| Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy 2023-2032 |
O. | ODOLNÁ JIHLAVA |
O.1 | Implementace adaptačních opatření je samozřejmostí pro výstavbu a rekonstrukce v rámci všech investic na území města |
O.1.1 | Realizace adaptačních opatření na investicích/infrastruktuře |
O.2 | Udržitelné hospodaření v lesích a volné krajině |
O.2.1 | Realizace adaptačních opatření v krajině |
O.3 | Město s oběhovým hospodářstvím |
O.3.1 | Systematický rozvoj a přizpůsobení městské infrastruktury k větší míře uplatnění oběhového hospodářství a sdílené ekonomiky |
O.3.2 | Minimalizace vzniku odpadu, maximalizace jeho recyklace či opětovné využití |
O.4 | Udržitelné hospodaření s modrošedou infrastrukturou |
O.4.1 | Zajištění dostatečného množství pitné vody pro obyvatele a efektivního čištění vod |
O.5 | Úřad a všechny jeho společnosti a organizace směřují k uhlíkové neutralitě |
O.5.1 | Realizace kroků snižujících uhlíkovou stopu (navrženo vyřazení měření uhlíkové stopy) |
O.6 | Dopravně udržitelné město |
O.6.1 | Podpora šetrných forem dopravy |
O.7 | Řízení s principy udržitelnosti |
O.7.1 | Zavedení principů udržitelnosti do řízení úřadu |
O.8 | Ekonomicky udržitelné město |
O.8.1 | Udržitelné hospodaření s majetkem města |
O.8.2 | Efektivní nakládání s rozpočtovanými prostředky |
C. | JIHLAVA CENTREM VYSOČINY |
C.1 | Posílení institucionální a krajské role Jihlavy |
C.1.1 | Nastavení spolupráce s VŠPJ, obcemi v kraji, zaměstnavateli a investory, mezinárodními platformami |
C.2 | Vyšší nabídka sportovního, kulturního a volnočasového vyžití s (nad)regionálním dopadem |
C.2.1 | Podpora sportovní a volnočasové nabídky |
C.2.2 | Podpora nadregionálních kulturních aktivit |
C.3 | Rozvoj infrastruktury a služeb cestovního ruchu |
C.3.1 | Podpora udržitelného rozvoje cestovního ruchu |
C.4 | Podpora inovací a rozvoj ekonomiky s přidanou hodnotou |
C.4.1 | Podpora podnikání a inovací |
C.5 | Podpora získávání a rozvoje kompetencí a snižování nerovností ve vzdělávání |
C.5.1 | Rozvoj kompetencí s důrazem na digitální gramotnost a udržitelnost |
C.5.2 | Rozvoj podpůrných sítí v oblasti vzdělávání s primárním zaměřením na snižování nerovnosti ve vzdělávání |
C.6 | Posílení a rozvoj regionální i nadregionální veřejné dopravy včetně přípravy na VRT |
C.6.1 | Rozvoj regionální dopravy |
C.6.2 | Rozvoj nadregionální dopravy a příprava na VRT |
N. | NAŠE JIHLAVA |
N.1 | Kompaktní a revitalizované centrum |
N.1.1 | Naplňování konceptu rozvoje MPR a revitalizace centra |
N.1.2 | Oživení centra lákající k pobytu i k bydlení |
N.2 | Rozvoj přirozených obytných celků mimo jádro města, jejich propojení a spojení s centrem a okolní krajinou |
N.2.1 | Vytváření kvalitního pobytového a komunitního prostoru pro setkávání, sport, kulturu nebo volný čas v obytných celcích |
N.2.2 | Město je prostupné a každý obytný celek dostupný rychle a bezpečně pro každého občana pěšky, na kole a veřejnou dopravou |
N.2.3 | Ochrana a rozvíjení zelených koridorů pro pohyb a pobyt |
N.3 | Bydlení ve městě je dostupné |
N.3.1 | Rozvoj bytového fondu města |
N.3.2 | Zajištění podpory bydlení pro specifické skupiny obyvatel |
N.4 | Město cíleně podporuje jednotlivce a developery a participuje na realizaci developerských projektů s cílem navyšování počtu různých forem kvalitního bydlení |
N.4.1 | Vytvoření podmínek pro různorodé a kvalitní bydlení |
N.5 | Rozvoj jihlavského dědictví (místní akce, tradice, osobnosti) |
N.5.1 | Rozvoj koordinované spolupráce odborníků nad mapováním tradic a historie |
N.5.2 | Rozšíření programu historicko - kulturních aktivit prostřednictvím systematické podpory motivující místní aktéry ke zvyšování počtu a kvality projektů |
N.5.3 | Propojení komunitního života s místními službami, obchody a historií, uměním |
N.6 | Soudržné komunity odolné vůči dynamice společenských a ekonomických změn |
N.6.1 | Koordinace prevence a propojení sociálních a zdravotních služeb |
N.6.2 | Podpora dobrovolnictví a spolkového života |
N.6.3 | Zapojení veřejnosti do plánování a rozhodování |
D. | DIGITÁLNÍ A MODERNÍ JIHLAVA |
D.1 | Úřad má IT koncepci pro rozvoj informatiky úřadu podporující vnitřní procesy, státní a samosprávné digitální služby |
D.1.1 | Koncepční řešení IT podpory úřadu a samosprávných služeb občanům |
D.2 | Úřad rozvíjí eGovernment a Portál občana jako součást portálu města s využitím elektronické identity občana |
D.2.1 | Město integruje samosprávné služby do Portálu občana |
D.3 | Geoinformace (GIS) jsou dostupné pracovníkům úřadu a organizacím města a jsou poskytovány jako služba |
D.3.1 | Město poskytuje data skrze mapové nástroje pro vnitřní potřeby, ale i partnerům či veřejnosti |
D.4 | Datový portál města publikuje strojově čitelná data o městě z různých zdrojů |
D.4.1 | Vznik a rozšíření datového portálu a podpora otevřených dat |
D.5 | Město sbírá data ze senzorických sítí |
D.5.1 | Sběr a využití celoplošných dat |
D.6 | Úřad má funkční, elektronicky vedené a formalizované projektové řízení |
D.6.1 | Zavedení projektového řízení |
D.7 | Úřad začleňuje nové pracovní modely a zvyšuje kvalifikaci zaměstnanců |
D.7.1 | Zavádění nových pracovních modelů a zvyšování kvalifikace zaměstnanců |