Strategický ukazatel
4.4.2 Úroveň kompetencí dospělých v mezinárodním srovnání – čtenářská gramotnost
Deskriptory:
VI.h další vzdělávání
Poskytovatel ukazatele: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
*Význam indikátoru z hlediska udržitelného rozvoje:
Ukazuje podíl dospělých osob podle úrovní čtenářské gramotnosti. Z nízké úrovně čtenářské gramotnosti může vyplývat ohrožení na trhu práce i v životě obecně. Indikátor také přeneseně může vyjadřovat „kvalitu“ vzdělávacího systému v minulosti a také kvalitu dalšího vzdělávání. ***
Ukazuje podíl dospělých osob podle úrovní čtenářské gramotnosti. Z nízké úrovně čtenářské gramotnosti může vyplývat ohrožení na trhu práce i v životě obecně. Indikátor také přeneseně může vyjadřovat „kvalitu“ vzdělávacího systému v minulosti a také kvalitu dalšího vzdělávání. ***
Správce: ÚŘAD Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Definice a metodika stanovení indikátoru:
Podíl osob ve věku 25–64 let podle úrovní čtenářské gramotnosti v rámci mezinárodního testování dospělých (PIAAC) na celkovém počtu osob ve věku 25–64 let
Podíl osob ve věku 25–64 let podle úrovní čtenářské gramotnosti v rámci mezinárodního testování dospělých (PIAAC) na celkovém počtu osob ve věku 25–64 let
Jednotka:
Podíl (v %)
Podíl (v %)
Časová dostupnost dat (časová řada): Od roku 2011
Frekvence zjišťování dat: Jednou za 10 let
Členění indikátoru (podle pohlaví, příjmu, věku atd.): Dle pohlaví, věkové skupiny
Zpět