokument » |
3.1.3 | Stanovit jako povinnost vymezovat záplavová území včetně území určených k rozlivům povodní a zajistit jejich ochranu před změnou využití území v územně plánovacích dokumentacích. | viz dokument » |
3.1.4 | Vymezit záplavová území včetně území určených k rozlivům povodní na celém území ČR. | viz dokument » |
3.1.7 | Zajistit úpravu nebo odstranění neužívaných vodních děl ve správě příslušných správců vodních toků tak, aby netvořily příčné překážky ve vodních tocích. | viz dokument » |
3.2.3 | Vypracovat obecně pozitivní, koncepční materiál pro ekologizaci správy toků a vodních cest (Vltava, Labe) a realizovat opatření pro dosažení dobrého ekologického stavu a maximálního ekologického potenciálu | viz dokument » |
3.2.4 | Přispět ke zlepšení kvality životního prostředí vodních organizmů v povrchových vodách, s cílem dosáhnout dobrého ekologického stavu vod v souladu s Rámcovou směrnicí o vodách. | viz dokument » |
3.3.12 | Začlenit mezi opatření plánů oblasti povodí zakládání či obnovu mokřadních lokalit místního významu pro jednotlivé kraje tak, aby se celková rozloha mokřadů v ČR zvýšila z dosavadních 1,5 % na nejméně 2 % rozlohy státu. | viz dokument » |
4.3.1 | V každém pohoří uskutečnit pilotní projekt farmového programu v rámci existujících dotačních titulů. V dalším období zavést přímou podporu faremních programů. | viz dokument » |
5.2.1 | Posílit zaměření zemědělských dotací a plateb na podporu činností vedoucích k obnově biotopů v zemědělsky obhospodařované krajině. | viz dokument » |
5.2.4 | Chránit a umožnit vytváření listnatých plášťů lesů v kontaktu se zemědělskou krajinou jako druhově a ekostabilizačně nenahraditelných vegetačních útvarů (ekotonů). Zajistit ochranu a péči v dotačních titulech stávajících programů. | viz dokument » |
6.1.1 | Zalesňování zemědělské půdy v rámci podpor Programu rozvoj venkova podmínit souhlasem orgánů ochrany přírody i v případě zalesňování luk do 0,5 ha. | viz dokument » |
6.1.3 | Obnovit péči na hodnotných, doposud ladem ležících pozemcích omezením křovin a následným kosením či pastvou. | viz dokument » |
6.1.4 | Zajistit podporu produkce regionálních travinobylinných směsí semen a podporu produkce a používání přírodě blízkých travních nebo travinobylinných směsí. | viz dokument » |
9.1.5 | Připravit pro nové programové období agroenvironmentální program pro zajištění podpory ptáků zemědělské krajiny včetně dropa velkého (Otis tarda). | viz dokument » |
9.1.7 | Zpracovat a realizovat koncepce (programy péče) pro management populací vydry říční, bobra evropského a velkých šelem zahrnující komplexně opatření k zajištění jejich ochrany, k prevenci a řešení socioekonomických aspektů souvisejících s jejich rozšířením | viz dokument » |
9.1.11 | Do správné zemědělské praxe zakotvit opatření a postupy na omezení šíření geograficky nepůvodních druhů. | viz dokument » |
11.1.3 | Vytvořit koncepci navyšování ekologických standardů GAEC pro hospodaření na zemědělské půdě s výhledem na 10 let a optimalizovat spektrum podpor ve vazbě na změny GAEC. | viz dokument » |
11.1.6 | Zavést dostatečnou uznatelnou výměru i počet druhů krajinných prvků v rámci dotací hospodaření na zemědělské půdě. | viz dokument » |
11.1.8 | V rámci Společné zemědělské politiky II.pilíře zajistit cílenější a flexibilnější podporu opatření (faremní plány, možnost volby termínů seče apod.) s pozitivnějším dopadem na ochranu přírody a krajiny. | viz dokument » |
11.1.9 | Zajistit během následujících 10 let dostatečné finanční prostředky na postupnou realizaci vazeb v krajině, zejména v rámci naplňování cílů dle Rámcové směrnice o vodách a realizace prvků územních systémů ekologické stability. | viz dokument » |
D.4 | Pomoc státu při živelních pohromách a předcházení vzniku škod způsobených živelními pohromami | viz dokument » |
D.4.3 | Připravit a předložit vládě Motivační program na zlepšení urbanizace v území s významným povodňovým rizikem. Bude připraven v návaznosti na úkoly z "Koncepce řešení problematiky ochrany před povodněmi v ČR s využitím technických a přírodě blízkých opatření", kterou přijala vláda ČR usnesením č. 799 ze dne 10. listopadu 2010. | viz dokument » |
S.1 | Stabilní portfolio zdrojů financování | viz dokument » |
S.1.5 | Návrh na využití finančních prostředků získaných z prodeje emisních povolenek na podporu revitalizace zanedbaného bytového fondu. | viz dokument » |
