hlavní město PRAHA
www stránky
www stránky
hlavní město PRAHA
Akční plán protidrogové politiky hl. m. Prahy na rok 2017 s výhledem pro rok 2018
Primární prevence užívání návykových látek a návykového chování
Dlouhodobé vzdělávání v oblasti primární prevence užívání návykových látek a návykového chování pro specifické cílové skupiny: lékař, policisté, rodiče, pracovníci pomáhajících profesí
Deskriptory:
VII.h odborné vzdělávání
VIII.b ohrožené skupiny
IX.c sociální prevence
IX.d sociální infrastruktura
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
Léčba a následná péče
Koordinovaná podpora a rozvoj programů léčby a následné péče
Deskriptory:
IX.c sociální prevence
IX.d sociální infrastruktura
XIII.a zdravotnická infrastruktura
XIII.b kvalita a dostupnost zdravotní péče a služeb
XIII.c životní styl, výživa, spotřeba tabáku a alkoholu
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
Rozšíření substituční léčby v substitučních centrech, vznik nového substitučního centra
Deskriptory:
VIII.b ohrožené skupiny
XIII.a zdravotnická infrastruktura
XIII.c životní styl, výživa, spotřeba tabáku a alkoholu
zajištění péče praktického lékaře a odborných lékařů o akutní klienty
Deskriptory:
VIII.b ohrožené skupiny
XIII.a zdravotnická infrastruktura
XIII.b kvalita a dostupnost zdravotní péče a služeb
XIII.c životní styl, výživa, spotřeba tabáku a alkoholu
Podpora sociálního zaměstnávání a doléčovacích programů
Deskriptory:
VII.a aktivní politika zaměstnanosti
VII.c služby zaměstnanosti
VII.d adaptabilita pracovní síly
VIII.a aktivní začleňování
VIII.b ohrožené skupiny
VIII.c rovné příležitosti
Snižování rizik - Harm Reduction
Koordinovaná podpora a rozvoj programů léčby a následné péče
Deskriptory:
XIII.a zdravotnická infrastruktura
XIII.b kvalita a dostupnost zdravotní péče a služeb
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
Snížení počtu injekčních uživatelů návykových látek
Deskriptory:
IX.b sociální péče
IX.c sociální prevence
XIII.a zdravotnická infrastruktura
XIII.b kvalita a dostupnost zdravotní péče a služeb
XIII.c životní styl, výživa, spotřeba tabáku a alkoholu
Vznik kontaktního a poradenského centra
Deskriptory:
VIII.b ohrožené skupiny
IX.a sociální poradenství
IX.b sociální péče
IX.c sociální prevence
IX.d sociální infrastruktura
XIII.b kvalita a dostupnost zdravotní péče a služeb
XIII.c životní styl, výživa, spotřeba tabáku a alkoholu
Snižování nabídky a prosazování práva
snížení dostupnosti ilegálních látek na černém trhu prostřednictvím zintenzivnění spolupráce mezi zástupci represe a pracovníky služeb
Deskriptory:
IX.a sociální poradenství
IX.b sociální péče
IX.c sociální prevence
XIII.a zdravotnická infrastruktura
XIII.b kvalita a dostupnost zdravotní péče a služeb
XIII.c životní styl, výživa, spotřeba tabáku a alkoholu
XVII.a legislativní a regulační prostředí
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.c veřejné služby
Důsledné dodržování zákazu prodávání alkoholu a tabákových výrobků dětem a mladistvým. Oblast ochrany před alkoholismem Oblast ochrany před škodami způsobenými tabákovými výrobky
Iniciovat změny legislativního rámce pro preskripci substitučních látek s cílem zdokonalení registru uživatelů a zamezení úniku substitučních preparátů na černý trh
Důsledná práce represivních složek při zásazích proti dealerům drog, ilegálním pěstírnám konopí a laboratořím na výrobu pervitinu
Ochrana bezpečí občanů při páchání přestupků nebo trestné činnosti v souvislosti s konzumací omamných a psychotropních látek
Věnovat pozornost problematice zneužívání léčiv, která mají vysoký potenciál vzniku závislosti. Omezit možnost nákupu léků na předpis na internetu
