| Strategický plán města Český Krumlov 2016-2022 |
1. | Obraz města a cestovní ruch, centrum, soužití obyvatel města a turistů |
1.1 | O kulturní a přírodní dědictví je náležitě pečováno a zároveň je aktivně využíváno tak, aby vznikaly nové příležitosti pro místní obyvatele a návštěvníky |
1.2 | Centrum města je využíváno i obýváno místními a komunitní život je součástí obrazu města navenek |
1.3 | Městu se daří přitahovat turisty, kteří oceňují autenticitu, zůstávají déle v Krumlově či širším regionu a přijíždějí i mimo hlavní sezónu |
1.4 | Cestovní ruch pomáhá ve zkvalitňování kulturního a společenského života a infrastruktury ve městě |
1.5 | Funguje spolupráce mezi místní samosprávou a aktéry v cestovním ruchu a kultuře, která umožňuje plně využít místní zdroje a dovednosti a nápady místních obyvatel a nastavování účelných pravidel |
2. | Otevřené město - participace, komunikace, spolupráce a podpora okrajových čtvrtí i žánrů |
2.1 | Postupně roste počet občanů, podnikatelů a organizací aktivně se podílejících na rozvoji města a pocit jejich sounáležitosti s městem i vzájemně mezi sebou |
2.2 | Občané mají informace včas, přesně a snadno dostupné a orientují se v nich |
2.3 | Okrajové žánry a trendy + kulturní, společenské a volnočasové aktivity mají místo na mapě kulturního dění Českého Krumlova a mají své publikum |
2.4 | Kvalita života v okrajových částech města se zlepšuje skrze konkrétní opatření dle poptávky občanů |
2.5 | Příprava pozemků a pravidel pro výstavbu probíhá a je otevřená pro zapojení vlastníků i občanů, uplatňování pravidel je důsledné |
2.6 | Občané jsou aktivní a sebevědomí, město aktivitu oceňuje a cíleně podporuje |
3. | Pohyb a doprava po městě, propojení centra a okolí - mobilita |
3.1 | Zlepšují se podmínky pro bezmotorový pohyb a srovnávají podmínky v jednotlivých čtvrtích: Obyvatelé se mezi svým bydlištěm a důležitými body města mohou pohodlně a bezpečně pohybovat pěšky nebo na kole v rámci nezbytného i rekreačního pohybu |
3.2 | Redukuje se podíl automobilové dopravy na celkovém množství cest, roste využívání bezmotorové a veřejné dopravy a odklání se tranzitní doprava |
3.3 | Kvalitní plánovací a projektová příprava: Všechny územně a dopravně plánovací dokumenty jsou vzájemně zkoordinované a organizace dopravy v nich respektuje prostorové možnosti území a rizika. Příprava i realizace dílčích staveb probíhá koordinovaně a s důrazem na jejich architektonické řešení a kvalitu práce |
3.4 | Město sbírá, shromažďuje, analyzuje (vyhodnocuje) a zveřejňuje informace o dopravě a umí reagovat adekvátními opatřeními na podporu plynulosti dopravy a snížení negativních dopadů automobilové dopravy |