Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak NÁRODNÍ SÍŤ ZDRAVÝCH MĚST ČR
NÁRODNÍ SÍŤ ZDRAVÝCH MĚST ČR
www stránky

NÁRODNÍ SÍŤ ZDRAVÝCH MĚST ČR

Roční plán NSZM ČR 2015

Roční plán NSZM ČR 2015
I.PŘÍNOSY PRO KVALITU VEŘEJNÉ SPRÁVY ČLENŮ NSZM
I.1Kvalitní postup členů NSZM je podpořen akcemi a specifickými nástroji asociace P
I.1.1Zaměřit součinnost Zdravých měst, obcí a regionů na důležitá témata udržitelného rozvoje a zdraví obyvatel
I.1.2.1Metodická a konzultační podpora pro členy k nastavení místního systému strategických a komunitních procesů pro postup k udržitelnému rozvoji, zejména za využití ZM a MA21 (základní služba)
I.1.2.2Metodické návody k zapojení dětí a mládeže do sledování priorit udržitelného rozvoje v místě; propagace dobré praxe v této činnosti
I.1.2.2Konzultační podpora pro členy k celkovému strategickému řízení municipalit i koncepčnímu řešení dílčích témat udržitelného rozvoje a podpory zdraví obyvatel (základní služba)
I.1.1.4Zaměření asociace na témata související s klimatickými změnami /nízkouhlíková města, adaptace na změny klimatu, ad./
I.1.1.5Zaměření asociace na témata místní rekreace, wellness a udržitelného turismu
II.2.1.4Tematická Sekce NSZM (1x ročně)
I.1.2Rozvíjet internetovou know-how bázi "Metodika NSZM"
I.1.2.1"Metodika NSZM" - průběžné rozšiřování a aktualizace metodických návodů - know-how pro strategickou a komunitní práci v municipalitách k udržitelnému rozvoji a zdraví obyvatel (základní služba)
I.1.2.2Metodika NSZM - aktualizace Manuálu pro expertní Zdravotní plány a politiky vůči Zdraví 2020
I.1.3Rozvíjet a doplňovat databázi DobráPraxe.cz - přehled příkladů dobré praxe
I.1.4.1Portály "DobráPraxe" a "Galerie udržitelného rozvoje měst" - monitoring, příprava,zveřejňování a další propagace příkladů dobré praxe, vč. tzv. "střípků dobré praxe" a videí z realizace Zdravého města a MA21 (základní služba)
I.1.4Aktualizovat Manuál pro expertní "Zdravotní plány a politiky"
I.1.6.1Manuál pro Zdravotní plány; portály s celostátním přehledem "ZdravotniPlan.cz" a evidenční portál posouzení HIA "HealthImpact.cz" - ve spolupráci s PS MZd (základní služba)
I.1.6.2Zdravotních plány a politiky - podpora členů v přípravě a vyhodnocování těchto koncepcí, vč. využívání info systému DATAPLÁN NSZM pro tyto účely (základní služba)
I.1.5Rozvíjet DATAPLÁN NSZM - informační systém pro strategické řízení
I.1.7.1DATAPLÁN - provoz, programování a rozvoj funkcionalit informačního systému pro členy NSZM (základní služba)
I.1.7.2DATAPLÁN - zavádění základní strategické dokumentace členů NSZM do informačního systému (základní služba)
I.1.5.3DATAPLÁN - rozbor a prvotní zavedení rozpočtů municipalit do informačního systému (základní služba, dle zájmu členů)
I.1.5.4DATAPLÁN - předávání informačního systému do správy členům (základní služba, dle zájmu členů)
I.1.5.5DATAPLÁN - pilotní zavádění pro metody kvality ve veřejné správě, zejména MA21 (projektová služba)
I.1.6Pořádat celostátní akce NSZM ke vzdělávání, přenosu dobré praxe a zkušeností
II.2.1.1Akreditovaný vzdělávací program NSZM pro koordinátory ZM a MA21 - "Škola NSZM" (základní služba, 3x ročně)
II.2.1.4Tematická Sekce NSZM (1x ročně)
II.2.1.5Pravidelná celostátní Konference NSZM ČR (1x ročně)
I.2NSZM poskytuje individuální služby pro členy, potřebné ke kvalitnímu postupu ZM a MA21
I.2.1Zajistit průběžnou metodickou pomoc členům NSZM při realizaci ZM a MA21
I.2.1.1Individuální konzultace pro jednotlivé členy NSZM k realizaci ZM a MA21 (základní služba)
