KRAJ KRÁLOVÉHRADECKÝ
Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Královéhradeckého kraje 2012-2016
1. Předškolní vzdělávání
3. Střední vzdělávání
3.1 Optimalizace sítě krajských škol a počtu míst na krajských středních školách v souladus demografickým vývojem (s ohledem na rovnoměrné rozložení nabídky jednotlivých oborů vzdělánína území kraje a s ohledem na posílení ekonomické stability škol)
Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání
3.2 Optimalizace oborové struktury v krajských středních školách v souladu s potřebami trhu práce
Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání
VII.a aktivní politika zaměstnanosti
3.3 Optimální nastavení poměru počtu míst v maturitních i nematuritních oborech vzdělání ve středních školách v souladu s DZ ČR 2011 - 2015 a odpovídající potřebám trhu práce v KHK
Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání
VII.d adaptabilita pracovní síly
3.4 Optimální nastavení poměru počtu míst v maturitních oborech poskytujících všeobecné a odborné vzdělání ve středních školách v souladu s DZ ČR 2011 - 2015 a odpovídající potřebám trhu práce v KHK
Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání
VII.d adaptabilita pracovní síly
3.5 Podpora škol, které vyučují obory vzdělání jako jediné v KHK a absolventi mají dobrou dlouhodobouuplatnitelnost na trhu práce
Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání
VII.d adaptabilita pracovní síly
3.7 Zavedení efektivních způsobů hodnocení kvality vzdělávání ve středních školách
Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání
3.8 Rovný přístup ke střednímu vzdělávání i pro handicapované jedince
Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání
VIII.c rovné příležitosti
3.9 Posílení realizace dalšího vzdělávání ve středních školách, zajištění návaznosti počátečního a dalšího vzdělávání
Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání
VI.h další vzdělávání
3.10 Efektivní spolupráce zřizovatele krajských škol i samotných škol se zaměstnavateli, krajskou pobočkouÚřadu práce ČR a dalšími institucemi ovlivňujícími trh práce
Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání
VII.a aktivní politika zaměstnanosti
4. Vyšší odborné vzdělávání
5. Vzdělávání a výchova dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími
potřebami a dětí, žáků a studentů nadaných
5.1 Podpora odpovídajícího vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základních a středních školách včetně škol samostatně zřízených pro žáky se zdravotním postižením v souladus § 16 školského zákona
Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.g ústavní a ochranná výchova
VI.h další vzdělávání
VIII.c rovné příležitosti
7. Úloha, podpora a zvyšování profesionality pedagogických pracovníků
7.1 Podpora činnosti a aktivit ŠZ DVPP KHK zaměřené na nabídku a kvalitu vzdělávacích programů dleaktuálních požadavků a potřeb MŠMT, škol a školských zařízení, zřizovatelů
Deskriptory:
VI.h další vzdělávání
7.2 Zařazení programů zaměřených na podporu sebevědomí a flexibilitu pedagogů do programové nabídky
Deskriptory:
VI.h další vzdělávání
7.3 Podpora a zvyšování motivace pedagogů k učitelskému povolání, k osvojování nových metod výuky,k využívání nových informačních technologií apod.
Deskriptory:
VI.h další vzdělávání
7.4 Podpora zahájení činnosti Koordinačního centra Královéhradeckého kraje zaměřeného na podporu technických a přírodovědných oborů – spolupráce v rámci projektu z OPVK s Masarykovou univerzitou v Brně, propagaci aktivit ve školách a nabídku souvisejících vzdělávacích programů
Deskriptory:
VI.h další vzdělávání
9. Základní umělecké vzdělávání
10. Jazykové vzdělávání
10.1 Podpora rozvoje jazykových znalostí a dovedností u dětí, žáků a studentů na všech typech škol
Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.h další vzdělávání
11. Zájmové vzdělávání a volný čas
14. Environmentální výchova a výchova k udržitelnému rozvoji
14.1 Udržení stabilního krajského systému EVVO pokrývající všechny oblasti a stupně celoživotníhovzdělávání
Deskriptory:
VI.h další vzdělávání