Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu

Liberec

Názvy hierarchických úrovní
1. "Oblast"
1.1 "Cíl"
1.1.1 "Opatření"

Strategie rozvoje kultury města Liberec 2022-2029

1. NEXT GENERATION / NASTUPUJÍCÍ GENERACE

1.1 Mladí lidé mají dostatek příležitostí pro rozvoj a uplatnění svých nápadů v kulturním a společenském životě ve městě

1.1.1 Mapování potřeb mladých lidí v oblasti kulturně společenského vyžití ve spolupráci s univerzitou a kulturními organizacemi
1.1.2 Vytvoření jednoduchých městských finančních nástrojů ve spolupráci s podnikatelským sektorem, které umožní čerpání malých dotací i začátečníkům
1.1.3 Podporování dobrovolnictví mladých lidí v kultuře
1.1.4 Podpora projektů, prostorů a platforem včetně dočasných, které vytváří příležitosti pro mladé lidi, finančními i nefinančními nástroji
1.1.5 Rozvíjení potenciálu ZUŠ pro rozvoj dovedností a příležitostí pro mladé lidi

1.2 Studenti Technické univerzity Liberec jsou aktivně zapojeni do kulturního a společenského života města

1.2.1 Rozvíjení společných projektů nejen kulturních organizaci a Technické univerzity Liberec
1.2.2 Rozvoj cílené komunikace kulturní nabídky ve městě zaměřené na studenty Technické univerzity Liberec

1.3 Mladá generace z celého regionu navštěvuje městské a krajské kulturní organizace

1.3.1 Rozvíjení systematické spolupráce se všemi školami v regionu v návaznosti na rámcové vzdělávací programy a Strategii vzdělávací politiky ČR 2030+
1.3.2 Systematické rozvíjení nabídky zřizovaných organizací pro generaci do 35 let a nové publikum
1.3.3 Systematické rozvíjení marketingu zřizovaných organizací cíleného na generaci do 35 let a nové publikum

2. OPEN COMMUNITIES / OTEVŘENÉ KOMUNITY

2.1 Kulturní nabídka je dostupná pro všechny cílové skupiny

2.1.1 Připravit dílčí strategii dostupnosti kultury pro všechny cílové skupiny
2.1.2 Zkvalitnění a koordinace komunikačních nástrojů pro všechny cílové skupiny

2.2 V lokalitách města jsou dostupná veřejná prostranství pro kulturně komunitní dění fyzicky, technicky, procesně

2.2.1 Vytvoření uživatelsky přívětivých podmínek pro realizátory kulturně komunitních aktivit ve veřejném prostoru
2.2.2 Průběžná revitalizace vybraných veřejných prostranství s ohledem na možnosti konání kulturních a komunitních akcí a aktivit
2.2.3 Veřejná prostranství přiléhající ke kulturním institucím jsou revitalizována tak, aby využívala potenciál kulturních organizací pro zlepšování jejich okolí

2.3 V lokalitách města je dostupná kulturně komunitní infrastruktura

2.3.1 Příprava udržitelných modelů kulturně komunitního zázemí na míru jednotlivým lokalitám města
2.3.2 Příprava rozvoje komunitních knihoven jako zázemí pro lokality
2.3.3 Revitalizace škol jako komunitních center, zejména v oblastech, kde žádné jiné možnosti nejsou

2.4 Propojená síť lokálních aktérů ve městě, která aktivně komunikuje mezi sebou, s obyvateli i s MML

2.4.1 Zajištění plošné institucionální infrastruktury pro komunikaci s obyvateli lokalit v městských částech
2.4.2 Zajistit nástroje financování lokálního kulturně komunitního dění
2.4.3 Vytvořit atraktivní prezentaci lokálního kulturně komunitního a volnočasového dění, které bude vtahovat starousedlíky i nově příchozí a zvyšovat společenský status lokalit

3. STRONG CULTURAL AND CREATIVE INDUSTRIES / PROSPERUJÍCÍ KULTURNÍ A KREATIVNÍ ODVĚTVÍ

3.1 Ve městě jsou dostupné prostory pro aktéry kulturních a kreativních odvětví pro podnikání i realizaci aktivit pro veřejnost

3.1.1 Rozvíjení příležitostí pro vytvoření kreativního centra v návaznosti na potenciál místních, regionálních i nadregionálních partnerů
3.1.2 Motivovat spolupráci soukromých majitelů nemovitostí a aktérů KKO
3.1.3 Zpřístupnění informací o vnitřních i vnějších prostorech ve městě a podmínkách jejich využití pro realizaci kulturních akcí

3.2 Dostatečná institucionální a finanční podpora pro rozvoj kapacit a spolupráce aktérů kulturních a kreativních odvětví na lokální i mezinárodní úrovni

