..vyberte místo
Zaslat DOTAZ / NÁMĚT
Často kladené dotazy
vstup do terminálu
Portál strategické práce
Metodika přípravy veřejných strategií
Databázi pro MMR zajišťuje NSZM na platformě infosystému DATAPLÁN
Databázi pro MMR zajišťuje NSZM na platformě infosystému DATAPLÁN
MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Organizační struktura
zobrazit strukturu
ÚŘAD Ministerstvo životního prostředí
Gesce
..archiv
Spolugesce
..archiv
Spolupráce
..archiv
Gesce
Koncepce výzkumu, vývoje a inovací Ministerstva životního prostředí na léta 2016 až 2035 s výhledem do roku 2050 (MŽP)
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
Aktualizovaný Národní implementační plán Stockholmské úmluvy o perzistentních organických polutantech v ČR na léta 2018-2023 (MŽP)
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
Státní program environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty a environmentálního poradenství 2016-2025 (MŽP)
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
Program zlepšování kvality ovzduší Aglomerace Ostrava/Karviná/Frýdek Místek - CZ08A (2009) [akt. 2016] (NUTS2-MS)
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
Koncepce řešení problematiky ochrany před povodněmi v ČR s využitím technických a přírodě blízkých opatření (2010) (MŽP)
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
Návrh novelizace stavebního zákona a novelizace zákona o posuzování vlivů na životní prostředí (EIA). | viz dokument » | |
Návrh novelizace zákona o odpadech. | viz dokument » | |
Návrh novelizace zákona o ochraně ovzduší. | viz dokument » | |
Koncepční práce (politiky, analýzy). | viz dokument » | |
Zajistit efektivní povolovací procesy. | viz dokument » | |
Stanovovat technické parametry a standardy účinnosti konečných spotřebičů. | viz dokument » | |
Doprava. | viz dokument » | |
Fondy EU | viz dokument » | |
V rámci zahraniční politiky v energetice zajistit stálou koordinaci ÚV ČR, MZV, MPO a ERÚ při stanovení a prosazování priorit a klíčových zájmů ČR, koordinace účastí na mezinárodních jednáních, zastupování ČR v mezinárodních organizacích a jejích pracovních skupinách a na důležitých konferencích a odborných diskusích. | viz dokument » |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
..archiv
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
4.1 | K návrhům jiných resortů, které se týkají bydlení, musí být již v době jejich přípravy, nejpozději však před zasláním do mezirezortního připomínkového řízení vyžádáno vyjádření Ministerstva pro místní rozvoj. | viz dokument » |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument | |
1.1.1.1 | Projednat zařazení vzdělávacího modulu UR včetně MA21 do vzdělávání zaměstnanců služebních úřadů | viz dokument » |
1.1.1.5 | Propagovat dobrou praxi | viz dokument » |
1.2.1.1 | Sdílet zahraniční dobrou praxi v oblasti udržitelného rozvoje municipalit | viz dokument » |
1.2.2.1 | Zajistit propagaci aktivit a postupů MA21 v ČR na mezinárodní úrovni | viz dokument » |
1.2.2.2 | Zajistit propagaci aktivit a postupů v oblasti implementace mitigačních a adaptačních opatření do politik municipalit | viz dokument » |
1.3.1.2 | Zařadit problematiku MA21 a udržitelného rozvoje do příruček pro zastupitele a do dalších podobných publikací | viz dokument » |
2.1.1.6 | Zajistit financování projektů k realizaci MA21 v rámci Národního programu životní prostředí (NPŽP) | viz dokument » |
4.1.1.1 | Zajistit aktivní účast zástupců / členů na činnosti Pracovní skupiny MA21 RVUR | viz dokument » |
4.1.1.2 | Zajistit řízení, koordinaci a administraci Pracovní skupiny MA21 RVUR | viz dokument » |
4.1.1.3 | Zajistit koordinaci a supervizi hodnocení municipalit, realizujících MA21 | viz dokument » |
4.1.1.4 | Zajistit správu a provoz národního informačního a kontrolního systému pro potřeby řízení procesu MA21 – Databáze MA21 | viz dokument » |
4.1.1.5 | Zajistit formální a věcnou kontrolu údajů, které municipality dokládají pro potřeby hodnocení procesu MA21 | viz dokument » |
4.1.1.6 | Zajistit pravidelnou aktualizaci údajů zveřejňovaných na webu MA21 | viz dokument » |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
5.4 | V rámci revize Pravidel uplatňování environmentálních požadavků při zadávání veřejných zakázek a nákupech státní správy a samosprávy budou předloženy metodiky pro uplatnění environmentálních požadavků pro další produktové kategorie Realizátor: MŽP, MMR, MV ve spolupráci s ostatními resorty |
viz dokument » |
32.1 | Zvyšování povědomí o principech udržitelné spotřeby, vytváření a prosazování nástrojů k širšímu využívání těchto principů na trhu.- Kampaň, včetně seminářů, příruček správné praxe atd.s cílem porozumění a šíření principů udržitelné spotřeby. Realizace osvětové kampaně na téma environmentálního značení, aplikace chytrých měřidel a aplikace chytrých sítí, atd.- Vyvolání národní diskuse mezi zainteresovanými stranamiohledně životnosti spotřebitelských výrobků, jejího transparentního vyjádření v informacích pro spotřebitele, využití normalizace a dalších nástrojů k tomuRealizátor: MPO, MŽP, spolupracující ministerstva, spotřebitelské organizace v ČR, profesní organizace a asociace | viz dokument » |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
Aktualizovaný národní implementační plán Stockholmské úmluvy o perzistentních organických polutantech 2012-2017 (MŽP)
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
C) Implementovat vypracovaná doporučení do příslušných interních aktů řízení upravujících proces realizace veřejných zakázek. | viz dokument » |
3.1.1 | Odstraňování starých ekologických zátěží, revitalizace brownfields a území po bývalé těžbě nerostných surovin | viz dokument » |
