Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu

KRAJ ÚSTECKÝ

Strategie podpory zdraví a rozvoje zdravotních služeb v Ústeckém kraji 2023–2033

Strategie podpory zdraví a rozvoje zdravotních služeb v Ústeckém kraji 2023–2033
1.Podpora zdraví obyvatel
1.1Podpořit zapojení škol do projektů a programů zaměřených nejen na primární, ale i sekundární prevenci nemocí
1.2Podpořit aktivity obcí a dobrovolných svazků obcí při realizaci programů primární a sekundární prevence nemocí
1.3Úzce spolupracovat a podpořit aktivity prevence nemocí a to jak při realizací národních programů primární a sekundární prevence tak i konkrétních aktivit zdravotních pojišťoven (ve spolupráci s primární péčí)
1.4Ve spolupráci se zdravotními pojišťovnami navrhnout efektivní model zavádění programů primární a sekundární prevence nemocí u velkých zaměstnavatelů (firemní benefity)
1.5Vyhodnotit a zvážit podporu vytvoření dostupné sítě mediátorů zdraví ev. koordinátorů/metodiků prevence
1.6Při realizaci aktivit podpory zdraví (např. i zvyšování zdravotní gramotnosti a odpovědnosti občanů za své zdraví) obyvatel úzce spolupracovat se Státním zdravotním ústavem a dalšími institucemi a to i v návaznosti na zákon č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví
2.Zdravotnická záchranná služba
2.1Pravidelně aktualizovat Plán pokrytí území Ústeckého kraje výjezdovými základnami zdravotnické záchranné služby
2.2Rozvíjet úzkou spolupráci se všemi partnery v rámci mezinárodního Ujednání o přeshraniční spolupráci zdravotnických záchranných služeb
3.Prohlídky těl zemřelých
3.1Prohlídky těl zemřelých mimo zdravotnické zařízení na území Ústeckého kraje realizovat prostřednictvím veřejné zakázky na 2–4 roky
3.2Průběžně vyhodnocovat systém zajištění prohlídek těl zemřelých mimo zdravotnické zařízení a případně navrhovat organizační či jiná opatření
4.Protialkoholní a protitoxikomanická záchytná služba
4.1Vyhodnotit provoz PZSt v Teplicích v kontextu potřeb celého Ústeckého kraje (ve spolupráci s nemocnicemi, obcemi a odbornou veřejností)
4.2V návaznosti na vyhodnocení navrhnout a realizovat případné strukturální změny v zajištění PZSt na území kraje
5.Pohotovostní služba dle zákona o zdravotních službách
5.1Definovat spádové oblasti Ústeckým krajem zajišťované a podporované LPS ve vazbě na urgentní příjmy nemocnic s cílem snížit jejich počet, a zvýšit tak jejich průchodnost a kvalitu díky odpovídajícímu zázemí navazujících zdravotních služeb (laboratorní a radiologický komplement, odborná konziliární vyšetření) – koncept ordinace LPS výhradně u nemocnice akutní péče (ideálně s urgentním příjmem). Sjednotit ordinační dobu LPS na území celého Ústeckého kraje
5.2V přímé návaznosti na reformu primární péče, na vznikající síť a provozní fungování urgentních příjmů, a v úzké vazbě na zjevně nedostatečné kapacity lékařů v primární péče vyhodnotit fungování LPS v kontextu potřeb celého Ústeckého kraje (ve spolupráci s nemocnicemi, obcemi a odbornou veřejností)
5.3V návaznosti na vyhodnocení navrhnout a realizovat strukturální změny v zajištění LPS na území kraje a vytvořit funkční model pohotovostní služby jako součást urgentních příjmů na úrovni okresních nemocnic vč. funkčního modelu lékárenské pohotovostní služby
6.Primární péče
6.1Vytvořit program dlouhodobé podpory rezidenčních míst pro vzdělávání v akreditovaných ordinacích VPL a PLDD v Ústeckém kraji (vzdělávání v základním kmeni nebo celé specializační vzdělávání)
6.2Vytvořit program metodické a administrativní podpory žadatelů o dotaci ze státního rozpočtu na rezidenční místa (dotační program MZČR)
6.3Vytvořit program podpory provozu ordinací registrujících poskytovatelů zdravotních služeb primární péče (vznik nových, udržení provozu stávajících)
