| Strategický plán rozvoje města Prachatice 2015-2022 |
1. | Dopravní a technická infrastruktura |
1.1 | Zlepšit dopravní připojení města na hlavní silniční tahy jako důležitého základního předpokladu rozvoje města |
1.2 | Zlepšit stávající stav a budovat novou dopravní a technickou infrastrukturu |
1.3 | Zvýšit ochranu města proti povodním a přívalovým dešťům, mj. zajištěním vsakování srážkové vody do půdního profilu nebo svedením do vodoteče |
2. | Kulturní dědictví, cestovní ruch a volnočasové aktivity |
2.1 | Profilovat město Prachatice jako spádové centrum cestovního ruchu, aktivních volnočasových aktivit, relaxace a kongresové turistiky |
2.2 | Zajistit průběžnou obnovu a údržbu kulturního dědictví při zachování jeho specifických hodnot |
2.3 | Zlepšit předpoklady pro rozvoj cestovního ruchu se zaměřením na jeho různé druhy se současným využitím potenciálu kulturního dědictví |
2.4 | Zlepšit kvalitu vybavenosti v oblasti sportu a dalších volnočasových aktivit |
3. | Životní prostředí a územní rozvoj |
3.1 | Zachovat kvalitní přírodní a životní prostředí a zlepšovat ho na základě nových poznatků vědy a výzkumu |
3.2 | Zachovat funkčně a esteticky vyvážené, ekologicky stabilní a reálně produkční krajiny a jejích hodnot |
3.3 | Uvážlivě plánovat na úseku územního rozvoje |
4. | Kvalita života a bydlení |
4.1 | Zlepšit předpoklady pro plnohodnotně kvalitní život všech věkových skupin obyvatelstva |
5. | Sociální a zdravotní péče |
5.1 | Zajistit předpoklady pro dostupné a kvalitní sociální a doprovodné služby, zdravotní péči a účelnou prevenci |
6. | Podpora podnikání |
6.1 | Zajistit předpoklady pro rozvoj podnikatelského prostředí |
7. | Efektivní a komunikující veřejná správa |
7.1 | Zvýšit efektivitu fungování veřejné správy poskytující dostatek informací o své činnosti a zapojující občany do procesu správy věcí veřejných |
8. | Školství a lidské zdroje |
8.1 | Zajistit předpoklady pro kvalitní vzdělanost jako základ konkurenceschopných lidských zdrojů |
8.2 | Zajistit předpoklady pro spolupráci škol všech úrovní, aby vzdělávání žáků bylo snadnější a příjemnější z hlediska získávání vědomostí |
8.3 | Zajistit předpoklady pro výchovu mládeže (rodina - škola) |
8.4 | Umožnit trvalé celoživotní vzdělávání všem |