3.1.5 | Udržitelné užívání vodních zdrojů | viz dokument » |
3.2.1 | Zlepšení kvality prostředí v sídlech, ochrana a rozvoj krajinných hodnot | viz dokument » |
3.2.2 | Posílení preventivních opatření proti vzniku živelních pohrom | viz dokument » |
3.2.3 | Obnova území po vzniku živelních pohrom | viz dokument » |
1.1.1 | Rozpracovat a vytvořit metodické příručky, pokyny a případně normy pro budování cyklistických komunikací pro potřeby investorů a prováděcích firem | viz dokument » |
1.1.2 | Vytvoření databáze aktualizované sítě cyklotras a cyklostezek (GIS) a metodiky z hlediska územně plánovací dokumentace | viz dokument » |
1.4.3 | Podpora společného programu Doprava pro 21. století | viz dokument » |
3.1.1 | Zpracování metodického materiálu pro budování cyklistických komunikací se zaměřením na zvýraznění ekologického působení v procesu obnovy cest a stezek, podél toků v kombinovaném působení na ráz krajiny | viz dokument » |
3.1.2 | Usměrnění vedení cyklistických tras v území se zvláštní ochranou | viz dokument » |
3.1.3 | Metodické vedení k vhodné volbě materiálů pro výstavbu cyklistické komunikace v území se zvláštní ochranou | viz dokument » |
3.1.4 | Vytvoření pravidel pro chování na cyklotrasách v území se zvláštní ochranou. Usměrňování pořádání cyklistických akcí | viz dokument » |
3.2.2 | Vypracování metodiky využitelnosti drážních těles po rušených železničních tratích pro vedení cyklotras z hlediska životní prostředí | viz dokument » |
3.3.1 | Poskytnutí informací odborné i laické veřejnosti na téma pozitivní vliv cyklistiky a chůze na zdraví jedinců a na životní prostředí, ukázat na příležitosti k jízdě na kole a dávat podněty k uvážlivé volbě dopravního prostředku... | viz dokument » |
3.3.2 | Vytvoření podmínek pro financování osvětových programů zaměřených na podporu šetrných způsobů dopravy | viz dokument » |
3.3.4 | Osvětovou činností eliminovat negativní jevy, které cykloturistika přináší, a to jak ve sféře bezpečnosti pěších, tak ve sféře šetrného chování k přírodě | viz dokument » |
4.4.2 | Využití nových vědeckých poznatků v oblasti cyklistiky do výuky, využití diplomových a bakalářských a doktorandských prací se zaměřením na cyklistiku | viz dokument » |
4.5.3 | Zohlednit problematiku cyklodopravy v rámci přípravy nového stavebního zákona | viz dokument » |
10.1.1 | Na základě dostupných údajů identifikovat a vyhodnotit hlavní lokální zdravotní rizika z vody, půdy a ovzduší na území krajů ČR a stanovit priority k řešení | viz dokument » |
10.1.2 | Soustavně monitorovat a vyhodnocovat ukazatele kvality ovzduší a ukazatele zdravotního stavu | viz dokument » |
10.1.3 | Zavést monitoring půd městských aglomerací | viz dokument » |
10.1.6 | Snižovat energetickou náročnost technologií, podporovat opatření ke snižování emisí znečišťujících látek, včetně produkce skleníkových plynů | viz dokument » |
10.1.7 | Uplatňovat ekonomické nástroje pro využívání ekologičtějších zdrojů výroby energií, soustředit pozornost na snižování emisí z malých zdrojů | viz dokument » |
10.1.8 | V rámci zákona o půdě a zákona o starých ekologických zátěžích stanovit limity koncentrací těžkých kovů a toxických organických látek v zemědělských půdách, pro obytné, školní, rekreační a sportovní plochy... | viz dokument » |
10.1.9 | Dopracovat registr kontaminovaných zemědělských půd a registr starých ekologických zátěží z hlediska hodnocení zdravotního rizika | viz dokument » |
10.1.11 | V rámci plánů odpadového hospodářství stanovit cíle minimalizace zdravotního rizika a podmínky z hlediska ochrany veřejného zdraví | viz dokument » |
8.5 | Podpora aktivní samoregulace | viz dokument » |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument | |
1.1.1 | Vymezit typy krajiny v ČR včetně stanovení jejich cílových charakteristik a činitelů, které je mění, zaznamenávat jejich změny. | viz dokument » |
1.1.3 | Aktualizovat dokumentace a vymezení nadregionálních ÚSES. Zajistit ponechání rezervy státních pozemků na realizaci ÚSES v rozsahu min. 3 % v každém kú. Posílit finanční prostředky na vytváření USES v dotačních nástrojích MŽP. | viz dokument » |
1.2.1 | Cena krajiny Rady Evropy – zahájit a zajišťovat průběžně soutěž. | viz dokument » |
1.3.1 | Zpracovat odbornou metodiku pro preventivní hodnocení krajinného rázu pro větší územní celky, která bude obsahovat postup vymezení oblastí krajinného rázu včetně jejich charakteristiky a limitů využití území podle vyhlášky MMR č. 500/2006 Sb. | viz dokument » |
1.3.3 | Vypracovat metodiku vhodného a udržitelného využívání pozemků v nivách (funkční využití území a stanovení vhodného způsobu hospodaření). | viz dokument » |
1.4.2 | Při plánování, ochraně a péči o krajinu podpořit aktivní spolupráci a zapojení veřejnosti í do těchto procesů. | viz dokument » |
2.1.1 | V biocentrech vymezeného ÚSES v hospodářských lesích v majetku státu mimo zvláště chráněná území zachovat a nebo zavést přírodě blízké formy hospodaření. | viz dokument » |
2.1.2 | Vymezit společenskou objednávku zahrnující mj. funkce ochrany přírody a další neprodukční funkce lesa ve vazbě na zvláště chráněná území a skladebné prvky ÚSES... | viz dokument » |
2.1.3 | Na území I. a II. zóny CHKO realizovat přírodě blízké formy obhospodařování lesů založené na maximálním využívání přírodních procesů s převahou využívání přirozené obnovy. | viz dokument » |
2.1.7 | Zvýšit podíl stromů prošlých přirozených vývojem stárnutí a tlejícího dřeva pro zachovaní biodiverzity a podpory přirozeného cyklu živin při dodržení pravidel ochrany lesa, bezpečnosti a ochrany zdraví a životů a ochrany majetku. | viz dokument » |
2.1.8 | Rozšířit plochu lesů ponechaných samovolnému vývoji (na minimálně 5 000 ha) přednostně v ZCHÚ a vytvořit stanovištně reprezentativní soustavu... | viz dokument » |