I.1.1.1Metodická podpora a facilitace pro veřejná fóra členů k udržitelnému rozvoji /FZM "10P"/ (základní služba)
I.2.1.3Metodická pomoc a propagace pro ukázkové realizace ZM a MA21 u různých typů členů
I.2.2Pořádat místní akce NSZM pro municipality ke vzdělávání, přenosu dobré praxe a zkušeností
I.1.4.1Akreditovaný vzdělávací program NSZM pro úřady k UR (základní služba, max. 1x pro člena za volební období)
I.2.2.2Odborné přednášky k tématům UR, MA21, strategické řízení a kvalita veřejné správy (projektová služba, dle zájmu členů)
I.2.2.3Tréninková školení strategického plánování a řízení (projektová služba, dle zájmu členů)
I.2.3Zajistit služby NSZM k podpoře získávání finančních zdrojů členů
I.1.10.1Průběžný informační servis NSZM o možnostech finančních zdrojů - monitoring a distribuce (základní služba)
I.1.10.3Zásobníky projektů členů v DATAPLÁNU NSZM, vč. možnosti hodnocení projektů z hlediska dopadů na udržitelný rozvoj
I.2.3.3Podpůrná vyjádření NSZM k projektům členů (základní služba, dle zájmu členů)
I.3Zvyšuje se počet aktivních a pokročilých členů NSZM (kategorie „D-A“ dle Kritérií MA21)
I.3.1Pravidelně a přehledně hodnotit postup členů podle "Metodiky NSZM", v rámci Kritérií MA21.
I.1.7.1"Národní přehlídka MA21" v rámci Konference NSZM; jednotlivé obhajoby MA21 v místě /kategorie A, B MA21/
I.1.7.2Uplatňování a další zdokonalení "Metodiky pro hodnocení udržitelného rozvoje municipalit" - Audity UR /pro kategorie A, B, C MA21/
I.1.7.3Pravidelná statistika kvality členů NSZM pro Radu, Valnou hromadu a širší propagaci (zejména web a fb)
I.3.1.4Průběžná informovanost o počtu a kvalitě členů na webu NSZM
I.3.2Přehledně hodnotit stav členů vůči udržitelnému rozvoji, za využití benchmarkingu indikátorů UR
I.1.8.1Sledování a benchmarking municipalit v DATAPLÁNU podle témat udržitelného rozvoje a indikátorů v Metodice
I.3.3Rozvíjet uplatňování metod kvality ve veřejné správě ke zvyšování efektivity úřadu
I.1.9.1Podpora pro členy v propojení metody MA21 s dalšími metodami kvality a procesním řízením (projektová služba)
I.3.3.2Metodická pomoc členům v rámci "Ceny ministra vnitra za kvalitu v územní veřejné správě"
II.NÁRODNÍ A MEZINÁRODNÍ AKTIVITY A POZICE NSZM
II.1Na národní úrovni je NSZM aktivním a respektovaným partnerem vlády, resortů a národních institucí P
II.1.1Aktivně se podílet na zlepšování strategické práce veřejné správy, ve spolupráci s národními partnery
III.1.4.1Národní "Databáze strategií" na platformě systému DATAPLÁN NSZM /evidence a propojení strategické dokumentace - národní, krajská a místní úroveň/
II.1.2Aktivně prosazovat zdraví, udržitelný rozvoj a kvalitu života ve strategickém rozvoji a komunikaci na celostátní úrovni
III.1.1.1Rada vlády pro udržitelný rozvoj /RVUR/, Řídící výbor rady, Výbor pro udržitelné municipality, Výbor pro strategii, další výbory a minitýmy
III.1.1.2RVUR, MŽP: PS pro MA21
III.1.1.3MMR, RVUR: PS pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území, PS pro Smart Cities, PS pro Databázi strategií, Expertní skupina pro strategickou práci
III.1.1.4MV: Řídicí výbor modernizace VS, Sekce kvality ve veřejné správě
III.1.1.5MZd, WHO: PS pro zdravotní gramotnost, PS pro Zdravotní plány a politiky
II.1.3Aktivně spolupracovat s Kanceláří WHO v Praze
III.1.3.1PS pro zdravotní gramotnost (AP Z2020)
II.1.3.2Propagace projektu WHO-BCA "Město přátelské seniorům"
II.1.3.3Pracovní skupina pro prevenci úrazů při WHO LO Praha
II.1.3.4PS pro expertní Zdravotní plány (při MZ a WHO CZ)
II.1.4Aktivně spolupracovat s resorty, institucemi a odbornými partnery
