Strategický ukazatel
4.3.2 Úroveň dovedností žáků v mezinárodním srovnání – numerická gramotnost
Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
Poskytovatel ukazatele: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
*Význam indikátoru z hlediska udržitelného rozvoje:
Částečně mapuje kvalitu vzdělávacího systému. Cílem je mít co nejméně žáků s nízkou úrovní (úrovně 0 a 1) a co nejvíce žáků s vysokou úrovní (úrovně 5 a 6) numerické gramotnosti. ***
Částečně mapuje kvalitu vzdělávacího systému. Cílem je mít co nejméně žáků s nízkou úrovní (úrovně 0 a 1) a co nejvíce žáků s vysokou úrovní (úrovně 5 a 6) numerické gramotnosti. ***
Správce: ÚŘAD Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Definice a metodika stanovení indikátoru:
Podíl žáků podle úrovní numerické gramotnosti v testu PISA na celkovém počtu žáků
Podíl žáků podle úrovní numerické gramotnosti v testu PISA na celkovém počtu žáků
Jednotka:
Podíl (v %)
Podíl (v %)
Časová dostupnost dat (časová řada): Od roku 2000
Frekvence zjišťování dat: Jednou za tři roky
Členění indikátoru (podle pohlaví, příjmu, věku atd.): Dle úrovně numerické gramotnosti, pohlaví
Zpět