2.1.9 | Zbytkovou dřevní biomasu, jako obnovitelný zdroj energie, využívat na státních lesních pozemcích v souladu s pravidly, která budou plně respektovat charakter stanovišť s minimalizací negativního dopadu na půdní chemizmus a biodiverzitu. | viz dokument » |
2.1.10 | Pro rozšíření plochy lužních lesů v nivách řek zpracovat tři pilotní projekty s cílem vytvořit do r. 2020 alespoň 100 km2 nově založených ploch s tímto vegetačním útvarem. | viz dokument » |
3.1.5 | Revitalizovat nejméně 150 km vodních toků a 75 km2 niv v rámci realizace opatření obsažených v plánech oblastí povodí. | viz dokument » |
3.1.6 | Realizovat opatření k postupnému odstranění fragmentace vodních toků v souladu s Koncepcí zprůchodnění říční sítě ČR | viz dokument » |
3.2.1 | Stanovit environmentální cíle ve vodních ekosystémech podle Rámcové směrnice EU o vodní politice a navrhnout postup pro jejich dosažení, který bude realizován programy opatření v plánech povodí. | viz dokument » |
3.2.2 | V rámci mezinárodních komisí na ochranu Labe, Odry a Dunaje se podílet na stanovení nadregionálních environmentálních cílů ve vodních ekosystémech podle Rámcové směrnice EU o vodní politice. | viz dokument » |
3.3.1 | Připravit publikaci o praktické ochraně a obnově rašelinišť ČR. | viz dokument » |
3.3.2 | Funkčně propojit postupy a cíle směrnic o ptácích a stanovištích a Rámcové směrnice EU o vodní politice. | viz dokument » |
3.3.3 | Provést inventarizaci mokřadů ČR s cílem porovnat jejich stav a rozlohu s údaji z r. 1999. | viz dokument » |
3.3.4 | Zajistit adekvátní ochranu mokřadů mezinárodního významu nebo jejich části v kategorii ZCHÚ. | viz dokument » |
3.3.5 | Provádět pravidelný monitoring a hodnocení ekologického stavu mokřadů mezinárodního významu. | viz dokument » |
3.3.6 | Vytvořit databázi údajů o mokřadech ČR jako součást datového skladu AOPK ČR. | viz dokument » |
3.3.7 | Začlenit problematiku mokřadů a jejich významu do EVVO na základních a středních školách. | viz dokument » |
3.3.8 | Určit mokřadní lokality vyžadující obnovu a posílit dotační tituly pro revitalizaci a obnovu těchto mokřadů. | viz dokument » |
3.3.9 | Vyčlenit ročně 1milion Kč z rozpočtu MŽP na projekty dvoustranné spolupráce (ČR + druhá země) zaměřených na ochranu, výzkum a udržitelné využívání mokřadů. | viz dokument » |
3.3.10 | Vytvořit rámcové zásady hospodaření na konkrétně definovaných rybnících a v lužních lesích na lokalitách mokřadů mezinárodního významu z hlediska cílů Ramsarské úmluvy. | viz dokument » |
3.3.11 | Řešit vědeckovýzkumné úkoly vyplývajících z usnesení konference smluvních stran Ramsarské úmluvy, např. zřízením odborně specializovaného pracoviště soustavně se zabývajícího problematikou mokřadů a krajiny. | viz dokument » |
4.1.1 | Vytvořit databázi údajů o horských ekosystémech jako součást datového skladu AOPK. | viz dokument » |
4.1.2 | Prověřit účelnost vyhlášení CHKO Krušné hory k ochraně horských ekosystémů v hranicích předjednaných Evropsky významných lokalit Klínovecké Krušnohoří a Východní Krušnohoří. | viz dokument » |
4.3.2 | Navrhnout možné dotace na udržení zachovalých horských suťových lesů, horských vrchovišť a rašelinišť, jeřábových smrčin pod horní hranicí lesa a ochranných lesů na prudkých svazích v horských oblastech. | viz dokument » |
5.1.1 | Navrhnout nový systém odvodů za vynětí pozemku z půdního fondu s ohledem na kvalitu půdy a význam pro ekologickou stabilitu krajiny. | viz dokument » |
5.1.2 | Pro jednotlivé ohrožující činitele stanovit kriteria vymezení prioritní oblasti s půdami ovlivněnými jejich působením. Pro snížení působení těchto činitelů provést analýzu legislativních a ekonomických nástrojů s návrhem jejich úpravy. | viz dokument » |
5.1.3 | Předložit novelu zákona č. 334/1992 Sb.o ochraně ZPF, upřednostňující ochranu půdy před zábory a před působením procesů, jež půdu poškozují. | viz dokument » |
5.1.4 | Pokračovat v systematickém monitorování lesních a zemědělských půd a půd ve zvláště chráněných území. | viz dokument » |
5.1.5 | Podporovat přípravu a realizaci strategie/koncepce ochrany půdy na úrovni krajů. | viz dokument » |
5.2.2 | Vypracovat metodiku komplexního hodnocení funkcí půd. | viz dokument » |
5.2.3 | Vytvořit Jednotný informační systém o půdě. | viz dokument » |
6.1.2 | Vytipovat nejvýznamnější oblasti s rozsáhlými pestrými komplexy luk (např. Bílé Karpat, Železné hory, České středohoří, Krkonoše, Šumava), kde bude především dbáno o zachování jejich propojenosti. | viz dokument » |
7.1.1 | V sídlech podporovat péči o plochy zeleně a prioritně zakládat nové parky. | viz dokument » |
7.1.2 | Připravit a zavést do praxe metodiku stanovování náhradních výsadeb za pokácení dřevin. | viz dokument » |
7.1.3 | Připravit návrh zákona o odvodu z kácení dřevin na základě §9 odst. 3 zákona č. 114/1992 o ochraně přírody a krajiny, v platném znění. | viz dokument » |
8.1.1 | Prověřit možnost a účelnost vyhlášení CHKO Doupovské hory, rozšíření CHKO Kokořínsko a CHKO Dolní Morava nebo rozšíření CHKO Pálava v intencích nařízení vlády č. 132/2005. | viz dokument » |
8.1.2 | Vyhodnotit současnou účinnost ochrany území CHKO Křivoklátsko a prověřit možnost vyhlášení NP | viz dokument » |
8.1.3 | Zpracovat návrh optimalizace soustavy ZCHÚ především z hlediska způsobu vymezení a reprezentativnosti. | viz dokument » |
8.2.1 | Zpracovat strategii rozvoje NP. | viz dokument » |
8.2.2 | Zpracovat strategii rozvoje CHKO. | viz dokument » |
8.3.1 | Připravit program na podporu krajinných integrovaných plánů rozvoje v územích dotčených VZCHÚ, přednostně pak NP. | viz dokument » |
