KRAJ JIHOMORAVSKÝ
www stránky
www stránky
KRAJ JIHOMORAVSKÝ
Koncepce rozvoje kulturních institucí zřizovaných Jihomoravským krajem 2020-2025
Vztah kulturních organizací vůči zřizovateli, koordinace a spolupráce, administrativní a řídicí postupy
Vzájemně koordinovaná činnost organizací ve všech oblastech vč. marketingových aktivit a její efektivní administrativní správa
Deskriptory:
XV.b kulturní památky a umění
XV.c propagace a marketing kultury
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
Posílit spolupráci v oblasti výstavní činnosti (společné prezentační projekty), koordinované vytváření dlouhodobých výstavních plánů
Posílit, případně navázat spolupráci v oblasti publikační činnosti (společně vydávaný sborník, společná a koordinovaná propagace vydávaných publikací)
Nastavit stálý proces zlepšování řízení organizací ze strany JMK vč. jednání o možnostech vhodnějšího nastavení pravidel
Zahájit jednání o možnostech sjednocení v oblasti organizačního uspořádání organizací (pobočky a pracoviště, schéma řízení organizací)
V oblasti personální politiky sjednotit terminologii pracovního zařazení a postup při stanování tarifních tříd (dle náplně činnosti)
Péče o kulturní dědictví regionu a péče o zaměstnance
Kvalifikovaná péče o sbírky, využívání sbírek pro vědu a výzkum a optimální personální podmínky
Deskriptory:
IV.a infrastruktura a kapacita pro výzkum a vývoj
VII.h odborné vzdělávání
XV.b kulturní památky a umění
XV.c propagace a marketing kultury
Evidence sbírkových předmětů - zápis předmětů do elektronické evidence a kontrola dřívějších evidenčních záznamů
Vytvořit plány digitalizace krajských muzejních sbírek (vč. plánu zpřístupnění dat a jejich využití v rámci propagace JMK)
Posílit vědecko-výzkumnou úroveň odborných pracovišť organizací vč. vydávaných publikací (mj. prohloubením spolupráce s odbornými institucemi - konzultace a zapojení do širšího vědeckého plánu, vč. ÚAPP)
Vybudovat nové depozitární prostory a provést úpravy stávajících depozitárních prostor (modernizace, vč. vybavení a zabezpečení)
Zajistit dostatečné a vhodně nastavené personální podmínky pro kvalifikovanou péči o sbírky (zřídit nezbytné pracovní pozice, provést vnitřní audit a optimalizovat současné nastavení pracovních náplní zaměstnanců, zjm. u muzeí s rozvětvenou organizační strukturou)
Veřejné kulturní a vzdělávací služby
Kvalitní, rozmanitá a atraktivní nabídka veřejných kulturních a vzdělávacích služeb pro všechny skupiny obyvatel
Deskriptory:
XV.a kulturní dědictví
XV.b kulturní památky a umění
XV.c propagace a marketing kultury
Modernizovat expozice vybudované před rokem 2000 a zvýšit atraktivitu stávajících stálých expozic i krátkodobých výstav (vč. posílení interaktivity a posílení možností selfguided prohlídek)
Budovat nové expozice s jasnou tematickou profilací, v nichž budou akcentována specifika jednotlivých regionů a sbírek
Zajistit, aby prezentační činnost reflektovala preference a potřeby návštěvníků (vč. nastavení vhodných způsobů evaluace)
Vytvořit programovou nabídku specializovanou na různorodé skupiny návštěvníků, především návštěvníky se specifickými vzdělávacími potřebami
Zajistit prohloubení kompetencí pracovníků kulturních institucí pro práci s návštěvníky se specifickými vzdělávacími potřebami
Zvýšit atraktivitu nabídky vzdělávacích programů určených pro školní skupiny (vč. zařazení do ŠVP a prohloubení spolupráce organizací a škol centrálně ve spolupráci s JMK)
Efektivnější zapojení kulturních institucí do systému volnočasového a celoživotního vzdělávání populace
Podíl na rozvoji regionu
Koordinovaná kulturní nabídka zapojená do cestovního ruchu regionu a do komunitního a společenského života v místě svého působení
Deskriptory:
XIV.b služby cestovního ruchu
XV.b kulturní památky a umění
XV.c propagace a marketing kultury
XXI.b zájmová činnost a rekreace