6.4Průběžně vyhodnocovat situaci, priority a opatření v oblasti primární a ambulantní péče a navrhovat další opatření k zajištění dostupnosti primární péče v Ústeckém kraji
7.Akutní lůžková péče
7.1Podporovat investice do udržení ev. i rozvoje potřebných kapacit nemocniční péče u páteřní sítě nemocnic Ústeckého kraje (klíčové nemocnice a centra, zajištění místní dostupnosti)
7.2Prioritně podporovat investice do nemocnic s urgentním příjmem
8.Následná a dlouhodobá lůžková péče, paliativní a hospicová péče
8.1Podporovat investice do posílení a rozvoje potřebných kapacit následné a dlouhodobé péče
8.2Podporovat investice do posílení a rozvoje potřebných kapacit paliativní a lůžkové hospicové péče a služeb
8.3Podporovat posílení a rozvoj potřebných kapacit mobilní hospicové péče tím rozvíjet tzv. žádoucí trajektorií péče o pacienty v závěru života
9.Péče o duševní zdraví
9.1Realizovat cíle a opatření Krajského plánu péče o duševní zdraví pro Ústecký kraj a průběžně vyhodnocovat jejich realizaci
9.2Vytvořit pracovní skupinu pro realizaci Krajského plánu péče o duševní zdraví pro Ústecký kraj a aktivit reformy péče o duševní zdraví (navázat na aktivity projektu MULTIDISCIPLINARITA).
9.3Aktivity reformy péče o duševní zdraví realizovat prostřednictvím Řídícího výboru reformy péče o duševní zdraví projektu MULTIDISCIPLINARITA
10.Krajská zdravotní, a.s. – páteřní poskytovatel lůžkové péče v Ústeckém kraji
10.1Připravit Koncepci rozvoje zdravotní péče Krajské zdravotní, a.s. (koncepce podnikatelské činnosti)
10.2Podporovat realizaci konkrétních cílů a opatření Koncepce rozvoje zdravotní péče Krajské zdravotní, a.s. (koncepce podnikatelské činnosti)
10.3Podporovat realizaci investičních aktivit Krajské zdravotní, a.s. podporujících obnovu a rozvoj infrastruktury péče páteřních nemocnic Ústeckého kraje (v rámci pověření výkonem služeb obecného hospodářského zájmu)
11.Zdravotnická záchranná služba Ústeckého kraje, p.o.
11.1Připravit a v orgánech kraje projednat Koncepci udržitelnosti a rozvoje Zdravotnické záchranné služby Ústeckého kraje, poskytující zdravotní služby, v jejichž rámci je na základě tísňové výzvy, poskytována zejména přednemocniční neodkladná péče osobám se závažným postižením zdraví nebo v přímém ohrožení života
12.Kojenecké ústavy Ústeckého kraje, p.o.
12.1Připravit a realizovat plán transformace služeb poskytovaných Kojeneckými ústavy Ústeckého kraje ve vazbě na probíhající legislativní změny v péči o děti do 3 let (vyhotovení konceptu služeb ve vztahu k možnému přesunu do sféry sociálních služeb), analyzovat budoucí využití areálu a navrhnout příslušná opatření
13.Psychiatrická léčebna Petrohrad, p.o.
13.1Definovat koncept role Psychiatrické léčebny Petrohrad nejen v rámci reformy péče o duševní zdraví ale globálně ve vztahu ke struktuře poskytované péče, efektivnímu využití personálních i prostorových kapacit napříč poskytovateli zdravotních služeb kraje (využití synergických efektů dlouhodobé ošetřovatelské péče a péče akutních oddělní nemocnic)
13.2Aktualizovat a postupně realizovat opatření Transformačního plánu Psychiatrické léčebny Petrohrad v rámci reformy péče o duševní zdraví
14.Prioritní desatero Ústeckého kraje ve zdravotnictví
14.1Podpora personálního zajištění zdravotních služeb
14.2Podpora geografické dostupnosti a kapacit primární péče
14.3Optimalizace struktury kapacit lůžkové péče
14.4Rozvoj adekvátních kapacit a struktury vzdělávání zdravotnických pracovníků, podpora výzkumu
14.5Kvalita (adekvátní trajektorie) péče v závěru života
14.6e-Health a elektronizace zdravotnictví
14.7Prevence nemocí, podpora veřejného zdraví, screening
14.8Kvalita péče pacientů s chronickým nebo dlouhodobým onemocněním
14.9Management řízení a udržitelného financování zdravotnictví Ústeckého kraje
14.10Prosazování realizace národních strategií ve zdravotnictví