Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu

Liberec

Názvy hierarchických úrovní
1. "Oblast"
1.1 "Cíl"
1.1.1 "Opatření"

Strategie rozvoje kultury města Liberec 2022-2029

Strategie rozvoje kultury města Liberec 2022-2029
1.NEXT GENERATION / NASTUPUJÍCÍ GENERACE
1.1Mladí lidé mají dostatek příležitostí pro rozvoj a uplatnění svých nápadů v kulturním a společenském životě ve městě
1.1.1Mapování potřeb mladých lidí v oblasti kulturně společenského vyžití ve spolupráci s univerzitou a kulturními organizacemi
1.1.2Vytvoření jednoduchých městských finančních nástrojů ve spolupráci s podnikatelským sektorem, které umožní čerpání malých dotací i začátečníkům
1.1.3Podporování dobrovolnictví mladých lidí v kultuře
1.1.4Podpora projektů, prostorů a platforem včetně dočasných, které vytváří příležitosti pro mladé lidi, finančními i nefinančními nástroji
1.1.5Rozvíjení potenciálu ZUŠ pro rozvoj dovedností a příležitostí pro mladé lidi
1.2Studenti Technické univerzity Liberec jsou aktivně zapojeni do kulturního a společenského života města
1.2.1Rozvíjení společných projektů nejen kulturních organizaci a Technické univerzity Liberec
1.2.2Rozvoj cílené komunikace kulturní nabídky ve městě zaměřené na studenty Technické univerzity Liberec
1.3Mladá generace z celého regionu navštěvuje městské a krajské kulturní organizace
1.3.1Rozvíjení systematické spolupráce se všemi školami v regionu v návaznosti na rámcové vzdělávací programy a Strategii vzdělávací politiky ČR 2030+
1.3.2Systematické rozvíjení nabídky zřizovaných organizací pro generaci do 35 let a nové publikum
1.3.3Systematické rozvíjení marketingu zřizovaných organizací cíleného na generaci do 35 let a nové publikum
2.OPEN COMMUNITIES / OTEVŘENÉ KOMUNITY
2.1Kulturní nabídka je dostupná pro všechny cílové skupiny
2.1.1Připravit dílčí strategii dostupnosti kultury pro všechny cílové skupiny
2.1.2Zkvalitnění a koordinace komunikačních nástrojů pro všechny cílové skupiny
2.2V lokalitách města jsou dostupná veřejná prostranství pro kulturně komunitní dění fyzicky, technicky, procesně
2.2.1Vytvoření uživatelsky přívětivých podmínek pro realizátory kulturně komunitních aktivit ve veřejném prostoru
2.2.2Průběžná revitalizace vybraných veřejných prostranství s ohledem na možnosti konání kulturních a komunitních akcí a aktivit
2.2.3Veřejná prostranství přiléhající ke kulturním institucím jsou revitalizována tak, aby využívala potenciál kulturních organizací pro zlepšování jejich okolí
2.3V lokalitách města je dostupná kulturně komunitní infrastruktura
2.3.1Příprava udržitelných modelů kulturně komunitního zázemí na míru jednotlivým lokalitám města
2.3.2Příprava rozvoje komunitních knihoven jako zázemí pro lokality
2.3.3Revitalizace škol jako komunitních center, zejména v oblastech, kde žádné jiné možnosti nejsou
2.4Propojená síť lokálních aktérů ve městě, která aktivně komunikuje mezi sebou, s obyvateli i s MML
2.4.1Zajištění plošné institucionální infrastruktury pro komunikaci s obyvateli lokalit v městských částech
2.4.2Zajistit nástroje financování lokálního kulturně komunitního dění
2.4.3Vytvořit atraktivní prezentaci lokálního kulturně komunitního a volnočasového dění, které bude vtahovat starousedlíky i nově příchozí a zvyšovat společenský status lokalit
3.STRONG CULTURAL AND CREATIVE INDUSTRIES / PROSPERUJÍCÍ KULTURNÍ A KREATIVNÍ ODVĚTVÍ
3.1Ve městě jsou dostupné prostory pro aktéry kulturních a kreativních odvětví pro podnikání i realizaci aktivit pro veřejnost
3.1.1Rozvíjení příležitostí pro vytvoření kreativního centra v návaznosti na potenciál místních, regionálních i nadregionálních partnerů
3.1.2Motivovat spolupráci soukromých majitelů nemovitostí a aktérů KKO
3.1.3Zpřístupnění informací o vnitřních i vnějších prostorech ve městě a podmínkách jejich využití pro realizaci kulturních akcí
3.2Dostatečná institucionální a finanční podpora pro rozvoj kapacit a spolupráce aktérů kulturních a kreativních odvětví na lokální i mezinárodní úrovni