Informační kampaň o rizicích zdánlivě výhodných pronájmů objektů, domů nebo bytů zneužitých posléze k budování ilegálních pěstíren konopí či laboratoří na výrobu pervitinu
Zajistit informovanost obcí a obyvatel domů, kde byla zjištěna varna pervitinu nebo pěstírna konopí, o nutnosti následných opatření - dekontaminace, detoxikace - z důvodu ochrany zdraví
Informace - výzkum - vzdělávání - hodnocení - jiné
Podpora systematického vzdělávání širokého spektra odborníků ve všech oblastech protidrogové politiky
Deskriptory:
VII.h odborné vzdělávání
IX.b sociální péče
IX.c sociální prevence
XIII.c životní styl, výživa, spotřeba tabáku a alkoholu
Šíření informací o cílech, principech a smyslu protidrogové politiky do veřejnosti
Deskriptory:
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
IX.c sociální prevence
XIII.c životní styl, výživa, spotřeba tabáku a alkoholu
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
Využívání informačních a metodických materiálů a internetových poraden, zejména k intervencím zaměřeným na snížení míry rizikovéhochování.
Deskriptory:
IX.c sociální prevence
XIII.b kvalita a dostupnost zdravotní péče a služeb
XIII.c životní styl, výživa, spotřeba tabáku a alkoholu
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.c veřejné služby
Zpracování výročních zpráv o realizaci protidrogové politiky HMP
Deskriptory:
IX.b sociální péče
IX.c sociální prevence
IX.d sociální infrastruktura
XIII.c životní styl, výživa, spotřeba tabáku a alkoholu
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.c veřejné služby
Podpora výzkumných prací v oblasti adiktologie, které budou sloužit ke zkvalitnění jednotlivých kroků v oblastech protidrogové politiky HMP
Deskriptory:
IV.b inovační infrastruktura a kapacita
IV.e transfer znalostí a technologií
VII.h odborné vzdělávání
VIII.b ohrožené skupiny
IX.d sociální infrastruktura
XIII.c životní styl, výživa, spotřeba tabáku a alkoholu
Koordinace
Zachování systému koordinace protidrogové politiky HMP
Deskriptory:
VIII.b ohrožené skupiny
IX.c sociální prevence
IX.d sociální infrastruktura
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
Spolupráce s protidrogovými koordinátory MČ
Deskriptory:
VIII.a aktivní začleňování
VIII.b ohrožené skupiny
VIII.c rovné příležitosti
IX.d sociální infrastruktura
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.c veřejné služby
Stabilizace pozice protidrogových koordinátorů MČ i kraje, a tím zamezení stálých změn na těchto postech.
Deskriptory:
IX.b sociální péče
IX.d sociální infrastruktura
XIII.c životní styl, výživa, spotřeba tabáku a alkoholu
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.c veřejné služby
XIX.b rozpočtování a makroekonomika
Financování protidrogové politiky HMP
Zajištění potřebného rozpočtu na protidrogovou politiku pro každý rok
Deskriptory:
VIII.b ohrožené skupiny
IX.b sociální péče
IX.c sociální prevence
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XIX.b rozpočtování a makroekonomika
Rozšíření víceletého financování, které umožňuje stabilitu, plánování a rozvoj adiktologických služeb
Deskriptory:
IX.c sociální prevence
XIII.c životní styl, výživa, spotřeba tabáku a alkoholu
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XIX.b rozpočtování a makroekonomika
Včasná administrace grantových řízení a včasné přidělení finančních prostředků
Deskriptory:
IX.c sociální prevence
XIII.c životní styl, výživa, spotřeba tabáku a alkoholu
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
Podpora realizace protidrogové politiky na základě znalosti místních specifik na MČ
Deskriptory:
XIII.b kvalita a dostupnost zdravotní péče a služeb
XIII.c životní styl, výživa, spotřeba tabáku a alkoholu
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.c veřejné služby
XIX.b rozpočtování a makroekonomika