III.1.3.1Uzavírání dalších dohod o spolupráci s důležitými institucemi a odbornými partnery
II.1.4.2Pilotní projekty ve městech a krajích s podnikatelským sektorem, ve spolupráci s Českou podnikatelskou radou pro udržitelný rozvoj
III.1.3.2Spolupráce s UK, ČSÚ, ÚZIS a dalšími odbornými partnery pro indikátory /expertní metodiky, zdroje dat/ (projektová aktivita)
II.1.4.4Pilotní a výzkumné projekty ve městech a krajích s univerzitami a výzkumnými institucemi
II.1.5Zajišťovat záštitu významných národních institucí nad akcemi NSZM a zvát zástupce těchto institucí k účasti na akcích
III.1.5.1Záštita a účast významných národních partnerů /zejména předseda vlády, ministři a ředitelé odborů ministerstev/ na Konferenci NSZM a dalších celostátních akcích asociace
II.2Na mezinárodní úrovni NSZM udržuje svoji pozici vůči důležitým institucím a spolupracuje s partnery v mezinárodních projektech a aktivitách
II.2.1Aktivně spolupracovat s WHO-EURO v rámci aktuální fáze evropského Projektu ZM WHO, s národními sítěmi ZM i s jednotlivými ZM – sdílení dobré praxe
III.2.1.1Příprava na re-akreditaci NSZM ČR vůči WHO /pro další fázi Projektu ZM WHO v Evropě od roku 2018/
III.2.1.2Zpracování pravidelné evaluace pro WHO o realizaci Projektu ZM v ČR
III.2.1.3Účast NSZM na mezinárodních konferencích WHO-EURO a setkáních evropských sítí Zdravých měst
III.2.1.4Spolupráce se zahraničními národními sítěmi Zdravých města regionů, i s dalšími mezinárodními partnery, ke konkrétním tématům /např. Baltic Region Healthy Cities Association, ad./
II.2.2Aktivně spolupracovat s dalšími odbornými institucemi a asociacemi na mezinárodní úrovni – sdílení dobré praxe, společné projekty
III.2.2.1RFSC: Spolupráce na expertním hodnocení měst v rámci EU
III.2.2.1ICLEI: aktivní členství v mezinárodní asociaci; účast na významných akcích k MA21 v Evropě a spolupráce na dalších aktivitách ICLEI přínosných pro NSZM a její členy
III.2.2.2Energy-Cities: aktivní členství NSZM v evropské asociaci; propagace Covenant of Mayors, spolupráce na dalších aktivitách přínosných pro NSZM a její členy
III.2.2.4Smart Cities: Propojení témat a aktivit NSZM v rámci evropského programu
III.2.1.6Spolupráce s národními sítěmi Zdravých města regionů, i s dalšími mezinárodními partnery, ke konkrétním tématům /např. Baltic Region Healthy Cities Association, ad./
II.2.2.6Mezinárodní projekt: Caravan of Europe (ICLEI, Litoměřice)
II.2.2.7Mezinárodní projekt: DISPLAY Cyber (Energie-Cités)
II.2.2.8Mezinárodní projekt: SUNflower (City of Moura)
II.2.2.9Mezinárodní projekt STEPS
II.2.3Zvát zástupce významných mezinárodních institucí k účasti na akcích NSZM nebo spolupořádaných akcích
III.2.3.1Konference NSZM a další významné akce - účast mezinárodních partnerů
II.2.3.2Týden udržitelného rozvoje a energetiky - Švédské ministerstvo udržitelného rozvoje; Velvyslanectví Švédska; Energie-Cités
III.MARKETING, PROPAGACE A MEDIALIZACE NSZM
III.1Medializace, propagace a vnější informační činnost NSZM probíhá úspěšně; je zvyšována image asociace vůči důležitým cílovým skupinám na místní, celostátní i mezinárodní úrovni
III.1.1Aktivně medializovat a propagovat NSZM a její členy na celostátní úrovni
II.1.1.1Tiskové zprávy, články, vystoupení zástupců NSZM a členů v médiích
II.1.1.2e-Zpravodaj NSZM - propagace asociace a aktivit členů (základní služba)
II.1.1.3Propagační a informační materiály NSZM, zejména pravidelná Výroční zpráva asociace - vydávání a distribuce
II.1.1.4Mediální partneři k akcím, kampaním, tématům NSZM
