1. Předškolní vzdělávání |
1.1 Spolupráce se zřizovateli mateřských škol při mapování demografického vývoje ve spádovýchoblastech mateřských škol s možností včasné přípravy na předpokládané změny
1.2 Podpora vzniku firemních mateřských škol v KHK
1.3 Podpora vyrovnávání vývoje dětí se sociálním znevýhodněním
|
2. Základní vzdělávání |
2.1 Metodická pomoc obcím při optimalizaci sítě škol
2.2 Podpora inkluzivního vzdělávání na základních školách – integrace žáků se speciálními vzdělávacímipotřebami do hlavního vzdělávacího proudu, avšak pouze v případech, kdy toto začlenění budežákům prospěšné a bude v souladu s § 16 školského zákona
|
3. Střední vzdělávání |
3.1 Optimalizace sítě krajských škol a počtu míst na krajských středních školách v souladus demografickým vývojem (s ohledem na rovnoměrné rozložení nabídky jednotlivých oborů vzdělánína území kraje a s ohledem na posílení ekonomické stability škol)
3.2 Optimalizace oborové struktury v krajských středních školách v souladu s potřebami trhu práce
3.3 Optimální nastavení poměru počtu míst v maturitních i nematuritních oborech vzdělání ve středních školách v souladu s DZ ČR 2011 - 2015 a odpovídající potřebám trhu práce v KHK
3.4 Optimální nastavení poměru počtu míst v maturitních oborech poskytujících všeobecné a odborné vzdělání ve středních školách v souladu s DZ ČR 2011 - 2015 a odpovídající potřebám trhu práce v KHK
3.5 Podpora škol, které vyučují obory vzdělání jako jediné v KHK a absolventi mají dobrou dlouhodobouuplatnitelnost na trhu práce
3.6 Pokračování v realizaci kurikulární reformy
3.7 Zavedení efektivních způsobů hodnocení kvality vzdělávání ve středních školách
3.8 Rovný přístup ke střednímu vzdělávání i pro handicapované jedince
3.9 Posílení realizace dalšího vzdělávání ve středních školách, zajištění návaznosti počátečního a dalšího vzdělávání
3.10 Efektivní spolupráce zřizovatele krajských škol i samotných škol se zaměstnavateli, krajskou pobočkouÚřadu práce ČR a dalšími institucemi ovlivňujícími trh práce
3.11 Zvýšení motivace a profesionality pedagogických pracovníků středních škol
3.12 Podpora grantové politiky středních škol
3.13 Podpora programů EU pro rozvoj středních škol
3.14 Efektivní spolupráce krajských škol se zřizovatelem a s KÚ KHK
|
4. Vyšší odborné vzdělávání |
4.1 Stabilizace vyššího odborného vzdělávání
4.2 Zachování profilace a vysoké úrovně vyššího odborného vzdělávání
4.3 Posílení postavení absolventů VOŠ na trhu práce
4.4 Podpora prostupnosti vyššího odborného vzdělávání a bakalářského studia
|
5. Vzdělávání a výchova dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími
potřebami a dětí, žáků a studentů nadaných |
5.1 Podpora odpovídajícího vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základních a středních školách včetně škol samostatně zřízených pro žáky se zdravotním postižením v souladus § 16 školského zákona
5.2 Školská zařízení pro výkon ústavní výchovy
|
6. Uplatnitelnost absolventů škol podle oborů vzdělání na trhu práce |
6.1 Snížení počtu nezaměstnaných absolventů
6.2 Zvýšení míry shody dosaženého vzdělání a vykonávaného zaměstnání u absolventů
|
7. Úloha, podpora a zvyšování profesionality pedagogických pracovníků |
7.1 Podpora činnosti a aktivit ŠZ DVPP KHK zaměřené na nabídku a kvalitu vzdělávacích programů dleaktuálních požadavků a potřeb MŠMT, škol a školských zařízení, zřizovatelů
7.2 Zařazení programů zaměřených na podporu sebevědomí a flexibilitu pedagogů do programové nabídky
7.3 Podpora a zvyšování motivace pedagogů k učitelskému povolání, k osvojování nových metod výuky,k využívání nových informačních technologií apod.
7.4 Podpora zahájení činnosti Koordinačního centra Královéhradeckého kraje zaměřeného na podporu technických a přírodovědných oborů – spolupráce v rámci projektu z OPVK s Masarykovou univerzitou v Brně, propagaci aktivit ve školách a nabídku souvisejících vzdělávacích programů
7.5 Podpora navázání spolupráce ŠZ DVPP KHK se zahraničními partnery s cílem přípravy výměnných exkurzí do škol a školských zařízení a poznání jiných školských systémů
|
8. Další vzdělávání v rámci celoživotního učení |
8.1 Podpora rozvoje nabídky dalšího vzdělávání pro dospělé
8.2 Vytváření podmínek pro růst vzdělanosti dospělých
8.3 Vytváření podmínek pro získání, změnu, rozšíření či zvýšení kvalifikace dospělých
|
9. Základní umělecké vzdělávání |
9.1 Udržení stávající kapacity ZUŠ - navýšení kapacit, případně vznik nových škol realizovat pouze vevýjimečných a odůvodněných případech
9.2 Podpora žádosti o zřízení nového uměleckého oboru, který dosud nebyl ve škole realizován
|
10. Jazykové vzdělávání |
10.1 Podpora rozvoje jazykových znalostí a dovedností u dětí, žáků a studentů na všech typech škol
10.2 Podpora rozvoje jazykových znalostí a dovedností v rámci dalšího vzdělávání u dětí, žáků, studentů i pedagogů
10.3 Podpora veškerých aktivit směřujících k praktickému využití cizího jazyka všech účastníků jazykového vzdělávání
|
11. Zájmové vzdělávání a volný čas |
11.1 Oblast děti a mládež – volný čas
11.2 Oblast tělovýchova a sport
11.3 Oblast soutěží a přehlídek
11.4 Oblast činnosti školských zařízení pro zájmové vzdělávání
|
12. Systém poradenských služeb |
12.1 Pedagogicko-psychologická poradenství
|
13. Prevence rizikového chování |
|
14. Environmentální výchova a výchova k udržitelnému rozvoji |
14.1 Udržení stabilního krajského systému EVVO pokrývající všechny oblasti a stupně celoživotníhovzdělávání
14.2 Zajištění kvalitní koordinace a podpory systému EVVO, kromě krajských zdrojů využívání evropskýchfondů a národních zdrojů, motivace obcí k podpoře EVVO
14.3 Podpora inovací a efektivních metod, jako je např. místně zakotvené učení, projektů zaměřených na zkvalitňování metodiky EVVO
|
15. Multikulturní výchova a vzdělávání cizinců a příslušníků národnostních menšin |
15.1 Podpora integrace dětí cizinců do mateřských, základních škol, ale i středních škol
|
16. Spolupráce státních orgánů a územních samosprávných celků s odborovými organizacemi, organizacemi zaměstnavatelů a dalšími partnery při plnění úkolů ve vzdělávání |
|