Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu

Hodonín

Koncepce školství ve městě Hodoníně 2011-2020

zobrazit:   oblast   cil   skupinu   aktivitu

1. Vývoj sítě škol a školských zařízení

1.1 Mateřské školy

1.1.1 sledovat soustavně demografický vývoj ve městě, v návaznosti na něj stabilizovat kapacity mateřských škol zřizovaných městem
1.1.2 do konce roku 2013 dosáhnout reálné kapacity nejméně 780 míst v mateřských školách zřizovaných městem
1.1.3 v případě nutného navýšení kapacit rekonstruovat do konce roku 2013 pro potřeby předškolního vzdělávání některý z objektů v majetku města

1.2 Základní školy

1.2.1 vzhledem k reálným kapacitám základních škol a současnému demografickému vývoji zachovat do roku 2020 všechny základní školy ve městě s celkovou cílovou kapacitou 2550 žáků
1.2.2 vytvářet podmínky pro využití uvolněných prostor v objektech základních škol k činnostem souvisejícím s výchovou a vzděláváním, a to například pro zkvalitnění a modernizaci výuky nebo pro zájmové vzdělávání

1.3 Školní družiny a školní kluby

1.3.1 v návaznosti na demografický vývoj a počet žáků základních škol řešit kapacity školních družin tak, aby poskytovaly možnost pravidelného zájmového vzdělávání nejméně pro 50% žáků 1. – 5. ročníku základních škol
1.3.2 při řešení kapacit školních družin respektovat změnu charakteru jejich činnosti v posledních letech a poptávku po zájmovém vzdělávání v těchto zařízeních
1.3.3 zachovat školní kluby jako významná a nejdostupnější školská zařízení pro zájmové vzdělávání a účelné využití volného času žáků základních škol

1.4 Školní stravování

1.4.1 do roku 2020 nezasahovat do kapacit stravovacích zařízení při základních školách
1.4.2 případné změny kapacit školních jídelen při mateřských školách řešit pouze v případě výrazných změn v kapacitách mateřských škol
1.4.3 pozornost věnovat zkvalitňování stravovacích služeb

1.5 Školy a školská zařízení zřizovaná Jihomoravským krajem

1.5.1 spolupracovat se zřizovatelem s cílem zachovat současný rozsah vzdělávací nabídky v předškolním a základním vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
1.5.2 ve středním školství prosazovat při jednáních se zřizovatelem středních škol zachování vzdělávací nabídky v oborové struktuře a kapacitách odpovídajících potřebám města i regionu
1.5.3 v základním uměleckém školství spoluvytvářet podmínky pro zachování rozsahu vzdělávací nabídky nejméně pro 25% dětí a žáků příslušných populačních ročníků
1.5.4 v oblasti zájmového vzdělávání a volnočasových aktivit nadále podporovat činnost Střediska volného času Hodonín jako největšího poskytovatele zájmového vzdělávání ve městě a správním obvodu města Hodonína
1.5.5 podílet se na vytváření podmínek pro další působení Střediska služeb školám a Zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků Brno, pracoviště Hodonín, Pedagogicko-psychologické poradny Hodonín, odloučeného pracoviště Speciálně pedagogického centra při Speciální mateřské škole a Speciální základní škole pro děti s vadami řeči Brno, Veslařská, v Základní škole Hodonín, Mírové náměstí, a Dětského domova Hodonín na území města s cílem zachovat rozsah poskytovaných služeb

2. Výchova a vzdělávání

2.1 Předškolní vzdělávání

2.1.1 vytvářet podmínky pro realizaci školních vzdělávacích programů mateřských škol s důrazem na vzdělávací potřeby dětí
2.1.2 podporovat profilaci jednotlivých předškolních zařízení směřující k rozvíjení osobnosti dítěte a jeho talentu, individuální péči o postižené děti a začlenění mateřských škol do celoměstských programů zaměřených na uspokojování potřeb a zájmů občanů
2.1.3 spoluvytvářet podmínky pro rozšiřování nadstandardních aktivit v předškolním vzdělávání
2.1.4 spolupracovat s mateřskými školami při vytváření podmínek pro výchovu ke zdravému životnímu stylu, dopravní výchovu a „plaveckou gramotnost“ podporou předplaveckého výcviku

2.2 Základní vzdělávání

2.2.1 vytvářet podmínky pro úspěšnou realizaci schválených školních vzdělávacích programů a jejich inovaci
2.2.2 podporovat aktivity škol směřující k vytváření podmínek pro zkvalitnění výchovně-vzdělávací práce
2.2.3 dále podporovat současnou profilaci jednotlivých základních škol, zejména ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků mimořádně nadaných
2.2.4 ve spolupráci s příslušnými institucemi se zabezpečit komplexní působení při řešení výchovných problémů a v oblasti prevence negativních jevů
2.2.5 prohlubovat spolupráci škol s veřejností a podporovat aktivity škol směřující k zapojení škol do života města
2.2.6 vytvářet podmínky pro výchovu ke zdravému životnímu stylu
2.2.7 ve výchovném působení věnovat zvýšenou pozornost bezpečnosti a ochraně zdraví žáků, zejména v oblasti dopravní výchovy
2.2.8 spolupracovat při zajišťování plaveckého výcviku žáků ve dvou ročnících základní školy, a to formou základního výcviku v rozsahu 20 vyučovacích hodin a zdokonalovacího výcviku rovněž v rozsahu 20 vyučovacích hodin

