1. eGovernment |
1.1 Elektronizace veřejné správy založená na pilířích digitální samoobsluhy občana, vnitřní digitalizaci úřadů, otevřených datech veřejné správy a identitních a autentizačních/autorizačních systémech.
|
2. Sjednocená architektura |
2.1 Provozní stabilita informačních systémů tj. centralizace dílčích IT řešení, řízení a prosazování dodržování pravidel celkové architektury.
|
3. Vlastní kompetence v řízení vývoje a provozu ICT |
3.1 Získání i udržení odborníků a potlačování tzv. vendor lock-in jevu motivací vlastních pracovníků řídících ICT, rozvojem jejich znalostí a nastaveným systémem vzdělávání.
|
4. Standardizace ICT služeb |
4.1 Provázané, kvalitní, efektivní a měřitelné ICT služby, projektové řízení rozvoje a provozu ICT, řízení smluvního zajištění ICT služeb, řízení kvality, prosazování dodržování parametrů ICT služeb (SLA).
|
5. Sdílené ICT služby, sdílená infrastruktura |
5.1 Katalogizace aktuálně provozovaných IT služeb a jejich společné pořizování a provoz, ICT služby provozované ve společných datových centrech se zajištěním bezpečné datové komunikační infrastruktury, využití dostupných kapacit informačních technologií, sjednocení a optimalizace počtu datových center, sjednocení síťového prostředí a dalších systémových služeb.
|
6. Využití služeb provozovaných státem |
6.1 Katalogizace sdílitelných certifikovaných služeb, využití řešení státu formou služeb pro veřejnou správu a veřejnost za stanovených finančních podmínek.
|
7. Informační a komunikační bezpečnost |
7.1 Přesná, přístupná a spolehlivá data. ICT maximálně zabezpečeno proti ztrátě důvěrnosti, integrity, dostupnosti a nepopíratelnosti použitím technických, systémových, procesních, personálních a administrativních opatření.
|
8. Green IT ve veřejné správě |
8.1 ICT technologie či služby budou šetrné k životnímu prostředí po celou dobu svého životního cyklu.
|
9. Zajištění souladu s legislativním rámcem |
9.1 Zajištění souladu ICT systémů a řešení implementovaných v HMP s legislativními rámci eIDAS, GDPR a kyberbezpečnosti.
|