K.1 | Snižování investičního dluhu | viz dokument » |
K.1.1 | Revize stávajících programů na podporu revitalizace bytového fondu, a návrh jednotného programu v oblasti bydlení s cílem zvýšit komplexnost rekonstrukcí a maximálně snižovat energetickou náročnost. | viz dokument » |
1.1 | Tvorba nosných národních a nadnárodních produktů cestovního ruchu | viz dokument » |
1.1.5 | Tvorba produktů využívajících přírodní potenciál s ohledem na limity a regulativy v územích vyžadujících zvláštní ochranu (CHKO, NP, MCHÚ, apod.) | viz dokument » |
1.2 | Tvorba specifických regionálních produktů cestovního ruchu | viz dokument » |
1.2.2 | Tvorba produktů šetrných forem cestovního ruchu (např. venkovský cestovní ruch a agroturistika), a tedy aktivního zapojení se do ochrany přírody | viz dokument » |
1.2.4 | Tvorba zážitkových programů pro návštěvníky | viz dokument » |
1.2.11 | Tvorba a udržování kvalitních naučných stezek (NP, CHKO a další významná území), zejména s přihlédnutím k rekreační, naučné i výzkumné funkci pro návštěvníky, žáky, studenty z ČR i ze zahraničí | viz dokument » |
1.2.12 | Tvorba exteriérových geologických expozic „pod širým nebem“ | viz dokument » |
2.2 | Rekonstrukce kulturně-historických památek a zachování přírodních lokalit využívaných pro cestovní ruch s důrazem na jejich sekundární využití | viz dokument » |
2.2.1 | Rekonstrukce nejvýznamnějších kulturních, technických a historických památek a zachování přírodních lokalit a atraktivit využívaných pro cestovní ruch | viz dokument » |
2.2.2 | Zpřístupňování dalších objektů, které mohou přispět k rozvoji cestovního ruchu. Akcent na takové objekty, které nesou kromě vlastního historického a kulturního významu navíc i další užitné funkce | viz dokument » |
1.1 | Tvorba nosných národních a nadnárodních produktů cestovního ruchu | viz dokument » |
1.2 | Tvorba specifických regionálních produktů cestovního ruchu | viz dokument » |
1.2.2 | Tvorba produktů šetrných forem cestovního ruchu (např. venkovský cestovní ruch a agroturistika), a tedy aktivního zapojení se do ochrany přírody. | viz dokument » |
1.2.4 | Tvorba zážitkových programů pro návštěvníky. | viz dokument » |
1.2.11 | Tvorba a udržování kvalitních naučných stezek (NP, CHKO a další významná území), zejména s přihlédnutím k rekreační, naučné i výzkumné funkci pro návštěvníky, žáky, studenty z ČR i ze zahraničí. | viz dokument » |
1.2.12 | Tvorba exteriérových geologických expozic „pod širým nebem“. | viz dokument » |
2.2 | Rekonstrukce kulturně-historických památek a zachování přírodních lokalit využívaných pro cestovní ruch s důrazem na jejich sekundární využití | viz dokument » |
2.2.1 | Rekonstrukce nejvýznamnějších kulturních, technických a historických památek a zachování přírodních lokalit a atraktivit využívaných pro cestovní ruch. | viz dokument » |
2.2.2 | Zpřístupňování dalších objektů, které mohou přispět k rozvoji cestovního ruchu. Akcent na takové objekty, které nesou kromě vlastního historického a kulturního významu navíc i další užitné funkce, ... | viz dokument » |
C.1.1.1 | SOB 1 Specifická oblast Šumava | viz dokument » |
C.1.1.2 | SOB 2 Specifická oblast Beskydy | viz dokument » |
C.1.1.3 | SOB 3 Specifická oblast Jeseníky–Králický Sněžník | viz dokument » |
C.1.1.4 | SOB 4 Specifická oblast Karvinsko | viz dokument » |
C.1.1.5 | SOB 5 Specifická oblast Mostecko | viz dokument » |
C.1.1.6 | SOB 6 Specifická oblast Krušné hory | viz dokument » |
C.1.1.7 | SOB 7 Specifická oblast Krkonoše–Jizerské hory | viz dokument » |
D.2.1.1 | VR 1 | viz dokument » |
D.3.2.11 | R55 | viz dokument » |
D.3.2.14 | S3 | viz dokument » |
D.3.2.16 | S5 | viz dokument » |
D.3.2.22 | S11 | viz dokument » |
D.3.2.23 | R43 | viz dokument » |
D.3.2.24 | S13 | viz dokument » |
D.4.1.1 | VD1 | viz dokument » |
D.5.1.2 | Veřejná logistická centra (dále VLC) | viz dokument » |
E.1.1.5 | E4b | viz dokument » |
E.4.1.1 | LAPV | viz dokument » |
E.4.1.2 | VKVP | viz dokument » |
5.1.3 | Pokračování v odstraňování starých zátěží a opatření k ochraně území před živelnými pohromami a haváriemi | viz dokument » |
8.3.3 | Podpora diverzifikace ekonomických činností na venkově a v periferních územích krajů (rozvoj ekofarem, údržba krajiny, péče o lokality Natura 2000, budování středisek agroturistiky apod.) | viz dokument » |