2.3 Vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí a žáků mimořádně nadaných

2.3.1 spolupracovat při vytváření podmínek pro plnohodnotné vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
2.3.2 podporovat aktivity zaměřené na zkvalitnění vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a dosažení vyšší úrovně odborné péče v této oblasti
2.3.3 spoluvytvářet podmínky pro kvalitní poradenskou činnost ve školách

2.4 Střední a vysokoškolské vzdělávání

2.4.1 podporovat aktivity směřující ke zvyšování úrovně vzdělání, profilaci a zlepšování materiálně - technických podmínek pro práci škol
2.4.2 spoluvytvářet podmínky pro efektivní zapojení žáků a zaměstnanců škol do veřejného života města
2.4.3 spolupracovat s Evropským polytechnickým institutem, s. r. o., 1. soukromou vysokou školou na Moravě, Kunovice, a spoluvytvářet podmínky pro rozšíření vzdělávací nabídky vysokoškolského studia ve městě Hodoníně

2.5 Základní umělecké vzdělávání

2.5.1 usilovat o zachování vzdělávací nabídky v současném rozsahu i struktuře, to znamená nabízet základní umělecké vzdělávání nejméně pro 25% populace
2.5.2 podporovat činnost základní umělecké školy a spoluvytvářet podmínky pro její rozvoj
2.5.3 podporovat aktivity základní umělecké školy při prezentaci výsledků její práce na veřejnosti

2.6 Výchova a vzdělávání ve volném čase

2.6.1 analyzovat nabídku volnočasových aktivit na území města a podíl jednotlivých organizací a institucí z hlediska potřeb a zájmů veřejnosti
2.6.2 posoudit strukturu nabídky volnočasových aktivit z hlediska obsahu a forem činnosti, úroveň jejího materiálně - technického, prostorového i personálního zajištění
2.6.3 vyhodnotit účinnost působení v této oblasti a spoluvytvářet otevřený a dostupný systém volnočasových aktivit s důrazem na vyhledávání možností pro rozsáhlejší zapojení mládeže nad 15 let a dospělých do organizované pravidelné zájmové činnosti i do spontánních aktivit
2.6.4 vytvářet podmínky pro spolupráci zařízení a organizací zajišťujících zájmové vzdělávání a volnočasové aktivity ve městě
2.6.5 nabídku zájmového vzdělávání ve školních družinách a školních klubech rozšířit zejména na oblasti nepokryté nabídkou jiných zařízení nebo organizací v závislosti na prostorových, materiálních a personálních možnostech školy
2.6.6 zachovat, případně rozšířit nabídku příležitostné výchovné, vzdělávací, zájmové a tematické rekreační činnosti školních družin a školních klubů
2.6.7 ve větší míře využívat otevřené nabídky spontánních činností školních družin a školních klubů
2.6.8 podporovat aktivity směřující ke zkvalitnění práce s dětmi a mládeží ve volném čase s důrazem na koncepčnost, kvalitu a dlouhodobost působení

3. Ekonomické zabezpečení vzdělávání

3.1 Mateřské školy

3.1.1 pokračovat v rekonstrukcích objektů mateřských škol směrem ke snížení energetické náročnosti jejich provozu (Mateřská škola Hodonín - Družstevní čtvrť, Mateřská škola Hodonín - Žižkova, Mateřská škola Hodonín - Vrchlického, Mateřská škola Hodonín - Štefánikova, Mateřská škola Hodonín - Pravoslava Veselého
3.1.2 v případě nedostatečné kapacity mateřských škol řešit její navýšení o 40 – 50 míst rekonstrukcí některého z objektů v majetku města
3.1.3 podporovat aktivity mateřských škol ve výchově ke zdravému způsobu života a činnosti směřující k prohloubení péče o zdraví a bezpečnost dětí například prostřednictvím dopravní výchovy a předplaveckého výcviku

3.2 Základní školy

3.2.1 na základě vyhodnocení technického stavu objektů škol a stanovení priorit řešit postupně jejich modernizaci úpravami souvisejícími s dodržováním platných hygienických předpisů a směřujícími ke snížení energetické náročnosti provozu
3.2.2 vytvářet podmínky k dosažení optimální vybavenosti škol učebními pomůckami a didaktickou technikou pro realizaci školních vzdělávacích programů
3.2.3 vytvářet podmínky pro individuální poradenskou péči o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
3.2.4 finančně podpořit nadstandardní aktivity škol v rámci jejich profilace, zejména v péči o mimořádně nadané a talentované žáky
3.2.5 vytvářet podmínky pro realizaci činností směřujících k péči o zdraví a bezpečnost dětí a žáků, a to především účinnou dopravní výchovou a zachováním a plaveckého výcviku ve 2. a 3. ročníku základních škol

3.3 Zájmové vzdělávání a volný čas

3.3.1 podporovat zájmové vzdělávání ve školách a školských zařízeních
3.3.2 prostřednictvím grantového systému podporovat volnočasové aktivity ve městě
3.3.3 sledovat vybavenost školních hřišť a hřišť pro veřejnost postupně je modernizovat s důrazem na rovnoměrné umístění v různých lokalitách města, a to pro děti i mládež, při tvorbě nových hřišť respektovat i názory uživatelů