Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu

Hodonín

Koncepce školství ve městě Hodoníně 2011-2020

Koncepce školství ve městě Hodoníně 2011-2020
1.Vývoj sítě škol a školských zařízení
1.1Mateřské školy
1.1.1sledovat soustavně demografický vývoj ve městě, v návaznosti na něj stabilizovat kapacity mateřských škol zřizovaných městem
1.1.2do konce roku 2013 dosáhnout reálné kapacity nejméně 780 míst v mateřských školách zřizovaných městem
1.1.3v případě nutného navýšení kapacit rekonstruovat do konce roku 2013 pro potřeby předškolního vzdělávání některý z objektů v majetku města
1.2Základní školy
1.2.1vzhledem k reálným kapacitám základních škol a současnému demografickému vývoji zachovat do roku 2020 všechny základní školy ve městě s celkovou cílovou kapacitou 2550 žáků
1.2.2vytvářet podmínky pro využití uvolněných prostor v objektech základních škol k činnostem souvisejícím s výchovou a vzděláváním, a to například pro zkvalitnění a modernizaci výuky nebo pro zájmové vzdělávání
1.3Školní družiny a školní kluby
1.3.1v návaznosti na demografický vývoj a počet žáků základních škol řešit kapacity školních družin tak, aby poskytovaly možnost pravidelného zájmového vzdělávání nejméně pro 50% žáků 1. – 5. ročníku základních škol
1.3.2při řešení kapacit školních družin respektovat změnu charakteru jejich činnosti v posledních letech a poptávku po zájmovém vzdělávání v těchto zařízeních
1.3.3zachovat školní kluby jako významná a nejdostupnější školská zařízení pro zájmové vzdělávání a účelné využití volného času žáků základních škol
1.4Školní stravování
1.4.1do roku 2020 nezasahovat do kapacit stravovacích zařízení při základních školách
1.4.2případné změny kapacit školních jídelen při mateřských školách řešit pouze v případě výrazných změn v kapacitách mateřských škol
1.4.3pozornost věnovat zkvalitňování stravovacích služeb
1.5Školy a školská zařízení zřizovaná Jihomoravským krajem
1.5.1spolupracovat se zřizovatelem s cílem zachovat současný rozsah vzdělávací nabídky v předškolním a základním vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
1.5.2ve středním školství prosazovat při jednáních se zřizovatelem středních škol zachování vzdělávací nabídky v oborové struktuře a kapacitách odpovídajících potřebám města i regionu
1.5.3v základním uměleckém školství spoluvytvářet podmínky pro zachování rozsahu vzdělávací nabídky nejméně pro 25% dětí a žáků příslušných populačních ročníků
1.5.4v oblasti zájmového vzdělávání a volnočasových aktivit nadále podporovat činnost Střediska volného času Hodonín jako největšího poskytovatele zájmového vzdělávání ve městě a správním obvodu města Hodonína
1.5.5podílet se na vytváření podmínek pro další působení Střediska služeb školám a Zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků Brno, pracoviště Hodonín, Pedagogicko-psychologické poradny Hodonín, odloučeného pracoviště Speciálně pedagogického centra při Speciální mateřské škole a Speciální základní škole pro děti s vadami řeči Brno, Veslařská, v Základní škole Hodonín, Mírové náměstí, a Dětského domova Hodonín na území města s cílem zachovat rozsah poskytovaných služeb
2.Výchova a vzdělávání
2.1Předškolní vzdělávání
2.1.1vytvářet podmínky pro realizaci školních vzdělávacích programů mateřských škol s důrazem na vzdělávací potřeby dětí
2.1.2podporovat profilaci jednotlivých předškolních zařízení směřující k rozvíjení osobnosti dítěte a jeho talentu, individuální péči o postižené děti a začlenění mateřských škol do celoměstských programů zaměřených na uspokojování potřeb a zájmů občanů
2.1.3spoluvytvářet podmínky pro rozšiřování nadstandardních aktivit v předškolním vzdělávání
2.1.4spolupracovat s mateřskými školami při vytváření podmínek pro výchovu ke zdravému životnímu stylu, dopravní výchovu a „plaveckou gramotnost“ podporou předplaveckého výcviku
2.2Základní vzdělávání
2.2.1vytvářet podmínky pro úspěšnou realizaci schválených školních vzdělávacích programů a jejich inovaci
2.2.2podporovat aktivity škol směřující k vytváření podmínek pro zkvalitnění výchovně-vzdělávací práce
2.2.3dále podporovat současnou profilaci jednotlivých základních škol, zejména ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků mimořádně nadaných
2.2.4ve spolupráci s příslušnými institucemi se zabezpečit komplexní působení při řešení výchovných problémů a v oblasti prevence negativních jevů
2.2.5prohlubovat spolupráci škol s veřejností a podporovat aktivity škol směřující k zapojení škol do života města
2.2.6vytvářet podmínky pro výchovu ke zdravému životnímu stylu
2.2.7ve výchovném působení věnovat zvýšenou pozornost bezpečnosti a ochraně zdraví žáků, zejména v oblasti dopravní výchovy