I.1.4.1Portály "DobráPraxe" a "Galerie udržitelného rozvoje měst" - monitoring, příprava,zveřejňování a další propagace příkladů dobré praxe, vč. tzv. "střípků dobré praxe" a videí z realizace Zdravého města a MA21 (základní služba)
III.1.2Provozovat veřejný informační systém NSZM
II.1.2.1Informační server "ZdravaMesta.cz" - informace o jednotlivých členech asociace, s propojením na DtP a další portály NSZM (základní služba)
II.1.2.3E-mailové rozesílací konference NSZM /dle témat UR/- otevřené pro všechny zájemce (základní služba)
II.1.2.4Facebook NSZM a další aktivity k propagaci asociace a členů na sociálních sítích (základní služba)
III.1.3Pořádat a spolupořádat významné akce k propagaci NSZM a jejích členů
II.2.1.5Pravidelná celostátní Konference NSZM ČR (1x ročně)
I.1.7.1"Národní přehlídka MA21" v rámci Konference NSZM; jednotlivé obhajoby MA21 v místě /kategorie A, B MA21/
II.1.3.1Národní konference kvality /MV/ - prezentace NSZM
II.1.3.2Prezentace NSZM na významných národních akcích
III.1.4Propagovat NSZM a členy vůči zahraničí
II.2.5.1Anglická verze eZpravodaje NSZM /"HCCZ Bulletin"/ s informacemi o aktivitách členů
II.2.5.2Anglická verze serveru Dobrá praxe NSZM /"Good Practice.cz"/ - propagace příkladů dobré praxe členů vůči zahraničí
II.2.5.3Anglické verze hlavních propagačních materiálů NSZM
II.1.4.4Propagace NSZM v rámci spolupráce s WHO, ICLEI, Energy Cities a s dalšími mezinárodními institucemi a odbornými partnery
III.1.5Zajistit aktivní nábor nových členů
II.1.5.1Jednání o členství v NSZM s významnými městy a městskými částmi
II.1.5.2Jednání o členství v NSZM s dalšími kraji
III.2Společné aktivity členů NSZM jsou využívány k propagaci na národní a mezinárodní úrovni
III.2.1Zajistit propagaci a medializaci společných aktivit členů NSZM na národní úrovni
II.2.6.1Evidence aktivit členů NSZM v rámci vybraných celostátních kampaní
III.2.1.2Propagace a medializace témat NSZM
IV.INTERNÍ STAV NSZM
IV.1Externí i vlastní zdroje NSZM umožňují dostatečné financování potřebných aktivit asociace P
IV.1.1Zajistit členské příspěvky pro financování asociace
IV.1.2.1Postup Kanceláře NSZM dle pravidel pro členské příspěvky v kalendářním roce
IV.1.1.2Navrhnout základní a rozšířené služby NSZM ve vazbě na členské příspěvky
IV.1.2Dofinancovat provozní náklady NSZM z externích zdrojů
IV.1.1.1Zajištění projektů NSZM pro financování služeb pro členy a provozu NSZM
IV.1.1.2Zajištění kvalitního monitoringu a výkaznictví projektů; možné uplatnění některých provozních nákladů do projektů v souladu s pravidly projektů
IV.2Činnost Kanceláře NSZM je po organizační a personální stránce kvalitně zajištěna
IV.2.1Zajistit kvalitní strategické a operativní řízení NSZM
IV.2.2.1Pravidelná aktualizace a vyhodnocování dokumentů pro řízení NSZM /Strategie NSZM, Střednědobé a Roční plány, Koncepce ředitele/
IV.2.2.2Indikátory k hodnocení úspěšnosti NSZM v rámci strategických dokumentů asociace - pravidelné sledování a vyhodnocování
IV.2.2Zajistit a udržet kvalifikovaný a výkonný personál NSZM
IV.3.1.1Zajištění a udržení kvalitního personálu Kanceláře NSZM
IV.3Je zajištěn kvalitní interní provoz NSZM jako organizace
IV.3.1Zajistit bazální provoz NSZM jako organizace, v souladu s legislativou
IV.2.1.1Průběžné účetnictví organizace NSZM, roční účetní závěrka, daňová agenda a audit
IV.3.1.2Právní poradenství pro NSZM
IV.3.2Zajistit provozně-technické zázemí Kanceláře NSZM
IV.2.3.1Pronájem kancelářských a skladových prostor pro Kancelář NSZM
IV.2.3.2Vybavení Kanceláře NSZM a technické vybavení pro personál