3.2.1Posilování znalostí aktérů KKO pro rozvoj vlastního podnikání
3.2.2Rozvíjení platforem pro informovanost a spolupráci aktérů kulturních a kreativních odvětví
3.2.3Spolupracovat s krajem na rozvoji systému kreativních voucherů
3.2.4Vytváření synergií pro systematický sběr dat, monitoring a evaluaci situace kulturních a kreativních odvětví
3.2.5Spolupráce univerzity a místních inovačních hráčů KKO na přípravě lokálních lidských zdrojů
3.2.6Spolupráce se středními uměleckoprůmyslovými a dalšími školami na rozvoji lidských zdrojů a příležitostí pro absolventy
3.3Kulturní aktéři, kteří dlouhodobě rozvíjí kulturní program ve městě mají dostupné zdroje financování programu pro veřejnost
3.3.1Rozvíjení vícezdrojového financování městem zřizovaných institucí
3.3.2Změna klimatu v oblasti firemního dárcovství a podpora filantropie pro větší angažovanost podnikatelského sektoru v oblasti kultury
3.3.3Rozvíjení městských finančních a nefinančních nástrojů podpory dlouhodobé činnosti kulturních aktérů
3.3.4Posilování znalostí kulturních aktérů pro čerpání regionálních a nadregionálních dotačních zdrojů
4.VIBRANT CITY CENTER / PULSUJÍCÍ CENTRUM MĚSTA
4.1Centrum města žije aktivním kulturním, komunitním a obchodním životem / obyvatelé města tráví v centru čas, centrum je atraktivní pro obyvatele i návštěvníky
4.1.1Zlepšování podmínek pro propagaci a koordinaci aktivit v centru města
4.1.2Zajištění jednotného orientačního systému v centru města pro návštěvníky
4.1.3Zpracování koncepčních materiálů rozvoje centra města propojujících nástroje strategického a územního rozvoje
4.1.4Průběžná revitalizace stávající kulturní infrastruktury pro potřeby 21. století včetně standardů technického vybavení, bezbariérovosti, energetické udržitelnosti a komunitní role kulturních zařízení
4.1.5Snižování vizuálního smogu v centru města
4.1.6Revitalizace významných veřejných prostranství v centru města pro trávení volného času a realizaci kulturních a komunitních aktivit i koncentrované nabídky subjektů kulturních a kreativních odvětví
4.1.7Zlepšování dostupnosti centra města v nočních hodinách ve vybraných dnech
5.CHALLENGING IDENTITY / IDENTITA JAKO VÝZVA
5.1Město akceptuje a rozvíjí svoji specifickou identitu silně formovanou průmyslovou historií a německy mluvícím obyvatelstvem
5.1.1Promýšlení rozvoje společné českoněmecké historie ve vztahu k dnešku a kontextu zpracování tématu v ČR
5.1.2Rozpracování fragmentovaného obrazu průmyslového města jako jeho „nové identity“ v evropském kontextu
5.2Město se profiluje ve vybraných tématech kulturních a kreativních odvětví, která mají silný mezinárodní přesah
5.2.1Formulace agendy propagace architektury ve městě v kontextu současného rozvoje města
5.2.2Formulování udržitelné agendy umění ve veřejném prostoru jako součásti identity města v minulosti i současnosti
5.2.3Formování značky města v souvislosti s mezinárodní tradicí loutkového divadla a nově i fenoménu animovaného filmu a animace
5.2.4Spolupráce města a kraje na rozvoji kulturní památky Ještěd
5.2.5Spolupráce města a kraje na rozvoji tématu a produktů Křišťálového údolí v Liberci pro místní i návštěvníky
5.2.6Podpora propojování kulturních a kreativních odvětví a silných hráčů v oblasti nových technologií ve městě
5.3Funkční spolupráce aktérů v kultuře a sportu, která vytváří společné podhoubí pro identitu i značku města navenek
5.3.1Rozvíjení systému vícezdrojového financování aktérů v kultuře a sportu
5.3.2Rozvíjení společných projektů a společenských událostí v kultuře a sportu
5.4Aglomerace Liberec– Jablonec má efektivní marketing kulturní a sportovní nabídky pro obyvatele i návštěvníky, na kterém spolupracují města i aktéři
5.4.1Rozvoj kulturního kalendáře jako nástroje propagace aktivit veřejnosti i koordinace aktérů
5.4.2Promýšlení koordinované kulturní nabídky v aglomeraci
5.4.3Rozvíjení koordinovaných produktů marketingu propagace v aglomeraci