9.1.1 | Zlepšit nebo vytvořit nástroje pro potřebné zajištění péče o biotopy zvláště chráněných druhů a dalších významně ohrožených druhů (červené seznamy). | viz dokument » |
9.1.2 | Provést revizi seznamu a kategorizace zvláště chráněných druhů podle aktuálního stavu z hlediska ochrany a míry ohrožení. | viz dokument » |
9.1.3 | Připravit a zahájit realizaci alespoň 6 dalších záchranných programů pro nejvážněji ohrožené druhy rostlin a živočichů (hořeček český, hnědáska osikového aj.) a zajistit finanční prostředky nezbytné pro dlouhodobou realizaci přijatých programů. | viz dokument » |
9.1.4 | Ve spolupráci MŽP, MZe a rybářské veřejnosti zpracovat koncepci ochrany a podpory (popř. záchranný program) populace lososa obecného (Salmo salar) a zajistit pokračování zahájených aktivit. | viz dokument » |
9.1.6 | Ve vazbě na mezinárodní reintrodukční program vyhodnotit potenciál území pro návrat zubra evropského na území ČR s prioritou využití přírodně hodnotných území se specifickým režimem (např. vojenské újezdy). | viz dokument » |
9.1.7 | Zpracovat a realizovat koncepce (programy péče) pro management populací vydry říční, bobra evropského a velkých šelem zahrnující komplexně opatření k zajištění jejich ochrany, k prevenci a řešení socioekonomických aspektů souvisejících s jejich rozšířením | viz dokument » |
9.1.8 | Vytvořit podmínky (včetně ekonomických) pro prevenci vysazování a zavlékání a šíření invazních nepůvodních druhů (včetně hodnocení nebezpečí), rychlou reakci a dlouhodobou regulaci populací invazních nepůvodních druhů | viz dokument » |
9.1.9 | Vytvořit seznam(y) invazních nepůvodních druhů u nichž je nezbytné zajistit jejich aktivní omezování a regulace dalšího šíření; stanovit prioritní oblasti, ve kterých budou pro tyto druhy přijímána opatření. | viz dokument » |
9.1.10 | V rámci nové výsadby nebo rekonstrukce vegetačního doprovodu komunikací hrazených z veřejných zdrojů zajistit využívání geograficky původních druhů rostlin (dřevin). | viz dokument » |
9.1.12 | Na pozemcích v majetku státu omezovat v rámci hospodaření šíření geograficky nepůvodních druhů. | viz dokument » |
9.1.13 | Vytvořit zásady předcházení ztrátě genetické diverzity pro jednotlivé sektory (zemědělské hospodaření, rybářství aj.) a vytvořit seznam taxonů s potřebou prioritní realizace opatření k ochraně genofondu | viz dokument » |
9.1.14 | Informovat veřejnost (včetně profesních skupin v jednotlivých sektorech) o významu a možnostech ochrany genofondu a zachování místně původních (geneticky specifických) populací. | viz dokument » |
10.1.1 | Na základě výsledků analýzy nástrojů pro naplňování závazků vyplývajících z přijatých mezinárodních úmluv navrhnout příslušné doplnění právní úpravy, případně ekonomických a informačních nástrojů v ochraně přírody a krajiny. | viz dokument » |
10.1.2 | Připravit nový zákon ochrany přírody a krajiny včetně prováděcích předpisů. | viz dokument » |
11.1.1 | Udržet optimalizovanou nabídku národních dotačních programů zejména v souvislosti s probíhajícími a očekávanými dopady klimatických změn a připravit je na další plánovací období. | viz dokument » |
11.1.2 | připravit strukturu dotačních programů pro čerpání prostředků ES pro další plánovací období se zohledněním požadavků ochrany přírody a krajiny. | viz dokument » |
11.1.4 | Optimalizovat náhrady újmy podle zákona o ochraně přírody a krajiny, v platném znění. | viz dokument » |
11.1.5 | Novelou zákona č. 114/1992 Sb. O ochraně přírody a krajiny zajistit zvýšení maximálních sazeb pokut. | viz dokument » |
11.1.7 | Navrhnout legislativní úpravu zohledňující platby za změnu využití pozemku podle významu stanovišť pro biologickou stabilitu krajiny. | viz dokument » |
11.1.10 | Zajistit vyhodnocení potenciálu jednotlivých ekosystémů poskytovat ekosystémové služby a stanovení hodnoty těchto služeb, stanovení vlivu různých činností člověka na tento potenciál a vyčíslení dopadu případných změn na ekonomiku. | viz dokument » |
11.1.11 | Provádět a zdokonalovat vyhodnocování efektivity realizovaných krajinně ekologických opatření, promítat tyto výsledky zejména do optimalizování ekonomických a plánovacích nástrojů. | viz dokument » |
12.1.1 | Zajistit poskytování aktuálních nálezových dat druhů rostlin a živočichů orgánům ochrany přírody a krajiny, úřadům územního plánování a správcům státního majetku. | viz dokument » |
12.1.2 | Udržet a rozvíjet nástroje využívání informací v ochraně přírody a krajiny pro státní správu v ČR. Sledování stavu biotopů a druhů, Mapový server AOPK ČR. | viz dokument » |
12.2.1 | Zajistit pravidelné vyhodnocování stavu modelových složek biodiverzity indikátory v souladu s národními i mezinárodními závazky. | viz dokument » |
12.2.2 | Vybudovat Portál ochrany přírody a krajiny (eNature) a zajistit jeho propojení s dalšími informačními zdroji poskytujícími údaje o přírodě, krajině a biodiverzitě a jejich ochraně. | viz dokument » |
12.2.3 | Vytvořit jednotný informační portál o výzkumu a vývoji souvisejícím s ochranou přírody a krajiny, umožňující sdílení základních informací o výsledcích. | viz dokument » |
13.1.1 | Informovat veřejnost o platné legislativě ochrany přírody a krajiny. | viz dokument » |
13.1.2 | Vydávat tématické publikace a tiskoviny. | viz dokument » |
13.1.3 | Provozovat internetové stránky o ochraně přírody, krajiny a biologické rozmanitosti (nejen) České republiky. | viz dokument » |
13.1.4 | Pořádat akce pro veřejnost včetně environmentálních vzdělávacích, výchovných, osvětových a poradenských programů, exkurzí s průvodcem a dále také výstav, seminářů, přednášek apod. | viz dokument » |
13.1.5 | Zřizovat návštěvnická střediska, a to zejména ve velkoplošných zvláště chráněných územích (národní parky, chráněné krajinné oblasti) a navazující ekologicky orientované kempy. | viz dokument » |
