Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu

KRAJ KRÁLOVÉHRADECKÝ

Názvy hierarchických úrovní
1. "Prioritní oblast"
1.1 "Cíl"

Rozbalit detaily

Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Královéhradeckého kraje 2012-2016

1. Předškolní vzdělávání

1.1 Spolupráce se zřizovateli mateřských škol při mapování demografického vývoje ve spádovýchoblastech mateřských škol s možností včasné přípravy na předpokládané změny

Deskriptory:
VI.a předškolní výchova

1.2 Podpora vzniku firemních mateřských škol v KHK

Deskriptory:
VI.a předškolní výchova

1.3 Podpora vyrovnávání vývoje dětí se sociálním znevýhodněním

Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
VI.g ústavní a ochranná výchova
X.c ohrožené děti

2. Základní vzdělávání

2.1 Metodická pomoc obcím při optimalizaci sítě škol

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání

2.2 Podpora inkluzivního vzdělávání na základních školách – integrace žáků se speciálními vzdělávacímipotřebami do hlavního vzdělávacího proudu, avšak pouze v případech, kdy toto začlenění budežákům prospěšné a bude v souladu s § 16 školského zákona

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání

3. Střední vzdělávání

3.1 Optimalizace sítě krajských škol a počtu míst na krajských středních školách v souladus demografickým vývojem (s ohledem na rovnoměrné rozložení nabídky jednotlivých oborů vzdělánína území kraje a s ohledem na posílení ekonomické stability škol)

Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání

3.2 Optimalizace oborové struktury v krajských středních školách v souladu s potřebami trhu práce

Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání
VII.a aktivní politika zaměstnanosti

3.3 Optimální nastavení poměru počtu míst v maturitních i nematuritních oborech vzdělání ve středních školách v souladu s DZ ČR 2011 - 2015 a odpovídající potřebám trhu práce v KHK

Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání
VII.d adaptabilita pracovní síly

3.4 Optimální nastavení poměru počtu míst v maturitních oborech poskytujících všeobecné a odborné vzdělání ve středních školách v souladu s DZ ČR 2011 - 2015 a odpovídající potřebám trhu práce v KHK

Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání
VII.d adaptabilita pracovní síly

3.5 Podpora škol, které vyučují obory vzdělání jako jediné v KHK a absolventi mají dobrou dlouhodobouuplatnitelnost na trhu práce

Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání
VII.d adaptabilita pracovní síly

3.6 Pokračování v realizaci kurikulární reformy

Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání

3.7 Zavedení efektivních způsobů hodnocení kvality vzdělávání ve středních školách

Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání

3.8 Rovný přístup ke střednímu vzdělávání i pro handicapované jedince

Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání
VIII.c rovné příležitosti

3.9 Posílení realizace dalšího vzdělávání ve středních školách, zajištění návaznosti počátečního a dalšího vzdělávání

Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání
VI.h další vzdělávání

3.10 Efektivní spolupráce zřizovatele krajských škol i samotných škol se zaměstnavateli, krajskou pobočkouÚřadu práce ČR a dalšími institucemi ovlivňujícími trh práce

Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání
VII.a aktivní politika zaměstnanosti

3.11 Zvýšení motivace a profesionality pedagogických pracovníků středních škol

Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení

3.12 Podpora grantové politiky středních škol

Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání

3.13 Podpora programů EU pro rozvoj středních škol

Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání

3.14 Efektivní spolupráce krajských škol se zřizovatelem a s KÚ KHK

Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání

4. Vyšší odborné vzdělávání

4.1 Stabilizace vyššího odborného vzdělávání

Deskriptory:
VI.d vyšší odborné vzdělávání

4.2 Zachování profilace a vysoké úrovně vyššího odborného vzdělávání

Deskriptory:
VI.d vyšší odborné vzdělávání

4.3 Posílení postavení absolventů VOŠ na trhu práce

Deskriptory:
VI.d vyšší odborné vzdělávání

4.4 Podpora prostupnosti vyššího odborného vzdělávání a bakalářského studia

Deskriptory:
VI.d vyšší odborné vzdělávání

5. Vzdělávání a výchova dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími
potřebami a dětí, žáků a studentů nadaných

5.1 Podpora odpovídajícího vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základních a středních školách včetně škol samostatně zřízených pro žáky se zdravotním postižením v souladus § 16 školského zákona

Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.g ústavní a ochranná výchova
VI.h další vzdělávání
VIII.c rovné příležitosti

5.2 Školská zařízení pro výkon ústavní výchovy

Deskriptory:
VI.g ústavní a ochranná výchova

6. Uplatnitelnost absolventů škol podle oborů vzdělání na trhu práce

6.1 Snížení počtu nezaměstnaných absolventů

Deskriptory:
VII.a aktivní politika zaměstnanosti

6.2 Zvýšení míry shody dosaženého vzdělání a vykonávaného zaměstnání u absolventů

Deskriptory:
VII.a aktivní politika zaměstnanosti
VII.d adaptabilita pracovní síly