2.2.8spolupracovat při zajišťování plaveckého výcviku žáků ve dvou ročnících základní školy, a to formou základního výcviku v rozsahu 20 vyučovacích hodin a zdokonalovacího výcviku rovněž v rozsahu 20 vyučovacích hodin
2.3Vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí a žáků mimořádně nadaných
2.3.1spolupracovat při vytváření podmínek pro plnohodnotné vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
2.3.2podporovat aktivity zaměřené na zkvalitnění vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a dosažení vyšší úrovně odborné péče v této oblasti
2.3.3spoluvytvářet podmínky pro kvalitní poradenskou činnost ve školách
2.4Střední a vysokoškolské vzdělávání
2.4.1podporovat aktivity směřující ke zvyšování úrovně vzdělání, profilaci a zlepšování materiálně - technických podmínek pro práci škol
2.4.2spoluvytvářet podmínky pro efektivní zapojení žáků a zaměstnanců škol do veřejného života města
2.4.3spolupracovat s Evropským polytechnickým institutem, s. r. o., 1. soukromou vysokou školou na Moravě, Kunovice, a spoluvytvářet podmínky pro rozšíření vzdělávací nabídky vysokoškolského studia ve městě Hodoníně
2.5Základní umělecké vzdělávání
2.5.1usilovat o zachování vzdělávací nabídky v současném rozsahu i struktuře, to znamená nabízet základní umělecké vzdělávání nejméně pro 25% populace
2.5.2podporovat činnost základní umělecké školy a spoluvytvářet podmínky pro její rozvoj
2.5.3podporovat aktivity základní umělecké školy při prezentaci výsledků její práce na veřejnosti
2.6Výchova a vzdělávání ve volném čase
2.6.1analyzovat nabídku volnočasových aktivit na území města a podíl jednotlivých organizací a institucí z hlediska potřeb a zájmů veřejnosti
2.6.2posoudit strukturu nabídky volnočasových aktivit z hlediska obsahu a forem činnosti, úroveň jejího materiálně - technického, prostorového i personálního zajištění
2.6.3vyhodnotit účinnost působení v této oblasti a spoluvytvářet otevřený a dostupný systém volnočasových aktivit s důrazem na vyhledávání možností pro rozsáhlejší zapojení mládeže nad 15 let a dospělých do organizované pravidelné zájmové činnosti i do spontánních aktivit
2.6.4vytvářet podmínky pro spolupráci zařízení a organizací zajišťujících zájmové vzdělávání a volnočasové aktivity ve městě
2.6.5nabídku zájmového vzdělávání ve školních družinách a školních klubech rozšířit zejména na oblasti nepokryté nabídkou jiných zařízení nebo organizací v závislosti na prostorových, materiálních a personálních možnostech školy
2.6.6zachovat, případně rozšířit nabídku příležitostné výchovné, vzdělávací, zájmové a tematické rekreační činnosti školních družin a školních klubů
2.6.7ve větší míře využívat otevřené nabídky spontánních činností školních družin a školních klubů
2.6.8podporovat aktivity směřující ke zkvalitnění práce s dětmi a mládeží ve volném čase s důrazem na koncepčnost, kvalitu a dlouhodobost působení
3.Ekonomické zabezpečení vzdělávání
3.1Mateřské školy
3.1.1pokračovat v rekonstrukcích objektů mateřských škol směrem ke snížení energetické náročnosti jejich provozu (Mateřská škola Hodonín - Družstevní čtvrť, Mateřská škola Hodonín - Žižkova, Mateřská škola Hodonín - Vrchlického, Mateřská škola Hodonín - Štefánikova, Mateřská škola Hodonín - Pravoslava Veselého
3.1.2v případě nedostatečné kapacity mateřských škol řešit její navýšení o 40 – 50 míst rekonstrukcí některého z objektů v majetku města
3.1.3podporovat aktivity mateřských škol ve výchově ke zdravému způsobu života a činnosti směřující k prohloubení péče o zdraví a bezpečnost dětí například prostřednictvím dopravní výchovy a předplaveckého výcviku
3.2Základní školy
3.2.1na základě vyhodnocení technického stavu objektů škol a stanovení priorit řešit postupně jejich modernizaci úpravami souvisejícími s dodržováním platných hygienických předpisů a směřujícími ke snížení energetické náročnosti provozu
3.2.2vytvářet podmínky k dosažení optimální vybavenosti škol učebními pomůckami a didaktickou technikou pro realizaci školních vzdělávacích programů
3.2.3vytvářet podmínky pro individuální poradenskou péči o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
3.2.4finančně podpořit nadstandardní aktivity škol v rámci jejich profilace, zejména v péči o mimořádně nadané a talentované žáky
3.2.5vytvářet podmínky pro realizaci činností směřujících k péči o zdraví a bezpečnost dětí a žáků, a to především účinnou dopravní výchovou a zachováním a plaveckého výcviku ve 2. a 3. ročníku základních škol
3.3Zájmové vzdělávání a volný čas
3.3.1podporovat zájmové vzdělávání ve školách a školských zařízeních
3.3.2prostřednictvím grantového systému podporovat volnočasové aktivity ve městě
3.3.3sledovat vybavenost školních hřišť a hřišť pro veřejnost postupně je modernizovat s důrazem na rovnoměrné umístění v různých lokalitách města, a to pro děti i mládež, při tvorbě nových hřišť respektovat i názory uživatelů