13.1.6 | Vytvářet audiovizuální dokumentární cykly či rozhlasové pořady. | viz dokument » |
13.1.7 | Uskutečňovat tématické propagační kampaně s využitím reklamních prostředků a médií se zaměřením na zvýšení povědomí principů ochrany přírody či vybrané oblasti ochrany přírody (monitorování, záchranné programy, státní správa, finanční nástroje aj.). | viz dokument » |
2.4 | Vytváření podmínek pro realizaci šetrných forem cestovního ruchu | viz dokument » |
2.4 | Vytváření podmínek pro realizaci šetrných forem cestovního ruchu. | viz dokument » |
5.1.1 | Omezování znečišťování ovzduší s důrazem na snižování emisí vybraných škodlivin v zatížených regionech a eliminování znečišťování z mobilních zdrojů v intravilánech vybraných měst | viz dokument » |
5.1.2 | Modernizace zdrojů a úpraven vody, rozšíření a rekonstrukce vodovodních a kanalizačních systémů a čištění odpadních vod především v menších obcích, zvyšování účinnosti biologického stupně čištění v ČOV se zaměřením na nejpostiženější oblasti ČR. | viz dokument » |
5.1.4 | Ochrana půdy před kontaminací znečišťujícími látkami, nadměrným přísunem živin a erozí, primárně v souvislosti se snižováním zornění | viz dokument » |
5.1.6 | Posílení ochrany a péče o evropsky významné lokality a ptačí oblasti s využitím zvláště chráněných území a obecné i zvláštní ochrany druhů rostlin a živočichů | viz dokument » |
5.1.7 | Posílení biodiversity a ekologické stability v rámci území ČR | viz dokument » |
5.1.8 | Posílení ekologické stability krajiny realizací krajinotvorných opatření s důrazem na budování ÚSES v regionech s dominancí orné půdy a s významným podílem ploch opuštěných těžbou | viz dokument » |
5.1.9 | Šetrné využívání přírodních zdrojů v souladu s principy udržitelného rozvoje | viz dokument » |
5.2.1 | Zvyšování efektivní formy úspor energie a zajišťování vhodného poměru spotřeby primárních a obnovitelných energetických zdrojů | viz dokument » |
5.2.3 | Omezování množství vznikajících odpadů, zvyšování podílů separovaných složek a podpora jejich materiálového a energetického využití | viz dokument » |
5.3.1 | Podpora environmentálního vzdělávání , výchovyí a osvěty ve školských zařízeních, veřejné a podnikové sféře a ve vztahu k veřejnosti | viz dokument » |
5.3.3 | Podpora účasti veřejnosti při rozhodování v oblasti ŽP v regionech | viz dokument » |
5.3.4 | Usnadnění přístupu veřejnosti k relevantním informacím z oblasti životního prostředí. | viz dokument » |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
MŽP | Instituce odpovídá za celý dokument |
Spolugesce
1.3 | Zkvalitnění nabídky služeb cestovního ruchu | viz dokument » |
..archiv
2.1 | Silniční doprava | viz dokument » |
8.1 | Zlepšování podnikatelského prostředí | viz dokument » |
9.6 | Kosmické technologie | viz dokument » |
1.2.8 | Tvorba komplexních produktů vázaných na vodní cestovní ruch a cestovní ruch podél vodních toků se zaměřením jak na individuální vodní turisty, tak i na turisty výletních lodí | viz dokument » |
2.4.1 | Vytváření a realizace forem šetrných k životnímu prostředí (venkovský cestovní ruch, agroturistika, ekoturistika, cykloturistika, hipoturistika, využití hromadných dopravních prostředků pro cestovní ruch atd.) | viz dokument » |
2.4.2 | Rozšiřování certifikace ekologických služeb (produktů) v cestovním ruchu v součinnosti s profesními organizacemi podnikatelů | viz dokument » |
2.4.3 | Podpora vzniku národních geoparků | viz dokument » |
2.4.4 | Ekologická osvěta návštěvníků destinací cestovního ruchu, včetně informací o šetrném cestovním ruchu | viz dokument » |
3.1.5 | Zkvalitnění koordinace propagace cestovního ruchu mezi orgány státní správy a samosprávy a dalšími subjekty cestovního ruchu – určení odpovědností a způsobu koordinace aktivit | viz dokument » |
3.3.3 | Systém celoživotního vzdělávání zaměstnanců a zaměstnavatelů v cestovním ruchu v součinnosti se samosprávou a profesními sdruženími cestovních kanceláří a agentur, hotelů a restaurací apod. | viz dokument » |
4.3.5 | Prohloubení a zkvalitnění vzájemné spolupráce podnikatelského sektoru, občanské veřejnosti, neziskových organizací a správ chráněných území (NP, CHKO) především při přípravě, zpracování a realizaci projektů cest. ruchu na území těchto chráněných území | viz dokument » |
D.3.2.21 | S10 | viz dokument » |
1.2.8 | Tvorba komplexních produktů vázaných na vodní cestovní ruch a cestovní ruch podél vodních toků se zaměřením jak na individuální vodní turisty, tak i na turisty výletních lodí. | viz dokument » |
2.4.1 | Vytváření a realizace forem šetrných k životnímu prostředí (venkovský cestovní ruch, agroturistika, ekoturistika, cykloturistika, hipoturistika, využití hromadných dopravních prostředků pro cestovní ruch atd.). | viz dokument » |
2.4.2 | Rozšiřování certifikace ekologických služeb (produktů) v cestovním ruchu v součinnosti s profesními organizacemi podnikatelů. | viz dokument » |
2.4.3 | Podpora vzniku národních geoparků. | viz dokument » |
2.4.4 | Ekologická osvěta návštěvníků destinací cestovního ruchu, včetně informací o šetrném cestovním ruchu. | viz dokument » |
3.1.5 | Zkvalitnění koordinace propagace cestovního ruchu mezi orgány státní správy a samosprávy a dalšími subjekty cestovního ruchu (MMR, CzechTourism, kraj, region, město, obec, organizace cestovního ruchu, správy CHKO a Agentura na ochranu přírody a krajiny) – | viz dokument » |
3.3.3 | Systém celoživotního vzdělávání zaměstnanců a zaměstnavatelů v cestovním ruchu (zpřístupnění poradenských a vzdělávacích služeb, nabídka nových forem informačních technologií, rozšíření zprostředkování vzděl. e-learningovou formou ... | viz dokument » |