7. Úloha, podpora a zvyšování profesionality pedagogických pracovníků

7.1 Podpora činnosti a aktivit ŠZ DVPP KHK zaměřené na nabídku a kvalitu vzdělávacích programů dleaktuálních požadavků a potřeb MŠMT, škol a školských zařízení, zřizovatelů

Deskriptory:
VI.h další vzdělávání

7.2 Zařazení programů zaměřených na podporu sebevědomí a flexibilitu pedagogů do programové nabídky

Deskriptory:
VI.h další vzdělávání

7.3 Podpora a zvyšování motivace pedagogů k učitelskému povolání, k osvojování nových metod výuky,k využívání nových informačních technologií apod.

Deskriptory:
VI.h další vzdělávání

7.4 Podpora zahájení činnosti Koordinačního centra Královéhradeckého kraje zaměřeného na podporu technických a přírodovědných oborů – spolupráce v rámci projektu z OPVK s Masarykovou univerzitou v Brně, propagaci aktivit ve školách a nabídku souvisejících vzdělávacích programů

Deskriptory:
VI.h další vzdělávání

7.5 Podpora navázání spolupráce ŠZ DVPP KHK se zahraničními partnery s cílem přípravy výměnných exkurzí do škol a školských zařízení a poznání jiných školských systémů

Deskriptory:
VI.h další vzdělávání

8. Další vzdělávání v rámci celoživotního učení

8.1 Podpora rozvoje nabídky dalšího vzdělávání pro dospělé

Deskriptory:
VI.i celoživotní učení

8.2 Vytváření podmínek pro růst vzdělanosti dospělých

Deskriptory:
VI.i celoživotní učení

8.3 Vytváření podmínek pro získání, změnu, rozšíření či zvýšení kvalifikace dospělých

Deskriptory:
VI.i celoživotní učení

9. Základní umělecké vzdělávání

9.1 Udržení stávající kapacity ZUŠ - navýšení kapacit, případně vznik nových škol realizovat pouze vevýjimečných a odůvodněných případech

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.h další vzdělávání

9.2 Podpora žádosti o zřízení nového uměleckého oboru, který dosud nebyl ve škole realizován

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.h další vzdělávání

10. Jazykové vzdělávání

10.1 Podpora rozvoje jazykových znalostí a dovedností u dětí, žáků a studentů na všech typech škol

Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.h další vzdělávání

10.2 Podpora rozvoje jazykových znalostí a dovedností v rámci dalšího vzdělávání u dětí, žáků, studentů i pedagogů

Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.h další vzdělávání

10.3 Podpora veškerých aktivit směřujících k praktickému využití cizího jazyka všech účastníků jazykového vzdělávání

Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.h další vzdělávání

11. Zájmové vzdělávání a volný čas

11.1 Oblast děti a mládež – volný čas

Deskriptory:
XXI.a tělesná výchova, sport, turistika
XXI.b zájmová činnost a rekreace

11.2 Oblast tělovýchova a sport

Deskriptory:
XXI.a tělesná výchova, sport, turistika

11.3 Oblast soutěží a přehlídek

Deskriptory:
XXI.b zájmová činnost a rekreace

11.4 Oblast činnosti školských zařízení pro zájmové vzdělávání

Deskriptory:
XXI.b zájmová činnost a rekreace

12. Systém poradenských služeb

12.1 Pedagogicko-psychologická poradenství

Deskriptory:
X.d služby pro rodiny a děti

13. Prevence rizikového chování

14. Environmentální výchova a výchova k udržitelnému rozvoji

14.1 Udržení stabilního krajského systému EVVO pokrývající všechny oblasti a stupně celoživotníhovzdělávání

Deskriptory:
VI.h další vzdělávání

14.2 Zajištění kvalitní koordinace a podpory systému EVVO, kromě krajských zdrojů využívání evropskýchfondů a národních zdrojů, motivace obcí k podpoře EVVO

Deskriptory:
VI.h další vzdělávání

14.3 Podpora inovací a efektivních metod, jako je např. místně zakotvené učení, projektů zaměřených na zkvalitňování metodiky EVVO

Deskriptory:
VI.h další vzdělávání

15. Multikulturní výchova a vzdělávání cizinců a příslušníků národnostních menšin

15.1 Podpora integrace dětí cizinců do mateřských, základních škol, ale i středních škol

Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VIII.e začleňování cizinců

16. Spolupráce státních orgánů a územních samosprávných celků s odborovými organizacemi, organizacemi zaměstnavatelů a dalšími partnery při plnění úkolů ve vzdělávání