Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak KRAJ OLOMOUCKÝ
KRAJ OLOMOUCKÝ
www stránky

KRAJ OLOMOUCKÝ

Názvy hierarchických úrovní
"Vize"
1 "Strategický cíl"

Rozbalit detaily

Strategie digitalizace kulturního dědictví ve vlastnictví Olomouckého kraje 2024-2030

V Olomouckém kraji probíhá dvojrozměrná i trojrozměrná digitalizace. Podařilo se dosáhnout stavu, kdy muzea ke své činnosti využívají jednotný evidenční systém a všechny organizace disponují bezpečným úložištěm pro ukládání a zálohování digitalizovaných dat. Podařilo se digitalizovat ohrožené sbírkové předměty a fondy. Digitalizovány jsou také kulturní statky, které disponují vysokým potenciálem z hlediska marketingového a popularizačního využití. Prostřednictvím nově pořízených moderních technologií dochází k zapojení výstupů digitalizace do prezentační a badatelské činnosti organizací. Díky tomu se podařilo nalákat vyšší množství návštěvníků a zvýšil se zájem o badatelskou činnost, a to i ze zahraničí. V posledních letech také došlo k využití digitalizovaného obsahu v kreativních odvětvích, například v audiovizuálním a videoherním průmyslu, což mělo pozitivní dopad i na hospodářský rozvoj regionu.

1 Optimální podmínky pro digitalizaci

Deskriptory:
XV.a kulturní dědictví
XVII.d digitalizace agend veřejné správy
1.1 Technické a softwarové vybavení příspěvkových organizací
1.2 Personální zajištění příspěvkových organizací
1.3 Jednotný systém pro evidenci sbírkových předmětů

2 Zpřístupňování digitalizovaného obsahu

Deskriptory:
XV.a kulturní dědictví
XV.c propagace a marketing kultury
XVII.d digitalizace agend veřejné správy
2.1 Zajistit či vytvořit platformu, jejímž prostřednictvím bude digitalizovaný obsah systematicky zpřístupňován

3 Marketing a propagace

Deskriptory:
XV.a kulturní dědictví
XV.b kulturní památky a umění
XV.c propagace a marketing kultury
XVII.d digitalizace agend veřejné správy
3.1 Digitalizovaný obsah s vysokým potenciálem z hlediska marketingového a popularizačního využití je organizacemi adekvátně a systematicky používán ke zlepšení jejich propagace, merchandisingu a celkového marketingového obrazu

4 Inovace

Deskriptory:
IV.e transfer znalostí a technologií
XV.a kulturní dědictví
XV.b kulturní památky a umění
XV.c propagace a marketing kultury
XVII.d digitalizace agend veřejné správy
4.1 Organizace systematicky navazují spolupráci s aktéry kreativních odvětví v regionu za účelem využití digitalizovaného obsahu v kreativních odvětvích, například v audiovizuálním a videoherním průmyslu, což má pozitivní dopad i na hospodářský rozvoj regionu