4.3.5 | Prohloubení a zkvalitnění vzájemné spolupráce podnikatelského sektoru, občanské veřejnosti, neziskových organizací a správ chráněných území (NP, CHKO) především při přípravě, zpracování a realizaci projektů cestovního ruchu... | viz dokument » |
Spolupráce
Připravit analýzu možností řešení problematiky strategických staveb stavebním zákonem, který by obsahoval možnost výběru mezi jednostupňovým a dvoustupňovým jednotným povolovacím řízením v souladu s principy definovanými v předchozí kapitole a v návaznosti na tuto analýzu případně připravit návrh věcného záměru zákona o strategických stavbách. | viz dokument » |
Zpracovat vyhledávací studii lokalit pro další rozvoj jaderných elektráren po roce 2040. | viz dokument » | |
Zpracovat Národní akční plán energetických úspor do roku 2020. | viz dokument » | |
Zpracovat Národní akční plán čisté mobility (plyn, elektřina). | viz dokument » | |
Podpořit výzkum a vývoj v oblasti čisté mobility. | viz dokument » | |
Připravit koordinovanou strategii na podporu výzkumu a vývoje v oblasti výroby pokročilých biopaliv z nepotravinářské biomasy a odpadů. | viz dokument » |
1.4 | Zkvalitnění nabídky primárního potenciálu cestovního ruchu (zkvalitnění využívání přírodních a kulturně-historických atraktivit pro cestovní ruch) | viz dokument » |
4.1 | Politika cestovního ruchu jako součást hospodářské a regionální politiky | viz dokument » |
..archiv
1.1.1.3 | Zajistit seznam kvalifikovaných lektorů pro realizaci vzdělávání pro udržitelný rozvoj (dále jen VUR, včetně MA21) v municipalitách | viz dokument » |
1.4.1.1 | Využití internetových nástrojů pro propagaci a medializaci udržitelného rozvoje a MA21 | viz dokument » |
2.1.1.4 | Připravit analýzu systému hodnocení projektů municipalit při čerpání národních i evropských dotačních zdrojů k prověření možností podpory MA21 nastavením pravidel dotační politiky | viz dokument » |
3.2.1.1 | Zařadit ocenění pro realizátory MA21 do Cen MV za kvalitu a inovaci ve veřejné správě | viz dokument » |
1.3.1 | Vytvoření metodické příručky k začlenění cyklistické dopravy do integrovaného dopravního systému | viz dokument » |
1.3.2 | Metodická podpora projektům integrujícím kolo do jednotlivých druhů veřejné hromadné dopravy (městská, autobusová linková, železniční, vodní) | viz dokument » |
1.4.1 | Aktualizace základního výzkumu prostřednictvím projektů VaV „CYCLE 21“, „ALARM“, výzkumného záměru „UDRŽITELNÁ DOPRAVA – ŠANCE PRO BUDOUCNOST“ | viz dokument » |
1.4.2 | Realizace projektu EU “BYPAD” (Bicycle Policy Audit) jako jedné ze zvýhodňujících podmínek pro čerpání státních dotačních prostředků | viz dokument » |
3.2.1 | Využití všech stupňů územního plánování k vytvoření podmínek pro rozvoj cyklistické dopravy | viz dokument » |
3.3.3 | Realizace vzdělávacího programu pro města zaměřeného na důvody a na doporučené postupy podpory cyklistické dopravy (podle osnovy publikace DG ENV „Cyklistika – řešení pro města“ a projektu BYPAD) | viz dokument » |
4.3.4 | Podpora aktivit vycházejících z Národního programu podpory zdraví se zaměřením na cyklistiku | viz dokument » |
4.5.1 | Prověření možnosti vedení cyklistické infrastruktury podél vodních toků a protipovodňových hrází | viz dokument » |
4.5.2 | Příprava legislativního rámce ve vztahu k jednotnému výkladu v souvislosti s bezpečností cyklistů | viz dokument » |
8.2.1 | Návrh a realizace programu primární prevence, včasné diagnostiky a léčby nádorových onemocnění | viz dokument » |
8.5.1 | Akční program zlepšování orálního zdraví dětí a mládeže | viz dokument » |
10.1.4 | Zavést systém celostátního monitoringu kvality vod v koupalištích a koupacích oblastech | viz dokument » |
10.1.5 | Snižovat vliv dopravy na životní prostředí a zdraví obyvatel | viz dokument » |
10.1.10 | Systematicky hodnotit zdravotní rizika v celém cyklu nakládání s odpady, a to zejména při nakládání s nebezpečnými odpady, a vytvářet podklady pro opatření na minimalizaci zdravotního rizika | viz dokument » |
10.1.12 | Zlepšovat efektivitu spolupráce mezi resorty a jejich organizacemi při hodnocení zdravotních rizik a uplatňovat opatření na ochranu veřejného zdraví | viz dokument » |
10.2.2 | Rozšířit počet obyvatel zásobovaných z veřejných vodovodů, zvláště v místech, kde kvalita vody v místních studnách neodpovídá hygienickým požadavkům (napojením na stávající vodovod nebo vybudováním nového vodovodu pro veřejnou potřebu)... | viz dokument » |
13.1.1 | Vytvořit a aktualizovat legislativní nástroje vedoucí k omezení zdravotních rizik z domácího prostředí | viz dokument » |
13.1.2 | Zvýšit informovanost o moţných rizicích ovlivňujících zdraví a vytváření zdravého domácího prostředí | viz dokument » |
13.1.3 | Zjišťovat a hodnotit úroveň zátěže obyvatel ve vztahu k bydlení | viz dokument » |
13.1.5 | Posílit a rozšiřovat pozitivní vlivy a zdravotně prospěšné aktivity v oblasti bydlení | viz dokument » |
13.4.8 | Pokračovat ve sbližování programů pro školy, které se týkají otázek trvale udržitelné kvality života a snaží se pro to vytvářet podmínky (program MŠMT pro prevenci sociálně patologických jevů, environmentální program MŽP a další) | viz dokument » |
13.5.3 | Zlepšit propagaci Projektu Zdravé město SZO a Zdravých měst ČR na národní úrovni | viz dokument » |
13.5.4 | Zlepšit propagaci Zdravých měst na místní úrovni (místní média, regionální státní správa) | viz dokument » |
13.5.6 | Využívat objektivní odborné podklady pro tvorbu lokálních akčních plánů zdraví a životního prostředí ve Zdravých městech ČR | viz dokument » |
19.3.4 | Informovat o zdravotním stavu obyvatelstva a hlavních vývojových trendech | viz dokument » |
