| Akční plán boje s korupcí na rok 2016 |
| Přijetí protikorupčních opatření a snížení míry korupce |
| Výkonná a nezávislá exekutiva |
| Zahájení přípravy nelegislativního materiálu (analýzy), který se bude věnovat srovnání jednotlivých aspektů činnosti, právům a povinnostem státních zaměstnanců a úředníků územních samosprávných celků |
| Návrh zákona o státním zastupitelství a jeho případná implementace |
| Transpozice směrnice zajišťující odčerpávání výnosů z trestné činnosti |
| Vytvoření materiálních a personálních kapacit pro oblast prokazování mezinárodní korupce a přeshraničního trestání |
| Zveřejňování profesních životopisů představených od úrovně ředitelů odboru (vyjma zpravodajských služeb) |
| Monitoring úrovně RIPP jednotlivých rezortů a případný návrh aktualizace Rámcového RIPP, včetně zajištění konzultací a metodické podpory |
| Kontrola důslednější aplikace RIA a CIA v rámci legislativního procesu |
| Zveřejňování souhrnného seznamu poradců a poradních orgánů na oficiálních webových stránkách |
| Transparentnost a otevřený přístup k informacím |
| Závazky ČR zakotvené Akčním plánem Partnerství pro otevřené vládnutí na léta 2016–2018 |
| Zpřístupňování dat a informací veřejné správy |
| Publikace a katalogizace otevřených dat v souladu s vydanými standardy |
| Pokračování v realizaci projektu eSbírky a eLegislativy a prosazení návrhu právní úpravy související s tímto projektem |
| Vytvoření centrálního registru oznámení veřejných funkcionářů za předpokladu schválení novely zákona o střetu zájmů |
| Sledovat zřízení Úřadu pro dohled nad financováním politických stran za předpokladu schválení novely zákona o sdružování v politických stranách a v politických hnutích |
| Implementace zákona, kterým se mění některé zákony v souvislosti s prokazováním původu majetku za předpokladu jeho schválení |
| Návrh právní regulace nominace zástupců státu do obchodních korporací a státních podniků |
| Teze budoucí právní regulace lobbingu |
| Širší zpřístupnění Elektronické knihovny legislativního procesu (eKLEP) veřejnosti |
| Sektorová analýza zabývající se korupcí ve zdravotnictví |
| Prověření metodiky a zmocnění zdravotních pojišťoven u tzv. pozitivních listů zdravotních pojišťoven |
| Podpora aktivit Asociace inovativního farmaceutického průmyslu Transparentní spolupráce |
| Důsledné postihování protiprávního jednání lékaře, který neoprávněně vydává léky v ordinaci, resp. posílení dozorové aktivity Státního ústavu pro kontrolu léčiv v této oblasti |
| Zvážení stanovení zákazu lékařů podnikat v lékárenství (např. coby tichý společník) a zákazu konkurence po skončení lékařské praxe |
| Hospodárné nakládání s majetkem státu |
| Uvedení zákona o zadávání veřejných zakázek do praxe |
| Strategie elektronizace veřejných zakázek na období let 2016–2020 |
| Shromáždění dat pro zpracování evaluace Strategie pro boj s podvody a korupcí při čerpání fondů v rámci Společného strategického rámce v období 2014–2020 |
| Pokračování ve sjednocování metodiky zadávání veřejných zakázek a zajištění jednotné interpretace zákona o zadávání veřejných zakázek |
| Zpracování Metodiky veřejného nakupování |
| Zpracování Strategie vlastnické politiky státu |
| Zajištění rozkrývání nejasné vlastnické struktury |
| Vytvoření a zprovoznění Registru smluv |
| Implementace novely zákona o Nejvyšším kontrolním úřadu za předpokladu jeho schválení |
| Nový zákon o vnitřním řízení a kontrole ve veřejné správě |
| Přijetí a implementace zákona o Centrální evidenci účtů |
| Průběžné zveřejňování nabídek prodeje a pronájmu majetku státu; při zpeněžení majetku přednostně využívat formy veřejné dražby |
| Rozvoj občanské společnosti |
| Návrh zákona zajišťujícího ochranu oznamovatelů |
| Realizace opatření vyplývajících ze sektorové analýzy zaměřené na problematiku manipulace s výsledky zápasů a s tím související korupcí ve sportovním prostředí |
| Zařazení protikorupčního vzdělávání do nabídky Národního institutu dalšího vzdělávání a posílení akcentu na protikorupční výuku v rámcových vzdělávacích programech |
| Rozšíření dotačního programu „Prevence korupčního jednání“ i na analytickou činnost |