| Strategický plán rozvoje městské části Praha - Slivenec 2007-2015 [akt. 2011] |
1. | Školství |
2. | Sport |
3. | Obec na první pohled |
3.1 | Zavedení systému pravidelné očisty ulic a veřejných prostranství |
3.2 | Podpora esteticky hodnotné výstavby |
3.3 | Regenerace center Slivence i Holyně |
3.4 | Vybavení MČ esteticky hodnotným mobiliářem (lavičky, koše, květiny) |
3.5 | Výstavba dětských hřišť |
3.6 | posílení bezpečnosti MČ |
3.7 | údržba MČ vlastními silami (nákup potřebné techniky) |
3.8 | esteticky řešit stání pro kontejnery na odpad |
3.9 | oprava hřbitovní zdi |
4. | Nabídka služeb |
4.1 | Podpora prodejen potravin, drogerie, dalšího běžného zboží a služeb (po výstavbě nové školky v areálu současné školky vytvořit centrum služeb a obchodu) |
4.2 | Vybudovat Dům pro seniory |
4.3 | V areálu křižovníků vytvořit nové centrum obce |
5. | Zeleň |
5.1 | Příprava generelu zeleně v obci, následná výsadba stromořadí ve stávajícím zastavěném území i mimo něj |
5.2 | Vytvoření uceleného systému revitalizace a odborné údržby veřejné zeleně |
5.3 | Získávání dalších ploch zeleně jednáním s podnikateli a v rámci pozemkových úprav |
5.4 | Úprava zelených prostranství v centru Slivence a Holyně |
5.5 | Výsadba biokoridorů na jižním okraji Přídola a na Habeši |
6. | Údržba a rozvoj vodovodní a stokové sítě, hospodaření s dešťovými vodami |
6.1 | Posílení kapacity vodovodní sítě z východu, propojení do systému |
6.2 | Dořešení všech majetkoprávních otázek |
6.3 | Dobudování stokové sítě ve Slivenci |
6.4 | Budování dešťové kanalizace v hlavních komunikacích |
6.5 | Místní využití neznečištěných dešťových vod |
7. | Kvalitní místní komunikace |
7.1 | Rekonstrukce komunikací |
7.2 | Vyasfaltování prašných komunikací |
7.3 | Obnova autobusových zastávek |
8. | Příznivé a bezpečné podmínky pro pěší a cyklisty |
8.1 | Maximální zklidnění dopravy |
8.2 | Realizace přechodů a retardérů pro pěší tam, kde chybí |
8.3 | Výstavba a rekonstrukce chodníků, především podél komunikací s frekventovaným pěším provozem |
8.4 | Dokončení výstavby pouličního osvětlení v celé obci |
8.5 | Výstavba parkového mostu pro pěší a cyklisty mezi Slivencem a Barrandovem (ve spolupráci s P 5) |
8.6 | vytvoření koncepce a postupná výstavba cyklostezek |
8.7 | výstavba pěší cesty ze Slivence na konečnou stanici tramvaje v Holyni, propojení obou částí podchodem |
9. | Majetkové vypořádání |
9.1 | Majetkové vypořádání většiny sporných pozemků, vyrovnání s restituenty |
9.2 | Navrácení historického majetku obce (obnova starých cest apod.) |
9.3 | Aktivní podíl na majetkovém vyrovnání státu a církví |
10. | Kulturní památky |
10.1 | Obnova kaple v Holyni |
10.2 | Podpora rekonstrukce kostela |
10.3 | Obnova statku křižovníků (ve spolupráci s řádem) |
11. | Kultura |
11.1 | Podpora bohatého společenského života v Holyni i ve Slivenci |
11.2 | Podpora kulturní identity obce, obnova tradičních akcí a rituálů |
11.3 | Spolupráce se spolky, sdruženími, občanskými aktivitami |
11.4 | Výstavba prostor pro činnost spolků a sdružení |
12. | Zajištění finančních zdrojů |
12.1 | Získávání zdrojů z MHMP |
12.2 | Systematické podávání grantů a dotací |
12.3 | Systematická příprava projektů financovatelných ze zdrojů EU a z norských fondů |
12.4 | Důsledné vymáhání místních poplatků, věcných břemen, evidence plateb za pronájem majetku a vymáhání pohledávek |
12.5 | Finanční participace developerů na rozvoji obce |
12.6 | Sponzorské dary |
13. | Dobře řízená obec |
13.1 | Optimalizace struktury úřadu, zjednodušení a zpružnění administrativních procesů, kvalitní personální obsazení |
13.2 | Otevřená a pravidelná komunikace s občany prostřednictvím časopisu, internetu a setkání se zastupiteli |
13.3 | Zavedení uceleného systému kontrolních mechanismů |
14. | Vznik mikroregionu Praha Jihozápad |
14.1 | Vznik mikroregionu Praha Jihozápad |
14.2 | Příprava společných projektů financovatelných ze zdrojů EU |
14.3 | Příprava strategického plánu rozvoje mikroregionu |
15. | Naplňování Agendy 21 |
15.1 | Dbát o udržitelný rozvoj MČ |
15.2 | Přihlásit se k projektu Zdravé město |
15.3 | Minimalizovat spotřebu energie ve veřejných budovách (nové budovy stavět jako nízkoenergetické, u stávajících snížit tepelné ztráty) |
15.4 | Podporovat rozvoj obnovitelných zdrojů energie |
15.5 | Zvýšit podíl zeleně (nové plochy zeleně, biokoridory) |
15.6 | Podpora udržitelné dopravy (tramvaj do Holyně a ke Slivenci, pěší doprava, cyklodoprava) |
15.7 | Zvýšit prostupnost krajiny pomocí nových cest |
15.8 | Naplňování Aarhuské úmluvy účastí veřejnosti na plánovacích procesech |