19.3.5 | Zpřístupnit výsledky výzkumu a vývoje na webových stránkách MZ, v časopisech, publikacích i speciálních monografiích | viz dokument » |
19.4.1 | Zajistit kooperaci při tvorbě Národního programu výzkumu a vývoje | viz dokument » |
1.13 | Uměleckou tvorbou napomoci řešit enviromentální problematiky | viz dokument » |
1.1 | Podporovat kurikulární reformu s důrazem na zvýšení funkční gramotnosti žáků | viz dokument » |
1.3 | Rozvíjet mimoškolní aktivity a zájmové činnosti žáků | viz dokument » |
1.1.2 | Zajistit efektivní uplatnění plánování (uspořádání) krajiny ve smyslu Úmluvy o krajině, jako koncepčního nástroje k zajištění jejího funkčního uspořádání. | viz dokument » |
1.2.2 | Při rekultivacích území dotčených těžbou nerostných surovin začleňovat přírodě blízké prvky a plochy pro vývoj samovolnou sukcesí, vytvořit metodické podklady pro tyto účely. | viz dokument » |
1.3.2 | Připravit podpůrné programy pro efektivnější realizaci komplexních pozemkových úprav. Připravit metodickou podporu s cílem zachování principů ochrany přírody a krajiny při realizaci komplexních pozemkových úprav. | viz dokument » |
1.4.1 | Připravit a uskutečnit vzdělávací program zvyšující povědomí občanské společnosti, soukromých organizací a veřejných orgánů o hodnotě krajiny, jejich úloze a jejich změnách. | viz dokument » |
1.4.3 | Zajistit kvalitní metodické vedení dotčených subjektů v procesu územního plánování. | viz dokument » |
2.1.4 | Pro zvýšení životaschopnosti les. ekosystémů významně snížit nadměrné stavy spárkaté zvěře s cílem umožnit využívání přírodě blízkých forem hospodaření a významně omezit poškozování les. porostů s negativ. dopady na dlouhodobou ekonomiku les. hospodářství | viz dokument » |
2.1.5 | Vytvořit program postupu rekonstrukcí porostů náhradních dřevin s cílem udržet a zlepšit kvalitu lesních půd, zejména na acidifikovaných půdách v pásmech ohrožení lesů vlivem imisí A-B a ve výhledu pásem C. | viz dokument » |
2.1.6 | V lesích ČR zvýšit podíl geograficky původních druhů MZD ( listnáče a jedle) v příštím desetiletí o osminu (z 24% v roce 2007 na nejméně 27% v roce 2020). | viz dokument » |
2.1.11 | Přiblížit uživatelům podpor využití podpůrných programů k přírodě blízkému hospodaření v lesích. | viz dokument » |
2.1.12 | Zpracovat analýzu ekonomické efektivity přírodě blízkých forem hospodaření z důvodů ochrany přírody. Za tímto účelem založit síť demonstračních objektů. | viz dokument » |
3.1.1 | Určit a následně odstranit překážky bránící realizaci opatření na obnovu vodního režimu krajiny, zejména se zaměřením na revitalizace vodních toků a niv. | viz dokument » |
3.1.2 | Zpracovat koncepci realizace přírodě blízkých protipovodňových opatření a vytvářet podmínky pro jejich naplňování. | viz dokument » |
3.1.3 | Stanovit jako povinnost vymezovat záplavová území včetně území určených k rozlivům povodní a zajistit jejich ochranu před změnou využití území v územně plánovacích dokumentacích. | viz dokument » |
3.1.4 | Vymezit záplavová území včetně území určených k rozlivům povodní na celém území ČR. | viz dokument » |
3.1.7 | Zajistit úpravu nebo odstranění neužívaných vodních děl ve správě příslušných správců vodních toků tak, aby netvořily příčné překážky ve vodních tocích. | viz dokument » |
3.2.3 | Vypracovat obecně pozitivní, koncepční materiál pro ekologizaci správy toků a vodních cest (Vltava, Labe) a realizovat opatření pro dosažení dobrého ekologického stavu a maximálního ekologického potenciálu | viz dokument » |
3.2.4 | Přispět ke zlepšení kvality životního prostředí vodních organizmů v povrchových vodách, s cílem dosáhnout dobrého ekologického stavu vod v souladu s Rámcovou směrnicí o vodách. | viz dokument » |
3.3.12 | Začlenit mezi opatření plánů oblasti povodí zakládání či obnovu mokřadních lokalit místního významu pro jednotlivé kraje tak, aby se celková rozloha mokřadů v ČR zvýšila z dosavadních 1,5 % na nejméně 2 % rozlohy státu. | viz dokument » |
4.3.1 | V každém pohoří uskutečnit pilotní projekt farmového programu v rámci existujících dotačních titulů. V dalším období zavést přímou podporu faremních programů. | viz dokument » |
5.2.1 | Posílit zaměření zemědělských dotací a plateb na podporu činností vedoucích k obnově biotopů v zemědělsky obhospodařované krajině. | viz dokument » |
5.2.4 | Chránit a umožnit vytváření listnatých plášťů lesů v kontaktu se zemědělskou krajinou jako druhově a ekostabilizačně nenahraditelných vegetačních útvarů (ekotonů). Zajistit ochranu a péči v dotačních titulech stávajících programů. | viz dokument » |
6.1.1 | Zalesňování zemědělské půdy v rámci podpor Programu rozvoj venkova podmínit souhlasem orgánů ochrany přírody i v případě zalesňování luk do 0,5 ha. | viz dokument » |
6.1.3 | Obnovit péči na hodnotných, doposud ladem ležících pozemcích omezením křovin a následným kosením či pastvou. | viz dokument » |
6.1.4 | Zajistit podporu produkce regionálních travinobylinných směsí semen a podporu produkce a používání přírodě blízkých travních nebo travinobylinných směsí. | viz dokument » |
9.1.5 | Připravit pro nové programové období agroenvironmentální program pro zajištění podpory ptáků zemědělské krajiny včetně dropa velkého (Otis tarda). | viz dokument » |
9.1.7 | Zpracovat a realizovat koncepce (programy péče) pro management populací vydry říční, bobra evropského a velkých šelem zahrnující komplexně opatření k zajištění jejich ochrany, k prevenci a řešení socioekonomických aspektů souvisejících s jejich rozšířením | viz dokument » |
9.1.11 | Do správné zemědělské praxe zakotvit opatření a postupy na omezení šíření geograficky nepůvodních druhů. | viz dokument » |
11.1.3 | Vytvořit koncepci navyšování ekologických standardů GAEC pro hospodaření na zemědělské půdě s výhledem na 10 let a optimalizovat spektrum podpor ve vazbě na změny GAEC. | viz dokument » |