3.2.1 Posilování znalostí aktérů KKO pro rozvoj vlastního podnikání
3.2.2 Rozvíjení platforem pro informovanost a spolupráci aktérů kulturních a kreativních odvětví
3.2.3 Spolupracovat s krajem na rozvoji systému kreativních voucherů
3.2.4 Vytváření synergií pro systematický sběr dat, monitoring a evaluaci situace kulturních a kreativních odvětví
3.2.5 Spolupráce univerzity a místních inovačních hráčů KKO na přípravě lokálních lidských zdrojů
3.2.6 Spolupráce se středními uměleckoprůmyslovými a dalšími školami na rozvoji lidských zdrojů a příležitostí pro absolventy

3.3 Kulturní aktéři, kteří dlouhodobě rozvíjí kulturní program ve městě mají dostupné zdroje financování programu pro veřejnost

3.3.1 Rozvíjení vícezdrojového financování městem zřizovaných institucí
3.3.2 Změna klimatu v oblasti firemního dárcovství a podpora filantropie pro větší angažovanost podnikatelského sektoru v oblasti kultury
3.3.3 Rozvíjení městských finančních a nefinančních nástrojů podpory dlouhodobé činnosti kulturních aktérů
3.3.4 Posilování znalostí kulturních aktérů pro čerpání regionálních a nadregionálních dotačních zdrojů

4. VIBRANT CITY CENTER / PULSUJÍCÍ CENTRUM MĚSTA

4.1 Centrum města žije aktivním kulturním, komunitním a obchodním životem / obyvatelé města tráví v centru čas, centrum je atraktivní pro obyvatele i návštěvníky

4.1.1 Zlepšování podmínek pro propagaci a koordinaci aktivit v centru města
4.1.2 Zajištění jednotného orientačního systému v centru města pro návštěvníky
4.1.3 Zpracování koncepčních materiálů rozvoje centra města propojujících nástroje strategického a územního rozvoje
4.1.4 Průběžná revitalizace stávající kulturní infrastruktury pro potřeby 21. století včetně standardů technického vybavení, bezbariérovosti, energetické udržitelnosti a komunitní role kulturních zařízení
4.1.5 Snižování vizuálního smogu v centru města
4.1.6 Revitalizace významných veřejných prostranství v centru města pro trávení volného času a realizaci kulturních a komunitních aktivit i koncentrované nabídky subjektů kulturních a kreativních odvětví
4.1.7 Zlepšování dostupnosti centra města v nočních hodinách ve vybraných dnech

5. CHALLENGING IDENTITY / IDENTITA JAKO VÝZVA

5.1 Město akceptuje a rozvíjí svoji specifickou identitu silně formovanou průmyslovou historií a německy mluvícím obyvatelstvem

5.1.1 Promýšlení rozvoje společné českoněmecké historie ve vztahu k dnešku a kontextu zpracování tématu v ČR
5.1.2 Rozpracování fragmentovaného obrazu průmyslového města jako jeho „nové identity“ v evropském kontextu

5.2 Město se profiluje ve vybraných tématech kulturních a kreativních odvětví, která mají silný mezinárodní přesah

5.2.1 Formulace agendy propagace architektury ve městě v kontextu současného rozvoje města
5.2.2 Formulování udržitelné agendy umění ve veřejném prostoru jako součásti identity města v minulosti i současnosti
5.2.3 Formování značky města v souvislosti s mezinárodní tradicí loutkového divadla a nově i fenoménu animovaného filmu a animace
5.2.4 Spolupráce města a kraje na rozvoji kulturní památky Ještěd
5.2.5 Spolupráce města a kraje na rozvoji tématu a produktů Křišťálového údolí v Liberci pro místní i návštěvníky
5.2.6 Podpora propojování kulturních a kreativních odvětví a silných hráčů v oblasti nových technologií ve městě

5.3 Funkční spolupráce aktérů v kultuře a sportu, která vytváří společné podhoubí pro identitu i značku města navenek

5.3.1 Rozvíjení systému vícezdrojového financování aktérů v kultuře a sportu
5.3.2 Rozvíjení společných projektů a společenských událostí v kultuře a sportu

5.4 Aglomerace Liberec– Jablonec má efektivní marketing kulturní a sportovní nabídky pro obyvatele i návštěvníky, na kterém spolupracují města i aktéři

5.4.1 Rozvoj kulturního kalendáře jako nástroje propagace aktivit veřejnosti i koordinace aktérů
5.4.2 Promýšlení koordinované kulturní nabídky v aglomeraci
5.4.3 Rozvíjení koordinovaných produktů marketingu propagace v aglomeraci