O. ODOLNÁ JIHLAVA |
O.1 Implementace adaptačních opatření je samozřejmostí pro výstavbu a rekonstrukce v rámci všech investic na území města
|
O.1.1 Realizace adaptačních opatření na investicích/infrastruktuře
|
O.2 Udržitelné hospodaření v lesích a volné krajině
|
O.2.1 Realizace adaptačních opatření v krajině
|
O.3 Město s oběhovým hospodářstvím
|
O.3.1 Systematický rozvoj a přizpůsobení městské infrastruktury k větší míře uplatnění oběhového hospodářství a sdílené ekonomiky
O.3.2 Minimalizace vzniku odpadu, maximalizace jeho recyklace či opětovné využití
|
O.4 Udržitelné hospodaření s modrošedou infrastrukturou
|
O.4.1 Zajištění dostatečného množství pitné vody pro obyvatele a efektivního čištění vod
|
O.5 Úřad a všechny jeho společnosti a organizace směřují k uhlíkové neutralitě
|
O.5.1 Realizace kroků snižujících uhlíkovou stopu (navrženo vyřazení měření uhlíkové stopy)
|
O.6 Dopravně udržitelné město
|
O.6.1 Podpora šetrných forem dopravy
|
O.7 Řízení s principy udržitelnosti
|
O.7.1 Zavedení principů udržitelnosti do řízení úřadu
|
O.8 Ekonomicky udržitelné město
|
O.8.1 Udržitelné hospodaření s majetkem města
O.8.2 Efektivní nakládání s rozpočtovanými prostředky
|
|
C. JIHLAVA CENTREM VYSOČINY |
C.1 Posílení institucionální a krajské role Jihlavy
|
C.1.1 Nastavení spolupráce s VŠPJ, obcemi v kraji, zaměstnavateli a investory, mezinárodními platformami
|
C.2 Vyšší nabídka sportovního, kulturního a volnočasového vyžití s (nad)regionálním dopadem
|
C.2.1 Podpora sportovní a volnočasové nabídky
C.2.2 Podpora nadregionálních kulturních aktivit
|
C.3 Rozvoj infrastruktury a služeb cestovního ruchu
|
C.3.1 Podpora udržitelného rozvoje cestovního ruchu
|
C.4 Podpora inovací a rozvoj ekonomiky s přidanou hodnotou
|
C.4.1 Podpora podnikání a inovací
|
C.5 Podpora získávání a rozvoje kompetencí a snižování nerovností ve vzdělávání
|
C.5.1 Rozvoj kompetencí s důrazem na digitální gramotnost a udržitelnost
C.5.2 Rozvoj podpůrných sítí v oblasti vzdělávání s primárním zaměřením na snižování nerovnosti ve vzdělávání
|
C.6 Posílení a rozvoj regionální i nadregionální veřejné dopravy včetně přípravy na VRT
|
C.6.1 Rozvoj regionální dopravy
C.6.2 Rozvoj nadregionální dopravy a příprava na VRT
|
|
N. NAŠE JIHLAVA |
N.1 Kompaktní a revitalizované centrum
|
N.1.1 Naplňování konceptu rozvoje MPR a revitalizace centra
N.1.2 Oživení centra lákající k pobytu i k bydlení
|
N.2 Rozvoj přirozených obytných celků mimo jádro města, jejich propojení a spojení s centrem a okolní krajinou
|
N.2.1 Vytváření kvalitního pobytového a komunitního prostoru pro setkávání, sport, kulturu nebo volný čas v obytných celcích
N.2.2 Město je prostupné a každý obytný celek dostupný rychle a bezpečně pro každého občana pěšky, na kole a veřejnou dopravou
N.2.3 Ochrana a rozvíjení zelených koridorů pro pohyb a pobyt
|
N.3 Bydlení ve městě je dostupné
|
N.3.1 Rozvoj bytového fondu města
N.3.2 Zajištění podpory bydlení pro specifické skupiny obyvatel
|
N.4 Město cíleně podporuje jednotlivce a developery a participuje na realizaci developerských projektů s cílem navyšování počtu různých forem kvalitního bydlení
|
N.4.1 Vytvoření podmínek pro různorodé a kvalitní bydlení
|
N.5 Rozvoj jihlavského dědictví (místní akce, tradice, osobnosti)
|
N.5.1 Rozvoj koordinované spolupráce odborníků nad mapováním tradic a historie
N.5.2 Rozšíření programu historicko - kulturních aktivit prostřednictvím systematické podpory motivující místní aktéry ke zvyšování počtu a kvality projektů
N.5.3 Propojení komunitního života s místními službami, obchody a historií, uměním
|
N.6 Soudržné komunity odolné vůči dynamice společenských a ekonomických změn
|
N.6.1 Koordinace prevence a propojení sociálních a zdravotních služeb
N.6.2 Podpora dobrovolnictví a spolkového života
N.6.3 Zapojení veřejnosti do plánování a rozhodování
|
|
D. DIGITÁLNÍ A MODERNÍ JIHLAVA |
D.1 Úřad má IT koncepci pro rozvoj informatiky úřadu podporující vnitřní procesy, státní a samosprávné digitální služby
|
D.1.1 Koncepční řešení IT podpory úřadu a samosprávných služeb občanům
|
D.2 Úřad rozvíjí eGovernment a Portál občana jako součást portálu města s využitím elektronické identity občana
|
D.2.1 Město integruje samosprávné služby do Portálu občana
|
D.3 Geoinformace (GIS) jsou dostupné pracovníkům úřadu a organizacím města a jsou poskytovány jako služba
|
D.3.1 Město poskytuje data skrze mapové nástroje pro vnitřní potřeby, ale i partnerům či veřejnosti
|
D.4 Datový portál města publikuje strojově čitelná data o městě z různých zdrojů
|
D.4.1 Vznik a rozšíření datového portálu a podpora otevřených dat
|
D.5 Město sbírá data ze senzorických sítí
|
D.5.1 Sběr a využití celoplošných dat
|
D.6 Úřad má funkční, elektronicky vedené a formalizované projektové řízení
|
D.6.1 Zavedení projektového řízení
|
D.7 Úřad začleňuje nové pracovní modely a zvyšuje kvalifikaci zaměstnanců
|
D.7.1 Zavádění nových pracovních modelů a zvyšování kvalifikace zaměstnanců
|
|