11.1.6 | Zavést dostatečnou uznatelnou výměru i počet druhů krajinných prvků v rámci dotací hospodaření na zemědělské půdě. | viz dokument » |
11.1.8 | V rámci Společné zemědělské politiky II.pilíře zajistit cílenější a flexibilnější podporu opatření (faremní plány, možnost volby termínů seče apod.) s pozitivnějším dopadem na ochranu přírody a krajiny. | viz dokument » |
11.1.9 | Zajistit během následujících 10 let dostatečné finanční prostředky na postupnou realizaci vazeb v krajině, zejména v rámci naplňování cílů dle Rámcové směrnice o vodách a realizace prvků územních systémů ekologické stability. | viz dokument » |
D.4 | Pomoc státu při živelních pohromách a předcházení vzniku škod způsobených živelními pohromami | viz dokument » |
D.4.3 | Připravit a předložit vládě Motivační program na zlepšení urbanizace v území s významným povodňovým rizikem. Bude připraven v návaznosti na úkoly z "Koncepce řešení problematiky ochrany před povodněmi v ČR s využitím technických a přírodě blízkých opatření", kterou přijala vláda ČR usnesením č. 799 ze dne 10. listopadu 2010. | viz dokument » |
S.1 | Stabilní portfolio zdrojů financování | viz dokument » |
S.1.5 | Návrh na využití finančních prostředků získaných z prodeje emisních povolenek na podporu revitalizace zanedbaného bytového fondu. | viz dokument » |
K.1 | Snižování investičního dluhu | viz dokument » |
K.1.1 | Revize stávajících programů na podporu revitalizace bytového fondu, a návrh jednotného programu v oblasti bydlení s cílem zvýšit komplexnost rekonstrukcí a maximálně snižovat energetickou náročnost. | viz dokument » |
1.1 | Tvorba nosných národních a nadnárodních produktů cestovního ruchu | viz dokument » |
1.1.5 | Tvorba produktů využívajících přírodní potenciál s ohledem na limity a regulativy v územích vyžadujících zvláštní ochranu (CHKO, NP, MCHÚ, apod.) | viz dokument » |
1.2 | Tvorba specifických regionálních produktů cestovního ruchu | viz dokument » |
1.2.2 | Tvorba produktů šetrných forem cestovního ruchu (např. venkovský cestovní ruch a agroturistika), a tedy aktivního zapojení se do ochrany přírody | viz dokument » |
1.2.4 | Tvorba zážitkových programů pro návštěvníky | viz dokument » |
1.2.11 | Tvorba a udržování kvalitních naučných stezek (NP, CHKO a další významná území), zejména s přihlédnutím k rekreační, naučné i výzkumné funkci pro návštěvníky, žáky, studenty z ČR i ze zahraničí | viz dokument » |
1.2.12 | Tvorba exteriérových geologických expozic „pod širým nebem“ | viz dokument » |
2.2 | Rekonstrukce kulturně-historických památek a zachování přírodních lokalit využívaných pro cestovní ruch s důrazem na jejich sekundární využití | viz dokument » |
2.2.1 | Rekonstrukce nejvýznamnějších kulturních, technických a historických památek a zachování přírodních lokalit a atraktivit využívaných pro cestovní ruch | viz dokument » |
2.2.2 | Zpřístupňování dalších objektů, které mohou přispět k rozvoji cestovního ruchu. Akcent na takové objekty, které nesou kromě vlastního historického a kulturního významu navíc i další užitné funkce | viz dokument » |
1.1 | Tvorba nosných národních a nadnárodních produktů cestovního ruchu | viz dokument » |
1.2 | Tvorba specifických regionálních produktů cestovního ruchu | viz dokument » |
1.2.2 | Tvorba produktů šetrných forem cestovního ruchu (např. venkovský cestovní ruch a agroturistika), a tedy aktivního zapojení se do ochrany přírody. | viz dokument » |
1.2.4 | Tvorba zážitkových programů pro návštěvníky. | viz dokument » |
1.2.11 | Tvorba a udržování kvalitních naučných stezek (NP, CHKO a další významná území), zejména s přihlédnutím k rekreační, naučné i výzkumné funkci pro návštěvníky, žáky, studenty z ČR i ze zahraničí. | viz dokument » |
1.2.12 | Tvorba exteriérových geologických expozic „pod širým nebem“. | viz dokument » |
2.2 | Rekonstrukce kulturně-historických památek a zachování přírodních lokalit využívaných pro cestovní ruch s důrazem na jejich sekundární využití | viz dokument » |
2.2.1 | Rekonstrukce nejvýznamnějších kulturních, technických a historických památek a zachování přírodních lokalit a atraktivit využívaných pro cestovní ruch. | viz dokument » |
2.2.2 | Zpřístupňování dalších objektů, které mohou přispět k rozvoji cestovního ruchu. Akcent na takové objekty, které nesou kromě vlastního historického a kulturního významu navíc i další užitné funkce, ... | viz dokument » |
C.1.1.1 | SOB 1 Specifická oblast Šumava | viz dokument » |
C.1.1.2 | SOB 2 Specifická oblast Beskydy | viz dokument » |
C.1.1.3 | SOB 3 Specifická oblast Jeseníky–Králický Sněžník | viz dokument » |
C.1.1.4 | SOB 4 Specifická oblast Karvinsko | viz dokument » |
C.1.1.5 | SOB 5 Specifická oblast Mostecko | viz dokument » |
C.1.1.6 | SOB 6 Specifická oblast Krušné hory | viz dokument » |
C.1.1.7 | SOB 7 Specifická oblast Krkonoše–Jizerské hory | viz dokument » |
D.2.1.1 | VR 1 | viz dokument » |
D.3.2.11 | R55 | viz dokument » |
D.3.2.14 | S3 | viz dokument » |
D.3.2.16 | S5 | viz dokument » |
D.3.2.22 | S11 | viz dokument » |
D.3.2.23 | R43 | viz dokument » |
D.3.2.24 | S13 | viz dokument » |
D.4.1.1 | VD1 | viz dokument » |
D.5.1.2 | Veřejná logistická centra (dále VLC) | viz dokument » |
E.1.1.5 | E4b | viz dokument » |
E.4.1.1 | LAPV | viz dokument » |
E.4.1.2 | VKVP | viz dokument » |
5.1.3 | Pokračování v odstraňování starých zátěží a opatření k ochraně území před živelnými pohromami a haváriemi | viz dokument » |
8.3.3 | Podpora diverzifikace ekonomických činností na venkově a v periferních územích krajů (rozvoj ekofarem, údržba krajiny, péče o lokality Natura 2000, budování středisek agroturistiky apod.) | viz dokument » |